Tecrübelerimi, araştırdıklarımı ve önerilerimi

Seninle de paylaşmamı ister misin?


Google Tag Manager ile Tıklama İzleme

Websitenizde gerçekleşen tıklamalar, ziyaretçilerinizin sitenizde gerçekleştirdiği en doğal davranışlardan birisidir. Kullanıcılar farklı bir sayfaya geçmek, bir ürünü sepete eklemek için tıklamalar gerçekleştirirler. Websitenizde gerçekleşen tüm tıklamaları takip etmek sizin için bir anlam ifade etmeyebilir ancak takip ettiğinizde size gerçekten faydalı bilgiler sağlayabilecek tıklamalarda olacaktır. Google Tag Manager kullanarak ekstra bir koda ihtiyaç duymadan bir kaç basit adımla websitenizde gerçekleşen tıklamaları takip edebilir, bu verileri doğrudan Google Analytics hesabınıza aktarabilirsiniz. GTM aracılığı ile takip edebileceğiniz bazı…
Tamamını Oku

Kalite Puanı Nedir? Nasıl Artırılır?

Kalite puanı, Google'ın reklamlarınızın kalitesini değerlendirmek için anahtar kelimelerinize verdiği 1'den 10'a kadar verdiği sayısal bir değerdir.  Google organik sonuçlarda kullanıcılara ilgili sonuçlar göstermek için yüzlerce faktörü değerlendiren bir algoritmaya sahiptir. Aynı mantıkta kullanıcılara ilgili reklam göstererek onlara daha iyi bir deneyim yaşatmak için reklamların sıralamasını, gösterilmesini etkileyen kalite puanı faktörünü oluşturmuştur. Daha iyi reklamların herkes için yararlı olduğuna inandığımızdan, Google Ads sistemi, kaliteli reklamları tespit edip ödüllendirecek şekilde kurulmuştur. (Google) Aynı anahtar kelimeyi hedefleyen…
Tamamını Oku

Google’a Reklam Vermek İstiyorum?

Hemen mi? Bir saniye, acele etmeyin. Gelin biraz konuşalım. Varsayalım ki Google’a reklam vermek istiyorsunuz ama nereden başlayacağınızı bilmiyorsunuz. Hemen Google Ads arayüzünü açıp, ilk kampanyanızı oluşturmadan önce yazdıklarımı okumak yöneteceğiniz kampanyaların performansı için olumlu sonuçlar verebilir. Bu yazıda performansı yüksek, verimli kampanyalara sahip olmak için, reklamlara başlamadan önce kontrol etmeniz ve bilmeniz gereken bazı şeylerden bahsedeceğim. Yazının devamında aşağıdaki süreçlerden bahsedeceğim. Google'a reklam vermeden önce kontrol etmeniz gereken şeyler Google reklam hesaplarında gördüğüm en…
Tamamını Oku

Google Ads Nedir?

Google Ads, (Eski adıyla Google AdWords) Google’ın arama sonuçlarında, iş ortağı sitelerde veya Youtube’da reklamlarınızı göstermenizi sağlayan bir online pazarlama aracıdır. Bu yazımda Google reklamlarının nasıl çalıştığına, başlamadan önce bilmeniz gereken kavramlara, kalite puanı ve teklif stratejileri gibi önemli kavramlara değineceğiz. Aynı zamanda bu online pazarlama aracı ile ne şekillerde ve nasıl reklam verebileceğinizin de üzerinde duracağız. https://www.youtube.com/watch?v=cOTMWqwUXPU Ama önce neden Google Ads’e reklam vermeliyim sorusunu cevaplayalım. Aslında çok basit. Hangi işletme sahibi ürünleri veya…
Tamamını Oku

İdeasoft Müşterileri İçin Dijital Pazarlamaya Giriş Rehberi

Öncelikle e-ticaret'e atılmak isteyen arkadaşlarım için kısa bir giriş yapayım. Bir e-ticaret sitesi kurmayı planlıyorsanız, bu süreci birden fazla yolla ilerletebilirsiniz. Bu süreçte tamamen kendinize özgü bir yazılım oluşturabilir, hazır CMS sistemlerinden birisini (woocommerce, opencart, magento..) kullanarak kendiniz geliştirebilir veya hazır bir e-ticaret sitesi alt yapısı edinebilirsiniz. E-ticaret'e giriş yapmanın en zahmetsiz, en kolay yollarından birisi, hatta en kolayı hazır e-ticaret paketlerinden edinmektir. Çünkü bu serüvene atıldığınızda mutlaka hayatınıza yeni terimler girmeye başlayacak ve bunların…
Tamamını Oku

Yeni AdWords Arayüzü ile Gelen Yenilikler

Google bu yıl içinde yeni AdWords arayüzünü reklamverenlere sunmaya başladı. Son 2-3 aydır, uzman veya amatör bir çok reklamverenin yeni arayüzü deneyimleme şansını yakaladığını düşünüyorum. Bu değişikliğin temelinde ise şüphesiz ki mobil kullanım oranlarının artması yatıyor. Her ne kadar bugüne kadar mobil'de tek bir reklam metni eklememiş olsam da, asıl mesleği bu olmayan, sürekli ofis ortamında zaman geçiremeyen bir çok reklamveren için böyle bir güncellemenin şart olduğunu söyleyebiliriz.  Google, sadece AdWords'ü değil aslında bir çok aracının…
Tamamını Oku

Dönüşüm Hunisi ve Huni Görselleştirme Raporu

Sektörler, hedef kitleler farklı olsa da hemen hemen her websitesi sahibinin, ziyaretçilerinin tamamlamasını arzu ettiği bazı aksiyonlar vardır. Bunlar satın alma işlemi, iletişim formu doldurma, telefonla aramaları elde etme veya belirli bir içeriğin tüketimi gibi aksiyonlar olabilir. Bu eylemleri bir dönüşüm / hedef olarak tanımlayabiliriz. Örneğin Merve’nin bir e-ticaret sitesi olsun. Merve için en önemli dönüşümün bir satın alma işlemi olduğunu konusunda hepimiz rahatlıkla hem fikir olabiliriz. Merve’nin gün sonunda baktığı en önemli metrik budur.…
Tamamını Oku

Google Analytics ve Çerezler

Hiç aklınıza dijital dünyanın sizi bazı arkadaşlarınızdan daha iyi tanıdığını düşündünüz mü? Eminim bu soru hepinizin aklına gelmiştir. Böyle düşünmekte çok haklısınız bence. İncelediğiniz ürünlerin sürekli karşısınıza çıkması, satın alsanız bile tamamlayıcı ürünlerin peşinizden gelmesi veya inşaat firmalarının tam da sizi yatırım yapma arayışındayken bulması.. Tüm bunların tesadüf mü olduğunu düşünüyorsunuz. Tabi ki değil. Dijital dünyanın sizi yakından tanıdığını, daha fazla tanımak için sürekli kendini geliştirmeye çalıştığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Peki ama nasıl? İşte bu noktada…
Tamamını Oku

Analiz: Mobil Site vs Mobil Uygulama Yerleşimleri

Otomatik yerleşimleri hedefleyen, geniş kitleleri içeren bir Görüntülü Reklam Ağı kampanyası yönetiyorsanız optimizasyon süreci sıkıntılı geçebilir. Özellikle bu reklamları bir dönüşüm elde etmek amacıyla veriyorsanız çok fazla zaman harcamanız gerekebilir. Bu yazımda Görüntülü Reklam Ağı kampanyalarının performansını etkilediğini düşündüğüm (bir çoğumuzun zaten farkında olduğu) mobil uygulamalarda yayınlanan reklamlar üzerine bir analiz yaptım. Yaptığım analizde yaklaşık 10'a yakın AdWords hesabından aldığım verileri kullandım. Bunların yarısının e-ticaret yarısının da hizmet sektörü olmasına özen gösterdim. Hadi hep beraber…
Tamamını Oku

Google Alışveriş Reklamları Optimizasyon Önerileri

Alışveriş reklamları, Merchant Center’da bulunan ürün envanterinizi kullanarak Google arama sonuçlarında veya iş ortaklarında reklam yayınlamanızı sağlayan bir AdWords reklam modelidir. Diğer reklam modellerine göre kurulumu biraz daha karışık ve uzun sürebilir. Reklamları yayınlamaya başlamak için bir şekilde ürünleriniz hakkında bazı bilgileri Google Merchant Center’a aktarmanız gerekmektedir. Bu bilgiler her ülke için değişiklik gösterebilir. Bu yazımda alışveriş reklamları nasıl kurulur sorusundan çok nasıl optimize edilir tarafına değineceğim. Ama ondan önce alışveriş reklamları ile ilgili yapılmış…
Tamamını Oku

Google Analytics Hesabınız Veri Toplamaya Hazır mı?

Dijital Analiz: Müşterilerinizin ve potansiyel müşterilerinizin yaşadıkları ve istediğiniz sonuçlara dönüşen çevrimiçi deneyimi sürekli olarak geliştirmek amacıyla işletmenize ve rekabete ilişkin nitelik ve nicelik verilerin analizidir. Web analitiği, dijitalde faaliyet gösteren tüm işletmeler için kritik bir öneme sahiptir. Bu sayede gerek müşterilerinizin davranışını, gerekse website performansını ölçebilir ve değerlendirebilirsiniz. Bu ölçümlemeler için kullanabileceğiniz birçok web analitik araçları bulunmaktadır. (Google Analytics, Yandex Metrica, Mixpanel v.b) Ancak verilerinizi yorumlamadan önce doğru ve ölçümlenebilir verileri topladığınızdan emin olmalısınız.…
Tamamını Oku

Google Optimize Nedir? Nasıl Kurulur

Google Optimize, kısaca A/B test ve kişiselleştirme üzerine kurulmuş ücretsiz bir test aracıdır. Uzun bir beta sürümünden sonra tüm kullanıcıların kullanımına açılmış bulunmaktadır. Diğer benzer araçlardan en önemli farkı ise Google Analytics hesabınız ile bütünleşik ilerlemesidir. Bu sayede yaptığınız denemelerin sonuçlarını Analytics hesabınızda çok kolay bir şekilde izleyebilirsiniz. Google Optimize Nasıl Kurulur? Hesap ve container oluşturma Google Analytics entegrasyonu Google Optimize kodlarını ekleme Test oluşturma Hesap ve container oluşturma Google Optimize'da oturum açtıktan sonra ekranınızın sağ üst…
Tamamını Oku

Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) Nedir?

Web analitik araçları ve tonlarca veri.. Website performansını artırmak isteyen ama nasıl başlayacağına karar veremeyen bir çok kullanıcının olduğundan eminim. Bunun temel sebeplerinden birisi web analitik araçlarının bize sunduğu tonlarca verinin olmasıdır. Seçeneklerin bu kadar çok oluşu nereden başlayacağım sorusunu içinden çıkılmaz bir hale getirebilir. Bu yazıda çok önem verdiğim, dönüşüm oranlarına dolaylı olarak büyük katkı sağladığını düşündüğüm bir metrik olan hemen çıkma oranından bahsedeceğim. Hemen çıkma oranı nedir? Hemen çıkma oranı ziyaretçilerinizin sitenizde nasıl bir…
Tamamını Oku

Kalite Puanlarına İlişkin Yeni Sütunlar

Google AdWords'te önceden kalite puanı ile ilgili tek bir sütun yer alıyorken yeni yapılan güncellemeden sonra kalite puanlarına etki eden temel bileşenleri de AdWords hesabınızda direkt olarak görebileceksiniz. Aynı zamanda kalite puanlarınıza oluşan değişiklikleri de izleyebileceğiniz sütunlar da aktif oldu. Bu sayede kalite puanını geliştirmek için yaptığınız değişiklerin sonuçlarını AdWords raporlarında direkt olarak görebileceksiniz. AdWords Raporlarına Gelen Yeni Sütunlar Reklam alaka düzeyi: Anahtar kelimelerinizin reklam metinlerinizle ne kadar ilgili olduğunu ölçer. Açılış sayfası deneyimi: Reklamları yönlendirdiğiniz…
Tamamını Oku

Facebook Reklam: Özel Hedef Kitleler

Facebook reklamları bir çok işletme için olmazsa olmaz ödemeli reklamcılık kanallarından bir tanesidir. Özellikle Facebook'un günlük aktif kullanıcı sayısının 30 milyona yaklaşması işletmeler için bu mecranın önemini biraz daha artırmaktadır. Facebook reklamverenler için bir çok hedefleme seçeneği sunmaktadır. Doğru kullanıldığında işletmeler için çok önemli gelir kaynağı olabilir. Aynı zamanda yanlış yapılan hedeflemeler de pahalı bir ders niteliği taşıyabilir.  Benim en çok sevdiğim hedefleme yöntemi özel hedef kitleler diyebilirim. Özel kitleler ile işletmenizle veya Facebook sayfanızla etkileşime giren kullanıcıları tekrardan hedefleyebilirsiniz. Örneğin, Facebook…
Tamamını Oku

Google Analytics’te Kanal Gruplama Nedir?

Google Analytics’te kanallar gelen trafiğinizin kaynak ve aracıları hakkında bilgi verir. Bu trafik kanalların performansını değerlendirme noktasında son derece önemlidir. Kanallar, kaynak/araç kuralı ile eşleşen tüm trafiği gösterir. Örneğin, aracı e-mail ile eşleşen tüm trafik e-mail kanalından gelmiş görünür. Kaynağı belirtilmemiş trafiklerin aracı "none" olarak işaretleneceğinden dolayı otomatik olarak  direct olarak görüntülenir. Örneğin bir mailing çalışması yaptığınızı varsayalım mailde bulunan linkinize hiçbir utm değer atamazsanız Google Analytics raporlarında bu trafiğin kaynağı direct trafik olarak görüntülenecektir. Kanal grupları ise…
Tamamını Oku

Dijital Pazarlama: Başlangıç Rehberi

Dijital pazarlama, pazarlama ve iş geliştirme konusunda her ne kadar daha çocukluk çağında olarak nitelendirilse de pazarlama dünyasının büyük bir bölümünü ele geçirme çabalarına hızla devam ettiğini görmekteyiz. Her gün birçok insan ürünlerini ve işletmelerini tanıtmak için dijital pazarlamaya ilk adımı atıyor.  Dijital pazarlamaya başlamak için bundan daha iyi bir zaman yok!  Özellikle ülkemizde bu alanda halen o kadar açık var ki.  Geçtiğimiz aylarda Google’ın düzenlediği bir summit için Irlanda’daydım. Zirve’nin açılışı direkt olarak Türkiye’den…
Tamamını Oku

Google Analytics’te Maliyet Verilerini İçe Aktarma

Eğer Facebook, Instagram, Linkedin gibi herhangi bir Google ile ilişkisi olmayan kanallarda reklam yayınlıyor veya belirli kanallara düzenli olarak ödeme yapıyorsanız Maliyet Verilerini İçe Aktarma sizin için kanalların verimliliğini analiz etmede son derece yardımcı olabilir. Google Adwords reklamlarınızın maliyet verilerini çok kısa sürecek gerekli entegrasyonu yaparak otomatik olarak Google Analytics hesabınıza aktarabilirsiniz. Diğer mecralarda maliyet verilerini Google Analytics hesabınızda görebilmeniz için Maliyet Verilerini İçe Aktarma’yı kullanmanız gerekir. Bu yazıda adım adım maliyet verilerini içe aktarmayı…
Tamamını Oku

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu Nedir? Nasıl Yapılır?

Conversion yani dönüşüm kavramı sektörden olan, ilgi duyan hemen hemen herkesin mutlaka sürekli duyduğu bir terimdir. Ziyaretçilerin sitenizde gerçekleştirmesini istediğiniz hedefler ve hedeflere giden yolda yardımcı olabilecek her şeye dönüşüm diyebiliriz. Bir satın alma, üye kazanımı, sitede geçirilen süre, website ziyaretçilerinizin işletmenizi araması birer dönüşüm kabul edilebilir. Bu yüzden dönüşüm kesinlikle şu demektir diyemeyiz. İşletmenizin nihai hedeflerine göre bu tamamen değişkenlik gösterebilir. Fakat dönüşümleri Mikro Dönüşümler ve Makro Dönüşümler olarak iki ana kategoriye ayırabiliriz. Mikro…
Tamamını Oku

Sıklıkla Karşılaştığım AdWords Hataları

Arama motoru reklamları işletmelerin ürünlerini veya hizmetlerini ilgili kitleye ulaştırma konusunda çok başarılı bir reklam aracı olduğu hemen hemen her dijital pazarlama uzmanı tarafından kabul edilmektedir. Doğru ve etkili kullanıldığında pozitif yatırım getirileri elde etmek gerçekten mümkün. Bunların dışında işletmelerin Google reklamlarını tercih etme sebeplerinin başında çok büyük bütçe ayırmadan aksiyon alabilmeleri, sadece gelen tıklamalar ile ilgili maliyetlendirilmeleri ve reklamlarını kısa sürede yayınlayabilmeleri geliyor. Rahatça söyleyebiliriz ki hiç bilmeyen bir kişi için bile Google AdWords'te…
Tamamını Oku