Youtube Reklam – Kapsamlı Başlangıç Rehberi

Ana sayfa » PPC » Youtube Reklam – Kapsamlı Başlangıç Rehberi

2 Milyara yakın aktif kullanıcı…
En büyük ikinci arama motoru…
Her dakika 400 saatlik video yükleme…
Her gün 1 milyar saate yakın video izleme…

Evet, Youtube’dan bahsediyoruz. 2005 yılında hayata geçen, 2006 yılında Google tarafından satın alınan YouTube, şu an dünyanın en büyük ikinci arama motoru ve en çok trafik alan ikinci internet sitesi ünvanına sahiptir.

Peki, pazarlamacılar Youtube hakkında ne düşünüyor?

  1. Pazarlamacıların %78’i videoların iyi bir yatırım getirisi sağladığını söylüyor.
  2. Video kullanan işletmelerin %98’si 2019 yılında da bu yatırıma devam edeceğini belirtiyor.
  3. Youtube mobil reklamlar TV reklamlarına göre %84 daha fazla dikkat çekmektedir. (Hubspot)

Youtube’da bir çok şekilde reklam verebilirsiniz. Bunların hepsi de video içermek zorunda değil. Örneğin arama ağı kampanyalarınıza, arama ağı iş ortaklarını dahil ederek Youtube’da yapılan aramalarda metin reklamlarınızı gösterebilir ya da görüntülü reklam ağını kullanarak görsel reklamlarınızı Youtube’da hedef kitlenize ulaştırabilirsiniz.

Bu yazıda Youtube video reklamlar üzerine bilmeniz gereken her şeye değinmeye çalıştık. Yazının devamında hedef kitlenize ulaşmak için video reklamlardan nasıl faydalanabileceğinize değineceğiz.

Youtube reklam vermeden önce bilmeniz gereken bazı metrikler

Youtube reklam modellerinden ve nasıl kampanyalar oluşturacağınıza değinmeden önce Youtube reklamlarını kullandığınız zaman karşılaşacağınız bazı metrikleri açıklamakta fayda var.

Gösterim (impression): Reklamınızın kaç kere gösterildiğini ifade eder. Reklamlarınızın kullanıcılardan bağımsız her gösterimi 1 gösterimi ifade eder.

Görüntüleme (view): Kullanıcıların videonuzun 30 saniyeden fazlasını (30 saniyeden az videolar için tamamını) izlemesi ya da videonuzla etkileşime geçmesiyle görüntüleme elde edilir.

Maks GBM (Max CPV): Maksimum görüntüleme başı maliyet, bir kullanıcının videonuzu izlemesi veya etkileşime geçmesi için ödemek istediğiniz maksimum tekliftir.

Ort GBM (Avg. CPV): Ortalama görüntüleme başı maliyet, videonuzu görüntüleyen veya etkileşime geçen kullanıcılar için ödediğiniz ortalama tutarı ifade eder.

video oynatma yüzdesi metriği
videonuzun ne kadarı izleniyor?

Video oynatma yüzdesi: Kullanıcıların videonuzun ne kadarını izlediğini gösterir. Yüzdeleri %25, %50, %75 ve %100 olacak şekilde görebilirsiniz. Örneğin video’yu %50 izleyenlerin oranı %40 ise, görüntülemelerin %40’u videonuzun yarısından fazlasını izlemiş demektir.

Kazanılan görüntüleme: Kullanıcıların video reklamlarınızı görüntüledikten sonra 7 gün içinde kanalınızdaki başka bir videoyu izlemesi kazanılan görüntüleme elde etmenizi sağlar. Görüntüleme gibi paylaşım, beğeni, abone olma gibi etkilikler içinde kazanım elde edebilirsiniz.

Performans metrikleri: Eğer hesabınıza bir reklam verme hedefi (dönüşüm) tanımladıysanız. Elde ettiğiniz dönüşüm sayısı, dönüşüm başına maliyet, dönüşüm değeri gibi verileri de elde edebilirsiniz.

Youtube Reklam Modelleri

Google reklamlarını kullanarak Youtube’da arama ağı, görüntülü reklam ağı veya video kampanyalarla reklam gösterebilirsiniz.

  1. Search: Metin reklamlar
  2. Display: Görüntülü reklamlar (Display ads)
  3. Display: Yer Paylaşımlı reklamlar (Overlay ads)
  4. Video: Atlanabilir yayın içi reklamlar (In-stream)
  5. Video: Atlanamayan yayın içi reklamlar (In-stream)
  6. Video: Bumper reklamlar
  7. Video: Discovery reklamlar

Metin Reklamlar

Arama ağı reklamları

Youtube, Google’ın iş ortağı siteleri arasındadır. Arama ağı reklam kampanyalarınıza iş ortaklarını dahil etmenizle birlikte metin reklamlarınız Youtube’da yapılan arama sonuçlarında gösterilebilir. Bunun için arama ağı kampanyalarınızın network’üne iş ortaklarını dahil etmeniz gerekmektedir.

Görüntülü reklamlar

Youtube görüntülü reklam

Youtube masaüstü sürümünde 300×250 veya 300×60 şeklinde gösterilen görsel reklamlardır. Görüntülü reklam ağı aracılığı ile verilir. Öne çıkan videoların sağında, oynatma listelerinin üst bölümünde gösterilir. Ekranın çözünürlüğüne göre reklamlar videonun alt bölümünde gösterim alabilir.

Görüntülü reklam specleri:
Görsel boyutu: 300×250, 300×60
Reklam formatı: jpg, jpeg, gif, png, hmlt5
Boyut: 150 kb (max)
Uzunluk: maksimum 30 saniye 

Yer Paylaşımlı Reklamlar

Youtube yer paylaşımlı reklamlar

Yer paylaşımlı reklamlar, Youtube’un masaüstü versiyonunda videoların altındaki %20’lik alanı kapsayan, yatay bir şekilde sunulan reklamlardır. Bu alanda gösterilen reklamlar HTML5 olamaz, görselin sabit olması gerekmektedir. Diğer ad spec’ler görüntülü reklam ağının aynısıdır.

Yer paylaşımlı reklam specleri:
Görsel boyutu: 468×60, 728×90
Reklam formatı: jpg, jpeg, gif, png, (statik)
Boyut: 150 kb (max)

Atlanabilir Yayın İçi Reklamlar

Youtube atlanabilir reklamlar

Atlanabilir reklamlar, Youtube’taki videoların içerisinde gösterilen video reklamlardır. Kullanıcılar dilerse bu reklamları 5 saniye sonra atlayabilir. Reklamlar videoların öncesinde, ortasında veya sonlarında gösterilebilir. Atlanabilir reklamlar aynı zamanda tüm cihazlarda kullanıcıların karşısına çıkabilir. Reklam verenler videoların ilk 30 saniyesini veya tamamını izlediğinde borçlandırılır.

Atlanamayan Yayın İçi Reklamlar

Atlanamayan yayın içi reklamlar, müşterilere mesajınızın tamamını ulaştırmak için tasarlanmış, atlanamayan bir reklam biçimidir.

Google

Atlanamayan video reklamlar, videoların başında veya sonunda gösterim alırlar. Mobil ve masaüstü cihazlarda gösterim alabilir. Bölgelere göre 15 veya 20 saniye uzunluğunda kullanılabilir.

Yayın içi video reklam gereksinimleri:
Dosya biçimi: AVI, ASF, Quicktime, Windows Media, MP4 veya MPEG
Tercih edilen video codec’i: H.264, MPEG-2 veya MPEG-4
Tercih edilen ses codec’i: MP3 veya AAC
Çözünürlük: 640×360 (16:9) veya 480×360 (4:3) önerilir
Kare hızı: 30 FPS
En boy oranı: Sinemaskop olmadan yerel en boy oranı (örneğin: 4:3; 16:9)
Maksimum dosya boyutu: 1 GB

video reklam gereksinimleri
yayın içi video gereksinimleri

Videoların en az 12 saniye olarak önerilmesinin bir diğer sebebi ise YouTube Analytics’in 10 saniyeden kısa süreyle yapılan görüntülenmeleri izleyememesi ile de ilgilidir. Video uzunlukları ile ilgili de herhangi bir sınırlama yoktur.

Bumper Reklamlar

Daha çok marka bilinirliği oluşturmak, kısa, akılda kalıcı bir mesajla Youtube kullanıcılarına ulaşabilmek için oluşturulmuş video reklamlardır.

Maksimum 6 saniyeye kadar videoları destekler. Bumper reklamlar kısa ve atlamaz oldukları için, özellikle mobil reklamlarda mesajı hızlıca vermek için ideal olabilir.

Reklamlar videoların başında, ortasında veya sonunda gösterim alabilir. Bumper reklamlar atlanamaz, kullacıların izledikleri videoya devam edebilmesi için reklamı kesinlikle izlemesi gerekir. Bumper reklamlar mobil veya masaüstü youtube sürümünde kullanılmaya uygundur.

Youtube, kullanıcıların karşısına arka arkaya birden fazla bumper reklam çıkarabilir. Bumper reklamları CPV teklif stratejisi ile kullanamazsınız, bu reklam modelinde sadece 1000 gösterim başına teklif verme seçeneği aktiftir.

Bumper reklamları ile ilgili ilham kaynağı olabilecek başarılı örneklere göz atın: YouTube ads leaderboard: Bumper ads edition

Bumper reklam video gereksinimleri:

Video uzunluğu: Maksimum 6 saniye
Dosya biçimi: AVI, ASF, Quicktime, Windows Media, MP4 veya MPEG
Tercih edilen video codec’i: H.264, MPEG-2 veya MPEG-4
Tercih edilen ses codec’i: MP3 veya AAC
Çözünürlük: 640×360 (16:9) veya 480×360 (4:3) önerilir
Kare hızı: 30 FPS
En boy oranı: Sinemaskop olmadan yerel en boy oranı (örneğin: 4:3; 16:9)
Maksimum dosya boyutu: 1 GB

Discovery Reklamlar

youtube discovery ads
discovery reklam

Discovery reklamlar, izlenen videoların yan tarafında, Youtube arama sonuçlarında veya Youtube mobil anasayfasında gösterim alabilirler.

Discovery reklamlarında videolar otomatik olarak başlamaz. Youtube kullanıcıları karşılaştıkları discovery reklamlarını tıklar ve videonun kendi sayasında reklam videosu gösterilmeye başlar. Bu yüzden bir bakıma görüntülü reklam ağına benzer. Kullanıcılar istemediği reklama maruz kalmaz.

Discovery reklamlarında kullanıcılara videonuzun ön izleme görelinin yanında 100 karakterlik video başlığı ve 35 karakterlik iki adet açıklamada ekleyebilirsiniz.

Discovery reklam video gereksinimleri:
Dosya biçimi: AVI, ASF, Quicktime, Windows Media, MP4 veya MPEG
Tercih edilen video codec’i: H.264, MPEG-2 veya MPEG-4
Tercih edilen ses codec’i: MP3 veya AAC
Çözünürlük: 640×360 (16:9) veya 480×360 (4:3) önerilir
Kare hızı: 30 FPS
En boy oranı: Sinemaskop olmadan yerel en boy oranı (örneğin: 4:3; 16:9)
Maksimum dosya boyutu: 1 GB

Youtube Reklam nasıl verilir?

Youtube’a reklam vermeye başlamak için öncelikle videonuzun Youtube’a yüklü olması ve politikalara uygun olması gerekmektedir. Video politikaları ile ilgili daha fazla bilgi için video reklamlarla ilgili gereksinimler sayfasını ziyaret edebilirsiniz. Videonuzu kanala ekledikten sonra Google reklam hesabınızdan kampanyanızı kurmaya başlayabilirsiniz.

Şu adımları izleyin:

  1. Google Ads hesabınızın kampanyalar sekmesinden + Yeni Kampanya oluşturmaya başlayın.
  2. Kampanya türü olarak Video seçeneğini seçin.
  3. Kampanya alt türünü reklam vermek istediğiniz video reklam modeline göre belirleyin. ( atlanabilir yayın içi, bumper veya discovery reklamlar için özel video kampanyası seçeneğini seçebilirsiniz)
  4. Oluşturacağınız kampanyanıza bir isim verin.
  5. Harcamak istediğiniz maksimum günlük bütçeyi belirleyin.
  6. Kampanyanızı yayınlamak istediğiniz başlangıç ve bitiş tarihlerini belierleyin (opsiyonel)
  7. Kullanacağınız reklam türüne göre teklif verme seçeneğini ve reklamı yayınlamak istediğiniz ağları seçin.
  8. Hedef kitlenizin bulunduğu ve kullandığı konum ve dil seçeneklerini ayarlayın.
  9. İlk oluşturacağını reklam gurubuna isim verin.
  10. Hedef kitlenizi belirleyin.
  11. Maksimum tekliflerinizi tanımlayın.
  12. Videonuzu ekleyin.

Bundan sonra reklamlarınız bir süre inceleme sürecinde olacaktır. Eğer politikalara aykırı bir durum söz konusu değilse reklamlarınız inceleme sürecinin ardından yayınlanmaya başlayacaktır.

Youtube Reklam Hedefleme Seçenekleri

Harika bir videonuz olsa da kampanyalarınızın reklam verme amaçlarına ulaşabilmesi için öncelikle doğru hedef kitleye ulaşması gerekir. Google, görüntülü reklam ağı hedeflemelerinde kullanılan geniş hedefleme seçeneğini Youtube kampanyaları içinde reklam verenlere sağlamaktadır.

Youtube kampanyalarınızda kullanabileceğiniz hedefleme seçenekleri;

Demografi hedefleme
Reklamları göstermek istediğiniz kullanıcıları yaş, cinsiyet veya ebeveynlik durumuna göre hedeflemesini sağlar.

Hedef kitleler
Hedef kitleler kullanıcıları ilgi alanı, alışkanlıkları, araştırdıkları ve aradıkları konular, işletmenizle etkileşimde bulunan kullanıcılar gibi hedefleme seçenekleri sunar. Hedef kitle hedeflemesi ile ilgili daha fazla bilgi alın: Görüntülü reklam ağı

Anahtar kelimeler
Anahtar kelime hedefleme seçeneği ile hedef kitlenizin ilgilendiği, ilgilenebilecek anahtar kelimeleri hedefleyerek youtube kanallarını veya ilgili videoları hedefleyebilirsiniz.

Konular
Konu hedefleme, reklamlarınızı belirli konulardaki Youtube kanallarında veya videolarında göstermenizi sağlar. Böylece hedef kitlenizin ilgilenebileceği konuları tek tek hedefleyebilirsiniz.

Yerleşimler
Youtube reklamlarında yerleşim hedefleme reklamlarınızı belirli kanallarda veya spesifik videolarda gösterilmesine imkan sağlar. Böylece sadece seçtiğiniz kanal veya videoları hedefleyebilirsiniz.

Youtube Reklamlarınızın Performansını Artırın

Hedef kitlenizi daraltın

Google reklamlarında hedefleme seçenekleri reklam gurubu özelinde belirlenir. Youtube, aynı anda birden fazla hedefleme seçeneğini kullanarak reklam yayınlamanıza olanak sağlar. 

Örneğin hedef kitlenizin ağırlığı 18-24 yaş aralığında, teknolojiye düşkün erkek kullanıcılardan oluşuyorsa. Reklam gurubunuzda demografik hedefleme seçeneğini kullanarak 18-24 yaş aralığı ve erkek kullanıcıları hedefleyebilirisiniz. 

Demografik hedeflemeyi yaptıktan sonra hedef kitlenizi anahtar kelime, ilgi alanı, pazardaki kitleler, anahtar kelime gibi farklı bir hedefleme seçeneği ile biraz daha spesifikleştirmek isteyebilirsiniz. Böylece hedef kitlenizi daha niş hale getirebilirsiniz.

Hatta bir tık daha ileriye giderek farklı farklı reklam grupları oluşturarak aşağıdaki gibi bir hedefleme yapabilirsiniz.

Reklam grubu 1: Demografik hedefleme + anahtar kelime hedefleme
Reklam grubu 2: Demografik hedefleme + ilgi alanı hedefleme
Reklam grubu 3 Demografik hedefleme + pazardaki kitleler hedefleme

Eğer hala kitlenizin çok geniş olduğunu düşünüyorsanız alternatif olarak ikiden fazla hedefleme seçenğini kullanarakta reklam grupları oluşturabilirsiniz.

Reklam grubu 4: Demografik hedefleme + ilgi alanı hedeflem + anahtar kelime hedefleme
Reklam grubu 5-6…

Böylece tüm reklam bütçenizi tek bir atışta kullanmamış olursunuz. Reklam gruplarınızın performansını bir süre izledikten sonra iyi sonuçlar elde edemediğiniz reklam gruplarını duraklatabilir, bütçenizi daha verimli kullanabilirsiniz.

Harekete geçirici mesaj kullanın

Youtube, Trueview reklamlarınıza harekete geçirici mesaj içeren CTA butonu eklemenize imkan sağlar. Böylece kullanıcıları internet sitenize yönkendirebilirsiniz. (normalde ekranın sol alt bölümünde bir hedef url’niz görünür fakat videonuza harekete geçirici mesaj eklediğiniz zaman daha belirgin ve dikkat çekici bir şekilde kullanıcıları internet sitenize yönlendirmeye teşvik edebilirsiniz. Harekete geçicirici mesajınız video üzerinde yer paylaşımı veya video reklamların yanında ek tıklama hedefi olarak gösterilebilir.

Hedef kitlenizin dikkatini çekin

Atlanabilir Trueview reklamlarında kullanıcıların reklamlarınızı atlamaması için pek fazla zamanınız yok bu yüzden videonuzun ilk saniyelerinde onların dikkatini çekecek, merak etmelerini ve videonun devamını izlemelerini sağlamaya yönelik mesajlar kullanmaya özen göstermelisiniz. Böylece videonuzun izlenme oranlarını artırabilirsiniz. Discovery reklamlarında ise videonuzun önizleme görseli ve reklamınızın başlık ve açıklaması doğrudan tıklama oranına etki edeceğinden dolayı videonuzun görüntülenme oranlarına doğrudan etki eder. 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Online pazarlama kampanyalarınızın performansını artırmaya yönelik ipuçları almak ister misiniz?



2019
Dijital Pazarlama İstatistikleri