Google Ads Nedir?

Ana sayfa » Google Reklam » Google Ads Nedir?

google'a reklam nasıl verilir

Google Ads, (Eski adıyla Google AdWords) Google’ın arama sonuçlarında, iş ortağı sitelerde veya Youtube’da reklamlarınızı göstermenizi sağlayan bir online pazarlama aracıdır. Bu yazımda Google reklamlarının nasıl çalıştığına, başlamadan önce bilmeniz gereken kavramlara, kalite puanı ve teklif stratejileri gibi önemli kavramlara değineceğiz. Aynı zamanda bu online pazarlama aracı ile ne şekillerde ve nasıl reklam verebileceğinizin de üzerinde duracağız.

Ama önce neden Google Ads’e reklam vermeliyim sorusunu cevaplayalım.

Aslında çok basit. Hangi işletme sahibi ürünleri veya hizmetleri ile ilgili daha çok satış, daha çok telefon araması elde etmek ya da belirli bir bölgede markasının görünürlüğünü ve bilinirliğini artırmak istemez ki? Üstelik tüm bu süreci ölçümleyebilecek ve reklamlara ayırdığınız bütçenin sonunda neler elde ettiğinizi net bir şekilde görebileceksiniz.

Örneğin bir e-ticaret siteniz olduğunu düşünün ve ortalama ürünlerinizden elde ettiğiniz net karın 50TL olduğunu varsayalım. Şimdide her 30TL reklam harcamasına karşılık bir satış elde ettiğinizi düşünün. Böyle bir tabloda 300TL harcayıp 500TL kazanmak veya 3000TL harcayıp 5000TL kazanmak istemez misiniz? Şimdi de aynı örneği hizmet sektöründe faaliyet gösteren bir işletme için düşünelim. 100TL’lik reklam harcamasına karşılık 10 tane telefon araması / iletişim formu talebi aldığınızı düşünün. Diyelim ki bu taleplerin sadece %20’sini yani 2 tanesini işe çevirebildiniz. Her işten de operasyonel giderler hariç 75TL kar elde etmiş olduğunuzu varsayarsak bu işten cebinize giren toplam tutar 150TL olacaktır. Eee 100TL verip 150TL elde etmek size mantıklı gelmiyor mu?

Yukarıdaki örnekleri vermemin asıl amacı size bu sayıları göstermek değil. Burada vurgulamak istediğim nokta reklam harcamalarınız karşılık elde ettiğiniz geliri net olarak ölçümleyebileceğinizi göstermek. Ürünlerinizin maliyetlerini, operasyonel giderleri de bildiğiniz sürece reklama ayırdığınız bütçenin karşılığını net olarak görebilirsiniz.

SEO mu yapalım Google’a reklam mı verelim?

Ne kadar yanlış bir soru. Tartışmayın çocuklar, siz kardeşsiniz! Sadece ikinizin yetenekleri farklı.

SEO’yu sabır gerektiren, uzun vadede harika sonuçlar alabileceğiniz bir yatırım gibi düşünebilirsiniz. Google Ads bunun tam tersidir. Çok hızlı bir şekilde reklamları aktif edip, sitenize trafik çekmeye başlayabilirsiniz. Google reklamları, SEO stratejinizi belirleme noktasında da önemli bir rol oynar. Düşünsenize aylarca, belki yıllar çalışıp trafik çekmeye başladığınız arama sorgularının sizin için ne kadar dönüşüm getirebileceğini kısa sürede öğrenebilirsiniz.

Şimdi yeni e-ticarete başlayan bir işletme olduğunuzu düşünün ve yukarıdaki anahtar kelimede SEO çalışması yapmaya çalışın. Sizce ne kadar bekleriz? Siz cevap verin.

google ads geliri
Google’ın 2017 yılındaki reklamlardan elde ettiği gelirin 95 milyar dolar’ın üzerinde olduğunu araya sıkıştırayım. İşletmelerin buraya ciddi paralar harcadığını biliyoruz.

Evet, bir çok büyük işletme Google reklamlarına aylık milyarlarca TL bütçe ayırıyor, rekabetçi bir strateji izliyor. Ancak rekabetçi olmak, rakiplerinizden yüksek teklif vermeniz onları geçeceğiniz anlamına gelmiyor. Bu noktada Google’ın kullanacılara daha iyi deneyim sunmak için yapılandırdığı kalite sistemi devreye giriyor. Buna bir çeşit ceza ve ödül sistemi de diyebiliriz. Eğer Google’ın kuruluş amacına uygun, kullanıcı odaklı kampanyalara sahip olursanız rakiplerinizden daha üst sıralarda daha düşük maliyetlerle reklam verebilirsiniz.

Dijital pazarlama profesyonellerinin SEO mu Sem mi sorusuna verdiği yanıtları görmek için buradan buyrun.

Biraz önce Google reklamlarını kısa sürede aktif edebileceğize değindik. Ama bu aceleci olmanız gerektiği anlamına gelmesin. Sabırlı olmalısınız. Google’da reklam vermek kolaydır, ancak boşa para harcamak çok daha kolaydır.

Buraya kadar olan bölüm sizi heyecanlandırsa çok şanslısınız. Bu yazıda A’dan Z’ye nasıl reklam verebileceğinizi öğreneceksiniz. Ama önce reklam verenlerin en çok merak ettiği ve bilmenizi düşündüğüm kavramlardan bazılarına değineceğim.

Google’a reklam vermenin maliyeti nedir?

Google, reklam bütçeniz konusunda sizi tamamen özgür bırakıyor. Aylık bütçeniz binlerce TL olabileceği gibi bir kaç yüz TL’de olabilir. Google arama ağında sadece reklamlarınıza tıklayan kullanıcılar için maliyetlendirilirsiniz. Reklamlarınızın gösterilir ancak tıklanmazsa hiçbir şekilde maliyet oluşmayacaktır.

Google’a nasıl ödeme yaparım?

Google reklam hesabınıza kredi kartı, banka kartı veya banka ödemesi ile ödeme yapabilirsiniz. Eğer kredi kartı veya banka kartı ile ödeme yapmayı tercih ederseniz iki farklı şekilde faturalandırılabilirsiniz.
Manuel ödeme: Google reklam hesabına tanımladığınız kartınızda istediğiniz aralıklarla belirleyeceğiniz tutarda ödeme yapmanıza olanak sağlar.
Otomatik ödeme: Bu ödeme yönteminde reklam hesabınız Google tarafından borçlandırılır. Harcamalarınız belirli sınırlara geldiğinde Google, otomatik olarak ödemeyi çeker.

Reklamlarım kaç gün yayınlanacak?

Oluşturacağınız her bir kampanya için günlük maksimum harcama sınırı belirleyebiliyorsunuz. Örneğin Google Ads hesabınıza 1000TL bütçe eklediğinizi varsayalım. Oluşturduğunuz kampanyanında günlük bütçesi 10TL olsun. 30 gün boyunca harcayacağınız maksimum tutar 300TL olacaktır. Eğer bazı günlerde 10TL’nin altında bir maliyet gerçekleştiyse sonraki günlerde 10TL’nin üzerinde günlük maliyetler görebilirsiniz.

Reklam tıklamaları için ne kadar ödeyeceğim?

Google reklamları açık artırma modeliyle çalışmaktadır. Google’da yapılan her arama sorgusu için ayrı ayrı açık artırmalar yapılır, o anda açık artırmaya dahil olan reklam verenler, reklam sıralama puanına göre arama sonuçlarında listelenir. Reklam sıralama puanlarını her bir anahtar kelime için verdiğiniz TBM teklifi ve kalite puanınız belirler. Eğer reklam vermek istediğiniz anahtar kelimede sizden başka açık artırmaya giren reklam veren yoksa belirlemiş olduğunuz maksimum tıklama başına teklifiniz kadar ödeme yaparsınız.

Anahtar kelimeler

Arama motoru reklamlarının temelinde anahtar kelimeler vardır. Kullanıcılara hangi arama sorgusunda reklam göstermek istediğinizi belirleyeceğiniz anahtar kelimelerle seçersiniz.

Gösterim, tıklama ve tıklama oranları

Google Ads arayüzünde anahtar kelimelerinizin ne kadar gösterim ve tıklama aldığını kolay bir şekilde görebilirsiniz. Bu metriklerin yanında tıklama oranları da bulunmaktadır. Tıklama oranları, anahtar kelimelerinizin aldığı tıklamaların gösterimlere bölünmesiyle hesaplanır. Aynı zamanda anahtar kelimelerinizin tıklama oranlarını karşılaştırarak anahtar kelimelerinizin ilgili arama sorgularında gösterim alıp almadığı hakkında da fikir sahibi olabilirsiniz.

TBM nedir?

Tıklama başına maliyet (TBM) teklifiniz bir tıklama başına ödemek istediğiniz en yüksek tutarı ifade eder. Ama bu durum, belirlemiş olduğunuz tutarı ödeyeceğiniz anlamına gelmez.

Kalite puanı nedir?

Google Ads, hesabınıza eklediğiniz her bir anahtar kelime için ayrı ayrı kalite puanları belirler. Kalite puanları doğrudan tıklama başına ödeyeceğiniz tutara etki eder. Kalite puanlarınız ne kadar yüksekse o kadar iyi reklam sıralaması eder, daha düşük ortalama tıklama başına maliyetlere sahip olursunuz. Google, kalite puanlarınızı belirlerken 3 temel faktörü göze alır. Bunlar, beklenen tıklama oranı, açılış sayfası deneyimi ve reklam alaka düzeyinizdir.

Beklenen tıklama oranı

Kalite puanlarına doğrudan etki eden bu faktör reklamlarınızın geçmişteki tıklama oranı verilerine dayalı çalışır. Reklamlarınız gösterildiğinde ne olasılıkla tıklanacağını hakkında tahminlerde bulunur.

Reklam alaka düzeyi

Reklam alaka düzeyi, anahtar kelimenizin reklamlarınızla ne kadar uyumlu olduğunu ölçer.

Örneğin Google’da “Antalya’da butik otel” arama yaptığımızı varsayalım. Karşımıza çıkan reklam metinleri de aşağıdaki gibi olsun. Her iki reklam Antalya otelleri için verilse de Antalya Butik Otelleri reklamı daha alakalı görünmüyor mu?

Antalya Butik Otelleri
Antalya’da Ucuz Oteller

Bu tip durumlarda alaka düzeyi puanınızı yüksek tutmak için, her ne kadar birbirleriyle ilişkilide olsa ayrı ayrı reklam grupları oluşturup ayrı reklam metinleri oluşturmanız gerekebilir.

Konuyla ilgili daha fazla bilgiyi kalite puanı nedir başlıklı yazımdan okuyabilirsiniz.

Açılış sayfası deneyimi

Google, kullanıcıları yönlendirdiğiniz sayfanın arama sorgusuyla ne kadar uyumlu olduğunu tahmin eder.

Eğer açılış sayfanız çok geç yükleniyorsa, kullanıcıları mobil uyumlu olmayan bir tasarımla karşılıyorsanız Google’ın sizi cezalandırması normal değil mi?
Aynı zamanda kullanıcıları yönlendirdiğiniz sayfanın da anahtar kelimelerinizle uyumlu olması gerekiyor. Antalya’da otel arayan kullanıcıyı İzmir otellerinin olduğu sayfaya göndermeniz kullanıcılara kötü bir deneyim yaşatacağı için Google sizi yine cezalandıracaktır.

Ortalama konum nedir?

Google arama sonuç sayfalarında gösterilen reklamlarınızın diğer reklamlara göre ortalama sırasını ifade eğer. Örneğin ortalama konumunuz 1.1 olarak görünüyorsa reklam gösterimlerinizin büyük bir bölümü ilk sırada çıkıyor diyebilirsiniz. Ancak bu, tüm reklamların sayfanın üstünde göründüğü anlamına gelmemektedir. Yani ekranın üst tarafında hiç reklam yoksa, reklamınız sayfanın altında ilk konumda çıksa bile reklam konumunuz 1 olarak görüntülenir.

Dönüşümler

Dönüşümler kısaca verdiğiniz reklamların size ne getirdiğini anlamanız için kullanmanız gereken bir metriktir. Örneğin bir e-ticaret sitesi için en önemli dönüşüm satış, hizmet sektöründe reklam veren işletmeler için form doldurma veya telefon araması elde etme olabilir. Bu kadar önemli dedik ya. Şunu da söylemeden geçemeyeceğim. Bu zamana kadar yüzlerce Google Ads hesabını inceleme fırsatım oldu. Neredeyse yarısından çoğunda takip edilen bir dönüşüm yoktu 🙁

Siz böyle yapmayacaksınız biliyorum.

Google Ads hesabınızda dönüşümleri takip edebilmeniz için bazı entegrasyonlar yapmalısınız. Hatta para harcamaya başlamadan önce dönüşüm takibini doğru bir şekilde kurup kurmadığınızdan emin olmalısınız.

Hadi o zaman başlayalım.

Google Ads hesabı oluşturma

Reklam hesabınızı oluşturmak için ads.google.com’a girip, hemen başlayın’a tıklayın. Ardından bir mail adresi ile hesabınızı oluşturmaya başlayacaksınız. (mail hesabınızın gmail uzantılı olması şartı bulunmuyor, farklı bir mail üzerinden de Google hesabı oluşturabilirsiniz.)

google ads hesabı oluşturma

Kaydınızı yaptıktan sonra ikinci resimdeki gibi bir ekranla karşılacaksınız. Bu bölümle işimiz yok. Ancak hesap kurulumunu tamamlayabilmeniz için bu adımları tamamlamanız gerekiyor.  Temsili bir şekilde ilgili bölümleri doldurup, faturalandırma bilgilerinizi hesabınıza ekleyin. Tüm işlemleri tamamladığınızda temsilen oluşturduğunuz kampanyayı hemen silebilirsiniz. Eğer hali hazırda bir MCC hesabınız varsa şanslısınız tüm bu çileye katlanmak zorunda değilsiniz. Direkt olarak yeni bir Google reklam hesabı oluşturabilirsiniz.

 

Tanıştırayım, Google Ads.

Çok sade görünüyor değil mi? Bir de kampanyaları oluşturduktan sonra bakın.

 

Çok kısa bir şekilde yukarıda gördüğünüz arayüzden bahsetmek istiyorum.

1.Bölüm: Bu alanda oluşturmuş olduğunuz tüm kampanyaları görebilirsiniz.

2.Bölüm: Hesabınızdaki verileri belirli tarih aralığına göre görüntülemenizi sağlar.

3.Bölüm: Reklam hesabınızla ilgili seçeceğiniz metrik ve boyutlar kapsamında özel raporlar oluşturabilirsiniz. Google, bu raporları kaydetmenize hatta belirli aralıklarla otomatik olarak hesap erişimine sahip kullanıcılara göndermenize olanak sağlar.

4.Bölüm: Araçlar sekmesi, hesabınızla ilgili faturalandırma ayarlarından, reklam planlamasına kadar bir çok işlemi yapabileceğiniz bölümdür

 

PLANLAMA

Anahtar kelime planlayıcı: Yeni anahtar kelime fikirleri edinebileceğiniz, anahtar kelimelerle ilgili rekabet bilgileri veya ortalama arama hacimlerini görebileceğiniz bir araçtır. Birazdan bu araca daha yakından bakacağız.

Reklam önizleme ve teşhisi: Reklamlarınızın hedeflediğiniz bölgeler ve dillerde gösterim alıp almadığınızı kontrol etmenizi sağlayan Google aracıdır.

 

PAYLAŞILAN KİTAPLIK

Kitle yöneticisi: Hesabınızda bulunan kitle listelerini, kitle kaynaklarını ve mevcut kitleleriniz ile ilgili analizleri bulabileceğiniz bölümdür. Elinizdeki müşteri datasını Google Ads hesabınıza aktarmak, yeniden pazarlama kitleleri toplayabilmek için öncelikle bu bölümden ilgili entegrasyonları tamamlamanız gerekir.

Portföy teklif stratejileri: Birden fazla kampanyanız için otomatik teklifleri oluşturup, yönetebileceğiniz bölümdür.

Negatif anahtar kelime listeleri: Birden fazla kampanyanızda kullanabileceğiniz negatif anahtar kelime listeleri oluşturmanızı sağlayan bölümdür.

Paylaşılan bütçeler: Google reklamlarında bütçeler kampanya özelinde belirlenir. Ancak bu aracı kullanarak birden fazla kampanyanız için ortak bütçe belirleyebilirsiniz.

Yerleşim hariç tutma listeleri: Görüntülü reklamlarda reklamlarınızın görüntülenmesini istemediğiniz yerleşimleri, Youtube kanallarını, Youtube videolarını veya uygulamaları yönetebileceğiniz bölümdür.

 

TOPLU İŞLEMLER

Toplu işlemler sekmesini kullanarak hesabınızla ilgili toplu güncellemeler yapabileceğiniz bölümdür. Aynı zamanda bu sekmeyi kullanarak Google Ads hesabınızda komut dosyaları çalıştırabilirsiniz. Biraz daha teknik bir konu ve ileri seviye olduğu için bu yazımda çok değinmeyeceğim ama merak edenleriniz varsa buradan scriptler hakkında bilgi alabilir.

Toplu işlemlerleri kullanarak yapabileceğiniz diğer bir şey ise otomatik kurallar oluşturmak ve yönetmektir. Otomatik kurallar, belirlemiş olduğunuz koşullara göre hesabınızda değişiklikler gerçekleştirmenizi veya bildirimler almanızı sağlar.

Örneğin anahtar kelimeleriniz belirli dönüşüm başı maliyetlerinin üzerinde performans gösteriyorsa bu anahtar kelimeleri otomatik kurallar ile tespit edebilir, durdurabilir veya tekliflerini düşürebilirsiniz. Daha fazla senaryo içinotomatik kurallar yazısını ziyaret edin.

 

ÖLÇÜM

Bu sekmede hesabınızla ilgili dönüşüm oluşturma veya dönüşüm verilerini analiz edebileceğiniz sekmeleri içerir.

 

FATURALANDIRMA

Faturalandırma sekmesinde ise, hesabınızla ilgili erişimleri, faturalandırma ve ödeme yöntemlerini, bağlı diğer araçları yönetebilirsiniz.

 

Evet! Buraya kadar olan bölümde reklam hesabını nasıl oluşturabileceğinizden ve reklam hesabının arayüzünden bahsettik.

Şimdi biraz daha heyecanlı bölüme geldik. Adım adım ilk kampanyanızı nasıl oluşturmanız gerektiğini öğreneceksiniz. Öncelikle reklam vereceğiniz anahtar kelimeleri belirlemelisiniz. Bunun için yukarıda bahsettiğim anahtar kelime planlayıcıdan faydalanabilirsiniz.

Anahtar kelime planlayıcıya işinizi, ürünlerinizi anlatan bir kaç kelime yazıp başlayın.

anahtar kelime planlama aracı

Arama yaptıktan sonra yukarıdaki gibi bir ekranla karşılacaksınız. Bu ekranda, anahtar kelimelerin ortalama aylık arama sayısını, rekabet istatistiklerini, ortalama vermeniz gereken teklifleri görebilirsiniz.

Şimdi, kendinizi sadece motosiklet kaskı satan bir işletme olarak düşünün. Bununla birlikte sadece üç markayı sattığınızı varsayalım. (ls2, shoei ve agv)

Örneğin, “motor kaskı” anahtar kelimesi aylık ortalama 12.100 defa aranıyor. Rekabetin yüksek ve ortalama teklif aralığının 0,17 kuruşla 0,44 kuruş arasında olduğunu görebilirsiniz.

Yukarıdaki istatistiklere göre hangi anahtar kelimeleri kullanabiliriz? Ben birkaç tane belirledim.

motor kaskı
motosiklet kaskı
agv kask
shoei kask
ls2 kask

Bunlarla yitinecek miyiz? Tabi ki hayır. Planlamamızı kaskların modellerine kadar indireceğiz.

Dikkatinizi çekti mi biliyorum ama seçtiğimiz anahtar kelimeleri ne kadar özele indirirsek o kadar arama hacmi düşüyor ve genelde önerilen teklifler artıyor.

Motosiklet kaskı kelimesi aylık 9.000 defa aranırken, shoei qwest sadece 880 defa arandığını görüyoruz.

Sizce hangi arama sorgusunun satış yapma ihtimali daha yüksektir?

Muhtemelen ne aradığını bilen kullanıcıya satış yapma ihtimaliniz daha yüksek olacaktır. Çünkü onlar tam olarak ne aradığını biliyor! Buna odaklanmış durumdalar. Diğer taraftan “motosiklet kaskı” araması yapan bir kullanıcı muhtemelen daha satın alma yolculuğunun başındadır. Kafasında net bir marka veya model olmayabilir.

shoei kask fiyatları, shoei qwest fiyat, shoei kask satın al gibi daha niş anahtar kelimeleri de planlamamıza dahil ettikten sonra kısaca Google reklamlarının kampanya yapısına değinelim.

Anahtar kelime analizi ile ilgili geçmişte yazdığım, yakında güncellediğim yazımı okumak isterseniz buradan alalım sizi: Anahtar kelime analizi

Google Ads kampanya yapısı

Reklam hesabınızda bazı ayarları kampanya özelinde belirleyebiliyorsunuz. Kampanyalarınızın günlük bütçesi de bunlardan biri. Şimdi belirlemiş olduğumuz anahtar kelimelere bir bakalım. İçerisinde farklı temalarda anahtar kelimeler mevcut. Hangi kaskı alacağına karar vermemiş insana da ulacağız, ne aradığını bilen kullanıcılara da. Daha hedefli reklamlar yönetebilmek için bu anahtar kelimeleri temalarına göre farklı kampanyalar altında toplamak isteyebilirsiniz. Böylece hem bütçe optimizasyonu yapma şansınız olur hem de performansı daha rahat takip edebilirsiniz.

google ads kampanya yapısı

Oluşturduğumuz dönüşüm hunisinin alt basamaklarına doğru muhtemelen dönüşüm oranlarınız artacaktır. Tabi bunu söylerken diğer koşulları göz ardı ediyorum. (Fiyat, landing page, hizmet koşulları v.b) Ancak şöyle bir gerçekte var alt basamaklara indikçe erişebileceğiniz kullanıcı sayısı da azalma gösterecektir. Bunu da unutmamak gerekiyor.

Yukarıdaki huniyi bir bakıma jenerik – marka – model üzerine kurduk. İşletmenize göre farklı yapılarda huni oluşturmanız gerekebilir. Buradaki temel mantık bir şeyi gerçekten almak isteyen kullanıcıları huninin altına konumlandırmaktan geçiyor.

Farklı bir örnek verecek olursak,
Spor ayakkabı – huninin en üst basamağında
Nike spor ayakkabı – huninin orta basamağında
Airmax satın al – huninin alt basamağında olabilir

 

Anahtar kelimelerle ilgili iki önemli konumuz kaldı. Anahtar kelime eşleme seçenekleri ve negatif anahtar kelimeler. Bunlara da değinip bu bölümü bitireceğiz.

Anahtar kelime eşleme türleri

Anahtar kelime eşleme seçenekleri belirlemiş olduğunuz anahtar kelimelerin hangi arama sorgularında reklamlarınızın gösterebileceğini kontrol etmenizi sağlar. Anahtar kelimelerinizde kullanabileceğiniz 4 farklı eşleme türü vardır.

Örneğin hiçbir eşleme türü kullanmadan “kadın ayakkabısı” anahtar kelimesinde reklam verirseniz, anahtar kelimenizin tetiklediği arama sorgularında aşağıdaki tüm arama terimlerini görebilirsiniz.

Herhalde bu anahtar kelimelerin tümünde reklam vermek istemeyiz değil mi?

Bu arada yukarıda gördüğünüz araca keywordtool.io üzerinden ulaşabilirsiniz. Google anahtar kelime planlayıcıya alternatif sık sık kullandığım bir araç .)

Hazır yukarıdaki görseli paylaşmışken negatif anahtar kelime kavramını aradan çıkaralım.

Negatif anahtar kelimeleri kullanarak reklamlarınızın gösterilmesini istemediğiniz arama sorgularını belirleyebilirsiniz.

Aynı örnek üzerinden gidelim.

Reklam verdiğiniz “kadın ayakkabısı” anahtar kelimesi için kampanyanıza, reklam grubunuza veya hesabınız geneline “koklamak, şarap içmek, erkeğe olur mu” anahtar kelimelerini negatif olarak eklerseniz, reklamlarınız bu arama sorgularında görünmeyecektir.

Negatif anahtar kelimelerin çalışması için birebir arama terimiyle uyuşması gerektiğini de ayrıca vurgulayayım. Google pozitif anahtar kelimelerde yazım hatalarını otomatik olarak düzenleyerek reklamlarınızı kullanıcılara gösterebilir. Ancak negatif anahtar kelimelerin arama sorgularını engellemesi için birebir eşlemesi gereklidir.

 

Geniş eşleme

Adrenalini sevenler için oluşturulmuş eşleme türüdür. Anahtar kelimenizi hiçbir noktalama işareti olmadan kampanyalarınıza eklerseniz, default olarak geniş eşleme seçeneği aktif olacaktır. Anahtar kelimeleriniz ile yakın anlamlı tüm arama sorgularında reklamlarınız gösterilebilir. Eğer bu eşleme türünü kullanırsanız arama terimleri raporlarını sık sık kontrol etmeniz sizin için faydalı olacaktır. Çünkü alakası olmayan arama sorgularıyla da karşılaşabilirsiniz.

En iyisi siz hiç bu eşleme türünü kullanmayın.

 

Geniş eşleme düzenleyici +

Anahtar kelimelerinizin başına (+) işareti ekleyerek kullanabileceğiniz eşleme türüdür. Geniş eşleme düzenleyici kullandığınız anahtar kelimelerin arama sorgusunda geçmesi gerektiğini ifade eder. Ancak yazım hataları, çekim ekleri, yakın ilgili arama terimlerinde de reklamlarınız gösterilebilir.

Örneğin +iphone +x anahtar kelimesi “iphone x, iphone x fiyatları, iphone x apple” gibi arama sorgularında gösterim alabilir.  arama sorgularında gösterim alabilir.

 

Sıralı Eşleme “-“

Sıralı eşlemeye sahip anahtar kelimeler, kelime öbeğinizin başına veya sonuna arama sorguları gelecek şekilde arama sorgularında gösterim alır. Anahtar kelimenizin başına ve sonuna tırnak işareti (“) ekleyerek bir anahtar kelimeyi sıralı eşleme haline getirebilirsiniz.

Örneğin “iphone x fiyatı” anahtar kelimesi, zorlu center iphone x fiyatı veya iphone x fiyatı hepsiburada gibi arama sorgularında gösterim alabilir.

 

Tam Eşleme [-]

Anahtar kelimelerinizin üzerinde neredeyse tam kontrol sağlar. Reklamlarınız sadece belirlemiş olduğunuz anahtar kelimede veya yakından eşleşen arama sorgularında gösterim alır. Anahtar kelimelerinizi kapalı parantez içerisinde kullanarak bir anahtar kelimeyi tam eşleme haline getirebilirsiniz.

[iphone x şarjı] kelimesi neredeyse en fazla iphone x için şarj, iphone x şarjları kelimelerinde gösterim alabilir.

 

Reklam Metni Oluşturma

Buraya kadar kampanyalarınızın kurgusunu belirledik, kullanacağınız anahtar kelimeleri seçtik ve onları ilgi düzeyine göre reklam grupları altında grupladık. Şimdi sıra her grup altında bulunan anahtar kelimeler için reklam metni yazmaya ve onları sitenizin hangi bölümüne göndereceğinize karar verme zamanı geldi.

Google reklamları her ne kadar detaylı olsa da reklam metinleriniz kullanıcılara gösterdiğiniz tek şeydir. Bu yüzden reklam metinlerinizi belirlerken titiz ve akıllı davranmalısınız. Elbette yazdığınız her reklam metni kullanıcıları reklamınıza tıklamaya itmeyecek ama testler yaparak en iyi tıklama oranına sahip olmayı hedefleyebilirsiniz.

Yukarıdaki reklam metinlerine baktığımız zaman iki reklam metninin performansı arasında %200’ün üzerinde performans farkı olduğunu görüyoruz. Bu tabloda ikinci reklamı devam ettirmenin pek bir manası olmayacaktır.

Not: Her reklam grubunuzda eş zamanlı olarak etkin üç reklam metni bulundurmaya özen göstermelisiniz. Belirli aralıklarla en kötü reklamınızı duraklatarak, yerine alternatif reklam metni oluşturmalısınız.

Şimdi yukarıdaki örneğe dönelim.

İkinci reklam metnini durdurma kararı aldık, peki yerine nasıl bir reklam metni yazacağız. Ürünü mü ön plana çıkaracağız, sunduğumuz avantajları mı, fiyat politikası mı? Nasıl bir eylem çağrısı kullanacağız ya da kullanacak mıyız? Kısacası benzersiz satış özelliğimiz ne olacak? Tüm bu kararları alırken hedef kitlenizi ve rakiplerinizi göz önünde bulundurarak hareket etmelisiniz.

Not2: Rakiplerinizin anahtar kelimelerini, reklam metinlerini semrush ile analiz edebilirsiniz.

Reklam Uzantılarının gücünden faydalanın

Uzantılar, reklamlarınızla birlikte arama butonu, adres tarifi, kullanıcı yorumları, açıklama metinleri veya sitenize bağlantılar vermenizi sağlayan bir özelliktir. Reklam uzantılarını kullanarak daha güçlü reklamlar ile kullanıcılarınız karşısına çıkabilirsiniz. Reklam uzantılarını kullanan reklamların tıklama oranları genellikle uzantısız reklamlara göre daha yüksektir. Reklam uzantılarını hesap, kampanya veya reklam grubu özelinde kullanabilirsiniz. Ancak reklam uzantılarını eklemek her zaman gösterileceği anlamına gelmez. Reklamlarınızın sıralaması, diğer reklamların alanı gibi faktörler uzantılarınızın gösterilmesinde etkilidir.

 

Global Site Etiketi ile Dönüşüm Takibi

Tüm yazı boyunca Google reklamlarının en önemli avantajlarından birisinin ölçülebilir olduğundan bahsettik. Reklam hesabınızın dönüşümleri sayabilmesi için dönüşüm gerçekleştikten sonra çıkan teşekkürler sayfasına bir kod snippeti eklemeniz gerekmektedir. Böylece teşekkürler sayfasında her kod tetiklendiği zaman Google bir dönüşüm işleminin tamamlandığı anlayacaktır.

Reklam hesabınızın arayüzünden bahsettiğimiz araçlar menüsünün altından dönüşümler sekmesinden dönüşüm oluşturma işlemlerine başlayabilirsiniz.

Dönüşüm türü olarak websitesi seçeneği ile devam edeceksiniz. Dönüşüm türünüzü seçtikten sonra dönüşüm ayarlarınızı yapılandırmaya başlayabilirsiniz.

Dönüşüm adını ve kategorisini belirledikten sonra oluşturmuş olduğunuz dönüşüme değer atayabileceğiniz bir alanla karşılacaksınız. Dönüşümlerinize değer atayarak bir dönüşümden elde ettiğiniz geliri raporlarınızda görebilir, farklı teklif stratejileri ve kampanya modellerini kullanabilirsiniz. Eğer dönüşümlerinizin değeri farklı tutarlar içerebilecekse Google’ın size vermiş olduğu dönüşüm takibi kodunu biraz özelleştirmeniz gerekecek.

Dönüşüm ayarlarını yapılandıktan sonra websitenize eklemeniz gereken iki farklı kod snippetine ulaşacaksınız.

Global site etiketini websitenizin tüm sayfalarına eklemelisiniz. Aynı zamanda bu etiket yardımıyla yeniden pazarlama kitleleri de toplamaya başlayabileceksiniz.

Etkinlik snippet’ini sadece teşekkürler sayfanıza ekleyin. Global site etiketinizin hemen arkasına ekleyebilirsiniz.

Not: Eğer dönüşüm değeri belirlemiş ve dönüşümleriniz farklı değerler içeriyorsa etkinlik snippeti içerisinde bulunan “value” satırındaki “1.0” değerini dinamik bir yapıya getirmelisiniz. Böylece her dönüşüm tamamlandığında farklı değerleri Google Ads hesabınıza gönderebilirsiniz.

 

 

 

Online pazarlama kampanyalarınızın performansını artırmaya yönelik ipuçları almak ister misiniz?



google'a reklam nasıl verilir

Google Ads, (Eski adıyla Google AdWords) Google’ın arama sonuçlarında, iş ortağı sitelerde veya Youtube’da reklamlarınızı göstermenizi sağlayan bir online pazarlama aracıdır. Bu yazımda Google reklamlarının nasıl çalıştığına, başlamadan önce bilmeniz gereken kavramlara, kalite puanı ve teklif stratejileri gibi önemli kavramlara değineceğiz. Aynı zamanda bu online pazarlama aracı ile ne şekillerde ve nasıl reklam verebileceğinizin de üzerinde duracağız.

Ama önce neden Google Ads’e reklam vermeliyim sorusunu cevaplayalım.

Aslında çok basit. Hangi işletme sahibi ürünleri veya hizmetleri ile ilgili daha çok satış, daha çok telefon araması elde etmek ya da belirli bir bölgede markasının görünürlüğünü ve bilinirliğini artırmak istemez ki? Üstelik tüm bu süreci ölçümleyebilecek ve reklamlara ayırdığınız bütçenin sonunda neler elde ettiğinizi net bir şekilde görebileceksiniz.

Örneğin bir e-ticaret siteniz olduğunu düşünün ve ortalama ürünlerinizden elde ettiğiniz net karın 50TL olduğunu varsayalım. Şimdide her 30TL reklam harcamasına karşılık bir satış elde ettiğinizi düşünün. Böyle bir tabloda 300TL harcayıp 500TL kazanmak veya 3000TL harcayıp 5000TL kazanmak istemez misiniz? Şimdi de aynı örneği hizmet sektöründe faaliyet gösteren bir işletme için düşünelim. 100TL’lik reklam harcamasına karşılık 10 tane telefon araması / iletişim formu talebi aldığınızı düşünün. Diyelim ki bu taleplerin sadece %20’sini yani 2 tanesini işe çevirebildiniz. Her işten de operasyonel giderler hariç 75TL kar elde etmiş olduğunuzu varsayarsak bu işten cebinize giren toplam tutar 150TL olacaktır. Eee 100TL verip 150TL elde etmek size mantıklı gelmiyor mu?

Yukarıdaki örnekleri vermemin asıl amacı size bu sayıları göstermek değil. Burada vurgulamak istediğim nokta reklam harcamalarınız karşılık elde ettiğiniz geliri net olarak ölçümleyebileceğinizi göstermek. Ürünlerinizin maliyetlerini, operasyonel giderleri de bildiğiniz sürece reklama ayırdığınız bütçenin karşılığını net olarak görebilirsiniz.

SEO mu yapalım Google’a reklam mı verelim?

Ne kadar yanlış bir soru. Tartışmayın çocuklar, siz kardeşsiniz! Sadece ikinizin yetenekleri farklı.

SEO’yu sabır gerektiren, uzun vadede harika sonuçlar alabileceğiniz bir yatırım gibi düşünebilirsiniz. Google Ads bunun tam tersidir. Çok hızlı bir şekilde reklamları aktif edip, sitenize trafik çekmeye başlayabilirsiniz. Google reklamları, SEO stratejinizi belirleme noktasında da önemli bir rol oynar. Düşünsenize aylarca, belki yıllar çalışıp trafik çekmeye başladığınız arama sorgularının sizin için ne kadar dönüşüm getirebileceğini kısa sürede öğrenebilirsiniz.

Şimdi yeni e-ticarete başlayan bir işletme olduğunuzu düşünün ve yukarıdaki anahtar kelimede SEO çalışması yapmaya çalışın. Sizce ne kadar bekleriz? Siz cevap verin.

google ads geliri
Google’ın 2017 yılındaki reklamlardan elde ettiği gelirin 95 milyar dolar’ın üzerinde olduğunu araya sıkıştırayım. İşletmelerin buraya ciddi paralar harcadığını biliyoruz.

Evet, bir çok büyük işletme Google reklamlarına aylık milyarlarca TL bütçe ayırıyor, rekabetçi bir strateji izliyor. Ancak rekabetçi olmak, rakiplerinizden yüksek teklif vermeniz onları geçeceğiniz anlamına gelmiyor. Bu noktada Google’ın kullanacılara daha iyi deneyim sunmak için yapılandırdığı kalite sistemi devreye giriyor. Buna bir çeşit ceza ve ödül sistemi de diyebiliriz. Eğer Google’ın kuruluş amacına uygun, kullanıcı odaklı kampanyalara sahip olursanız rakiplerinizden daha üst sıralarda daha düşük maliyetlerle reklam verebilirsiniz.

Dijital pazarlama profesyonellerinin SEO mu Sem mi sorusuna verdiği yanıtları görmek için buradan buyrun.

Biraz önce Google reklamlarını kısa sürede aktif edebileceğize değindik. Ama bu aceleci olmanız gerektiği anlamına gelmesin. Sabırlı olmalısınız. Google’da reklam vermek kolaydır, ancak boşa para harcamak çok daha kolaydır.

Buraya kadar olan bölüm sizi heyecanlandırsa çok şanslısınız. Bu yazıda A’dan Z’ye nasıl reklam verebileceğinizi öğreneceksiniz. Ama önce reklam verenlerin en çok merak ettiği ve bilmenizi düşündüğüm kavramlardan bazılarına değineceğim.

Google’a reklam vermenin maliyeti nedir?

Google, reklam bütçeniz konusunda sizi tamamen özgür bırakıyor. Aylık bütçeniz binlerce TL olabileceği gibi bir kaç yüz TL’de olabilir. Google arama ağında sadece reklamlarınıza tıklayan kullanıcılar için maliyetlendirilirsiniz. Reklamlarınızın gösterilir ancak tıklanmazsa hiçbir şekilde maliyet oluşmayacaktır.

Google’a nasıl ödeme yaparım?

Google reklam hesabınıza kredi kartı, banka kartı veya banka ödemesi ile ödeme yapabilirsiniz. Eğer kredi kartı veya banka kartı ile ödeme yapmayı tercih ederseniz iki farklı şekilde faturalandırılabilirsiniz.
Manuel ödeme: Google reklam hesabına tanımladığınız kartınızda istediğiniz aralıklarla belirleyeceğiniz tutarda ödeme yapmanıza olanak sağlar.
Otomatik ödeme: Bu ödeme yönteminde reklam hesabınız Google tarafından borçlandırılır. Harcamalarınız belirli sınırlara geldiğinde Google, otomatik olarak ödemeyi çeker.

Reklamlarım kaç gün yayınlanacak?

Oluşturacağınız her bir kampanya için günlük maksimum harcama sınırı belirleyebiliyorsunuz. Örneğin Google Ads hesabınıza 1000TL bütçe eklediğinizi varsayalım. Oluşturduğunuz kampanyanında günlük bütçesi 10TL olsun. 30 gün boyunca harcayacağınız maksimum tutar 300TL olacaktır. Eğer bazı günlerde 10TL’nin altında bir maliyet gerçekleştiyse sonraki günlerde 10TL’nin üzerinde günlük maliyetler görebilirsiniz.

Reklam tıklamaları için ne kadar ödeyeceğim?

Google reklamları açık artırma modeliyle çalışmaktadır. Google’da yapılan her arama sorgusu için ayrı ayrı açık artırmalar yapılır, o anda açık artırmaya dahil olan reklam verenler, reklam sıralama puanına göre arama sonuçlarında listelenir. Reklam sıralama puanlarını her bir anahtar kelime için verdiğiniz TBM teklifi ve kalite puanınız belirler. Eğer reklam vermek istediğiniz anahtar kelimede sizden başka açık artırmaya giren reklam veren yoksa belirlemiş olduğunuz maksimum tıklama başına teklifiniz kadar ödeme yaparsınız.

Anahtar kelimeler

Arama motoru reklamlarının temelinde anahtar kelimeler vardır. Kullanıcılara hangi arama sorgusunda reklam göstermek istediğinizi belirleyeceğiniz anahtar kelimelerle seçersiniz.

Gösterim, tıklama ve tıklama oranları

Google Ads arayüzünde anahtar kelimelerinizin ne kadar gösterim ve tıklama aldığını kolay bir şekilde görebilirsiniz. Bu metriklerin yanında tıklama oranları da bulunmaktadır. Tıklama oranları, anahtar kelimelerinizin aldığı tıklamaların gösterimlere bölünmesiyle hesaplanır. Aynı zamanda anahtar kelimelerinizin tıklama oranlarını karşılaştırarak anahtar kelimelerinizin ilgili arama sorgularında gösterim alıp almadığı hakkında da fikir sahibi olabilirsiniz.

TBM nedir?

Tıklama başına maliyet (TBM) teklifiniz bir tıklama başına ödemek istediğiniz en yüksek tutarı ifade eder. Ama bu durum, belirlemiş olduğunuz tutarı ödeyeceğiniz anlamına gelmez.

Kalite puanı nedir?

Google Ads, hesabınıza eklediğiniz her bir anahtar kelime için ayrı ayrı kalite puanları belirler. Kalite puanları doğrudan tıklama başına ödeyeceğiniz tutara etki eder. Kalite puanlarınız ne kadar yüksekse o kadar iyi reklam sıralaması eder, daha düşük ortalama tıklama başına maliyetlere sahip olursunuz. Google, kalite puanlarınızı belirlerken 3 temel faktörü göze alır. Bunlar, beklenen tıklama oranı, açılış sayfası deneyimi ve reklam alaka düzeyinizdir.

Beklenen tıklama oranı

Kalite puanlarına doğrudan etki eden bu faktör reklamlarınızın geçmişteki tıklama oranı verilerine dayalı çalışır. Reklamlarınız gösterildiğinde ne olasılıkla tıklanacağını hakkında tahminlerde bulunur.

Reklam alaka düzeyi

Reklam alaka düzeyi, anahtar kelimenizin reklamlarınızla ne kadar uyumlu olduğunu ölçer.

Örneğin Google’da “Antalya’da butik otel” arama yaptığımızı varsayalım. Karşımıza çıkan reklam metinleri de aşağıdaki gibi olsun. Her iki reklam Antalya otelleri için verilse de Antalya Butik Otelleri reklamı daha alakalı görünmüyor mu?

Antalya Butik Otelleri
Antalya’da Ucuz Oteller

Bu tip durumlarda alaka düzeyi puanınızı yüksek tutmak için, her ne kadar birbirleriyle ilişkilide olsa ayrı ayrı reklam grupları oluşturup ayrı reklam metinleri oluşturmanız gerekebilir.

Konuyla ilgili daha fazla bilgiyi kalite puanı nedir başlıklı yazımdan okuyabilirsiniz.

Açılış sayfası deneyimi

Google, kullanıcıları yönlendirdiğiniz sayfanın arama sorgusuyla ne kadar uyumlu olduğunu tahmin eder.

Eğer açılış sayfanız çok geç yükleniyorsa, kullanıcıları mobil uyumlu olmayan bir tasarımla karşılıyorsanız Google’ın sizi cezalandırması normal değil mi?
Aynı zamanda kullanıcıları yönlendirdiğiniz sayfanın da anahtar kelimelerinizle uyumlu olması gerekiyor. Antalya’da otel arayan kullanıcıyı İzmir otellerinin olduğu sayfaya göndermeniz kullanıcılara kötü bir deneyim yaşatacağı için Google sizi yine cezalandıracaktır.

Ortalama konum nedir?

Google arama sonuç sayfalarında gösterilen reklamlarınızın diğer reklamlara göre ortalama sırasını ifade eğer. Örneğin ortalama konumunuz 1.1 olarak görünüyorsa reklam gösterimlerinizin büyük bir bölümü ilk sırada çıkıyor diyebilirsiniz. Ancak bu, tüm reklamların sayfanın üstünde göründüğü anlamına gelmemektedir. Yani ekranın üst tarafında hiç reklam yoksa, reklamınız sayfanın altında ilk konumda çıksa bile reklam konumunuz 1 olarak görüntülenir.

Dönüşümler

Dönüşümler kısaca verdiğiniz reklamların size ne getirdiğini anlamanız için kullanmanız gereken bir metriktir. Örneğin bir e-ticaret sitesi için en önemli dönüşüm satış, hizmet sektöründe reklam veren işletmeler için form doldurma veya telefon araması elde etme olabilir. Bu kadar önemli dedik ya. Şunu da söylemeden geçemeyeceğim. Bu zamana kadar yüzlerce Google Ads hesabını inceleme fırsatım oldu. Neredeyse yarısından çoğunda takip edilen bir dönüşüm yoktu 🙁

Siz böyle yapmayacaksınız biliyorum.

Google Ads hesabınızda dönüşümleri takip edebilmeniz için bazı entegrasyonlar yapmalısınız. Hatta para harcamaya başlamadan önce dönüşüm takibini doğru bir şekilde kurup kurmadığınızdan emin olmalısınız.

Hadi o zaman başlayalım.

Google Ads hesabı oluşturma

Reklam hesabınızı oluşturmak için ads.google.com’a girip, hemen başlayın’a tıklayın. Ardından bir mail adresi ile hesabınızı oluşturmaya başlayacaksınız. (mail hesabınızın gmail uzantılı olması şartı bulunmuyor, farklı bir mail üzerinden de Google hesabı oluşturabilirsiniz.)

google ads hesabı oluşturma

Kaydınızı yaptıktan sonra ikinci resimdeki gibi bir ekranla karşılacaksınız. Bu bölümle işimiz yok. Ancak hesap kurulumunu tamamlayabilmeniz için bu adımları tamamlamanız gerekiyor.  Temsili bir şekilde ilgili bölümleri doldurup, faturalandırma bilgilerinizi hesabınıza ekleyin. Tüm işlemleri tamamladığınızda temsilen oluşturduğunuz kampanyayı hemen silebilirsiniz. Eğer hali hazırda bir MCC hesabınız varsa şanslısınız tüm bu çileye katlanmak zorunda değilsiniz. Direkt olarak yeni bir Google reklam hesabı oluşturabilirsiniz.

 

Tanıştırayım, Google Ads.

Çok sade görünüyor değil mi? Bir de kampanyaları oluşturduktan sonra bakın.

 

Çok kısa bir şekilde yukarıda gördüğünüz arayüzden bahsetmek istiyorum.

1.Bölüm: Bu alanda oluşturmuş olduğunuz tüm kampanyaları görebilirsiniz.

2.Bölüm: Hesabınızdaki verileri belirli tarih aralığına göre görüntülemenizi sağlar.

3.Bölüm: Reklam hesabınızla ilgili seçeceğiniz metrik ve boyutlar kapsamında özel raporlar oluşturabilirsiniz. Google, bu raporları kaydetmenize hatta belirli aralıklarla otomatik olarak hesap erişimine sahip kullanıcılara göndermenize olanak sağlar.

4.Bölüm: Araçlar sekmesi, hesabınızla ilgili faturalandırma ayarlarından, reklam planlamasına kadar bir çok işlemi yapabileceğiniz bölümdür

 

PLANLAMA

Anahtar kelime planlayıcı: Yeni anahtar kelime fikirleri edinebileceğiniz, anahtar kelimelerle ilgili rekabet bilgileri veya ortalama arama hacimlerini görebileceğiniz bir araçtır. Birazdan bu araca daha yakından bakacağız.

Reklam önizleme ve teşhisi: Reklamlarınızın hedeflediğiniz bölgeler ve dillerde gösterim alıp almadığınızı kontrol etmenizi sağlayan Google aracıdır.

 

PAYLAŞILAN KİTAPLIK

Kitle yöneticisi: Hesabınızda bulunan kitle listelerini, kitle kaynaklarını ve mevcut kitleleriniz ile ilgili analizleri bulabileceğiniz bölümdür. Elinizdeki müşteri datasını Google Ads hesabınıza aktarmak, yeniden pazarlama kitleleri toplayabilmek için öncelikle bu bölümden ilgili entegrasyonları tamamlamanız gerekir.

Portföy teklif stratejileri: Birden fazla kampanyanız için otomatik teklifleri oluşturup, yönetebileceğiniz bölümdür.

Negatif anahtar kelime listeleri: Birden fazla kampanyanızda kullanabileceğiniz negatif anahtar kelime listeleri oluşturmanızı sağlayan bölümdür.

Paylaşılan bütçeler: Google reklamlarında bütçeler kampanya özelinde belirlenir. Ancak bu aracı kullanarak birden fazla kampanyanız için ortak bütçe belirleyebilirsiniz.

Yerleşim hariç tutma listeleri: Görüntülü reklamlarda reklamlarınızın görüntülenmesini istemediğiniz yerleşimleri, Youtube kanallarını, Youtube videolarını veya uygulamaları yönetebileceğiniz bölümdür.

 

TOPLU İŞLEMLER

Toplu işlemler sekmesini kullanarak hesabınızla ilgili toplu güncellemeler yapabileceğiniz bölümdür. Aynı zamanda bu sekmeyi kullanarak Google Ads hesabınızda komut dosyaları çalıştırabilirsiniz. Biraz daha teknik bir konu ve ileri seviye olduğu için bu yazımda çok değinmeyeceğim ama merak edenleriniz varsa buradan scriptler hakkında bilgi alabilir.

Toplu işlemlerleri kullanarak yapabileceğiniz diğer bir şey ise otomatik kurallar oluşturmak ve yönetmektir. Otomatik kurallar, belirlemiş olduğunuz koşullara göre hesabınızda değişiklikler gerçekleştirmenizi veya bildirimler almanızı sağlar.

Örneğin anahtar kelimeleriniz belirli dönüşüm başı maliyetlerinin üzerinde performans gösteriyorsa bu anahtar kelimeleri otomatik kurallar ile tespit edebilir, durdurabilir veya tekliflerini düşürebilirsiniz. Daha fazla senaryo içinotomatik kurallar yazısını ziyaret edin.

 

ÖLÇÜM

Bu sekmede hesabınızla ilgili dönüşüm oluşturma veya dönüşüm verilerini analiz edebileceğiniz sekmeleri içerir.

 

FATURALANDIRMA

Faturalandırma sekmesinde ise, hesabınızla ilgili erişimleri, faturalandırma ve ödeme yöntemlerini, bağlı diğer araçları yönetebilirsiniz.

 

Evet! Buraya kadar olan bölümde reklam hesabını nasıl oluşturabileceğinizden ve reklam hesabının arayüzünden bahsettik.

Şimdi biraz daha heyecanlı bölüme geldik. Adım adım ilk kampanyanızı nasıl oluşturmanız gerektiğini öğreneceksiniz. Öncelikle reklam vereceğiniz anahtar kelimeleri belirlemelisiniz. Bunun için yukarıda bahsettiğim anahtar kelime planlayıcıdan faydalanabilirsiniz.

Anahtar kelime planlayıcıya işinizi, ürünlerinizi anlatan bir kaç kelime yazıp başlayın.

anahtar kelime planlama aracı

Arama yaptıktan sonra yukarıdaki gibi bir ekranla karşılacaksınız. Bu ekranda, anahtar kelimelerin ortalama aylık arama sayısını, rekabet istatistiklerini, ortalama vermeniz gereken teklifleri görebilirsiniz.

Şimdi, kendinizi sadece motosiklet kaskı satan bir işletme olarak düşünün. Bununla birlikte sadece üç markayı sattığınızı varsayalım. (ls2, shoei ve agv)

Örneğin, “motor kaskı” anahtar kelimesi aylık ortalama 12.100 defa aranıyor. Rekabetin yüksek ve ortalama teklif aralığının 0,17 kuruşla 0,44 kuruş arasında olduğunu görebilirsiniz.

Yukarıdaki istatistiklere göre hangi anahtar kelimeleri kullanabiliriz? Ben birkaç tane belirledim.

motor kaskı
motosiklet kaskı
agv kask
shoei kask
ls2 kask

Bunlarla yitinecek miyiz? Tabi ki hayır. Planlamamızı kaskların modellerine kadar indireceğiz.

Dikkatinizi çekti mi biliyorum ama seçtiğimiz anahtar kelimeleri ne kadar özele indirirsek o kadar arama hacmi düşüyor ve genelde önerilen teklifler artıyor.

Motosiklet kaskı kelimesi aylık 9.000 defa aranırken, shoei qwest sadece 880 defa arandığını görüyoruz.

Sizce hangi arama sorgusunun satış yapma ihtimali daha yüksektir?

Muhtemelen ne aradığını bilen kullanıcıya satış yapma ihtimaliniz daha yüksek olacaktır. Çünkü onlar tam olarak ne aradığını biliyor! Buna odaklanmış durumdalar. Diğer taraftan “motosiklet kaskı” araması yapan bir kullanıcı muhtemelen daha satın alma yolculuğunun başındadır. Kafasında net bir marka veya model olmayabilir.

shoei kask fiyatları, shoei qwest fiyat, shoei kask satın al gibi daha niş anahtar kelimeleri de planlamamıza dahil ettikten sonra kısaca Google reklamlarının kampanya yapısına değinelim.

Anahtar kelime analizi ile ilgili geçmişte yazdığım, yakında güncellediğim yazımı okumak isterseniz buradan alalım sizi: Anahtar kelime analizi

Google Ads kampanya yapısı

Reklam hesabınızda bazı ayarları kampanya özelinde belirleyebiliyorsunuz. Kampanyalarınızın günlük bütçesi de bunlardan biri. Şimdi belirlemiş olduğumuz anahtar kelimelere bir bakalım. İçerisinde farklı temalarda anahtar kelimeler mevcut. Hangi kaskı alacağına karar vermemiş insana da ulacağız, ne aradığını bilen kullanıcılara da. Daha hedefli reklamlar yönetebilmek için bu anahtar kelimeleri temalarına göre farklı kampanyalar altında toplamak isteyebilirsiniz. Böylece hem bütçe optimizasyonu yapma şansınız olur hem de performansı daha rahat takip edebilirsiniz.

google ads kampanya yapısı

Oluşturduğumuz dönüşüm hunisinin alt basamaklarına doğru muhtemelen dönüşüm oranlarınız artacaktır. Tabi bunu söylerken diğer koşulları göz ardı ediyorum. (Fiyat, landing page, hizmet koşulları v.b) Ancak şöyle bir gerçekte var alt basamaklara indikçe erişebileceğiniz kullanıcı sayısı da azalma gösterecektir. Bunu da unutmamak gerekiyor.

Yukarıdaki huniyi bir bakıma jenerik – marka – model üzerine kurduk. İşletmenize göre farklı yapılarda huni oluşturmanız gerekebilir. Buradaki temel mantık bir şeyi gerçekten almak isteyen kullanıcıları huninin altına konumlandırmaktan geçiyor.

Farklı bir örnek verecek olursak,
Spor ayakkabı – huninin en üst basamağında
Nike spor ayakkabı – huninin orta basamağında
Airmax satın al – huninin alt basamağında olabilir

 

Anahtar kelimelerle ilgili iki önemli konumuz kaldı. Anahtar kelime eşleme seçenekleri ve negatif anahtar kelimeler. Bunlara da değinip bu bölümü bitireceğiz.

Anahtar kelime eşleme türleri

Anahtar kelime eşleme seçenekleri belirlemiş olduğunuz anahtar kelimelerin hangi arama sorgularında reklamlarınızın gösterebileceğini kontrol etmenizi sağlar. Anahtar kelimelerinizde kullanabileceğiniz 4 farklı eşleme türü vardır.

Örneğin hiçbir eşleme türü kullanmadan “kadın ayakkabısı” anahtar kelimesinde reklam verirseniz, anahtar kelimenizin tetiklediği arama sorgularında aşağıdaki tüm arama terimlerini görebilirsiniz.

Herhalde bu anahtar kelimelerin tümünde reklam vermek istemeyiz değil mi?

Bu arada yukarıda gördüğünüz araca keywordtool.io üzerinden ulaşabilirsiniz. Google anahtar kelime planlayıcıya alternatif sık sık kullandığım bir araç .)

Hazır yukarıdaki görseli paylaşmışken negatif anahtar kelime kavramını aradan çıkaralım.

Negatif anahtar kelimeleri kullanarak reklamlarınızın gösterilmesini istemediğiniz arama sorgularını belirleyebilirsiniz.

Aynı örnek üzerinden gidelim.

Reklam verdiğiniz “kadın ayakkabısı” anahtar kelimesi için kampanyanıza, reklam grubunuza veya hesabınız geneline “koklamak, şarap içmek, erkeğe olur mu” anahtar kelimelerini negatif olarak eklerseniz, reklamlarınız bu arama sorgularında görünmeyecektir.

Negatif anahtar kelimelerin çalışması için birebir arama terimiyle uyuşması gerektiğini de ayrıca vurgulayayım. Google pozitif anahtar kelimelerde yazım hatalarını otomatik olarak düzenleyerek reklamlarınızı kullanıcılara gösterebilir. Ancak negatif anahtar kelimelerin arama sorgularını engellemesi için birebir eşlemesi gereklidir.

 

Geniş eşleme

Adrenalini sevenler için oluşturulmuş eşleme türüdür. Anahtar kelimenizi hiçbir noktalama işareti olmadan kampanyalarınıza eklerseniz, default olarak geniş eşleme seçeneği aktif olacaktır. Anahtar kelimeleriniz ile yakın anlamlı tüm arama sorgularında reklamlarınız gösterilebilir. Eğer bu eşleme türünü kullanırsanız arama terimleri raporlarını sık sık kontrol etmeniz sizin için faydalı olacaktır. Çünkü alakası olmayan arama sorgularıyla da karşılaşabilirsiniz.

En iyisi siz hiç bu eşleme türünü kullanmayın.

 

Geniş eşleme düzenleyici +

Anahtar kelimelerinizin başına (+) işareti ekleyerek kullanabileceğiniz eşleme türüdür. Geniş eşleme düzenleyici kullandığınız anahtar kelimelerin arama sorgusunda geçmesi gerektiğini ifade eder. Ancak yazım hataları, çekim ekleri, yakın ilgili arama terimlerinde de reklamlarınız gösterilebilir.

Örneğin +iphone +x anahtar kelimesi “iphone x, iphone x fiyatları, iphone x apple” gibi arama sorgularında gösterim alabilir.  arama sorgularında gösterim alabilir.

 

Sıralı Eşleme “-“

Sıralı eşlemeye sahip anahtar kelimeler, kelime öbeğinizin başına veya sonuna arama sorguları gelecek şekilde arama sorgularında gösterim alır. Anahtar kelimenizin başına ve sonuna tırnak işareti (“) ekleyerek bir anahtar kelimeyi sıralı eşleme haline getirebilirsiniz.

Örneğin “iphone x fiyatı” anahtar kelimesi, zorlu center iphone x fiyatı veya iphone x fiyatı hepsiburada gibi arama sorgularında gösterim alabilir.

 

Tam Eşleme [-]

Anahtar kelimelerinizin üzerinde neredeyse tam kontrol sağlar. Reklamlarınız sadece belirlemiş olduğunuz anahtar kelimede veya yakından eşleşen arama sorgularında gösterim alır. Anahtar kelimelerinizi kapalı parantez içerisinde kullanarak bir anahtar kelimeyi tam eşleme haline getirebilirsiniz.

[iphone x şarjı] kelimesi neredeyse en fazla iphone x için şarj, iphone x şarjları kelimelerinde gösterim alabilir.

 

Reklam Metni Oluşturma

Buraya kadar kampanyalarınızın kurgusunu belirledik, kullanacağınız anahtar kelimeleri seçtik ve onları ilgi düzeyine göre reklam grupları altında grupladık. Şimdi sıra her grup altında bulunan anahtar kelimeler için reklam metni yazmaya ve onları sitenizin hangi bölümüne göndereceğinize karar verme zamanı geldi.

Google reklamları her ne kadar detaylı olsa da reklam metinleriniz kullanıcılara gösterdiğiniz tek şeydir. Bu yüzden reklam metinlerinizi belirlerken titiz ve akıllı davranmalısınız. Elbette yazdığınız her reklam metni kullanıcıları reklamınıza tıklamaya itmeyecek ama testler yaparak en iyi tıklama oranına sahip olmayı hedefleyebilirsiniz.

Yukarıdaki reklam metinlerine baktığımız zaman iki reklam metninin performansı arasında %200’ün üzerinde performans farkı olduğunu görüyoruz. Bu tabloda ikinci reklamı devam ettirmenin pek bir manası olmayacaktır.

Not: Her reklam grubunuzda eş zamanlı olarak etkin üç reklam metni bulundurmaya özen göstermelisiniz. Belirli aralıklarla en kötü reklamınızı duraklatarak, yerine alternatif reklam metni oluşturmalısınız.

Şimdi yukarıdaki örneğe dönelim.

İkinci reklam metnini durdurma kararı aldık, peki yerine nasıl bir reklam metni yazacağız. Ürünü mü ön plana çıkaracağız, sunduğumuz avantajları mı, fiyat politikası mı? Nasıl bir eylem çağrısı kullanacağız ya da kullanacak mıyız? Kısacası benzersiz satış özelliğimiz ne olacak? Tüm bu kararları alırken hedef kitlenizi ve rakiplerinizi göz önünde bulundurarak hareket etmelisiniz.

Not2: Rakiplerinizin anahtar kelimelerini, reklam metinlerini semrush ile analiz edebilirsiniz.

Reklam Uzantılarının gücünden faydalanın

Uzantılar, reklamlarınızla birlikte arama butonu, adres tarifi, kullanıcı yorumları, açıklama metinleri veya sitenize bağlantılar vermenizi sağlayan bir özelliktir. Reklam uzantılarını kullanarak daha güçlü reklamlar ile kullanıcılarınız karşısına çıkabilirsiniz. Reklam uzantılarını kullanan reklamların tıklama oranları genellikle uzantısız reklamlara göre daha yüksektir. Reklam uzantılarını hesap, kampanya veya reklam grubu özelinde kullanabilirsiniz. Ancak reklam uzantılarını eklemek her zaman gösterileceği anlamına gelmez. Reklamlarınızın sıralaması, diğer reklamların alanı gibi faktörler uzantılarınızın gösterilmesinde etkilidir.

 

Global Site Etiketi ile Dönüşüm Takibi

Tüm yazı boyunca Google reklamlarının en önemli avantajlarından birisinin ölçülebilir olduğundan bahsettik. Reklam hesabınızın dönüşümleri sayabilmesi için dönüşüm gerçekleştikten sonra çıkan teşekkürler sayfasına bir kod snippeti eklemeniz gerekmektedir. Böylece teşekkürler sayfasında her kod tetiklendiği zaman Google bir dönüşüm işleminin tamamlandığı anlayacaktır.

Reklam hesabınızın arayüzünden bahsettiğimiz araçlar menüsünün altından dönüşümler sekmesinden dönüşüm oluşturma işlemlerine başlayabilirsiniz.

Dönüşüm türü olarak websitesi seçeneği ile devam edeceksiniz. Dönüşüm türünüzü seçtikten sonra dönüşüm ayarlarınızı yapılandırmaya başlayabilirsiniz.

Dönüşüm adını ve kategorisini belirledikten sonra oluşturmuş olduğunuz dönüşüme değer atayabileceğiniz bir alanla karşılacaksınız. Dönüşümlerinize değer atayarak bir dönüşümden elde ettiğiniz geliri raporlarınızda görebilir, farklı teklif stratejileri ve kampanya modellerini kullanabilirsiniz. Eğer dönüşümlerinizin değeri farklı tutarlar içerebilecekse Google’ın size vermiş olduğu dönüşüm takibi kodunu biraz özelleştirmeniz gerekecek.

Dönüşüm ayarlarını yapılandıktan sonra websitenize eklemeniz gereken iki farklı kod snippetine ulaşacaksınız.

Global site etiketini websitenizin tüm sayfalarına eklemelisiniz. Aynı zamanda bu etiket yardımıyla yeniden pazarlama kitleleri de toplamaya başlayabileceksiniz.

Etkinlik snippet’ini sadece teşekkürler sayfanıza ekleyin. Global site etiketinizin hemen arkasına ekleyebilirsiniz.

Not: Eğer dönüşüm değeri belirlemiş ve dönüşümleriniz farklı değerler içeriyorsa etkinlik snippeti içerisinde bulunan “value” satırındaki “1.0” değerini dinamik bir yapıya getirmelisiniz. Böylece her dönüşüm tamamlandığında farklı değerleri Google Ads hesabınıza gönderebilirsiniz.