Google Data Studio Nedir? Nasıl Dashboard Oluşturulur?

Ana sayfa » Dijital Pazarlama » Google Data Studio Nedir? Nasıl Dashboard Oluşturulur?

İster bir dijital pazarlama uzmanı, ister bir smb yada bir girişimci olun. Eğer işinizin bir parçası online’a dokunuyorsa bir çok kanaldan veri toplama şansınız var.

En basitinden veri topladığınız bir kaç kanalı listeleyecek olursak;

  1. Google Analytics
  2. Google Ads
  3. Sosyal Medya reklam hesaplarınız
  4. Search Console hesabınız
  5. E-ticaret siteniz
  6. Youtube kanalınız
  7. SEO araçlarınız

Tüm bu hesaplarda inceleyebileceğiniz, pazarlama faaliyetlerinize fayda sağlayabilecek yüzlerce veri var.

Ancak verilere sahip olmak tabi ki yeterli değil. Verileri okuyamadığınız, anlamlandıramadığınız zaman toplamanın da bir anlamı yoktur.

Elinizdeki verilere anlam katmak, yorumlamaya çalışmak veya aksiyon planı çıkarmak işiniz için daha önemlidir. Bu yazımda elinizdeki dataları daha rahat okumanızı sağlayacak, işletmeniz için farklı data kaynaklarından aldığınız önemli KPI’ları tek bir arayüzde takip edebileceğiniz bir araçtan bahsedeceğim.

Google Data Studio Nedir?

Google data studio, kısaca veri görselleştirme, raporlama aracıdır diyebiliriz. Google’ın pazarlama araçları veya farklı data kaynaklarını tek bir arayüzde birleştirerek dashboard’lar oluşturmanızı sağlar. Kullanımı oldukça kolay ve basit bir arayüze sahiptir. Bu güçlü araç aynı zamanda ücretsizdir.

Biz zaten Google Analytics’te dashbordlar oluşturup sürecimizi takip edebiliyoruz diyenler olabilir. Ancak Google Data Studio daha esnek, ortak kullanıma ve raporlamaya daha uygun ve bir çok veri kaynağından data aktarımını sağlamanıza imkan verdiği için daha kullanılabilir diyebiliriz.

Neden Google Data Studio Kullanmalısınız?

Kullanmaya başladığınız zaman çok fazla neden bulacağınızı biliyorum ama başlıca sayacak olursam aşağıdaki gibi sıralama yapabilirim.

  1. Data kaynağı zenginliği
  2. Özelleştirme
  3. Ortak kullanma ve paylaşma
  4. Filtreleme
  5. Benzer araçlara göre ücretsiz olması

Birden çok veri kaynağı bağlayabilirsiniz.

Google Data Studio, Google Ads, Google Analytics, Search Console datalarınızı tek bir yerde birleştirmenize olanak sağlar. Entegre edebileceğiniz data kaynakları Google’ın araçlarıyla sınırlı değildir. Dışarıdan kaynakları da oluşturacağınız raporlara entegre edebilirsiniz.

Google Data Studio’ya aktarabileceğiniz bazı veri kaynakları şunlardır;

google data studio data kaynağı
Data Kaynakları
  1. Google Ads
  2. Google Analytics
  3. Youtube Channel
  4. Search Console
  5. MySQL
  6. Google Sheets v.b

Google Data Studio aynı zamanda Google ürünleri dışında olan verilerinizi aktarmaya da izin verir. 3 party uygulamalar kullanarak sosyal medya sayfanıza / reklamlarınıza ait datalar, crm verileri gibi verileri de içeriye aktarabilirsiniz.

Dilediğiniz gibi özelleştirebilirsiniz

Google Data Studio’da verilerinizi bir çok farklı formatta kullanabilirsiniz. Aynı zamanda sürükle bırak sistemiyle çalıştığı için tam olarak istediğiniz gibi raporlar çıkarmanıza imkan sağlar.

Google Data Studio’da kullanabileceğiniz grafik türleri

  1. Tablo grafik
  2. Puan kartı
  3. Zaman serisi
  4. Çubuk grafik
  5. Pasta grafik
  6. Coğrafi tablo
  7. Pivot tablo
  8. Ağaç grafiği
  9. Alan ve dağılım grafiği

Tüm bunlara ek olarak oluşturduğunuz dashboard’da dilediğiniz gibi logo, renk kullanımı sağlayabilir, dashboard’unuza istediğiniz gibi text, görsel ekleyebilirsiniz.

Ortak kullanım & Paylaşma

Data Studio hem ekip içi hem de müşterileriniz için oldukça güçlü araç olmasının bir sebebi de eş zamanlı düzenlemeler yapabilmenize olanak sağlamasıdır. Ekibinize erişim vererek hemen birlikte çalışmaya başlayabilirsiniz. Bir başka sebebi ise oluşturduğunuz dashboardları basit bir şekilde PDF olarak indirebilmek raporların canlı halini bir bağlantı ile paylaşabilmenizdir. Tüm bu iştah açıcı özelliklerin yanına kısa süre önce dashboard’larınızı planlamanızı sağlayabileceğiniz bir özellik daha eklendi. Bu sayede oluşturduğunuz dashboard’ları düzenli olarak günlük, haftalık veya aylık olarak gerek müşterilerinize gerekse ekibinize otomatik olarak iletebilirsiniz

Filtreleme

Google Data Studio, oluşturduğunuz dashboard’lara filtre ekleyebilmenizi de sağlar. Dashbord’unuzu real time olarak görüntüleyen kullanıcılar için filtreler oluşturabilirsiniz. Böylece ekrandaki verileri belirlediğiniz filtrelere göre otomatik olarak filtre ederek dashboard’u özelleştirebilirler. En basitinden Google Ads kampanyalarınızın performansı için bir dashboard oluşturduğunuzu düşünün. Raporunuza cihaz filtresi ekleyerek tüm dashboard’unuzu sadece masaüstü ya da mobil verilerini gösterecek şekilde özelleştirebilirsiniz.

Tamamen ücretsiz

Evet, ücretsiz. Google Data Studio’nun bir çok ücretli alternatifi olmasına rağmen ücretsiz bir şekilde kullanıma sunuluyor. Üstelik ücretli alternatiflerinden aşağıya kalır yanı da yok. Aynı şekilde Data Studio, Google’ın bir ürünü ve sürekli geliştiriliyor. Bence çok fazla düşünmeye gerek yok. Eğer Data Studio’yu hala kullanmadıysanız denememeniz için bir sebep göremiyorum.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Online pazarlama kampanyalarınızın performansını artırmaya yönelik ipuçları almak ister misiniz?



2019
Dijital Pazarlama İstatistikleri