Google Analytics’te Maliyet Verilerini İçe Aktarma

Ana sayfa » Web Analiz » Google Analytics’te Maliyet Verilerini İçe Aktarma

Eğer Facebook, Instagram, Linkedin gibi herhangi bir Google ile ilişkisi olmayan kanallarda reklam yayınlıyor veya belirli kanallara düzenli olarak ödeme yapıyorsanız Maliyet Verilerini İçe Aktarma sizin için kanalların verimliliğini analiz etmede son derece yardımcı olabilir.

Google Adwords reklamlarınızın maliyet verilerini çok kısa sürecek gerekli entegrasyonu yaparak otomatik olarak Google Analytics hesabınıza aktarabilirsiniz. Diğer mecralarda maliyet verilerini Google Analytics hesabınızda görebilmeniz için Maliyet Verilerini İçe Aktarma’yı kullanmanız gerekir. Bu yazıda adım adım maliyet verilerini içe aktarmayı anlatmaya çalışacağım.

Maliyet verilerini içe aktarmadan önce farklı kanallardan çektiğiniz trafiği net olarak görebilmeniz için kampanyalarınızda UTM kullanmalısınız. UTM linkleme ile websitenize gelen trafiğin kaynağını, aracını hangi kampanyaya ait olduğunu Google Analytics’e söyleyebilirsiniz.
Bu tarafa çok hakim değilseniz okumanızı öneririm. URL Oluşturucu ve URL İzleme

Hemen bir örnek verelim.

Kaynağı Facebook, aracı CPC olarak etiketlenmiş bir Facebook reklamlarından websitenize trafik aldığınızı varsayalım. Maliyet verilerini aktarmadan kampanyalarınızın performansına dair alacağınız rapor aşağıdaki gibi olacaktır.

Facebook reklamlarına ait maliyetleri Analytics hesabına aktardıktan sonra bu tablo aşağıdaki gibi gösterilmeye başlayacaktır.

Maliyet Verileri Google Analytics’e Nasıl Aktarılır?

Adım1. Google analytics hesabınızın yönetici bölümünün altında bulunan  veri içe aktarma sekmesine giriyoruz.

 

Adım2. Daha sonra “Yeni veri kümesi ekle” diyerek “maliyet verilerini” seçiyoruz. Ardından bir sonraki aşamaya geçebilirsiniz.

Adım3. Sonraki aşamada ekleyeceğimiz veri kümesine ilişkin ayrıntıları belirleyeceğimiz bir sayfa karşılıyor bizi. Burada ekleyeceğimiz datanın adını, hangi görünümde aktif olacağını,  hangi metrikleri ekleyeceğimiz seçebilirsiniz.  Ben yaptığım örnekte kaynak, araç, maliyet, gösterim ve tıklamaları dahil ederek devam ediyorum. Arından oluşturduğumuz veri kümesini kaydedebiliriz. Veri kümesini kaydetmeden önce şeçtiğiniz metriklere göre hazırlanmış şemanızı bu ekrandan download edebilirsiniz.

Adım4. Daha sonra aşağıdaki gibi maliyet verilerini yükleyeceğimiz ekran bizi karşılıyor. Buraya Facebook’tan çektiğimiz raporu cvs formatında upload ederek edip süreci tamamlıyoruz. CSV içe aktarma dosyalarını nasıl oluşturulacağı ve biçimlendirileceği hakkında daha fazla bilgi almak için Google Analytics yardım sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Yukarıdaki örnekteki gibi oluşturduğunuz dosyayı başarılı bir şekilde içe aktardıktan sonra ortalama 24 saat içerisinde verileriniz raporlara yansımaya başlayacaktır. Verilerinizi kampanyalar sekmesinin altında “maliyet analizi” raporlarında görebileceğiniz gibi özel raporlar oluşturarakta görebilirsiniz.

 

Online pazarlama kampanyalarınızın performansını artırmaya yönelik ipuçları almak ister misiniz?



Eğer Facebook, Instagram, Linkedin gibi herhangi bir Google ile ilişkisi olmayan kanallarda reklam yayınlıyor veya belirli kanallara düzenli olarak ödeme yapıyorsanız Maliyet Verilerini İçe Aktarma sizin için kanalların verimliliğini analiz etmede son derece yardımcı olabilir.

Google Adwords reklamlarınızın maliyet verilerini çok kısa sürecek gerekli entegrasyonu yaparak otomatik olarak Google Analytics hesabınıza aktarabilirsiniz. Diğer mecralarda maliyet verilerini Google Analytics hesabınızda görebilmeniz için Maliyet Verilerini İçe Aktarma’yı kullanmanız gerekir. Bu yazıda adım adım maliyet verilerini içe aktarmayı anlatmaya çalışacağım.

Maliyet verilerini içe aktarmadan önce farklı kanallardan çektiğiniz trafiği net olarak görebilmeniz için kampanyalarınızda UTM kullanmalısınız. UTM linkleme ile websitenize gelen trafiğin kaynağını, aracını hangi kampanyaya ait olduğunu Google Analytics’e söyleyebilirsiniz.
Bu tarafa çok hakim değilseniz okumanızı öneririm. URL Oluşturucu ve URL İzleme

Hemen bir örnek verelim.

Kaynağı Facebook, aracı CPC olarak etiketlenmiş bir Facebook reklamlarından websitenize trafik aldığınızı varsayalım. Maliyet verilerini aktarmadan kampanyalarınızın performansına dair alacağınız rapor aşağıdaki gibi olacaktır.

Facebook reklamlarına ait maliyetleri Analytics hesabına aktardıktan sonra bu tablo aşağıdaki gibi gösterilmeye başlayacaktır.

Maliyet Verileri Google Analytics’e Nasıl Aktarılır?

Adım1. Google analytics hesabınızın yönetici bölümünün altında bulunan  veri içe aktarma sekmesine giriyoruz.

 

Adım2. Daha sonra “Yeni veri kümesi ekle” diyerek “maliyet verilerini” seçiyoruz. Ardından bir sonraki aşamaya geçebilirsiniz.

Adım3. Sonraki aşamada ekleyeceğimiz veri kümesine ilişkin ayrıntıları belirleyeceğimiz bir sayfa karşılıyor bizi. Burada ekleyeceğimiz datanın adını, hangi görünümde aktif olacağını,  hangi metrikleri ekleyeceğimiz seçebilirsiniz.  Ben yaptığım örnekte kaynak, araç, maliyet, gösterim ve tıklamaları dahil ederek devam ediyorum. Arından oluşturduğumuz veri kümesini kaydedebiliriz. Veri kümesini kaydetmeden önce şeçtiğiniz metriklere göre hazırlanmış şemanızı bu ekrandan download edebilirsiniz.

Adım4. Daha sonra aşağıdaki gibi maliyet verilerini yükleyeceğimiz ekran bizi karşılıyor. Buraya Facebook’tan çektiğimiz raporu cvs formatında upload ederek edip süreci tamamlıyoruz. CSV içe aktarma dosyalarını nasıl oluşturulacağı ve biçimlendirileceği hakkında daha fazla bilgi almak için Google Analytics yardım sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Yukarıdaki örnekteki gibi oluşturduğunuz dosyayı başarılı bir şekilde içe aktardıktan sonra ortalama 24 saat içerisinde verileriniz raporlara yansımaya başlayacaktır. Verilerinizi kampanyalar sekmesinin altında “maliyet analizi” raporlarında görebileceğiniz gibi özel raporlar oluşturarakta görebilirsiniz.