Instagram Reklam Verme Rehberi

Ana sayfa » PPC » Instagram Reklam Verme Rehberi

En popüler online pazarlama kanallarından birisi de şüphesiz sosyal medyadır. Sosyal medyanın hayatımızın bir parçası haline gelmesiyle birlikte sosyal medya markalar için önemli bir pazarlama kanalı haline gelmiştir. Instagram reklamları ve iletişimi işletmelerin hedef kitlesine ulaşmaları, onlara iyi bir deneyim yaşatmaları noktasında son derece önemli bir noktadadır. 2018 yılı itibariyle yaklaşık 2 milyondan fazla işletme hedef kitlesine ulaşmak, takipçi elde etmek veya ürünlerini hedef kitlesine sergileme noktasında instagram reklam kullanıyor.

Bu yazıda aşağıdaki konulara tek tek değineceğiz:

  1. Instagram reklam modelleri nelerdir?
  2. Reklam vermeye başlamadan önce yapılması gereken entegrasyon süreçleri nelerdir?
  3. Adım adım instagram reklamları nasıl açılır?

Başlamadan önce instagram ile ilgili faydalı olabileceğini düşündüğüm bir kaç istatistik paylaşmak istiyorum.

1 Milyar aktif kullanıcı sayısı

aktif instagram kullanıcıları
kaynak: statista

2018 haziran verilerine göre aktif instagram kulanıcıların sayısı 1 milyarı geçmiş durumda. Avrupa ülkelerinin toplam nüfusundan daha fazla instagram kullanıcı olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. 

Instagram kullanıcılarının %70’i bir markayı arıyor
Kullanıcıların %70’i instagram’da bir markayı arıyorlar. Bu mecrada olmanız, müşterilerinize kendinizi göstermeniz için başka bir neden. 

Facebook’a göre 10 kat daha fazla etkileşim oranı
Facebook her ne kadar 1.4 milyardan fazla kullanıcı sayısıyla en önemli sosyal medya kanallarından birisi olsa da instagram’da markalar Facebook’a göre 10 kat daha fazla etkileşim alabiliyorlar. 

Kullanıcıların %60’ı Instagram sayesinde yeni ürünler hakkında bilgi sahibi oluyor
Instagram kullanıcıların yarısından fazlası yeni bir ürünü bu mecra sayesinde keşfettiler. Aynı zamanda kullanıcıların %30’u ise keşfettikleri bu ürünleri satın aldıklarını söylüyor. Yani her üç kişiden biri instagram aracılığı ile bir satın alım işlemi gerçekleştiriyor. Bunun ne kadar yüksek bir oran olduğunun farkında mısınız?

Sosyal medya reklamlarının ortalama CPC maliyetleri

ortalama cpc maliyetleri
kaynak: adespresso

Instagram reklamlarının ortalama tıklama başına maliyetleri Facebook’a göre neredeyse iki kat daha fazla olduğu görünüyor. Ama bu demek değildir ki Instagram’da reklam vermeyelim. Pozitif bir yatırım getirisi elde etmenizi sağlıyorsa bu mecra cpc maliyetlerini düşünmenize pek fazla gerek yok. Özellikle Türkiye hala globaldeki ortalama cpc maliyetlerine göre halen avantajlı konumda.

Instagram Reklam Modelleri

Instagram’da farklı modellerde reklam verebilirsiniz. Temel düzeyde kullanabileceğiniz 4 farklı Instagram reklam modeli vardır. Bunlar görsel, video, döngü ve hikaye reklamlardır. 

ınstagram reklam modelleri

Görsel reklamlar

Instagram’da tek bir görsel kullanarak reklam verebilirsiniz. Etkileyici bir görselle etkileşim ve dönüşüm oranları yüksek reklamlar yayınlayabilirsiniz.

Görsel reklamlarda tavsiye edilen görsel büyüklüğü 1080×1080, görsel oranı ise 1:1’dir. Aynı zamanda hazırlamış olduğunuz görselin üzerinde çok fazla metin kullanmamaya özen göstermelisiniz. Bu doğrudan reklamlarınızın erişimine etki edecektir. Hazırladığınız görselin tahmini performansını text overlay aracından kontrol edebilirsiniz.

Döngü reklamlar

Birden fazla görsel kullanarak yayınlayabileceğiniz, kaydırılabilir reklamlardır. Aynı zamanda döngü reklamlarında görselin yanında videolar da kullanabilirsiniz.

Aynı anda birden fazla ürününüzün reklamını yapmak veya tek ürünüzün özelliklerini farklı farklı görsellerle anlatmak istiyorsanız döngü reklamlarını kullanabilirsiniz. Döngü reklamlarında ger görsel / videonuz için farklı yönlendirme sayfaları belirleyebiliyorsunuz. 

Video reklamlar

Instagram’da tüketilen video izleme oranları her geçen yıl artış göstermektedir. Video içeriklerinizi kullanarak instagram’da reklam verebilirsiniz. 

Instagram reklamları için önerilen video uzunluğu 15 saniyedir. Aynı zamanda tavsiye edilen en boy oranı 4:5 yani dikeydir. Stories’te 60 saniyeye, instagram akışında 120 saniyeye kadar uzunlukta video kullanabilirsiniz. Videolarınız minimum 600 pixel genişliğinde ve maksimum 4gb olmalıdır.

Instagram hikaye reklamları

Aslında farklı bir reklam modeli olmasa da instagram hikaye reklamlarını farklı reklam modeli gibi ayırma gereği duydum. Instagram hikayeler alanında yukarıda saydığımız üç reklam modeli ile reklam verebilirsiniz. 

Instagram hikaye reklamlarında kullanacağınız görsellerin en boy oranı 9:16 olmalıdır. Önerilen görsel boyutu ise 1080×1920 pikseldir. Eğer video reklamlarını tercih edecek olursanız yine aynı şekilde 9:16 en boy oranı ile video hazırlamanız tavsiye edilmektedir. Video uzunluğu ise maksimum 60 saniye olmalıdır.

Yukarıdaki reklam modelleri dışında instagram’da slayt ve kataloğunuzu kullanarak koleksiyon reklamları da oluşturabilirsiniz.

Instagram reklamlarınıza reklam verme hedeflerinize göre belirli call to action düğmeleri ekleyebilirsiniz. Kullanabileceğiniz bazı eylem çağrısı düğmeleri şunlardır;

  1. Şimdi alışveriş yap
  2. Daha fazla bilgi al
  3. Abone ol
  4. Bizimle iletişime geç
  5. İndir v.b

Instagram Reklam Nasıl Verilir?

Buraya kadar olan bölümde instagram’a ait bazı istatistiklerden ve genel hatlarıyla Instagram’da kullanabileceğiniz reklam modellerinden bahsettik. Yazının devamında biraz daha tekniğe ineceğiz ve adım adım eksiksiz bir şekilde Instagram’da nasıl reklam verebileceğinize değineceğiz.

Instagram reklamlarını telefonunuzdan yayınlayabileceğiniz gibi Facebook Ad Manager üzerinden de yayınlayabilirsiniz. Biz bu noktada ikinci yolu tercih edeceğiz. Çünkü biraz daha detaya inmek istiyoruz. 

Öncelikle yapmamız gereken bazı entegrasyon ve kurulumlar olacak. Bunları başlıklandırmak gerekirse,

  1. Business manager hesabı oluşturma
  2. Instagram sayfanızı business manager hesabına entegre etme
  3. Reklam hesabı oluşturma
  4. Facebook pixel’i oluşturma ve  entegrasyonu
  5. Katalog oluşturma ve entegrasyonu

Business Manager Nedir?

business manager

Facebook Business Manager, Facebook sayfanızı, instagram hesabınızı, reklam hesaplarınızı tek bir çatı altından kontrol etmenizi ve yönetebilmenizi sağlayan ücretsiz bir Facebook aracıdır.

Aynı zamanda işletmenizin hesaplarınıza erişebilecek kişileri, reklam hesaplarınızın ödeme yöntemlerini, ürün kataloglarınızı veya pixel kodlarınızı da business manager hesabı üzerinden kontrol edebilirsiniz.

Örneğin, oluşturmuş olduğunuz business manager hesabına sadece x sayfasını görüntüleyebilecek ve yönetebilecek sorumlu bir kişi ekleyebilirsiniz.  Ya da aynı şekilde reklam hesabına erişim verebilirsiniz.

Kişisel hesabınıza tanımlı birden fazla business manager hesabı erişimi alabilirsiniz. Özellikle birden fazla sayfa ve reklam hesabı üzerinde erişimi olması gereken kullanıcılar için büyük bir kolaylık sağlamaktadır. Aynı şekilde bir ajansla çalışan markalar için de business manager kolaylık sağlar. Reklam hesabına, sayfanıza teker teker erişim vermekten ziyade, business manager hesabı üzerinden tek seferde tüm erişimleri kolaylıkla verebilirsiniz.

Eğer bir iş email adresiniz varsa buradan ücretsiz bir şekilde business manager hesabınızı oluşturabilirsiniz. 

Business Manager hesabı oluşturduktan sonra sırasıyla;

Business Manager hesabına Facebook sayfası ekleme

business manager facebook sayfası eklemele
işletme ayarları > sayfalar

Öncelikle instagram’da reklam verebilmeniz için instagram hesabınızın bir Facebook sayfası ile bağlı olması gerekiyor. Mevcut bir Facebook sayfanız varsa business manager hesabınızın sağ üst tarafında bulunan çark işaretine tıklayarak işletme ayarları sekmesini açın. Ardından sol tarafta çıkan sekmelerden “sayfalar”a gidip mevcut sayfanızı business manager hesabına bağlayabilirsiniz. Eğer bir Facebook sayfasına sahip değilseniz bu bölümden yeni bir sayfa oluşturabilirsiniz.

Facebook Sayfası ve Instagram Entegrasyonu

instagram sayfası entegrasyonu
facebook sayfa ayarları > instagram > giriş yap

Business Manager üzerinden instagram reklamı verebilmek için Facebook sayfanız ile instagram hesabınızın birbiriyle ilişkilendirilmiş olmalıdır. Facebook sayfanızı Business Manager hesabına tanımladıktan sonra Facebook sayfanızın ayarlar bölümünden instagram hesabınızı ilişkilendirebilirsiniz.

Reklam hesabı oluşturma

facebook reklam hesabı oluşturma
işletme ayarları > reklam hesapları > yeni oluştur

Yeni bir reklam hesabı oluşturmak için BM hesabınızın reklam hesapları bölümünden “yeni bir reklam hesabı oluşturun”u seçin. 

Bir Business Manager hesabında birden fazla reklam hesabı oluşturabilir, yönetebilir veya mevcut reklam hesaplarına erişim alabilirsiniz. Eğer birden fazla reklam hesabı kullanıyor ve tüm reklam hesaplarının ödeme yöntemi aynı ise business manager hesabınıza genel bir ödeme yöntemi ekleyerek istediğiniz hesaplarda direkt olarak o ödeme yöntemini kullanabilirsiniz. 

Facebook Pixel Entegrasyonu

Facebook Pixel, kullanıcıların internet sitenizdeki davranışlarını anlamanızı, belirlediğiniz olay ve hedefleri takip etmenizi ve bunları reklam hesaplarınızla entegre etmenizi sağlayan bir kod parçasıdır. Aynı zamanda Facebook’un analiz aracı olan Facebook Analytics’i kullanmanızı da sağlar.

Örneğin bir e-ticaret sitesi için Faceboook Pixel entegrasyonunu sağlayarak, elde ettiğiniz satış adetlerini edinilen gelirleri reklam hesaplarına aktarabilirsiniz. Böylece daha hedefli ve performansı yüksek reklam yönetimi sağlayabilirsiniz.

Facebook pixel’i küçük bir js kodu parçasıdır. İnternet sitenizin tüm sayfalarına eklemeniz gerekir. Aynı zamanda sizin için önemli olan olayları izlemek için bazı sayfalarda kodda özelleştirmeler yapmanız gerekebilir.

facebook pixel

Örneğin yukarıda entegre edilmiş ve bazı eventler tanımlanmış pixel ile elde edilen olayları görüyoruz. PageView ile alınan olaylar tüm sayfa görüntülemelerini sayarken ViewContent etiketiyle elde ettiğimiz olaylar sadece ürün görüntülemeleri sonucu tetiklenmektedir. Tamamlanan siparişleri de Purchase olayı ile izlemekteyiz.  Böylece hangi kampanyanız ne kadar satış getirdi bunları Facebook Pixel’i kullanarak reklam hesaplarına yansıtabilirsiniz.

Facebook Pixel’i kullanmanın başka bir avantajı ise özel dönüşümler ve hedef kitleler oluşturmanızı sağlamasıdır.

özel hedef kitleler

Facebook Pixel’i belirli kurallar çerçevesinde sitenizi ziyaret etmiş kullanıcılar için özel hedef kitleler oluşturmanıza olanak sağlar. Örneğin belirli sayfalarınızı ziyaret eden kullanıcılar için hedef kitleler oluşturup, onları reklamlar ile tekrardan hedefleyebilirsiniz. Aynı zamanda Pixel kurulumu yaparken tanımladığınız eventler için de hedef kitleler oluşturabilirsiniz. Nasıl özel hedef kitle oluşturabileceğinizi keşfedin.

özel hedef kitle oluşturma

Facebook Pixel’i kullanarak alabileceğiniz diğer bir aksiyon ise özel dönüşümlerdir. Özel dönüşümler oluşturarak internet sitenizde gerçekleşen önemli olayları takip edebilirsiniz. Ayrıca bu dönüşümleri takip ederek reklamlarınızın işletmeniz için önemli olaylar için optimize edilmesini sağlayabilirsiniz. 

facebook pixel oluşturma

Facebook Pixel‘i kurmak için şu adımları izleyin:
– Business manager hesabınızın işletme ayarları bölümüne gidin.
– Ekranın sol sekmesinden veri kaynaklarının altından pikseller sekmesini açın.
– Ekle’ye tıklayın ve pixel kodunuzu websitenize ekleyin.
– Facebook pixel’inizi oluşturduğunuz reklam hesabına entegre edin.

Unutmayın, Eventleri takip etmek için kodu internet sayfalarınızın bazı sayfalarında özelleştirmeniz gerekecektir.

Facebook Pixel Helper

facebook pixel helper

Facebook Pixel Helper, Facebook Pixel’inizi doğrulamanızı ve kontrol etmenizi sağlayan ücretsiz bir araçtır. Chrome tarayıcınıza eklenti olarak kurabilirsiniz. Herhangi bir websitenize girdiğinizde eklenti arka planda otomatik olarak çalışır ve aktif bir Facebook Pixel’i olup olmadığını kontrol eder. Ayrıca FPH’i kullanarak hangi sayfada hangi eventlerin de tetiklendiğini görebilirsiniz.

Not: Eğer uyumlu bir e-ticaret alt yapınız varsa (opencart, wordpress, shopify v.b) tek bir eklenti kurarak Facebook Pixel kodunuzun kurulumunu tek tuşla gerçekleştirebilirisiniz.

Facebook’ta katalog oluşturma

Ürün Kataloğu, internet sitenizde bulunan ürünlerin bilgilerini Facebook’a aktarmanızı sağlar. Bu sayede ürünlerinize ait fiyat, başlık, açıklama gibi bilgileri Facebook ile paylaşarak, bu bilgileri reklamlarınızla entegre bir şekilde kullanabilirsiniz. Dinamik yeniden pazarlama veya koleksiyon reklamları yayınlayabilmek için Facebook’a bu bilgileri göndermeniz gerekiyor.

katalog oluşturma

Facebook’a ürünlerinizin bilgilerini cvs, tvs veya xml olarak aktarabilirsiniz. Bunu manuel yapabileceğiniz gibi planlı bir işlem oluşturarak günlük, haftalık veya saatlik olarak güncel bilgileri Facebook’a iletebilirsiniz. Bunun için sitenizdeki ürünlerin bilgilerini içeren dinamik bir xml feed’ine ihtiyacınız bulunuyor. Veri kaynağında olması gereken bilgilere ve örnek veri kaynaklarına Facebook’un yardım sayfasından ulaşabilirsiniz.  

Katalog oluştururken bazı noktalara dikkat etmeniz gerekiyor. En çok karşılaştığım hatalar şöyle

  1. Ürün açıklamalarını boş bırakmak: Description kısmı boş olan ürünleriniz katalogda aktif olmayacaktır.
  2. Para birimini yanlış girmek. Oluşturacağınız feed’de kullanacağınız para birimi ISO 4217 standartlarına uygun olmalıdır. Örneğin 35TL fiyatı olan bir ürününüz için kullanmanız gereken para birimi “35.00 TRY” şeklinde olmalıdır
  3. Stok durumu: En fazla gözden kaçan maddelerden birisidir. Eğer stok durumunu doğru bir şekilde Facebook’a aktaramıyorsanız ürünleriniz stokta olmasa bile sistem reklamlarınızı göstermeye devam eder. Bu alanın feed’inizde doğru bir şekilde işlendiğinden emin olmalısınız.
  4. Güncelleme: Eğer sık sık fiyatların güncellendiği, stokların değiştiği bir e-ticaret siteniz varsa feed’inizi olabildiğince güncel tutmaya çalışmalısınız. XML kullanarak her saat başı veya günlük olarak bu verileri otomatik güncelleyebilirsiniz.
business manager katalog

Adım1: İlk ürün kataloğunuzu Business manager hesabınızın işletme ayarları sekmesinde bulunan veri kaynakları bölümünden oluşturmaya başlayabilirsiniz.

katalog entegrasyonu

Adım2: Kataloğunuzu oluşturduktan sonra ürün bilgilerinizi aktarmak için bir veri kaynağı eklemelisiniz. Bu örnekte data feed’lerini kullanacağız.

katalog entegrasyonu

 Adım3: Ürünlerinizine ait bilgileri bilgileri içeren xml feed’inizin url’ini Data Feed URL bölümüne yapıştırın. Eğer feediniz bir user id ve pass ile korunuyorsa o bilgileri hemen altına ekleyin. Ardından ürünlerin hangi sıklıkla güncelleneceğini seçerek ürünleri yüklemeye başlayabilirsiniz.

facebook xml feed

Yukarıda xml feed’de bulunan örnek bir ürünü görebilirsiniz.

Adım4: Kontrol edin. Ürünlerinizi yükledikten sonra bir hata olmadığından emin olmak için hesabınızın tanılar bölümünden kataloğunuza kaç ürün eklendiğini, hangi ürünlerde hata olduğunu görebilirsiniz.

Instagram’da reklam vermeye başlamadan önce yapmamız gereken bir çok şeye değindik. Artık ilk reklam kampanyalarını kurmaya başlayabiliriz.

Instagram’da Reklam Vermeye Başlayın

instagram reklam oluşturma

Facebook ve Instagram’da pazarlama amaçlarınıza göre farklı modellerde reklam verebilirsiniz. Bunları temel hatlarıyla açıklayacak olursak:

Gönderi etkileşimleri: Gönderilerinizle veya sayfanızla daha fazla kişinin etkileşimde bulunmasını sağlayabileceğiniz reklam modelidir.

İnternet sitesi trafiği: Reklam tıklamaları sonucu kullanıcıları internet sitenize veya uygulamanıza yönlendirebileceğiniz reklam modelidir. Reklamları görsel, döngü, video veya koleksiyon modelinde yayınlayabilirsiniz. 

Katalog reklamları:  Facebook pixel ve kataloğunuzla entegre çalışan bu reklam modeli ile dinamik yeniden pazarlama kampanyaları veya direkt olarak hedef kitlenize kataloğunuzdan ürünler gösterebilirsiniz.

Potansiyel müşteri bulma reklamları: Markanızla veya işletmenizle ilgilenen kullanıcılardan mail adresi, telefon numarası gibi bilgiler toplamanızı sağlayan reklam modelidir. 

Facebook & Instagram’da reklam verme hedeflerinize göre farklı reklam modelleri ve kampanya kuruları ile reklamlar oluşturabilirsiniz. 

Örnek bir senaryo üzerinden gidelim.

Varsayalım bir e-ticaret sitesi sahibisiniz ve reklam vermeye başlayacaksınız. Reklam verme hedefleriniz arasında sayfanızı geliştirmek, websitenize hedef kitlenizi çekmek ve doğal olarak bir gelir elde etmek olsun. Bu kurguda doğrultusunda basitçe üç farklı reklam modeli üzerinden ilerleyebilirsiniz.

Sayfa gönderi reklamları nasıl oluşturulur?

Adım1: Kampanya türünü seçin

sayfa gönderi reklamları

Reklam hesabınızın ana sayfasından “oluştur”a tıklayarak ilk kampanyanızı oluşturmaya başlayabilirsiniz. İlk olarak mevcut gönderinizi hedef kitlenizle buluşturacağız. Bunun için pazarlama hedefini etkileşim kampanya türünü ise gönderi etkileşimi seçmeniz gerekiyor.

kampanya ayarı

Kampanya adını belirledikten sonra hemen alt bölümde iki kutucuk göreceksiniz. Bunların ilki oluşturacağınız reklamlar için A/B testi oluşturmanızı yani bazı değişkenleri test etmenizi sağlıyor. Diğeri ise bütçe optimizasyonu. Facebook reklamlarında bütçeler default olarak reklam seti bazında belirlenir. Eğer bu seçeneği aktif ederseniz kampanyanızın altında bulunan reklam setleri için tek bir bütçe belirleyebilirsiniz. Böylece sistem reklam setlerinizin bütçelerini performansa göre optimize edecektir.

Adım 2: Hedef kitlenizi tanımlayın

facebook reklam hedef kitle ayarları

Sürecin bir sonraki adımında reklamlarınızı göstermek istediğiniz hedef kitleyi belirlemeniz gerekiyor. Facebook bu noktada bize yaş, cinsiyet, konum, ilgi alanı gibi bir çok hedefleme seçeceği sunmaktadır. Aynı zamanda hedefleme yapabileceğiniz gibi hariç tutma da yapabilirsiniz. Ayrıca hemen ekranın sağ tarafında oluşturduğunuz hedef kitlenizin büyüklüğüne dair istatistikleri de görebilirsiniz. 

Hedef kitlelerinizin performansına değerlendirmek, kampanyalarınızın verimini artırmak için her zaman birden fazla reklam seti oluşturmaya dikkat etmelisiniz.

Örneğin organik ürünler sattığınız bir e-ticaret siteniz olsun.  Spor yapan kullanıcılar, sağlığına dikkat eden kullanıcılar ve organik yiyeceklerle ilgilenen kullanıcılar için ayrı ayrı hedef kitleler oluşturabilirsiniz.

Hedef kitleyi daralt seçeneği

facebook reklam hedef kitle ayarları

Eğer tüm hedeflemenizi tek kutu içerisine eklerseniz reklamlarınız herhangi bir eşlemede kullanıcıların karşısına çıkabilir. Ancak hedef kitleyi daralt seçeceğini kullanarak ikinci bir hedefleme eklerseniz sistem iki hedef kitlenin kümesini hedefleyecek, doğal olarak reklamlarınızın ilgi alanı biraz daha artacaktır. Yukarıdaki örnekte hem meditasyon hem de organik yiyeceklere ilgi duyan kullanıcı kümesini hedeflemiş olduk.

Adım3: Reklam alanlarını düzenleyin

facebook reklam ağı

Standart olarak otomatik reklam alanları aktif olarak karşımıza gelen bu bölümde sistem mevcut bütçeyi en iyi şekilde kullanmak için reklam alanlarını otomatik belirler. 

Facebook Ad Manager, reklam vermek istediğiniz alanları kendi tercihlerinize göre özelleştirebilmenizi sağlayan başka bir seçenek daha sunmaktadır. Örneğin amacımız sadece Instagram üzerinde reklam vermekse reklam alanı olarak yalnızca Instagramla ilgili platformları hedefleyebiliriz.

Gönderi etkileşimi reklamları hikayelerde yayınlamak için uygun olmadığından dolayı hikayeler alanının pasif olduğunu görüyoruz. Ancak farklı bir kampanya türü ile reklam vermek isterseniz reklamlarınızı akış veya hikayeler yayınlamak üzere özelleştirebilir veya bu iki platform için ayrı ayrı reklam setleri oluşturup performans karşılaştırması yapabilirsiniz.

Adım4: Bütçe ve teklif ayarları

facebook reklam bütçe ayarları

Instagram reklamlarında günlük bir bütçe sınırı ile süresiz süre (yani siz durdurana kadar) reklam verebileceğiniz gibi belirli tarih aralığında yayınlamak üzere toplam bir bütçe de belirleyebilirsiniz.

Aynı zamanda bu bölümde reklam verme hedeflerinize göre optimizasyon seçeneklerini belirleyebiliyorsunuz. (gösterim, bağlantı tıklamaları, gönderi etkileşimi v.b) Böylece sistem bu aksiyonları almaya daha yatkın kullanıcılarla reklamlarınızı buluşturmaya çalışacaktır.

Adım5: Instagram’da ilk reklamınızı oluşturun

instagram reklam

Sürecin bir sonraki aşamasında artık reklam vermek istediğiniz gönderiyi seçip, reklam oluşturma işlemini tamamlayacağız. Bunun için öncelikle hangi Facebook ve Instagram sayfasını kullanacağınızı seçmelisiniz. Ardından gönderiyi seçin butonuna tıklayarak tanıtımını yapmak istediğiniz gönderiyi seçmeniz gerekiyor.

Dilerseniz reklamlarınıza bir eylem çağrısı ekleyebilirsiniz. Böylece kullanıcıları internet sitenize veya size mesaj göndermesi için yönlendirebilirsiniz.

instagram reklam utm parametleri

Son olarak iki şeye daha değinmek istiyorum.

URL Parametreleri: Bu alan her ne kadar zorunlu olmasa da kullanıcıları Facebook veya instagram dışında bir yere, örneğin websitenize yönlendiriyorsanız bu alanda belirli parametreler kullanarak reklamlardan websitenize gelen kullanıcıların verilerini analiz aracınıza yansıtabilirsiniz. Bu konu hakkında daha fazla bilgi için Google URL Oluşturma Aracı başlıklı yazımı ziyaret edebilirsiniz.

Facebook Pixeli: Dönüşümleri izlemek, kullanıcı deneyimini anlamak ve reklam hedeflemesi için hedef kitleler oluşturabilmek için internet sitenize eklediğiniz pixel’in aktif olduğundan emin olmalısınız.

Instagram Reklamlarınızın Performansını Artırmaya Yönelik Öneriler

Reklam Alaka Düzeyi Puanı

Facebook yakın zamanda yaptığı bir güncelleme ile reklamların alaka düzey puanını reklam verenler ile paylaşmaya başladı. Google reklamlarını kullananlar için alaka düzey puanını tahmin etmek çok zor olmayacaktır. Reklam Alaka Düzey Puanı kısaca reklamlarınızın hedef kitlenizle ne kadar alakalı olduğunu gösteren bir ölçümdür.

Alaka düzeyi puanınız ne kadar yüksekse o kadar fazla erişim ve düşük maliyet ile ödüllendirilirsiniz.

Reklam alaka düzey puanı 1 ile 10 arasında değişmektedir. Puanınız ne kadar yüksekse Facebook reklamları için o kadar az maliyetlendirilirsiniz. Facebook alaka düzey puanlarınızı reklamlarınızın etkileşim yaratma oranı (tıklama, oynatma, indirme) arttırırken, facebook kullanıcılarının reklamlarınızı gizlemesi de alaka düzey puanınızı azaltmaktadır.

Alaka düzey puanını yükseltmek için 3 öneri.

Görsel Seçimi:Facebook reklam maliyetlerinizi düşürmenizdeki en önemli etkenlerden bir tanesi kullandığınız görsellerin seçimidir. Görselleriniz ne kadar dikkat çekerse o kadar etkileşiminiz artacaktır. Unutulmamalıdır ki seçtiğiniz görsel, reklam verme amacınız ile uyuşmalıdır. İlgisiz tıklamalardan alacağınız trafik reklam verme hedeflerinizin suya düşmesine neden olabilir.

Reklam Metni: Reklamlarınızda dikkat çekici, harekete geçirici metinler kullanın. Sadece tek bir reklam ile yayına girip en iyisinin o olduğunu düşünmeyin. Diğer insanlar sizin gibi düşünmek zorunda değil! Sürekli en iyi reklam metnini bulmak için testler yapmaya devam etmelisiniz.

Bağlantı açıklamaları ve Eylem çağrısı düğmesi: Bağlantı açıklamalarını ve eylem butonlarını kullanarak hem reklamlarınızın daha fazla yer kaplayıp dikkat çekmesini sağlayabilirsiniz hem de hedef kitlenizi harekete geçirecek butonlara sahip olabilirsiniz.

Ne güzel söz!  “İnsanlar mantıklarıyla karar verir, duygularıyla satın alırlar”

Oluşturduğunuz reklamlarda ürünlerinizin faydası kadar hedef kitlenizi duygusal anlamda da etkilemeye özen göstermeniz reklamlardan alacağınız performansı olumlu yönde etkileyebilir.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Online pazarlama kampanyalarınızın performansını artırmaya yönelik ipuçları almak ister misiniz?



2019
Dijital Pazarlama İstatistikleri