Dijital Pazarlama İstatistikleri
Son Güncelleme Tarihi: 05.06.2021
Güncellemeleri seninle de paylaşmamı ister misin?
Arama Motoru İstatistikleri
- Google arama sonuçlarında ilk sayfada bulunan sayfaların içeriklerin karakter sayısı ortalama 1890'dır. (Backlinko - 2016)
- Arama motoru kullanıcılarının %75'i ilk sayfadan öteye geçmez. (Forbes - 2017)
- Aramaların yarısı 4 kelimeden daha uzun sorgulardan oluştmaktadır. (Wordstream - 2016)
- Kullanıcıların %70-80'i arama sonuçlarında organik sonuçlara odaklanmaktadır. (MarTech - 2018)
- Mobilden yapılan aramaların %30'u lokal bir yerle ilgilidir. (Google - 2016)
- Google toplam arama motoru pazar payının %80.5'ini elinde tutuyor. (Lindo - 2017)
- Yerel arama yapan kullanıcıların %72'si 8km kaçında bulunan bir mağazayı ziyaret ediyor. (Wordstream - 2016)
- Yakın çevrede bulunan bir yer için yapılan aramaların %28'i satın alma ile sonuçlanıyor. (Google - 2016)
- Yerel aramaların %50'si kullanıcıları o gün içerisinde bir mağazaya yönlendiriyor. (Google - 2018)
- Dijital pazarlama uzmanlarının %72'si içerik oluşturmayı en etkili SEO taktiği olarak belirtiyor. (Lindo - 2017)
- Tüm mobil aramaların neredeyse 3'te 1'i lokasyon bazlı sorgulardan oluşmaktadır. (The SEM Post - 2016)
- Amerikalı kullanıcıların %46'sından fazlası yataktan çıkmadan önce telefonları kontrol ediyor (Tech Times - 2017)
- Akıllı telefon kullanıcılarının %51'i mobilden arama yaparken yeni bir ürün veya marka keşfediyor. (Google - 2018)
- Akıllı telefon kullanıcılarının %48'i mobilden yapılan araştırmalara arama motorları ile başlıyor. (Smart Insights - 2016)
- Bir içeriğe video eklemek arama sonuçlarındaki görünürlüğü %157 artırıyor. (Search Engine People - 2017)
- Google, ses tanıma teknolojisinin doğrulunu %92 oranında karşıladığını idda ediyor. (Campaign - 2017)
- Amazon Echo, Google Home gibi sesli dijital yardımcılarını kullanan kişilerin 3'te 2'si akıllı telefonlarını daha sık kullanıyor. (CNBC - 2018)
- Sesli yapılan aramalar şu an toplam arama etkinliklerinin %10'unu oluşturmaktadır. (Lindo)
- Sesle yapılan aramaların sayısı 2008'den 2017'ye kadar %3400 oranında artış gösterdi. (Hubspot - 2017)
- Kullanıcıların %78'i kişisel önerilere güvendikleri kadar çevrimiçi incelemelere de güveniyorlar.
- Andrey Lipattsev'e göre kaliteli içerik ve iyi bir link inşaası sıralamaları etkileyen en önemli iki faktördür. (Search Engine Marketing - 2016)
- Mozilla ve BuzzSumo'nun incelediği 1.000.000'dan fazla içeriğe göre 1000'den fazla kelime uzunluğuna sahip içerikler daha fazla paylaşım ve backlink elde etmiş. (Moz - 2015)
- Google'da yapılan "yakınımda" içerikli aramalar geçen yıla göre 2 kat daha fazla artış gösterdi. (Search Engine Watch - 2016)
- Eski blog gönderilerini yeni görsel ve içeriklerle güncelleyip yayınlamak organik site trafiği %111'e kadar artırabilir. (Backlinko - 2016)
- Google, sosyal medyadan gelen linklerin normal backlink gibi bir yapıya sahip olmadığını ama arada kesinlikle bir ilişki olduğunu söylüyor. (Search Engine Journal)
Online Reklam İstatistikleri
- Kullanıcıların %64,6'sı bir şey satın alma döneminde Google reklamlarına tıklar. (Wordstream - 2016)
- Satın almaya yönelik yapılan aramaların %66'sı reklamlara yapılan tıklamalar oluşturmaktadır. (Clever Clicks - 2018)
- Her 5 kişiden 4'ü bir sayfayı ziyaret ettiğin karşısına çıkan pop-up veya otomatik oynamaya başlayan videolardan dolayı sayfayı hemen terk ediyor. (HubSpot - 2016)
- İnsanların %73'ü pop-up reklamlardan hoşlanmıyor. (HubSpot - 2016)
- İnsanların %91'i reklamların iki yıl öncesine göre daha mücadeleci olduğunu söylüyor (HubSpot - 2016)
- Google reklamlarının tüm sektörlerdeki ortalama dönüşüm oranları arama ağında %2,7 görüntülü reklam ağında ise %0,89'dir. (Wordstream - 2016)
- İşletmeler Google'a harcadıkları her 1dolar için 2 dolar kazanmaktadır. (Google)
- Arama sonuçlarındaki tıklamaların %41'ini ilk üç sırada çıkan reklamlar oluşturuyor. (Wordstream)
- İlk sırada çıkan reklamların ortalama tıklama oranı %7,94'tür. Genel ortalama ise %2'dir. (AccuraCast)
- Ödemeli arama ağı reklamlarından siteye giriş yapan kullanıcıların dönüşüm oranları organik sonuçlardan gelenlere göre %50 daha fazladır. (Unboun ACE)
- B2B İşletmelerin %65'i Linkedin reklamları aracılığı ile müşteri edinmiştir. (Hubspot)
- Facebook yeniden pazarlama kampanyaları ile ödemeli reklamcılıktan gelen ROI'yi 2.5 kat artıran işletmeler mevcuttur. (AdRoll)
- Arama ağı reklamları, marka bilinirliğini %80 oranında artırabilir. (Google)
- Görüntülü reklam ağında en iyi dönüşüm oranına sahip sektör ev eşyaları üzerinedir. (Search Engine Land)
- Google'da aylık 160 milyardan fazla arama yapılıyor (Google)
- Tüm online aramaların %70'i Google'da yapılmaktadır.
- Kullanıcıların %90'ı yorumlara güveniyor.(Google)
- Mağazada yapılan alışverişlerin %40'ı çevrimiçi olarak başlamaktadır. (Google)
Sosyal Medya İstatistikleri
- Amerikanların %59’u sosyal medyanın müşteri hizmetleri desteğini kolaylaştırdığına inanmaktadır. (Life Marketing - 2018)
- Facebook Messenger ve WhatsApp’ta günlük 60 milyar mesaj gönderiliyor.
- Fortune 500’e giren şirketlerin sadece 20’si Facebook’ta müşterileri ile etkileşime geçiyor. %83’ünün Twitter’da bir hesabı var.
- Bir markaya Twitter üzerinden şikayette bulunan kullanıcıların %78’i bir saat içerisinde cevap bekliyor.
- Tüm Amerika’nın %68’i Facebook’ta.
- Yaklaşık 270 milyon adet sahte Facebook profili bulunmaktadır.
- Facebook 5 milyon aktif reklamverene sahiptir.
- 100’den fazla çalışana sahip olan işletmelerin %88’i Twitter’ı pazarlama amaçlı kullanıyor. (Statusbrew)
- Tüketicilerin %86’sı işletmelerin dürüst bir marka kişiliği yansıtmasını tercih ediyor. (Sprout Social)
- Dünya’da yaklaşık 3.03 milyar insan sosyal medyada varlık gösteriyor. (BrizFeel - 2018)
- İnternet kullanan yetişkinlerin yalnızca %5’i sosyal medyada gördükleri bilgilere çok güven duyduğunu söylüyor. (Pew Research Center - 2016)
- İnsanların% 20'si bir metni okur, ancak insanların% 80'i bir video izleyecektir. (SMN - 2017)
- 2017'de Twitter'ın geliri 2,44 milyar ABD dolarına ulaştı. (Statitsa - 2018)
- Twitter kullanıcılarının %79'u ABD dışındadır (Hootsuite - 2018).
- Facebook'ta günlük 100 milyon video içeriği izleniyor. (Facebook, 2016)
- Videoların yer aldığı Tweet'ler, fotoğraflı tweetlere göre yaklaşık altı kat fazla retweet almaktadır. (Wochit - 2018)
- Sosyal medya kullanıcılarının yarısından fazlası bir ünlü veya etkileyici hesapları takip ettiğini söylüyor. (BrizFeel - 2018)
- Çalışmalar, insanların neredeyse üç gün sonra gördükleri görsel içeriğin% 65'ini hatırlayabildiklerini göstermektedir. (HubSpot - 2017)
- En popüler iki online etkinlik sosyal medya ve video izlemedir. (Smart Insights - 2018)
- Dünyanın yaklaşık 3’te 1’i düzenli olarak sosyal ağları kullanmaktadır. (eMarketer - 2016)
- 2 Milyon işletmenin 2018 yılında Facebook’u reklam için kullandığını söylüyor. (Hootsuite - 2018)
- Kolej derecesi olan internet kullanıcılarının %29’unun Twitter’da hesabı bulunuyor. (Pew Research Center - 2016)
- İnsanların ortalama 5.54 sosyal medya hesabı bulunmaktadır.
- Sosyal medyaya harcanan günlük ortalama süre 116 dakikadır.
- Orta ve küçük ölçekli işletmelerin %81’i tek sosyal medya platformunu kullanmaktadır.
- Sosyal medya kullanıcıları 2017’nin ikinci ve üçüncü çeyreği arasında 121 milyon arttı.
Youtube İstatistikleri
- Küçük işletmelerin sadece %9'u Youtube'da. (2018)
- Youtube kullanıcılarının %62'sini erkekler oluşturmaktadır. (2018)
- En çok izlenen videoların %95'ini müzik videoları oluşturmaktadır. (2018)
- Interbrand'ın en iyi 100 markası ortalama her 18 dakikada bir Youtube'a video yüklemektedir. (2018)
- Youtube'a her dakika 300 saat uzunluğunda video eklenmektedir. (2018)
- Türkiye, Youtube'da aktif kullanıcıya sahip en büyük 10. ülkedir. (2018)
- Youtube, 88 ülkede 76 farklı dilde hizmet vermektedir. (2018)
- İnternet kullanıcılarının %95'i Youtube erişebilmektedir. (2018)
- 50 Milyon kullanıcı aktif olarak Youtube'da içerik üretmektedir. (2018)
- Erkekler en çok strateji oyunları ve maçları, kadınlar ise en çok güzellik videolarını izlemektedir. (2018)
- 2019 yılında Youtube'a reklamlardan 15,5 milyar dolar gelir elde etti. (2020 - Youtube)
- Youtube kullanımının %75'i mobil cihazlar üzerinden gerçekleşiyor. (2019)
- Alexa verilerine göre Youtube'da geçirilen ortalama günlük süre 12:09 saniyedir. (2020)
Amazon İstatistikleri
- Amazon Amerika’nın e-ticaret hacminin %49.1’ini oluşturuyor. (2018)
- Amazon Hindistan’ın e-ticaret hacminin %30’unu oluşturuyor. (2018)
- 300 Milyonun üzerinde Amazon üyesi bulunmaktadır. (2017)
- Amazon toplam 342 bin çalışana sahip. (2017)
- Amazon kullanıcılarının %63’ü prime üyesi ve prime üyeler normal üyelere göre 4.6 kat daha fazla harcama yapıyor. (2017)
- Amazon depolarında 45.000’den fazla robot çalışmaktadır. (2017)
- Amazon’da ürün sıralamasını etkileyen en büyük faktör satış sıralamasıdır. (Search Engine Land - 2016)
- Amazon’un marka değeri 2018 yılında 207.59 milyar dolara ulaşmıştır. (Statista - 2018)
- Kullanıcıların Amazon’u tercih etmesinin en büyük nedeni ürünlerin fiyatı daha sonra ücretsiz kargo sunmasıdır. (2018)
- Amerika’da online alışveriş yapan kullanıcıların % 50’si Amazon mobil uygulamasını kullanmaktadır. (2017)
- Eylül 2019'da amazon mobil kullanıcı sayısı 150.6 milyona kadar ulaştı. (2019)
- Amerika'da yaşayan 2000'den fazla kullanıcıya yapılan ankette katılanlarının %89.9'unun Amazon'dan sipariş verme ihtimallerinin daha yüksek olduğu sonucu çıktı. (Feedvisor, 2019)
- Amazon prime kullanıcılarının sayısı 100 milyonun üzerine çıktı. (Statista - 2019)
- Nisan 2019 yılında Amazon'da bulunan ürün sayısı: 119,928,851 (2019)
- Amazon prime gününde 100 milyondan fazla ürün satıldı. (2018)