Kategori: Dijital Pazarlama

İster bir dijital pazarlama uzmanı, ister bir smb yada bir girişimci olun. Eğer işinizin bir parçası online’a dokunuyorsa bir çok kanaldan veri toplama şansınız var. En basitinden veri topladığınız bir kaç kanalı listeleyecek olursak; Google Analytics Google Ads Sosyal Medya reklam hesaplarınız Search Console hesabınız E-ticaret siteniz Youtube kanalınız SEO araçlarınız Tüm bu hesaplarda inceleyebileceğiniz, […]

Öncelikle e-ticaret’e atılmak isteyen arkadaşlarım için kısa bir giriş yapayım. Bir e-ticaret sitesi kurmayı planlıyorsanız, bu süreci birden fazla yolla ilerletebilirsiniz. Bu süreçte tamamen kendinize özgü bir yazılım oluşturabilir, hazır CMS sistemlerinden birisini (woocommerce, opencart, magento..) kullanarak kendiniz geliştirebilir veya hazır bir e-ticaret sitesi alt yapısı edinebilirsiniz. E-ticaret’e giriş yapmanın en zahmetsiz, en kolay yollarından […]

Lead nedir? Lead, tüketicilerin bir markadan ürün veya hizmetleri ile ilgili satış ve pazarlama teklifleri almak için iletişim bilgilerini bırakmasını ifade eder. Türkçe’de net şu anlama gelir diyemesekte lead’i, potansiyel müşteri, satış fırsatı, ürün veya hizmetlerle ilgilenen kullanıcılar şeklinde tanımlayabiliriz. Gerek B2B gerekse son kullanıcıya yönelik elde ettiğiniz lead’ler satış ve pazarlama faaliyetleriniz açısından son […]

Dijital pazarlama, pazarlama ve iş geliştirme konusunda her ne kadar daha çocukluk çağında olarak nitelendirilse de pazarlama dünyasının büyük bir bölümünü ele geçirme çabalarına hızla devam ettiğini görmekteyiz. Her gün birçok insan ürünlerini ve işletmelerini tanıtmak için dijital pazarlamaya ilk adımı atıyor.  Dijital pazarlamaya başlamak için bundan daha iyi bir zaman yok!  Özellikle ülkemizde bu […]

Google Tag Manager, Websitenize eklemeniz gereken scriptleri ve etiketleri tek bir yerden yönetmenizi sağlayan ücretsiz bir araçtır.  Etiket yöneticisini kullanarak sitenize eklemeniz gereken tüm etiket ve kodları tek bir panel üzerinden ekleyebilir, hangi etiketlerin hangi koşullarda tetikleneceğine karar verebilirsiniz. Google Tag Manager, sadece Google ürünlerinin kullanımıyla sınırlı değildir. GTM’i kullanarak Criteo, Crazy Egg gibi 3.parti […]

Bu yazıda Google Analytics ve Google Tag Manager’da kullanabileceğiniz Regular Expression’lardan bahsedeceğim. Regular Expression’ın türkçe karşılığı düzenli ifadelerdir.  RegEx’ler biraz yazılımcıların işi gibi görünse de, dijital pazaralamaya merak salmış herkesin temel seviyede bilmesi gereken bir konu olduğunu düşünüyorum. RegExler karşınıza hemen hemen kullandığınız tüm araçlarda karşınıza çıkabilir. Bunlar A/B testi araçları, ısı haritaları, online anketler, dönüşüm toolları olabilir. İlk […]

Anahtar Performans Göstergeleri(KPI) online satış sektöründe başarıya giden yolda büyük önem taşımaktadır. KPI’ları belirleme ve izleme e-ticaret sitelerinin satış, pazarlama ve hizmet kapsamında hedeflere doğru ilerleme yolunda en büyük büyük yardımcılarındandır. Bir e-ticaret sitesi için sadece satın alım yapan kullanıcılar performans göstergesi olmamalıdır. Bültene kaydolan kullanıcılar, belirli aralıklarla ürünleri ziyaret eden kullanıcılar da performans göstergeleriniz […]