Google Analytics’te Kanal Gruplama Nedir?

Ana sayfa » Web Analiz » Google Analytics’te Kanal Gruplama Nedir?

Google Analytics’te kanallar gelen trafiğinizin kaynak ve aracıları hakkında bilgi verir. Bu trafik kanalların performansını değerlendirme noktasında son derece önemlidir.

Kanallar, kaynak/araç kuralı ile eşleşen tüm trafiği gösterir. Örneğin, aracı e-mail ile eşleşen tüm trafik e-mail kanalından gelmiş görünür. Kaynağı belirtilmemiş trafiklerin aracı “none” olarak işaretleneceğinden dolayı otomatik olarak  direct olarak görüntülenir. Örneğin bir mailing çalışması yaptığınızı varsayalım mailde bulunan linkinize hiçbir utm değer atamazsanız Google Analytics raporlarında bu trafiğin kaynağı direct trafik olarak görüntülenecektir.

Kanal grupları ise bir dizi kanalı kapsar. Google Analytics, edinme raporlarında, çok kanallı huniler raporunda kullanabilmemiz için standart olarak bir kanal grubu sunar.  Aynı zamanda Google Analytics hesabınıza farklı kanal gruplamaları tanımlayabilirsiniz veya mevcut kanal grubunuzu özelleştirebilirsiniz.

varsayılan kanal gruplama

Varsayılan kanal gruplamalarınızı özelleştirmeden önce kaynak ve araç terimlerinizi iyice anlamış olmanızı öneririm.

Kaynak: Trafiğinizin geldiği kanalı gösterir. utm_source parametresiyle eşleşir. (örn. direkt, organik, millyet.com)

Araç: Kaynağın kategorisini gösterir. utm_medium parametresiyle eşleşir. Örneğin bir trafiğin kaynağı google, aracı ise organik veya cpc, ya da trafiğin kaynağı webrazzicom, aracı ise cpm olabilir.

Kampanya: Trafiğiniz için belirlenmiş olan kampanyanın türünü gösterir. utm_campaign parametresiyle eşleşir. Örneğin, kaynak: webrazzicom aracı:cpm ve kampanya ucretsiz_deneme_surumu olabilir.

Yukarıdaki etiketlemeler ile Google Analytics trafik kaynağını anlar ve size ona göre raporlamalar sunar. Varsayılan kanallar dışında bir kaynağı raporlarınıza yansıtmak istediğinizde özel url’ler oluşturmalısınız. Daha fazla detay için: url oluşturma ve izleme yazımı inceleyebilirsiniz.

Varsayılan Kanal Gruplamaları

Google Analytics’te standart olarak tanımlanmış kanal gruplarıdır. Gelen trafik aracına göre aşağıdaki kanal gruplarından birine dahil edilir.

KanalKaynak / Araç
DoğrudanKaynak: direct, Aracı: (not set) (none)
Organik AramaAracı: orgnaic
SosyalAracı: social, social-network, social-media, sm, social network, social media
E-PostaAracı: e-mail
Görüntülü Reklam AğıAracı: display, cpm, banner
YönlendirmeAracı: referral
Ücretli AramaAracı: cpc, ppc, paidsearch
Diğer ReklamlarAracı: cpv, cpa, cpp,
Satış ortaklarıAracı: affiliate

Raporlarda Kanal Gruplamaları

1. Birincil boyut olarak aktif etmek istediğiniz kanal gruplamasını buradan seçebilirsiniz. Eğer tanımlanmış özel bir kanal grubu yoksa otomatik olarak default ayarlar gelecektir.

2. Google Analytics > Edinme > Kanallar ve Edinmeye genel bakış raporu standart olarak kanal gruplaması boyutu ile açılır

3. Tanımlı kanal grupları. Hangi kaynak ve aracın hangi gruba ait olduğunu test etmek isterseniz ikincil boyut olarak source / medium boyutunu ekleyebilirsiniz.

Kanal Grubu Oluşturma / Mevcut Kanal Grubunu Düzenleme

kanal grubu oluşturma google analytics

Admin > Görünüm > Kanal Ayarları sekmesinden tanımlı kanal gruplamalarını görebilir, yeni kanal gruplamaları oluşturabilirsiniz. Ayrıca oluşturduğunuz kanal gruplarını başka hesaplarda kullanmak için paylaşabiliyorsunuz.

Burada dikkat edelimesi gereken bir kaç noktaya değinmek istiyorum. Kanal ayarlarında yaptığınız değişiklikler sonraki trafik akışlarında görüntülenecektir. Eski verilerde bir değişiklik olmaz. Yanlış veriler toplamamak için standart gelen kanal grubuna dokunmadan farklı kanal grupları oluşturmaya özen göstermelisiniz.  Gerekli testleri yaptıktan sonra, dilerseniz default grubu da değiştirebilirsiniz.

Marka Terimlerini Yönetme

marka terimleri

Google arama ağında verdiğiniz reklamlar standart olarak Ücretli Trafik kanalı altında toplanır. Hesabınıza marka terimlerini tanımlayarak reklamlarınıza tıklayıp internet sitenize giren kullanıcıların jenerik kelimelerden mi marka kelimelerinden mi geldiğini raporlarınızda daha rahat okuyabilirsiniz.

Marka terimleri tanımladığınız hesaplarda Paid Search kanalı ortadan kalkar Branded Paid Search ve Generic Paid Search olacak şekilde iki farklı kanal eklenir.

Tanımadığınız marka terimleri birebir uyuşan sorgularda aktif edilir. Bu yüzden markanızın yazım hatalarını da marka terimi olarak hesaba tanımlamanız gerekir. Çoğul terimleri sistem anlar. Ayrıca büyük küçük harf duyarlılığı yoktur.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Online pazarlama kampanyalarınızın performansını artırmaya yönelik ipuçları almak ister misiniz?



2019
Dijital Pazarlama İstatistikleri