Tecrübelerimi, araştırdıklarımı ve önerilerimi

Seninle de paylaşmamı ister misin?


All Genel PPC Web Analiz Optimizasyon

İdeasoft Müşterileri İçin Dijital Pazarlamaya Giriş Rehberi

Öncelikle e-ticaret'e atılmak isteyen arkadaşlarım için kısa bir giriş yapayım. Bir e-ticaret sitesi kurmayı planlıyorsanız, bu süreci birden fazla yolla ilerletebilirsiniz. Bu süreçte tamamen kendinize özgü bir yazılım oluşturabilir, hazır CMS sistemlerinden birisini (woocommerce, opencart, magento..) kullanarak kendiniz geliştirebilir veya hazır bir e-ticaret sitesi alt yapısı edinebilirsiniz. E-ticaret'e giriş yapmanın en zahmetsiz, en kolay yollarından birisi, hatta en kolayı hazır e-ticaret paketlerinden edinmektir. Çünkü bu serüvene atıldığınızda mutlaka hayatınıza yeni terimler girmeye başlayacak ve bunların bazıları sizi bu süreçten soğutabilecek kadar çileli olacaktır. Peki, en sorunsuz bu süreci nasıl yönetebilirim diye soracak olursanız o soruya cevabım çok değişken olabilir. Eğer bir yazılım ekibiniz varsa kendi içinizde ilerletin diyebilirim mesela. Ama yoksa (benim arkadaş bilgisayar mühendisliği okuyorlar dahil) hazır bir e-ticaret alt yapısı ile bu serüvene başlamanızı öneririm. Bu sayede hem stres düzeyinizi hem de çıkabilecek problemleri en aza indirebilirsiniz. Neyse yazının temel konusuna gelecek olursak,  "İşinizi E-ticaret'e Taşıyın" sloganıyla yola…
Tamamını Oku

Yeni AdWords Arayüzü ile Gelen Yenilikler

Google bu yıl içinde yeni AdWords arayüzünü reklamverenlere sunmaya başladı. Son 2-3 aydır, uzman veya amatör bir çok reklamverenin yeni arayüzü deneyimleme şansını yakaladığını düşünüyorum. Bu değişikliğin temelinde ise şüphesiz ki mobil kullanım oranlarının artması yatıyor. Her ne kadar bugüne kadar mobil'de tek bir reklam metni eklememiş olsam da, asıl mesleği bu olmayan, sürekli ofis ortamında zaman geçiremeyen bir çok reklamveren için böyle bir güncellemenin şart olduğunu söyleyebiliriz.  Google, sadece AdWords'ü değil aslında bir çok aracının arayüzünü zaten mobile uygun, buna benzer tasarıma geçirmeye başlamıştı. Çevremde yeni arayüzü seven de var sevmeyen de var. (sevmeyenler, veya alışamayanlar çoğunlukta diyebilirim) Sonuçta her değişikliğin faydaları olduğu kadar zararları da olacaktır elbette. Kendi deneyimlerime göre bir çok şey kolaylaşmış, daha pratik hale gelmiş. Ancak eski arayüzdeki minimal tasarımın kaybolması biraz üzmedi değil. Halen kampanyalarda detaylı düzenlemeler veya incelemeler yapacak olduğum zamanlarda eski arayüze dönebiliyorum. İçinde bulunduğumuz yıl içinde yeni AdWords arayüzünde "eski arayüze geri…
Tamamını Oku

Dönüşüm Hunisi ve Huni Görselleştirme Raporu

Sektörler, hedef kitleler farklı olsa da hemen hemen her websitesi sahibinin, ziyaretçilerinin tamamlamasını arzu ettiği bazı aksiyonlar vardır. Bunlar satın alma işlemi, iletişim formu doldurma, telefonla aramaları elde etme veya belirli bir içeriğin tüketimi gibi aksiyonlar olabilir. Bu eylemleri bir dönüşüm / hedef olarak tanımlayabiliriz. Örneğin Merve’nin bir e-ticaret sitesi olsun. Merve için en önemli dönüşümün bir satın alma işlemi olduğunu konusunda hepimiz rahatlıkla hem fikir olabiliriz. Merve’nin gün sonunda baktığı en önemli metrik budur. Dün ne kadar satış elde ettik, geçen ay toplam satış sayısı veya gelir neydi? Geçen yıla göre satışlarımız nasıl performans gösteriyor? Tüm bunları Google Analytics hesabınızda hedef tanımlayarak rahatlıkla görebilirsiniz. Ancak Merve’nin işini geliştirebilmesi için bakması gereken çok önemli başka şeyler de var. Dönüşüm oranları, en verimli trafik kaynakları, hemen çıkma oranları v.b Bunlardan birisi de satın alım yapan kullanıcıların geçtiği adımlardır. Bir çok websitesinde kullanıcılar hedef tamamlamak için bir dizi adımları aşmak zorundadır. Örneğin…
Tamamını Oku

Google Analytics ve Çerezler

Hiç aklınıza dijital dünyanın sizi bazı arkadaşlarınızdan daha iyi tanıdığını düşündünüz mü? Eminim bu soru hepinizin aklına gelmiştir. Böyle düşünmekte çok haklısınız bence. İncelediğiniz ürünlerin sürekli karşısınıza çıkması, satın alsanız bile tamamlayıcı ürünlerin peşinizden gelmesi veya inşaat firmalarının tam da sizi yatırım yapma arayışındayken bulması.. Tüm bunların tesadüf mü olduğunu düşünüyorsunuz. Tabi ki değil. Dijital dünyanın sizi yakından tanıdığını, daha fazla tanımak için sürekli kendini geliştirmeye çalıştığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Peki ama nasıl? İşte bu noktada çerezler dediğimiz “cookie”ler devreye giriyor. Hatta yukarıda bahsetmiş olduklarımız dışında bir web sayfasını kaç defa ziyaret ettiğiniz, bunu yaparken hangi cihazı kullandığınız da bu çerezler yardımıyla elde ediliyor. Google çerezleri şu şekilde tanımlıyor; “Çerez, ziyaret ettiğiniz web sitesi tarafından tarayıcınıza gönderilen küçük bir metin parçasıdır. Bu, web sitesinin ziyaretinizle ilgili bilgileri (örneğin, tercih ettiğiniz dil ve diğer ayarlar) hatırlamasına yardımcı olur. Yani bir sonraki ziyaretinizde kolaylık sağlayabilir ve siteyi daha kullanışlı hale getirebilir. Çerezler önemli…
Tamamını Oku

Analiz: Mobil Site vs Mobil Uygulama Yerleşimleri

Otomatik yerleşimleri hedefleyen, geniş kitleleri içeren bir Görüntülü Reklam Ağı kampanyası yönetiyorsanız optimizasyon süreci sıkıntılı geçebilir. Özellikle bu reklamları bir dönüşüm elde etmek amacıyla veriyorsanız çok fazla zaman harcamanız gerekebilir. Bu yazımda Görüntülü Reklam Ağı kampanyalarının performansını etkilediğini düşündüğüm (bir çoğumuzun zaten farkında olduğu) mobil uygulamalarda yayınlanan reklamlar üzerine bir analiz yaptım. Yaptığım analizde yaklaşık 10'a yakın AdWords hesabından aldığım verileri kullandım. Bunların yarısının e-ticaret yarısının da hizmet sektörü olmasına özen gösterdim. Hadi hep beraber çıkan sonuçlara göz atalım. Mobil site ve Mobil APP Yerleşimleri Arasındaki Farklar Öncelikle tıklama oranlarından ardından da bir çok işletmenin temel KPI'ları arasında sayabileceğimiz hemen çıkma oranı ve sayfa / oturum sürelerini inceleyeceğiz. Tıklama oranlarını bu analize dahil etme sebebim yanlışlıkla gelebilecek tıklamaları incelemek. Hemen çıkma oranı ve sayfa / oturum süresi metriklerini inceleme sebebim ise elde edilen bu tıklamaların ilgi düzeyi hakkında fikir yürütebilmek diyebiliriz. #1 Tıklama Oranları İki yerleşim türü arasında ilk göze…
Tamamını Oku

Google Alışveriş Reklamları: Optimizasyon Önerileri 2017

Alışveriş reklamları, Merchant Center’da bulunan ürün envanterinizi kullanarak Google arama sonuçlarında veya iş ortaklarında reklam yayınlamanızı sağlayan bir AdWords reklam modelidir. Diğer reklam modellerine göre kurulumu biraz daha karışık ve uzun sürebilir. Reklamları yayınlamaya başlamak için bir şekilde ürünleriniz hakkında bazı bilgileri Google Merchant Center’a aktarmanız gerekmektedir. Bu bilgiler her ülke için değişiklik gösterebilir. Bu yazımda alışveriş reklamları nasıl kurulur sorusundan çok nasıl optimize edilir tarafına değineceğim. Ama ondan önce alışveriş reklamları ile ilgili yapılmış bazı araştırma sonuçları paylaşmak istiyorum. Alışveriş reklamlarına olan yatırım artmaya devam ediyor. Yıllık değişim grafiğine bakıldığında alışveriş reklamlarına olan yatırımda %44 artış görülmektedir. Aynı zamanda alışveriş reklamlarından elde edilen tıklamalarda da %76 artış gözlemlenmiş. (Kaynak: iProspect Paid Search Trends 2017 - Q1) Bir başka kaynakta ise bölgelere göre alışveriş reklamlarının pazar payındaki hacimlerini görüyoruz. Tahmin ediyorum ki bizim ülkemizde de tablo bunlardan çok farklı değildir. Aynı kaynağa göre mobilde yayımlanan alışveriş reklamlarının dönüşüm oranları metin reklamlara…
Tamamını Oku

Google Analytics Hesabınız Veri Toplamaya Hazır mı?

Dijital Analiz: Müşterilerinizin ve potansiyel müşterilerinizin yaşadıkları ve istediğiniz sonuçlara dönüşen çevrimiçi deneyimi sürekli olarak geliştirmek amacıyla işletmenize ve rekabete ilişkin nitelik ve nicelik verilerin analizidir. Web analitiği, dijitalde faaliyet gösteren tüm işletmeler için kritik bir öneme sahiptir. Bu sayede gerek müşterilerinizin davranışını, gerekse website performansını ölçebilir ve değerlendirebilirsiniz. Bu ölçümlemeler için kullanabileceğiniz birçok web analitik araçları bulunmaktadır. (Google Analytics, Yandex Metrica, Mixpanel v.b) Ancak verilerinizi yorumlamadan önce doğru ve ölçümlenebilir verileri topladığınızdan emin olmalısınız. Ardından nihai hedeflerinizi, bunları etkileyecek etkileşimleri ve bunları nasıl ölçümlendirebileceğinizi belirlemelisiniz. Bu yazımda web analitik araçlarından birisi olan Google Analytics hesabının kapsamlı kurulumu ve kontrol etmeniz gereken bölümlerinden bahsedeceğim. Bu yazının ajanslar, dijital pazarlama uzmanları hatta website sahipleri için faydalı olabileceğini düşünüyorum. Temel Seviye İzleme Kodu Entegrasyonu İzleme kodunuzun (Google Analytics & GTM) tüm sayfalara eklendiğinden emin olun. Eğer Google Tag Manager üzerinden GA kurulumu yapıyorsanız, GA kodunuzun tüm sayfalarınızda tetiklenecek şekilde bir trigger oluşturduğunuzdan…
Tamamını Oku

Google Optimize: Başlangıç Rehberi

Google Optimize, kısaca A/B test ve kişiselleştirme üzerine kurulmuş ücretsiz bir test aracıdır. Uzun bir beta sürümünden sonra tüm kullanıcıların kullanımına açılmış bulunmaktadır. Diğer benzer araçlardan en önemli farkı ise Google Analytics hesabınız ile bütünleşik ilerlemesidir. Bu sayede yaptığınız denemelerin sonuçlarını Analytics hesabınızda çok kolay bir şekilde izleyebilirsiniz. Google Optimize Nasıl Kurulur? Hesap ve container oluşturma Google Analytics entegrasyonu Google Optimize kodlarını ekleme Test oluşturma Hesap ve container oluşturma Google Optimize'da oturum açtıktan sonra ekranınızın sağ üst tarafından ilk hesabınızı ve container'inizi oluşturabilirsiniz. Google Analytics Entegrasyonu İlk hesabınızı oluşturduktan ikinci adım olarak Google Analytics hesabınızla entegrasyonu sağlamalısınız. "Link Property" butonuna tıklayarak denemeleri yapacağınız sitenin Google Analytics hesabını ekleyin. Bu sayede yaptığınız denemelerin sonuçlarını Google Analytics hesabınızda görebileceksiniz. Google Optimize kodunu websitenize ekleyin Sıra Google Optimize snippet’ini websitenize yüklemeye geldi. Eğer Google Tag Manager kullanmıyorsanız, Google Analytics izleme kodunuzda değişiklikler yapmanız gerekmektedir. Önerilen yöntemin Google Analytics kodunuzu özelleştirmek olduğunu söyleyebiliriz. Bir etiket yöneticisini beklemek gecikme süresi…
Tamamını Oku