Google Ads Otomatik Kurallar

Ana sayfa » Google Reklam » Google Ads Otomatik Kurallar
otomatik-kurallar

Uzun bir kışın ardından tatil sezonu resmen başlıyor. (BAŞLAMADI!) Bu yıl bayram tatillerinin uzunluğunu da düşünecek olursak çalışma sürelerinizde ve ilginizde biraz performans düşüşleri yaşayabilirsiniz.(falcı gibi hissettim bak şimdi) AdWords kampanyalarınızın performansını optimize etmeye yönelik bir kaç otomatik kural oluşturarak daha rahat bir tatil dönemi geçirmeniz mümkün. Bu yazımda sizi biraz rahatlatabilecek otomatik kurallardan bahsedeceğim.

Otomatik kurallar nedir?

Otomatik kurallar, seçilen koşullara göre hesaplarınızda otomatik olarak değişiklikler yapmanıza imkan sağlar. Aynı zamanda belirlediğiniz koşullar çerçevesinde bildirim mailleri almak için de otomatik kuralları kullanabilirsiniz. Bu sayede hem zamandan tasarruf sağlamış hem de daha kontrollü bir yönetim yapabilirsiniz.  Otomatik kuralları kampanyalarınızda, reklam gruplarınızda, reklamlarınızda veya anahtar kelimelerinizde tanımlayabilirsiniz.

Reklamların yayınlanacağı zamanı planlayın

Örneğin haftayı biraz erken bitirip yazlığa gitme kararı aldınız fakat cuma günü yayına alınması gereken reklamlarınız mevcut. Bu durumda reklamlarınızı önceden oluşturup cuma günü dilediğiniz saatte aktif olmasını sağlayabilirsiniz. Bu sayede kendinizi hatırlatıcı notlar almak, alarmlar kurmak zorunda kalmazsınız.

Tekliflerinizi planlayın

Otomatik raporları kullanarak yüksek cpc maliyetli anahtar kelimeleri öğrenebilir,  dönüşüm sağlamayan fakat yüksek maliyete sebep olan anahtar kelimeleri durdurabilir veya e-mail bildirimleri alabilirsiniz. Özellikle sınırlı bütçeli hesaplar için bu kuralı kesinlikle kullanmalısınız!

Bütçelerinizi düzenleyin

Kampanyalarınızın gösterdiği performansa göre bütçelerinizde artış veya azalışlar sağlayabilirsiniz. Örneğin dönüşüm başına maliyetleriniz ortalamanın altında bir hafta geçirdiyseniz otomatik kural oluşturarak bir sonraki hafta için bütçe artışı sağlayabilirsiniz.

Kötü performans sergileyen reklamlarınızı durdurun

Özellikle reklamlarınızı eşit aralıklarla gösteriyorsanız bu rapor çok işinize yarayabilir. Belirli bir gösterim sayısına ulaşmış reklamlarınız hakkında bir e-mail bildirimi almak reklam metinlerinizin performansı hakkında size fikir verebilir.

Analytics metrikleri için kurallar oluşturun

Anahtar kelimelerinizin, reklam metinlerinizin ömrüne karar vermekte zorlanıyorsanız biraz daha karışık bir otomatik kural oluşturabilirsiniz. Örneğin belirli tıklama sayısına ulaşmış, dönüşüm performansı iyi olmayan aynı zamanda hemen çıkma oranları yüksek anahtar kelime veya reklamları tekrar gözden geçirmek isteyebilirsiniz.

Otomatik kural oluştururken dikkat edilmesi gereken noktalar

  1. Yeterli miktarda veriyi kullandığınızdan emin olmalısınız. Aksi durumda sistemin yanlış kararlar almasına neden olabilirsiniz.
  2. Tekliflerinizi otomatik kurallarla yönetirken bir sınır teklif kullanmaya özen göstermelisiniz.
  3. Hesabınızda büyük değişikliklere neden olabilecek düzenlemeleri kısa tarih aralığındaki verilere bakarak planlamamalısınız.
  4. Geçici bir süreliğine durdurduğunuz anahtar kelimeler, reklamlar, reklam grupları veya anahtar kelimeler için bir kuralda aktif etmek için oluşturmayı unutmamalısınız.
  5. E-mail bildirimi almaktan çekinmeyin 🙂
  6. Bir kuralı aktif hale getirmeden önce mutlaka ön izleme yapmaya özen gösterin

Sonuç:

Otomatik kurallar zamanınızı daha iyi yönetebilmek ve reklamlarınızın performansındaki önemli değişiklikleri hızlı bir şekilde öğrenebilmek, gerekirse müdahale edebilmek için harika bir şeçenektir. Ancak ara ara kontrol edilmesi ve unutulmaması gerekir. Oluşturduğunuz otomatik kuralları zaman zaman gözden geçirmenizi öneririm.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Online pazarlama kampanyalarınızın performansını artırmaya yönelik ipuçları almak ister misiniz?



2019
Dijital Pazarlama İstatistikleri