Kategori: Web Analiz

2018’in son çeyreğinde açıklanan verilere göre dünyada kayıtlı domain sayısı 342 milyon olarak görüntülenmektedir. Günümüzde bir çok işletmenin birden fazla mikro sitesi olabiliyor. Bunların bazıları farklı alan adları altında sergilenirken bazıları da alt alan atları (subdomain) altında internette yer almaktadır. Aynı Google Analytics hesabı üzerinden birden çok domain veya subdomain izliyorsanız sağlıklı data toplamak için […]

Sepet Terk Etme Oranı Nedir? Sepet terk etme oranı: alışveriş sepetine eklenen ürünlerin oransal olarak ne kadarının alışverişi tamamlamadan bittiğini gösteren bir metriktir. Genellikle yüzdesel ifadelerle tanımlanır. Sepete atılan ürün veya hizmetlerin tamamlanmayan alışverişlerini ifade eder. Sepeti terk etme oranları genel ortalamada %74’tür. Yani her 100 sepet gösterimi gerçekleşen oturumların 26’sı alışveriş tamamlanmayla sonlanmaktadır. Bu […]

Websitenizde gerçekleşen tıklamalar, ziyaretçilerinizin sitenizde gerçekleştirdiği en doğal davranışlardan birisidir. Kullanıcılar farklı bir sayfaya geçmek, bir ürünü sepete eklemek için tıklamalar gerçekleştirirler. Websitenizde gerçekleşen tüm tıklamaları takip etmek sizin için bir anlam ifade etmeyebilir ancak takip ettiğinizde size gerçekten faydalı bilgiler sağlayabilecek tıklamalarda olacaktır. Google Tag Manager kullanarak ekstra bir koda ihtiyaç duymadan bir kaç […]

Sektörler, hedef kitleler farklı olsa da hemen hemen her websitesi sahibinin, ziyaretçilerinin tamamlamasını arzu ettiği bazı aksiyonlar vardır. Bunlar satın alma işlemi, iletişim formu doldurma, telefonla aramaları elde etme veya belirli bir içeriğin tüketimi gibi aksiyonlar olabilir. Bu eylemleri bir dönüşüm / hedef olarak tanımlayabiliriz. Örneğin Merve’nin bir e-ticaret sitesi olsun. Merve için en önemli […]

Hiç aklınıza dijital dünyanın sizi bazı arkadaşlarınızdan daha iyi tanıdığını düşündünüz mü? Eminim bu soru hepinizin aklına gelmiştir. Böyle düşünmekte çok haklısınız bence. İncelediğiniz ürünlerin sürekli karşısınıza çıkması, satın alsanız bile tamamlayıcı ürünlerin peşinizden gelmesi veya inşaat firmalarının tam da sizi yatırım yapma arayışındayken bulması.. Tüm bunların tesadüf mü olduğunu düşünüyorsunuz. Tabi ki değil. Dijital […]

Günümüzde bilgiye ulaşmak geçmişse göre çok daha hızlı ve pratik. İnternetin yaygınlaşmasıyla insanlar çok kolay bir şekilde aradıkları bilgiye ulaşabiliyor. Aynı zamanda mobil cihazların artmasıyla dünyadaki hemen hemen herkes birbiriyleriyle 7/24 iletişim kurabilir hale geldi. Bunların birleşmesiyle insanların satın alma süreci sonsuza kadar değişti. Kullanıcı yorumları, fiyat karşılaştırma.. Tüm bunlara ulaşmak artık çok kolay. Müşteriler, […]

Web analitik araçları ve tonlarca veri.. Website performansını artırmak isteyen ama nasıl başlayacağına karar veremeyen bir çok kullanıcının olduğundan eminim. Bunun temel sebeplerinden birisi web analitik araçlarının bize sunduğu tonlarca verinin olmasıdır. Seçeneklerin bu kadar çok oluşu nereden başlayacağım sorusunu içinden çıkılmaz bir hale getirebilir. Bu yazıda çok önem verdiğim, dönüşüm oranlarına dolaylı olarak büyük […]

Google Analytics’te kanallar gelen trafiğinizin kaynak ve aracıları hakkında bilgi verir. Bu trafik kanalların performansını değerlendirme noktasında son derece önemlidir. Kanallar, kaynak/araç kuralı ile eşleşen tüm trafiği gösterir. Örneğin, aracı e-mail ile eşleşen tüm trafik e-mail kanalından gelmiş görünür. Kaynağı belirtilmemiş trafiklerin aracı “none” olarak işaretleneceğinden dolayı otomatik olarak  direct olarak görüntülenir. Örneğin bir mailing çalışması yaptığınızı varsayalım […]

Eğer Facebook, Instagram, Linkedin gibi herhangi bir Google ile ilişkisi olmayan kanallarda reklam yayınlıyor veya belirli kanallara düzenli olarak ödeme yapıyorsanız Maliyet Verilerini İçe Aktarma sizin için kanalların verimliliğini analiz etmede son derece yardımcı olabilir. Google Adwords reklamlarınızın maliyet verilerini çok kısa sürecek gerekli entegrasyonu yaparak otomatik olarak Google Analytics hesabınıza aktarabilirsiniz. Diğer mecralarda maliyet […]

Aranızda bekletilmeyi seven çok az insan olduğuna bahse girerim.  Sabah işe giderken kahve almak için bir işletmeye girdiğinizi düşünün. İşe geç kalmamak için kısıtlı bir zamanınız var ve sıra olduğunu gördünüz. Ne hissedersiniz? Ofise yakın başka alternatifim olmamasına rağmen çoğu zaman hüsrana uğrayıp sessizce ayrılıyorum. (sinir bozucu!) Olaya birde satışlar açısından bakacak olursak eğer, biraz daha hızlı servis yapan bir […]