Tecrübelerimi, araştırdıklarımı ve önerilerimi

Seninle de paylaşmamı ister misin?


Google’a Reklam Vermek İstiyorum?

Hemen mi? Bir saniye, acele etmeyin. Gelin biraz konuşalım. Varsayalım ki Google’a reklam vermek istiyorsunuz ama nereden başlayacağınızı bilmiyorsunuz. Hemen Google Ads arayüzünü açıp, ilk kampanyanızı oluşturmadan önce yazdıklarımı okumak yöneteceğiniz kampanyaların performansı için olumlu sonuçlar verebilir. Bu yazıda performansı yüksek, verimli kampanyalara sahip olmak için, reklamlara başlamadan önce kontrol etmeniz ve bilmeniz gereken bazı şeylerden bahsedeceğim. Bir saniyeliğine internetin olmadığını ve apartmanınızın altında bulunan bir veteriner kliniğinin nasıl nasıl müşterilerine ulaşabileceğini düşünün. Bu küçük işletme reklamını yapmak için TV’ye reklam verebilir mi? Veya kalabalık bir caddede, evine yakın bir billboard’a? Bu onlar için çok zorlayıcı olabilir. Belki de arka sokakta bulunan, veterinere ihtiyacı olan bir kişi bu işletmenin varlığından hiç haberdar olamayacak. Google reklamlarını kullanarak potansiyel müşterilerinize ihtiyaç anında ulaşabileceksiniz. Artık küçük işletmeler de doğru stratejilerle potansiyel müşterilerine daha rahat ulaşmaya başladı. Başlamadan önce doğru bir tercih yapmak üzere olduğunuzu hemen söylemek istiyorum. Çünkü Google’a reklam vererek doğrudan, işletmenizi…
Tamamını Oku

Google Ads Nedir?

Google Ads, (Eski adıyla Google AdWords) Google’ın arama sonuçlarında, iş ortağı sitelerde veya Youtube’da reklamlarınızı göstermenizi sağlayan bir online pazarlama aracıdır. Bu yazımda Google reklamlarının nasıl çalıştığına, başlamadan önce bilmeniz gereken kavramlara, kalite puanı ve teklif stratejileri gibi önemli kavramlara değineceğiz. Aynı zamanda bu online pazarlama aracı ile ne şekillerde ve nasıl reklam verebileceğinizin de üzerinde duracağız. https://www.youtube.com/watch?v=cOTMWqwUXPU Ama önce neden Google Ads’e reklam vermeliyim sorusunu cevaplayalım. Aslında çok basit. Hangi işletme sahibi ürünleri veya hizmetleri ile ilgili daha çok satış, daha çok telefon araması elde etmek ya da belirli bir bölgede markasının görünürlüğünü ve bilinirliğini artırmak istemez ki? Üstelik tüm bu süreci ölçümleyebilecek ve reklamlara ayırdığınız bütçenin sonunda neler elde ettiğinizi net bir şekilde görebileceksiniz. Örneğin bir e-ticaret siteniz olduğunu düşünün ve ortalama ürünlerinizden elde ettiğiniz net karın 50TL olduğunu varsayalım. Şimdide her 30TL reklam harcamasına karşılık bir satış elde ettiğinizi düşünün. Böyle bir tabloda 300TL harcayıp 500TL kazanmak…
Tamamını Oku

İdeasoft Müşterileri İçin Dijital Pazarlamaya Giriş Rehberi

Öncelikle e-ticaret'e atılmak isteyen arkadaşlarım için kısa bir giriş yapayım. Bir e-ticaret sitesi kurmayı planlıyorsanız, bu süreci birden fazla yolla ilerletebilirsiniz. Bu süreçte tamamen kendinize özgü bir yazılım oluşturabilir, hazır CMS sistemlerinden birisini (woocommerce, opencart, magento..) kullanarak kendiniz geliştirebilir veya hazır bir e-ticaret sitesi alt yapısı edinebilirsiniz. E-ticaret'e giriş yapmanın en zahmetsiz, en kolay yollarından birisi, hatta en kolayı hazır e-ticaret paketlerinden edinmektir. Çünkü bu serüvene atıldığınızda mutlaka hayatınıza yeni terimler girmeye başlayacak ve bunların bazıları sizi bu süreçten soğutabilecek kadar çileli olacaktır. Peki, en sorunsuz bu süreci nasıl yönetebilirim diye soracak olursanız o soruya cevabım çok değişken olabilir. Eğer bir yazılım ekibiniz varsa kendi içinizde ilerletin diyebilirim mesela. Ama yoksa (benim arkadaş bilgisayar mühendisliği okuyorlar dahil) hazır bir e-ticaret alt yapısı ile bu serüvene başlamanızı öneririm. Bu sayede hem stres düzeyinizi hem de çıkabilecek problemleri en aza indirebilirsiniz. Neyse yazının temel konusuna gelecek olursak,  "İşinizi E-ticaret'e Taşıyın" sloganıyla yola…
Tamamını Oku

Yeni AdWords Arayüzü ile Gelen Yenilikler

Google bu yıl içinde yeni AdWords arayüzünü reklamverenlere sunmaya başladı. Son 2-3 aydır, uzman veya amatör bir çok reklamverenin yeni arayüzü deneyimleme şansını yakaladığını düşünüyorum. Bu değişikliğin temelinde ise şüphesiz ki mobil kullanım oranlarının artması yatıyor. Her ne kadar bugüne kadar mobil'de tek bir reklam metni eklememiş olsam da, asıl mesleği bu olmayan, sürekli ofis ortamında zaman geçiremeyen bir çok reklamveren için böyle bir güncellemenin şart olduğunu söyleyebiliriz.  Google, sadece AdWords'ü değil aslında bir çok aracının arayüzünü zaten mobile uygun, buna benzer tasarıma geçirmeye başlamıştı. Çevremde yeni arayüzü seven de var sevmeyen de var. (sevmeyenler, veya alışamayanlar çoğunlukta diyebilirim) Sonuçta her değişikliğin faydaları olduğu kadar zararları da olacaktır elbette. Kendi deneyimlerime göre bir çok şey kolaylaşmış, daha pratik hale gelmiş. Ancak eski arayüzdeki minimal tasarımın kaybolması biraz üzmedi değil. Halen kampanyalarda detaylı düzenlemeler veya incelemeler yapacak olduğum zamanlarda eski arayüze dönebiliyorum. İçinde bulunduğumuz yıl içinde yeni AdWords arayüzünde "eski arayüze geri…
Tamamını Oku

Dönüşüm Hunisi ve Huni Görselleştirme Raporu

Sektörler, hedef kitleler farklı olsa da hemen hemen her websitesi sahibinin, ziyaretçilerinin tamamlamasını arzu ettiği bazı aksiyonlar vardır. Bunlar satın alma işlemi, iletişim formu doldurma, telefonla aramaları elde etme veya belirli bir içeriğin tüketimi gibi aksiyonlar olabilir. Bu eylemleri bir dönüşüm / hedef olarak tanımlayabiliriz. Örneğin Merve’nin bir e-ticaret sitesi olsun. Merve için en önemli dönüşümün bir satın alma işlemi olduğunu konusunda hepimiz rahatlıkla hem fikir olabiliriz. Merve’nin gün sonunda baktığı en önemli metrik budur. Dün ne kadar satış elde ettik, geçen ay toplam satış sayısı veya gelir neydi? Geçen yıla göre satışlarımız nasıl performans gösteriyor? Tüm bunları Google Analytics hesabınızda hedef tanımlayarak rahatlıkla görebilirsiniz. Ancak Merve’nin işini geliştirebilmesi için bakması gereken çok önemli başka şeyler de var. Dönüşüm oranları, en verimli trafik kaynakları, hemen çıkma oranları v.b Bunlardan birisi de satın alım yapan kullanıcıların geçtiği adımlardır. Bir çok websitesinde kullanıcılar hedef tamamlamak için bir dizi adımları aşmak zorundadır. Örneğin…
Tamamını Oku

Google Analytics ve Çerezler

Hiç aklınıza dijital dünyanın sizi bazı arkadaşlarınızdan daha iyi tanıdığını düşündünüz mü? Eminim bu soru hepinizin aklına gelmiştir. Böyle düşünmekte çok haklısınız bence. İncelediğiniz ürünlerin sürekli karşısınıza çıkması, satın alsanız bile tamamlayıcı ürünlerin peşinizden gelmesi veya inşaat firmalarının tam da sizi yatırım yapma arayışındayken bulması.. Tüm bunların tesadüf mü olduğunu düşünüyorsunuz. Tabi ki değil. Dijital dünyanın sizi yakından tanıdığını, daha fazla tanımak için sürekli kendini geliştirmeye çalıştığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Peki ama nasıl? İşte bu noktada çerezler dediğimiz “cookie”ler devreye giriyor. Hatta yukarıda bahsetmiş olduklarımız dışında bir web sayfasını kaç defa ziyaret ettiğiniz, bunu yaparken hangi cihazı kullandığınız da bu çerezler yardımıyla elde ediliyor. Google çerezleri şu şekilde tanımlıyor; “Çerez, ziyaret ettiğiniz web sitesi tarafından tarayıcınıza gönderilen küçük bir metin parçasıdır. Bu, web sitesinin ziyaretinizle ilgili bilgileri (örneğin, tercih ettiğiniz dil ve diğer ayarlar) hatırlamasına yardımcı olur. Yani bir sonraki ziyaretinizde kolaylık sağlayabilir ve siteyi daha kullanışlı hale getirebilir. Çerezler önemli…
Tamamını Oku

Analiz: Mobil Site vs Mobil Uygulama Yerleşimleri

Otomatik yerleşimleri hedefleyen, geniş kitleleri içeren bir Görüntülü Reklam Ağı kampanyası yönetiyorsanız optimizasyon süreci sıkıntılı geçebilir. Özellikle bu reklamları bir dönüşüm elde etmek amacıyla veriyorsanız çok fazla zaman harcamanız gerekebilir. Bu yazımda Görüntülü Reklam Ağı kampanyalarının performansını etkilediğini düşündüğüm (bir çoğumuzun zaten farkında olduğu) mobil uygulamalarda yayınlanan reklamlar üzerine bir analiz yaptım. Yaptığım analizde yaklaşık 10'a yakın AdWords hesabından aldığım verileri kullandım. Bunların yarısının e-ticaret yarısının da hizmet sektörü olmasına özen gösterdim. Hadi hep beraber çıkan sonuçlara göz atalım. Mobil site ve Mobil APP Yerleşimleri Arasındaki Farklar Öncelikle tıklama oranlarından ardından da bir çok işletmenin temel KPI'ları arasında sayabileceğimiz hemen çıkma oranı ve sayfa / oturum sürelerini inceleyeceğiz. Tıklama oranlarını bu analize dahil etme sebebim yanlışlıkla gelebilecek tıklamaları incelemek. Hemen çıkma oranı ve sayfa / oturum süresi metriklerini inceleme sebebim ise elde edilen bu tıklamaların ilgi düzeyi hakkında fikir yürütebilmek diyebiliriz. #1 Tıklama Oranları İki yerleşim türü arasında ilk göze…
Tamamını Oku

Google Alışveriş Reklamları Optimizasyon Önerileri

Alışveriş reklamları, Merchant Center’da bulunan ürün envanterinizi kullanarak Google arama sonuçlarında veya iş ortaklarında reklam yayınlamanızı sağlayan bir AdWords reklam modelidir. Diğer reklam modellerine göre kurulumu biraz daha karışık ve uzun sürebilir. Reklamları yayınlamaya başlamak için bir şekilde ürünleriniz hakkında bazı bilgileri Google Merchant Center’a aktarmanız gerekmektedir. Bu bilgiler her ülke için değişiklik gösterebilir. Bu yazımda alışveriş reklamları nasıl kurulur sorusundan çok nasıl optimize edilir tarafına değineceğim. Ama ondan önce alışveriş reklamları ile ilgili yapılmış bazı araştırma sonuçları paylaşmak istiyorum. Alışveriş reklamlarına olan yatırım artmaya devam ediyor. Yıllık değişim grafiğine bakıldığında alışveriş reklamlarına olan yatırımda %44 artış görülmektedir. Aynı zamanda alışveriş reklamlarından elde edilen tıklamalarda da %76 artış gözlemlenmiş. (Kaynak: iProspect Paid Search Trends 2017 - Q1) Bir başka kaynakta ise bölgelere göre alışveriş reklamlarının pazar payındaki hacimlerini görüyoruz. Tahmin ediyorum ki bizim ülkemizde de tablo bunlardan çok farklı değildir. Aynı kaynağa göre mobilde yayımlanan alışveriş reklamlarının dönüşüm oranları metin reklamlara…
Tamamını Oku

Google Analytics Hesabınız Veri Toplamaya Hazır mı?

Dijital Analiz: Müşterilerinizin ve potansiyel müşterilerinizin yaşadıkları ve istediğiniz sonuçlara dönüşen çevrimiçi deneyimi sürekli olarak geliştirmek amacıyla işletmenize ve rekabete ilişkin nitelik ve nicelik verilerin analizidir. Web analitiği, dijitalde faaliyet gösteren tüm işletmeler için kritik bir öneme sahiptir. Bu sayede gerek müşterilerinizin davranışını, gerekse website performansını ölçebilir ve değerlendirebilirsiniz. Bu ölçümlemeler için kullanabileceğiniz birçok web analitik araçları bulunmaktadır. (Google Analytics, Yandex Metrica, Mixpanel v.b) Ancak verilerinizi yorumlamadan önce doğru ve ölçümlenebilir verileri topladığınızdan emin olmalısınız. Ardından nihai hedeflerinizi, bunları etkileyecek etkileşimleri ve bunları nasıl ölçümlendirebileceğinizi belirlemelisiniz. Bu yazımda web analitik araçlarından birisi olan Google Analytics hesabının kapsamlı kurulumu ve kontrol etmeniz gereken bölümlerinden bahsedeceğim. Bu yazının ajanslar, dijital pazarlama uzmanları hatta website sahipleri için faydalı olabileceğini düşünüyorum. Temel Seviye İzleme Kodu Entegrasyonu İzleme kodunuzun (Google Analytics & GTM) tüm sayfalara eklendiğinden emin olun. Eğer Google Tag Manager üzerinden GA kurulumu yapıyorsanız, GA kodunuzun tüm sayfalarınızda tetiklenecek şekilde bir trigger oluşturduğunuzdan…
Tamamını Oku

Google Optimize Nedir? Nasıl Kurulur

Google Optimize, kısaca A/B test ve kişiselleştirme üzerine kurulmuş ücretsiz bir test aracıdır. Uzun bir beta sürümünden sonra tüm kullanıcıların kullanımına açılmış bulunmaktadır. Diğer benzer araçlardan en önemli farkı ise Google Analytics hesabınız ile bütünleşik ilerlemesidir. Bu sayede yaptığınız denemelerin sonuçlarını Analytics hesabınızda çok kolay bir şekilde izleyebilirsiniz. Google Optimize Nasıl Kurulur? Hesap ve container oluşturma Google Analytics entegrasyonu Google Optimize kodlarını ekleme Test oluşturma Hesap ve container oluşturma Google Optimize'da oturum açtıktan sonra ekranınızın sağ üst tarafından ilk hesabınızı ve container'inizi oluşturabilirsiniz. Google Analytics Entegrasyonu İlk hesabınızı oluşturduktan ikinci adım olarak Google Analytics hesabınızla entegrasyonu sağlamalısınız. "Link Property" butonuna tıklayarak denemeleri yapacağınız sitenin Google Analytics hesabını ekleyin. Bu sayede yaptığınız denemelerin sonuçlarını Google Analytics hesabınızda görebileceksiniz. Google Optimize kodunu websitenize ekleyin Sıra Google Optimize snippet’ini websitenize yüklemeye geldi. Eğer Google Tag Manager kullanmıyorsanız, Google Analytics izleme kodunuzda değişiklikler yapmanız gerekmektedir. Önerilen yöntemin Google Analytics kodunuzu özelleştirmek olduğunu söyleyebiliriz. Bir etiket yöneticisini beklemek gecikme süresi…
Tamamını Oku

Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) Nedir?

Web analitik araçları ve tonlarca veri.. Website performansını artırmak isteyen ama nasıl başlayacağına karar veremeyen bir çok kullanıcının olduğundan eminim. Bunun temel sebeplerinden birisi web analitik araçlarının bize sunduğu tonlarca verinin olmasıdır. Seçeneklerin bu kadar çok oluşu nereden başlayacağım sorusunu içinden çıkılmaz bir hale getirebilir. Bu yazıda çok önem verdiğim, dönüşüm oranlarına dolaylı olarak büyük katkı sağladığını düşündüğüm bir metrik olan hemen çıkma oranından bahsedeceğim. Hemen çıkma oranı nedir? Hemen çıkma oranı ziyaretçilerinizin sitenizde nasıl bir deneyim yaşadığı hakkında son derece faydalı metrikler veren bir web analiz metriğidir. Websitenize gelen ziyaretçilerin hiçbir etkileşim gerçekleştirmeden sitenizden ayrılma oranlarıdır. Bu metrik websitenize gelen trafiğin kalitesini ölçmenin en kolay yollarından birisidir. Hemen çıkma oranlarını düşürmek dönüşümleri ve satışları artırmak için önemli bir etken olabilir. Aksi durumlar olsa da yüksek bir hemen çıkma oranı site giriş sayfalarının ziyaretçilerinizle alakalı olmadığını gösterir diye bir genelleme yapabiliriz.  Ancak her sayfa için düşük hemen çıkma oranına sahip olmak…
Tamamını Oku

Kalite Puanlarına İlişkin Yeni Sütunlar

Google AdWords'te önceden kalite puanı ile ilgili tek bir sütun yer alıyorken yeni yapılan güncellemeden sonra kalite puanlarına etki eden temel bileşenleri de AdWords hesabınızda direkt olarak görebileceksiniz. Aynı zamanda kalite puanlarınıza oluşan değişiklikleri de izleyebileceğiniz sütunlar da aktif oldu. Bu sayede kalite puanını geliştirmek için yaptığınız değişiklerin sonuçlarını AdWords raporlarında direkt olarak görebileceksiniz. AdWords Raporlarına Gelen Yeni Sütunlar Reklam alaka düzeyi: Anahtar kelimelerinizin reklam metinlerinizle ne kadar ilgili olduğunu ölçer. Açılış sayfası deneyimi: Reklamları yönlendirdiğiniz sayfaların ne kadar ilgili ve alakalı olduğunu ölçer. Anahtar kelime uyumu, kullanıcı deneyimi, site açılış hızı v.b faktörler açılış sayfası deneyimi noktasında son derece etkilidir. Beklenen tıklama oranı: Reklamlarınızın geçmiş performansını dikkate alarak beklenen bir tıklama oranı tahmin eder. Kalite Puanı (geçmiş dönem): Seçili tarih aralığı ile ilişkin belirlenmiş son kalite puanını gösterir.   Yukarıdaki raporda "Kalite Puanı" sütunu tarih aralığı ne olursa olsun güncel puanı gösterir. (18 May 2017) Benim çektiğim rapor 9 Nisan -…
Tamamını Oku

Facebook Reklam: Özel Hedef Kitleler

Facebook reklamları bir çok işletme için olmazsa olmaz ödemeli reklamcılık kanallarından bir tanesidir. Özellikle Facebook'un günlük aktif kullanıcı sayısının 30 milyona yaklaşması işletmeler için bu mecranın önemini biraz daha artırmaktadır. Facebook reklamverenler için bir çok hedefleme seçeneği sunmaktadır. Doğru kullanıldığında işletmeler için çok önemli gelir kaynağı olabilir. Aynı zamanda yanlış yapılan hedeflemeler de pahalı bir ders niteliği taşıyabilir.  Benim en çok sevdiğim hedefleme yöntemi özel hedef kitleler diyebilirim. Özel kitleler ile işletmenizle veya Facebook sayfanızla etkileşime giren kullanıcıları tekrardan hedefleyebilirsiniz. Örneğin, Facebook sayfanızı ziyaret eden, websitenizi ziyaret etmiş kullanıcılar Yazı içeriği; Özel hedef kitle türleri nelerdir? Özel hedef kitle nasıl oluşturulur? Pixel kodu nasıl oluşturulur? Özel hedef kitleler ve pazarlama stratejileri Özel Hedef Kitle Türleri Nelerdir? Müşteri dosyaları: Hali hazırda elinizde bulunan müşteri datanızı Facebook'a aktararak özel hedef kitle oluşturmanızı sağlar. Datanızı sisteme yükleyebilir (cvs,txt) veya direkt olarak yapıştırabilirsiniz.  Yüklediğiniz datada yaklaşık 15'e yakın tanımlama kullanabilirsiniz.(email, telefon, isim, ülke, cinsiyet, yaş). Aynı zamanda en çok kullanılan mail marketing toollarından birisi olan…
Tamamını Oku

Google Analytics’te Kanal Gruplama Nedir?

Google Analytics’te kanallar gelen trafiğinizin kaynak ve aracıları hakkında bilgi verir. Bu trafik kanalların performansını değerlendirme noktasında son derece önemlidir. Kanallar, kaynak/araç kuralı ile eşleşen tüm trafiği gösterir. Örneğin, aracı e-mail ile eşleşen tüm trafik e-mail kanalından gelmiş görünür. Kaynağı belirtilmemiş trafiklerin aracı "none" olarak işaretleneceğinden dolayı otomatik olarak  direct olarak görüntülenir. Örneğin bir mailing çalışması yaptığınızı varsayalım mailde bulunan linkinize hiçbir utm değer atamazsanız Google Analytics raporlarında bu trafiğin kaynağı direct trafik olarak görüntülenecektir. Kanal grupları ise bir dizi kanalı kapsar. Google Analytics, edinme raporlarında, çok kanallı huniler raporunda kullanabilmemiz için standart olarak bir kanal grubu sunar.  Aynı zamanda Google Analytics hesabınıza farklı kanal gruplamaları tanımlayabilirsiniz veya mevcut kanal grubunuzu özelleştirebilirsiniz. Varsayılan kanal gruplamalarınızı özelleştirmeden önce kaynak ve araç terimlerinizi iyice anlamış olmanızı öneririm. Kaynak: Trafiğinizin geldiği kanalı gösterir. utm_source parametresiyle eşleşir. (örn. direkt, organik, millyet.com) Araç: Kaynağın kategorisini gösterir. utm_medium parametresiyle eşleşir. Örneğin bir trafiğin kaynağı google, aracı ise organik veya cpc, ya da…
Tamamını Oku

Dijital Pazarlama: Başlangıç Rehberi

Dijital pazarlama, pazarlama ve iş geliştirme konusunda her ne kadar daha çocukluk çağında olarak nitelendirilse de pazarlama dünyasının büyük bir bölümünü ele geçirme çabalarına hızla devam ettiğini görmekteyiz. Her gün birçok insan ürünlerini ve işletmelerini tanıtmak için dijital pazarlamaya ilk adımı atıyor.  Dijital pazarlamaya başlamak için bundan daha iyi bir zaman yok!  Özellikle ülkemizde bu alanda halen o kadar açık var ki.  Geçtiğimiz aylarda Google’ın düzenlediği bir summit için Irlanda’daydım. Zirve’nin açılışı direkt olarak Türkiye’den bahsedilerek başladı, şaşırdım. Nedeni ise yaklaşık 1-2 dakika içinde kendini belli etti. Düşünün Avrupa ülkelerinde websitesine sahip kobilerin oranı %50’nin üzerindeyken Türkiye’de şu an için bu oran sadece %22. Hala çok rekabetçi bir pazara sahip değiliz. Ama olacağız. Her geçen gün yeni bir mecra, farklı dijital pazarlama modelleri hayatımıza girmeye devam ediyor. Sürekli kendimizi yeniliyor, bir şeyler daha öğrenmek için çalışıyor ve araştırıyoruz. Mobilin devrimi, arama motorları, sosyal medya bilgiye ulaşımı ve iletişimi inanılmaz derecede…
Tamamını Oku

Google Analytics’te Maliyet Verilerini İçe Aktarma

Eğer Facebook, Instagram, Linkedin gibi herhangi bir Google ile ilişkisi olmayan kanallarda reklam yayınlıyor veya belirli kanallara düzenli olarak ödeme yapıyorsanız Maliyet Verilerini İçe Aktarma sizin için kanalların verimliliğini analiz etmede son derece yardımcı olabilir. Google Adwords reklamlarınızın maliyet verilerini çok kısa sürecek gerekli entegrasyonu yaparak otomatik olarak Google Analytics hesabınıza aktarabilirsiniz. Diğer mecralarda maliyet verilerini Google Analytics hesabınızda görebilmeniz için Maliyet Verilerini İçe Aktarma’yı kullanmanız gerekir. Bu yazıda adım adım maliyet verilerini içe aktarmayı anlatmaya çalışacağım. Maliyet verilerini içe aktarmadan önce farklı kanallardan çektiğiniz trafiği net olarak görebilmeniz için kampanyalarınızda UTM kullanmalısınız. UTM linkleme ile websitenize gelen trafiğin kaynağını, aracını hangi kampanyaya ait olduğunu Google Analytics’e söyleyebilirsiniz. Bu tarafa çok hakim değilseniz okumanızı öneririm. URL Oluşturucu ve URL İzleme Hemen bir örnek verelim. Kaynağı Facebook, aracı CPC olarak etiketlenmiş bir Facebook reklamlarından websitenize trafik aldığınızı varsayalım. Maliyet verilerini aktarmadan kampanyalarınızın performansına dair alacağınız rapor aşağıdaki gibi olacaktır. Facebook reklamlarına ait maliyetleri Analytics hesabına…
Tamamını Oku

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu Nedir? Nasıl Yapılır?

Conversion yani dönüşüm kavramı sektörden olan, ilgi duyan hemen hemen herkesin mutlaka sürekli duyduğu bir terimdir. Ziyaretçilerin sitenizde gerçekleştirmesini istediğiniz hedefler ve hedeflere giden yolda yardımcı olabilecek her şeye dönüşüm diyebiliriz. Bir satın alma, üye kazanımı, sitede geçirilen süre, website ziyaretçilerinizin işletmenizi araması birer dönüşüm kabul edilebilir. Bu yüzden dönüşüm kesinlikle şu demektir diyemeyiz. İşletmenizin nihai hedeflerine göre bu tamamen değişkenlik gösterebilir. Fakat dönüşümleri Mikro Dönüşümler ve Makro Dönüşümler olarak iki ana kategoriye ayırabiliriz. Mikro Dönüşümler Ziyaretçilerinizi asıl hedeflerinize yönlendirmenizi sağlayan eylemlerdir. Google, mikro dönüşümleri “tamamlanması kullanıcının makro dönüşüme doğru ilerlediğini gösteren bir etkinliktir” şeklinde tanımlıyor. Mikro dönüşümleri bir kaç örnekle açıklayalım, Sitenizde belirli sürenin üzerinde zaman geçirme Facebook sayfanızı beğenme Twitter’dan işletmenizi takip etme Blog yazılarını okuma Aynı ürünü bir kaç defa ziyaret etme E-mail bülteninize kayıt olma Makro Dönüşümler İşletmenizin asıl amacını belirleyen etkinliklerdir. Bir satın alma işlemi, bir teklif isteme veya ziyaretçinizin işletmenizi telefonla araması makro dönüşüm…
Tamamını Oku

Sıklıkla Karşılaştığım AdWords Hataları

Arama motoru reklamları işletmelerin ürünlerini veya hizmetlerini ilgili kitleye ulaştırma konusunda çok başarılı bir reklam aracı olduğu hemen hemen her dijital pazarlama uzmanı tarafından kabul edilmektedir. Doğru ve etkili kullanıldığında pozitif yatırım getirileri elde etmek gerçekten mümkün. Bunların dışında işletmelerin Google reklamlarını tercih etme sebeplerinin başında çok büyük bütçe ayırmadan aksiyon alabilmeleri, sadece gelen tıklamalar ile ilgili maliyetlendirilmeleri ve reklamlarını kısa sürede yayınlayabilmeleri geliyor. Rahatça söyleyebiliriz ki hiç bilmeyen bir kişi için bile Google AdWords'te kampanya oluşturmak basit ve kısa süren bir işlemdir. Aslında her şey burada başlıyor. Varsayılan ayarlarla oluşturulmuş, hedef belirlenmemiş, planlama yapılmamış kampanyalar hayata geçer. Bir anda çok tehlikeli bir oyunun içinde buluyorsunuz kendinizi. WELCOME TO THE JUNGLE. Bu yazımda en çok karşılaştığım AdWords hatalarından / eksiklerinden bahsedeceğim. Yanlış Anahtar Kelime Seçimi Müşterilere sunduğunuz ürün veya hizmetlerle aralarında uzaktan yakından ilişki var diye düşünüp aklınıza gelen tüm anahtar kelimelerde reklam vermeye çalışmayın. Bu işletmenize gereksiz maliyetlerler yaratabileceği…
Tamamını Oku

Google Tag Manager (GTM) Nedir? Ne İşe Yarar

Google Tag Manager, Websitenize eklemeniz gereken scriptleri ve etiketleri tek bir yerden yönetmenizi sağlayan ücretsiz bir araçtır.  Etiket yöneticisini kullanarak sitenize eklemeniz gereken tüm etiket ve kodları tek bir panel üzerinden ekleyebilir, hangi etiketlerin hangi koşullarda tetikleneceğine karar verebilirsiniz. Google Tag Manager, sadece Google ürünlerinin kullanımıyla sınırlı değildir. GTM’i kullanarak Criteo, Crazy Egg gibi 3.parti toolların entegrasyonlarını gerçekleştirebileceğiniz gibi custom html etiketleri de ekleyebilirsiniz. Aynı zamanda GTM kullanmak websitenizdeki etiketlerin karışıklığını da en aza indirecektir. GTM etiketlerinizin kontrolünü kolaylaştırır. GTM kullanarak; Etiketlerinizin ne zaman tetikleneceğini seçebilir, Etiketlerinizin ne zaman tetiklenmeyeceğini belirleyebilir, Websitenizin hangi sayfalarında etiketlerinizin tetiklenip tetiklenmeyeceğini belirleyebilir, Websitenizde hangi olaylar olduktan sonra etiketlerinizin tetikleneceğini belirleyebilirsiniz. Google etiket yöneticisi web sitesine erişimi olmayan pazarlamacılar için de büyük kolaylık sağlar. IT ekibini beklemeden hızlı ve kolay bir şekilde ilgili etiketleri yönetebilirsiniz. En basitinden GTM kullanmadan websitenizi izlediğinizi düşünün, küçük bir etkinlik oluşturmak için bile Google Analytics kodunda değişiklikler yapmanız için yeni…
Tamamını Oku

Google AdWords Arama Ağı Optimizasyonu

Google AdWords, büyüklüğü farketmeksizin tüm işletmeler için oldukça etkileyici bir reklam platformudur. Ama malesef her şey reklamlarda anlatıldığı gibi değildir. (anahtar kelimeni seç, bütçeni belirle ve reklama başla) Olay sadece reklamları aktif etmekle bitmiyor. Asıl amaç sürdürülebilir karlılığı sağlamaktır. AdWords kampanyalarının düzenli olarak ilgiye, optimizasyonlara ihtiyacı vardır. Nerelere müdahale edileceğini bilmek, istatistikleri doğru okumak, gerekli testleri yapıp, aksiyonlar almak AdWords kampanyalarınızdan alacağınız verimi artıracaktır. Arama ağı kampanyalarınızın optimizasyonuna aşağıdaki listelemiş olduğum maddeleri tek tek ele alarak başlayabilirsiniz. Umarım sizin için faydalı olur. Anahtar Kelime Optimizasyonu Anahtar kelime grupları: Reklam gruplarınız altında bulunan anahtar kelimelerin birbiri ile ilişkili olduğundan emin olun. Her bir reklam grubunuzun altında bulunan anahtar kelimelerin birbirleri ile bağlantılı olması gerekir. Bu sayede kullanıcılara daha ilgili reklamlar göstererek reklamlarınızın alaka düzeyini ve tıklama oranlarını artırabilirsiniz. Eşleme türü: Anahtar kelime eşleme türleri, mevcut anahtar kelimelerinizin hangi arama terimlerinde gösterim alacağını kontrol etmenizi sağlar. Çok geniş eşleme türü kullanımı, gelen tıklamaların ilgi düzeyini düşüreceği gibi gereksiz bütçe…
Tamamını Oku