BLOG

Web Analiz
Metehan Yılmaz

Site Hızı Testi ve Optimizasyonu

Aranızda bekletilmeyi seven çok az insan olduğuna bahse girerim.  Sabah işe giderken kahve almak için bir işletmeye girdiğinizi düşünün. İşe geç kalmamak için kısıtlı bir zamanınız var ve sıra olduğunu gördünüz. Ne

Devamını Oku
Google Reklam
Metehan Yılmaz

Google Ads Otomatik Kurallar

Uzun bir kışın ardından tatil sezonu resmen başlıyor. (BAŞLAMADI!) Bu yıl bayram tatillerinin uzunluğunu da düşünecek olursak çalışma sürelerinizde ve ilginizde biraz performans düşüşleri yaşayabilirsiniz.(falcı gibi hissettim bak şimdi) AdWords

Devamını Oku
Google Reklam
Metehan Yılmaz

Google Analytics Hesaplanmış Metrikler

Bu yazıda henüz beta aşamasında olan Hesaplanmış Metriklerden bahsedeceğim. Custom report, dashboard veya widget’larda kullanabileceğiniz bu hesaplanmış metrikler daha iyi analiz yapmanızı ve iş yükünüzü azaltabilecek gibi görünüyor. Bu özellik sayesinde excel veya

Devamını Oku
Web Analiz
Metehan Yılmaz

Google Analytics Cohort Analizi Raporu

Cohort analizi, okuması en zevkli Google Analytics raporlarından bir tanesi.  İlk bakışta biraz karmaşık görünebilir fakat biraz detaya indiğinizde çok güzel şeyler söylediğini görebilirsiniz. Cohort analizi ile benzer davranışları sergileyen

Devamını Oku
Dijital Pazarlama
Metehan Yılmaz

Regular Expression Kullanımı

Bu yazıda Google Analytics ve Google Tag Manager’da kullanabileceğiniz Regular Expression’lardan bahsedeceğim. Regular Expression’ın türkçe karşılığı düzenli ifadelerdir.  RegEx’ler biraz yazılımcıların işi gibi görünse de, dijital pazaralamaya merak salmış herkesin temel seviyede

Devamını Oku
Google Reklam
Metehan Yılmaz

Reklam Metni Optimizasyonu

Reklam metni, arama ağı reklamlarında kullanıcılara gösterebildiğimiz tek şeydir. Sınırlı sayıda karakter kullanarak kullanıcıları sitenize davet etmeye çalıştığınız kelime öbekleri. Reklam metinleri Google Ads kampanyalarınızın performansına doğrudan etki eden etkenlerden

Devamını Oku
Google Reklam
Metehan Yılmaz

anonymous.google Yerleşim Performansı

Bu zamana kadar görüntülü reklam ağı kampanyaları kurgulamış ve reklamlarınızın hangi sitelerde gösterim aldığı incelediyseniz muhtemelen anonymous.google şeklinde yerleşimler görmüşsünüzdür. Peki, nedir bu anonymous.google ? Google Ads veya Analytics hesabınızın raporlarını incelediğinizde

Devamını Oku
Google Reklam
Metehan Yılmaz

Cihazlar Arası Dönüşüm

Şu anda hayatımızın sanal bir kopyası haline gelen internet, “insanların yaptığı en büyük devrim” şeklinde nitelendirilmektedir.  Türkiye’de internete bağlanabilen evlerin oranı 2013 yılına göre %20 artış göstererek %69,4’lere kadar ulaştı.

Devamını Oku
Web Analiz
Metehan Yılmaz

Google Analytics – Özel Uyarılar Rehberi

Her zaman web sitenizde gerçekleşen trafik, dönüşüm veya sayfalarınızdaki  dalgalanmaları hızlı bir şekilde öğrenemeyebilirsiniz. Özellikle birden fazla web sitesinin Google Analytics hesabı ile ilgileniyorsanız her gün tüm kontrolleri gerçekleştiremeyebilirsiniz.  Büyük

Devamını Oku
Web Analiz
Metehan Yılmaz

Aktif Kullanıcılar Raporunu (BETA) Anlama

Aktif kullanıcılar raporu (halen beta aşamasındadır), seçilen süre içinde 1, 7, 15 ve 30 gün içinde web sitenizi ziyaret eden benzersiz kullanıcıların sayısını gösterir. 1 Gün etkin olan kullanıcıların sayısı etkin

Devamını Oku

Send this to a friend