Youtube Reklam – Kapsamlı Başlangıç Rehberi

2 Milyara yakın aktif kullanıcı…
En büyük ikinci arama motoru…
Her dakika 400 saatlik video yükleme…
Her gün 1 milyar saate yakın video izleme…

Evet, Youtube’dan bahsediyoruz. 2005 yılında hayata geçen, 2006 yılında Google tarafından satın alınan YouTube, şu an dünyanın en büyük ikinci arama motoru ve en çok trafik alan ikinci internet sitesi ünvanına sahiptir.

Peki, pazarlamacılar Youtube hakkında ne düşünüyor?

  1. Pazarlamacıların %78’i videoların iyi bir yatırım getirisi sağladığını söylüyor.
  2. Video kullanan işletmelerin %98’si 2019 yılında da bu yatırıma devam edeceğini belirtiyor.
  3. Youtube mobil reklamlar TV reklamlarına göre %84 daha fazla dikkat çekmektedir. (Hubspot)

Youtube’da bir çok şekilde reklam verebilirsiniz. Bunların hepsi de video içermek zorunda değil. Örneğin arama ağı kampanyalarınıza, arama ağı iş ortaklarını dahil ederek Youtube’da yapılan aramalarda metin reklamlarınızı gösterebilir ya da görüntülü reklam ağını kullanarak görsel reklamlarınızı Youtube’da hedef kitlenize ulaştırabilirsiniz.

Bu yazıda Youtube video reklamlar üzerine bilmeniz gereken her şeye değinmeye çalıştık. Yazının devamında hedef kitlenize ulaşmak için video reklamlardan nasıl faydalanabileceğinize değineceğiz.

Youtube reklam vermeden önce bilmeniz gereken bazı metrikler

Youtube reklam modellerinden ve nasıl kampanyalar oluşturacağınıza değinmeden önce Youtube reklamlarını kullandığınız zaman karşılaşacağınız bazı metrikleri açıklamakta fayda var.

Gösterim (impression): Reklamınızın kaç kere gösterildiğini ifade eder. Reklamlarınızın kullanıcılardan bağımsız her gösterimi 1 gösterimi ifade eder.

Görüntüleme (view): Kullanıcıların videonuzun 30 saniyeden fazlasını (30 saniyeden az videolar için tamamını) izlemesi ya da videonuzla etkileşime geçmesiyle görüntüleme elde edilir.

Maks GBM (Max CPV): Maksimum görüntüleme başı maliyet, bir kullanıcının videonuzu izlemesi veya etkileşime geçmesi için ödemek istediğiniz maksimum tekliftir.

Ort GBM (Avg. CPV): Ortalama görüntüleme başı maliyet, videonuzu görüntüleyen veya etkileşime geçen kullanıcılar için ödediğiniz ortalama tutarı ifade eder.

video oynatma yüzdesi metriği
videonuzun ne kadarı izleniyor?

Video oynatma yüzdesi: Kullanıcıların videonuzun ne kadarını izlediğini gösterir. Yüzdeleri %25, %50, %75 ve %100 olacak şekilde görebilirsiniz. Örneğin video’yu %50 izleyenlerin oranı %40 ise, görüntülemelerin %40’u videonuzun yarısından fazlasını izlemiş demektir.

Kazanılan görüntüleme: Kullanıcıların video reklamlarınızı görüntüledikten sonra 7 gün içinde kanalınızdaki başka bir videoyu izlemesi kazanılan görüntüleme elde etmenizi sağlar. Görüntüleme gibi paylaşım, beğeni, abone olma gibi etkilikler içinde kazanım elde edebilirsiniz.

Performans metrikleri: Eğer hesabınıza bir reklam verme hedefi (dönüşüm) tanımladıysanız. Elde ettiğiniz dönüşüm sayısı, dönüşüm başına maliyet, dönüşüm değeri gibi verileri de elde edebilirsiniz.

Youtube Reklam Modelleri

Google reklamlarını kullanarak Youtube’da arama ağı, görüntülü reklam ağı veya video kampanyalarla reklam gösterebilirsiniz.

  1. Search: Metin reklamlar
  2. Display: Görüntülü reklamlar (Display ads)
  3. Display: Yer Paylaşımlı reklamlar (Overlay ads)
  4. Video: Atlanabilir yayın içi reklamlar (In-stream)
  5. Video: Atlanamayan yayın içi reklamlar (In-stream)
  6. Video: Bumper reklamlar
  7. Video: Discovery reklamlar
  8. Video: Yayın dışı reklamlar

Metin Reklamlar

Arama ağı reklamları

Youtube, Google’ın iş ortağı siteleri arasındadır. Arama ağı reklam kampanyalarınıza iş ortaklarını dahil etmenizle birlikte metin reklamlarınız Youtube’da yapılan arama sonuçlarında gösterilebilir. Bunun için arama ağı kampanyalarınızın network’üne iş ortaklarını dahil etmeniz gerekmektedir.

Görüntülü reklamlar

Youtube görüntülü reklam

Youtube masaüstü sürümünde 300×250 veya 300×60 şeklinde gösterilen görsel reklamlardır. Görüntülü reklam ağı aracılığı ile verilir. Öne çıkan videoların sağında, oynatma listelerinin üst bölümünde gösterilir. Ekranın çözünürlüğüne göre reklamlar videonun alt bölümünde gösterim alabilir.

Görüntülü reklam specleri:
Görsel boyutu: 300×250, 300×60
Reklam formatı: jpg, jpeg, gif, png, hmlt5
Boyut: 150 kb (max)
Uzunluk: maksimum 30 saniye 

Yer Paylaşımlı Reklamlar

Youtube yer paylaşımlı reklamlar

Yer paylaşımlı reklamlar, Youtube’un masaüstü versiyonunda videoların altındaki %20’lik alanı kapsayan, yatay bir şekilde sunulan reklamlardır. Bu alanda gösterilen reklamlar HTML5 olamaz, görselin sabit olması gerekmektedir. Diğer ad spec’ler görüntülü reklam ağının aynısıdır.

Yer paylaşımlı reklam specleri:
Görsel boyutu: 468×60, 728×90
Reklam formatı: jpg, jpeg, gif, png, (statik)
Boyut: 150 kb (max)

Atlanabilir Yayın İçi Reklamlar

Youtube atlanabilir reklamlar

Atlanabilir reklamlar, Youtube’taki videoların içerisinde gösterilen video reklamlardır. Kullanıcılar dilerse bu reklamları 5 saniye sonra atlayabilir. Reklamlar videoların öncesinde, ortasında veya sonlarında gösterilebilir. Atlanabilir reklamlar aynı zamanda tüm cihazlarda kullanıcıların karşısına çıkabilir. Reklam verenler videoların ilk 30 saniyesini veya tamamını izlediğinde borçlandırılır.

Atlanamayan Yayın İçi Reklamlar

Atlanamayan yayın içi reklamlar, müşterilere mesajınızın tamamını ulaştırmak için tasarlanmış, atlanamayan bir reklam biçimidir.

Google

Kullanıcıların videoları görüntülemeden önce karşılaştıkları atlanmayan video reklamlardır. Atlanamayan videoların uzunluğu bölgelere göre farklılık gösterecek şekilde 15-20 saniye arasında değişkenlik gösterebilir. Ülkemizde şu an için bu uzunluk 15 saniye uzunluğundadır.

Yayın içi video reklam gereksinimleri:
Dosya biçimi: AVI, ASF, Quicktime, Windows Media, MP4 veya MPEG
Tercih edilen video codec’i: H.264, MPEG-2 veya MPEG-4
Tercih edilen ses codec’i: MP3 veya AAC
Çözünürlük: 640×360 (16:9) veya 480×360 (4:3) önerilir
Kare hızı: 30 FPS
En boy oranı: Sinemaskop olmadan yerel en boy oranı (örneğin: 4:3; 16:9)
Maksimum dosya boyutu: 1 GB

video reklam gereksinimleri
yayın içi video gereksinimleri

Videoların en az 12 saniye olarak önerilmesinin bir diğer sebebi ise YouTube Analytics’in 10 saniyeden kısa süreyle yapılan görüntülenmeleri izleyememesi ile de ilgilidir. Video uzunlukları ile ilgili de herhangi bir sınırlama yoktur.

Bumper Reklamlar

Daha çok marka bilinirliği oluşturmak, kısa, akılda kalıcı bir mesajla Youtube kullanıcılarına ulaşabilmek için oluşturulmuş video reklamlardır.

Maksimum 6 saniyeye kadar videoları destekler. Bumper reklamlar kısa ve atlamaz oldukları için, özellikle mobil reklamlarda mesajı hızlıca vermek için ideal olabilir.

Reklamlar videoların başında, ortasında veya sonunda gösterim alabilir. Bumper reklamlar atlanamaz, kullacıların izledikleri videoya devam edebilmesi için reklamı kesinlikle izlemesi gerekir. Bumper reklamlar mobil veya masaüstü youtube sürümünde kullanılmaya uygundur.

Youtube, kullanıcıların karşısına arka arkaya birden fazla bumper reklam çıkarabilir. Bumper reklamları CPV teklif stratejisi ile kullanamazsınız, bu reklam modelinde sadece 1000 gösterim başına teklif verme seçeneği aktiftir.

Bumper reklamları ile ilgili ilham kaynağı olabilecek başarılı örneklere göz atın: YouTube ads leaderboard: Bumper ads edition

Bumper reklam video gereksinimleri:

Video uzunluğu: Maksimum 6 saniye
Dosya biçimi: AVI, ASF, Quicktime, Windows Media, MP4 veya MPEG
Tercih edilen video codec’i: H.264, MPEG-2 veya MPEG-4
Tercih edilen ses codec’i: MP3 veya AAC
Çözünürlük: 640×360 (16:9) veya 480×360 (4:3) önerilir
Kare hızı: 30 FPS
En boy oranı: Sinemaskop olmadan yerel en boy oranı (örneğin: 4:3; 16:9)
Maksimum dosya boyutu: 1 GB

Discovery Reklamlar

youtube discovery ads
discovery reklam

Discovery reklamlar, izlenen videoların yan tarafında, Youtube arama sonuçlarında veya Youtube mobil anasayfasında gösterim alabilirler.

Discovery reklamlarında videolar otomatik olarak başlamaz. Youtube kullanıcıları karşılaştıkları discovery reklamlarını tıklar ve videonun kendi sayasında reklam videosu gösterilmeye başlar. Bu yüzden bir bakıma görüntülü reklam ağına benzer. Kullanıcılar istemediği reklama maruz kalmaz.

Discovery reklamlarında kullanıcılara videonuzun ön izleme görelinin yanında 100 karakterlik video başlığı ve 35 karakterlik iki adet açıklamada ekleyebilirsiniz.

Discovery reklam video gereksinimleri:
Dosya biçimi: AVI, ASF, Quicktime, Windows Media, MP4 veya MPEG
Tercih edilen video codec’i: H.264, MPEG-2 veya MPEG-4
Tercih edilen ses codec’i: MP3 veya AAC
Çözünürlük: 640×360 (16:9) veya 480×360 (4:3) önerilir
Kare hızı: 30 FPS
En boy oranı: Sinemaskop olmadan yerel en boy oranı (örneğin: 4:3; 16:9)
Maksimum dosya boyutu: 1 GB

Yayın Dışı Reklamlar

Yayın dışı reklamlar, Youtube dışında Google iş ortağı yerleşimlerde gösterilen reklamlardır. Yayın dışı reklamlar kullanıcıların internet sitesinde yaşadığı deneyime zarar vermemek için sessiz bir şekilde oynamaya başlar. Kullanıcılar dilerlerse reklamın sesini açabilir. Yayın dışı reklamlar sadece mobile özel tasarlanmıştır. İnternet sitelerinde veya uygulamalarda gösterilebilir. İnternet sitelerinde sadece banner alanlarında gösterim alan reklamlar uygulamalarda daha geniş seçeneklerde gösterim alabilir. Yayın dışı reklamlar ayrıca bin gösterim başına maliyet sistemiyle çalışır.

Youtube Reklam nasıl verilir?

Youtube’a reklam vermeye başlamak için öncelikle videonuzun Youtube’a yüklü olması ve politikalara uygun olması gerekmektedir. Video politikaları ile ilgili daha fazla bilgi için video reklamlarla ilgili gereksinimler sayfasını ziyaret edebilirsiniz. Videonuzu kanala ekledikten sonra Google reklam hesabınızdan kampanyanızı kurmaya başlayabilirsiniz.

Youtube reklam vermeye başlayın;

  1. Google Ads hesabınızın kampanyalar sekmesinden + Yeni Kampanya oluşturmaya başlayın.
  2. Kampanya türü olarak Video seçeneğini seçin.
  3. Kampanya alt türünü reklam vermek istediğiniz video reklam modeline göre belirleyin. ( atlanabilir yayın içi, bumper veya discovery reklamlar için özel video kampanyası seçeneğini seçebilirsiniz)
  4. Oluşturacağınız kampanyanıza bir isim verin.
  5. Harcamak istediğiniz maksimum günlük bütçeyi belirleyin.
  6. Kampanyanızı yayınlamak istediğiniz başlangıç ve bitiş tarihlerini belierleyin (opsiyonel)
  7. Kullanacağınız reklam türüne göre teklif verme seçeneğini ve reklamı yayınlamak istediğiniz ağları seçin.
  8. Hedef kitlenizin bulunduğu ve kullandığı konum ve dil seçeneklerini ayarlayın.
  9. İlk oluşturacağını reklam gurubuna isim verin.
  10. Hedef kitlenizi belirleyin.
  11. Maksimum tekliflerinizi tanımlayın.
  12. Videonuzu ekleyin.

Adım adım Video reklam kampanyası oluşturma

Youtube’da video reklam vermeye başlamadan önce Youtube’a yüklü olan bir videonuzun olması gerekmektedir. Öncelikle reklam vermek istediğiniz video’nun Youtube kanalınızda yüklü olduğundan emin olmalısınız.

Opsiyonel

Ayrıca ilk video kampanyanızı oluşturmadan önce Youtube kanalınız ile Google Ads hesabınızı bağlamanızı öneririm. Google Ads hesabınız ile Youtube kanalınızı bağladığınızda video reklamlarınız hakkında daha kapsamlı istatistikleri Google reklam hesabınıza aktarabilir, kanalınızı ziyaret etmiş veya etkileşime geçmiş kullanıcıları hedefleyebilirsiniz.

Google Ads hesabını Youtube Kanalı ile bağlama

youtube kanalını bağlama
Google Ads – Ayarlar & Araçlar

Google Ads hesabınızda oturum açtıktan sonra ekranın sağ üstünde bulunan araçlar ve ayarlar menüsünün kurulum sekmesi altında bulunan bağlı hesaplar sayfasına gidin.

youtube kanalını google reklam hesabına bağlama
Youtube kanalını sağlama

Bağlı hesapların altında bulunan Youtube sekmesine gelin ve ayrıntılara tıklayın.

youtube kanalı reklam hesabı bağlantısı

Eğer kanalı sahibi iseniz direkt olarak kanalın sahibini seç ve Youtube’a git diyip kanalınız ile reklam hesabınızı bağlayabilirsiniz. Kanalı sahibi siz değilseniz bir bağlantı isteği talebi göndermeniz gerekiyor. İstediğiniz onaylandığı zaman Google Ads hesabınız ile Youtube kanalınız bağlanmış olacaktır.

Yeni kampanya oluşturun

google reklam kampanya türü belirleme
Google Ads kampanya türü

Bu adımı tamamladıktan veya atladıktan sonra ilk video reklam kampanyanızı oluşturmaya başlayabilirsiniz. Öncelike Google Ads hesabınızın kampanyalar sekmesine gidin ve yeni bir kampanya oluşturmak için + kampanya simgesine tıklayın. Ardından kampanya türü olarak Video seçeneğini seçin.

youtube reklam modeli belirleme
Video reklam kampanya alt türü

Daha sonra yayınlamak istediğiniz, video reklam seçeneğini seçmeniz gerekiyor. Bu örnekte Video Discovery reklamlar üzerinden ilerleyeceğiz onun için Özel video kampanyası seçeneği ile devam ediyoruz.

Kampanya alt türünü belirledikten sonra kampanyanıza isim verebilirsiniz.

Teklif verme stratejisi

youtube reklam teklif stratejileri
Video reklam teklif verme stratejisi

Reklam verme hedeflerinize uygun teklif stratejini belirleyin.

*Kullanabileceğiniz teklif stratejileri seçmiş olduğunuz kampanya alt türüne göre değişiklik gösterebilir.

Bütçeler ve Tarihler

Youtube reklam bütçe ayarlaması
Video reklam bütçe ayarları

Kampanyanız için harcamak istediğiniz toplam bütçe veya belirleyeceğiniz günlük bütçeyi belirleyin. Dilerseniz reklamlarınızı ileri bir tarihte başlamasını sağlamak için planlayabilir veya kampanyanıza bir bitiş tarihi tanımlayabilirsiniz.

Ağ, Dil ve Konum

youtube reklam kampanya ayarları
Ağ, Dil ve Konum ayarları

Reklamların yayınlanacağı ağı seçin. Bu özellik video reklamlarınızın formatına göre değişiklik gösterecektir. Örneğin Discovery reklamlarını görüntülü reklam ağı iş ortaklarında gösterilmesini engellemek için bu alanı pasif konuma getirebilirsiniz. Ayrıca hedeflemek istediğiniz dil veya dilleri ve reklamları göstermek istediğiniz konumu belirleyin.

İçerik hariç tutma

youtube reklamlarında içerik hariç tutma
İçerik hariç tutma

Google, tıpkı görüntülü reklam ağı gibi youtube reklamlarında da markanıza veya videolarınıza uygun olmayan yerleşimlerde / içeriklerde reklamları göstermenizi engellemek için seçenek sunar. Yakın zamanda hariç tutlan içerik alanı tamamen kaldırılacak ve reklamlarınızın gösterileceği içeriği envanter türüne göre düzenleyebileceksiniz.

Cihaz, Sıklık Sınırı ve Reklam Zaman Planlaması

cihaz, sıklık sınırı ve reklam zaman planlaması

Cihaz: Reklamları yayınlamak istediğiniz cihazları belirleyin.
Sıklık sınırı: Gösterim veya görüntülemeye göre bir kullanıcının reklamlarınızı kaç kere görüntülebileceğini seçin.
Reklam zaman planlaması: Reklamlarınızın hangi zaman planına uygun olarak yayınalacağını belirleyin.

Bu alanları default olarak bırakırsanız reklamlarınız uygun tüm cihazlarda, sıklık sınırı ve zaman kısıtlaması olmadan en geçiş seçenekle yayınlanacaktır.

Kampanya ayarlarını tamamladıktan sonra ilk reklam grubunu oluşturmaya geçebilirsiniz. Reklam grubunuza bir isim verdikten sonra reklamlarınızı göstermek istediğiniz kullanıcıları hedeflemek ya da reklam vermek istediğiniz içerikleri belirlemek için hedeflene seçeneklerini ayarlamanız gerekiyor.

Youtube Reklam Hedefleme Seçenekleri

Harika bir videonuz olsa da kampanyalarınızın reklam verme amaçlarına ulaşabilmesi için öncelikle doğru hedef kitleye ulaşması gerekir. Google, görüntülü reklam ağı hedeflemelerinde kullanılan geniş hedefleme seçeneğini Youtube kampanyaları içinde reklam verenlere sağlamaktadır.

Youtube kampanyalarınızda kullanabileceğiniz hedefleme seçenekleri;

Demografi hedefleme
Reklamları göstermek istediğiniz kullanıcıları yaş, cinsiyet veya ebeveynlik durumuna göre hedeflemesini sağlar.

Hedef kitleler
Hedef kitleler kullanıcıları ilgi alanı, alışkanlıkları, araştırdıkları ve aradıkları konular, işletmenizle etkileşimde bulunan kullanıcılar gibi hedefleme seçenekleri sunar. Hedef kitle hedeflemesi ile ilgili daha fazla bilgi alın: Görüntülü reklam ağı

Anahtar kelimeler
Anahtar kelime hedefleme seçeneği ile hedef kitlenizin ilgilendiği, ilgilenebilecek anahtar kelimeleri hedefleyerek youtube kanallarını veya ilgili videoları hedefleyebilirsiniz.

Konular
Konu hedefleme, reklamlarınızı belirli konulardaki Youtube kanallarında veya videolarında göstermenizi sağlar. Böylece hedef kitlenizin ilgilenebileceği konuları tek tek hedefleyebilirsiniz.

Yerleşimler
Youtube reklamlarında yerleşim hedefleme reklamlarınızı belirli kanallarda veya spesifik videolarda gösterilmesine imkan sağlar. Böylece sadece seçtiğiniz kanal veya videoları hedefleyebilirsiniz.

Hedef kitlenizi belirledikten sonra seçmiş olduğunuz teklif verme stratejisine göre bir teklif belirlemeniz gerekiyor. Ardından ilk reklamınızı oluşturmaya başlayabilirsiniz.

İlk reklamınızı oluşturmaya başlayın

youtube'da video reklam oluşturma
video reklam oluşturma

Kampanya ve reklam grubu ayarlarınızı tamamladıktan sonra ilk video reklamınızı oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bunun için Youtube’da yayınlamış olduğunuz videoyu reklam alanına ekleyerek başlayabilirsiniz. Ardından yayınlamak istediğiniz video reklam biçimini seçerek videonuzu onaya gönderebilirsiniz.

Bu rehberde discovery reklamları üzerinden ilerledik. Bu yüzden videonuza 100 karakterle sınırlanacak şekilde bir başlık ve 35 karakterle sınırlı 2 adet açıklama eklemelisiniz.

Youtube Reklamlarınızın Performansını Artırmaya Yönelik Öneriler

Spesifik hedef kitle belirleyin

Google reklamlarında hedefleme seçenekleri reklam gurubu özelinde belirlenir. Youtube, aynı anda birden fazla hedefleme seçeneğini kullanarak reklam yayınlamanıza olanak sağlar. 

Örneğin hedef kitlenizin ağırlığı 18-24 yaş aralığında, teknolojiye düşkün erkek kullanıcılardan oluşuyorsa. Reklam gurubunuzda demografik hedefleme seçeneğini kullanarak 18-24 yaş aralığı ve erkek kullanıcıları hedefleyebilirisiniz. 

Demografik hedeflemeyi yaptıktan sonra hedef kitlenizi anahtar kelime, ilgi alanı, pazardaki kitleler, anahtar kelime gibi farklı bir hedefleme seçeneği ile biraz daha spesifikleştirmek isteyebilirsiniz. Böylece hedef kitlenizi daha niş hale getirebilirsiniz.

Hatta bir tık daha ileriye giderek farklı farklı reklam grupları oluşturarak aşağıdaki gibi bir hedefleme yapabilirsiniz.

Reklam grubu 1: Demografik hedefleme + anahtar kelime hedefleme
Reklam grubu 2: Demografik hedefleme + ilgi alanı hedefleme
Reklam grubu 3 Demografik hedefleme + pazardaki kitleler hedefleme

Eğer hala kitlenizin çok geniş olduğunu düşünüyorsanız alternatif olarak ikiden fazla hedefleme seçenğini kullanarakta reklam grupları oluşturabilirsiniz.

Reklam grubu 4: Demografik hedefleme + ilgi alanı hedeflem + anahtar kelime hedefleme
Reklam grubu 5-6…

Böylece tüm reklam bütçenizi tek bir atışta kullanmamış olursunuz. Reklam gruplarınızın performansını bir süre izledikten sonra iyi sonuçlar elde edemediğiniz reklam gruplarını duraklatabilir, bütçenizi daha verimli kullanabilirsiniz.

Harekete geçirici mesaj kullanın

Youtube, Trueview reklamlarınıza harekete geçirici mesaj içeren CTA butonu eklemenize imkan sağlar. Böylece kullanıcıları internet sitenize yönkendirebilirsiniz. (normalde ekranın sol alt bölümünde bir hedef url’niz görünür fakat videonuza harekete geçirici mesaj eklediğiniz zaman daha belirgin ve dikkat çekici bir şekilde kullanıcıları internet sitenize yönlendirmeye teşvik edebilirsiniz. Harekete geçicirici mesajınız video üzerinde yer paylaşımı veya video reklamların yanında ek tıklama hedefi olarak gösterilebilir.

Hedef kitlenizin dikkatini çekin

Atlanabilir Trueview reklamlarında kullanıcıların reklamlarınızı atlamaması için pek fazla zamanınız yok bu yüzden videonuzun ilk saniyelerinde onların dikkatini çekecek, merak etmelerini ve videonun devamını izlemelerini sağlamaya yönelik mesajlar kullanmaya özen göstermelisiniz. Böylece videonuzun izlenme oranlarını artırabilirsiniz. Discovery reklamlarında ise videonuzun önizleme görseli ve reklamınızın başlık ve açıklaması doğrudan tıklama oranına etki edeceğinden dolayı videonuzun görüntülenme oranlarına doğrudan etki eder. 

Youtube Reklamları ile ilgili sıkça sorulan sorular

Youtube’da reklam verebilmek için bir Youtube kanalına sahip olmalı mıyım?

Evet, Youtube’da reklam verebilmek için reklam videonuzun Youtube’da yer alması gerekmektedir. Youtube’da videonuzu sergilemeniz için de bir kanalınızın olması gerekmektedir.

Youtube’da video reklam vermenin maliyeti nedir?

Google Ads’in diğer reklam modellerinde olduğu gibi dilediğiniz şekilde günlük bütçe belirleyerek reklam verebilirsiniz.

Yayın içi atlanabilir reklamlar izlendiği zaman video izleme sayıları artar mı?

Hayır, atlanabilir reklamların izlenmesi videolarınızın organik gösterim sayıları üzerinde doğrudan bir etkisi olmamaktadır.

Dilediğim Youtube kanallarını hedefleyecek şekilde reklam verebilir miyim?

Evet, Youtube’da yerleşim hedeflemesi yaparak dilediğiniz kanal veya videoları hedefleyecek şekilde reklam verebilirsiniz.

Teklif Al

Subscribe
Bildir
guest

1 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments
Me InFrame

Çok faydalı bir yazı olmuş, elinize sağlık.