Yeniden Pazarlama İle İlgili Her Şey

İnternette sörf yaparken, sosyal medyada vakit geçirirken hiç takip edildiğinizi hissettiğiniz oldu mu? Hatta yaptığınız telefon konuşmalarında, yazışmalarında geçen bazı kelime öbekleriyle ilgili reklamlar görmeye başlayanlarınız?

Farkında olmasanız bile bu zamana kadar bir çok yeniden pazarlama kampanyası karşınıza defalarca çıktı ve kararlarınızı etkileme şansı buldu.

Bir saniyeliğine yakın zamanda yapmayı planladığınız tatil için yanınıza alacağınız ürünler üzerine bir araştırma süreci içerisinde olduğunuzu düşünün. Geçen akşam araştırdığınız ve satın almadığınız o güneş kreminin, gideceğiniz bölgede kiralamayı düşündüğünüz aracın reklamlarını yüksek ölçüde görmeye başlayacaksınız.

İşte bu süreç yeniden pazarlama kavramının temellerini oluşturmaktadır.

Öncelikle yeniden pazarlama kavramını ele alalım.

Remarketing Nedir?

Remarketing ya da retargeting olarakta nitelendirilebilen bu kavram özetle, daha önce websitenizi ziyaret etmiş, videolarınızla ya da uygulamanızla etkileşime geçmiş kullanıcıları tekrardan hedeflemenize sağlayan bir kampanya hedefleme seçeneğidir.

Bir örnekle açıklamak gerekirse;


İnternet sitenize birden fazla kanaldan kullanıcılar gelebilir. Google reklamları, sosyal medya, mail pazarlama çalışmalarınız, serp sonuçları veya doğrudan gelen kullanıcılar. Bu kullanıcılar internet sitenizde farklı farklı davranışlar gösterir. Kimi internet sitenizle ilk tanıştığı sayfada sitenizi terk eder, kimi sunduğunuz ürünü sepete bırakır sitenizden ayrılır, kimisi de ödeme aşamasında sürpriz bir şekilde gösterdiğiniz kargo ücretini görüp tepki olarak internet sitenizden ayrılabilir.

E-ticaret sitenize gelen kullanıcıların sadece ortalama %2’si ilk ziyaretinde alışverişi tamamlamaktadır. Bu da geri kalan %98’in istenilen hedefleri tamamlamadan internet sitenizden ayrılması anlamına geliyor. Bu %98’lik kullanıcı içerisinde yatırım yaptığınız kanallardan gelen kullanıcılar da var tabi ki.

Düşünün internet sitenize yeni ziyaretçiler çekmek için dijital pazarlama kanallarına bütçe ayırıp reklam veriyorsunuz ve bu kullanıcıların %98’i satın alma işlemlerini tamamlamadan internet sitenizi terk ediyor. Yeniden pazarlama, bu kullanıcıları tekrardan hedeflemenizi sağlar.

Remarketing nasıl çalışır?

Remarketing basitçe topladığınız dataları hedeflemenizi sağlar.

Bunun için öncelikli olarak internet sitenize bir izleme etiketi eklemeniz gerekir.
Daha sonra internet sitenizi ziyaret eden kullanıcıları eklediğiniz etiketler sayesinde izlemeye başlarsınız. Bu konuda sınırlarınızın ve yükümlülükleriniziz neler olduğunu incelemek isterseniz reklamverenlerin GDPR’ye uymalarına yardımcı olma kılavuzunu inceleyebilirsiniz.
Ardından bu topladığınız dataları hedefleyen reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Yeniden pazarlama kampanyaları doğru kullandığında, hem dijital pazarlamacılar hem de reklam verenler için önemli bir yer kaplamaktadır.
Aslında tüketiciler için bile.. Şahsen ben, hiç ilgilimin olmadığı o kumaş pantolon reklamını göreceğime o an için ilgili duyduğum ürünlerin reklamlarını görmeyi tercih ederim. Bazen de bir ayrıcalık elde etmek tabi ki.

Remarketing kampanyalarını bu kadar önemli kılan noktalardan birisi de şüphesiz ki gösterdiği performanstır. Az önce kaçırdığımız, internet sitemize çektiğimiz kullanıcılara tekrar görünür olmanızı sağlar.

Ancak sadece internet sitesine girmiş alışverişi tamamlamamış kullanıcıları gruplayarak tekrar hedeflemeniz harikalar yaratmayabilir.
Bunun gerek teknik gerek stratejik veya farklı sebepleri olabilir.

Bu yazımda yeniden pazarlama kampanyalarının nasıl çalıştığından, çeşitlerinden, performansını etkileyebilecek bazı unsurlardan bahsedeceğim.

Bir de Retargeting var

Halen Remarketing ile Retargeting farklı hedefleme yöntemleri gibi algılanabiliyor.

Aslında ikisi de aynı kapıya çıkıyor.

Şöyle bakalım olaya, birisine yeniden pazarlama diğerine ise yeniden hedefleme diyoruz. Belki retargeting yani yeniden hedefleme yapısı gereği sadece reklamlarla hedefleme olarak algılanabilir.

Yeniden pazarlama yani remarketing ise kelime anlamına bakacak olursak marketing yani kullanıcıları tekrar pazarlama faliyetleri ile etkileşime geçirmeyi hedefler. Kullanılacak kanallardan bağımsız. Bir bakıma remarketing, retargeting terimini de kapsıyor diyebiliriz.

Ama bence bunların hepsini bir tarafa bırakın, İkisi de aynı şey abi ya diyip konuyu kapatalım.

Remarketing kampanyaları gerçekten işe yarıyor mu?

Ad blocker sevdalıları, sürekli aynı şeyi görmekten nefret eden bir kitlenin olduğunu görmezden gelemeyiz. Ancak deneyimlerimizden yola çıkarak bir dijital pazarlama uzmanı için yeniden pazarlama kampanyaları güçlü bir silah diyebiliriz. Konuyu veriye dayandırmak adına bir takım araştırma yaptım, kaynaklarıyla birlikte elde ettiğim istatistikleri paylaşmak istiyorum.

Yeniden hedeflenen kullanıcıların dönüşüm tamamlama oranı %43 daha yüksek

Bir çok internet kullanıcısı ürünleri satın almadan önce farklı farklı internet sitesini ziyaret edecek şekilde bir araştırma süreci geçiriyor. Remarketing kampanyaları bu süreci geçiren kullanıcıların davranışlarını etkilemede önemli bir rol oynamaktadır. Yeniden pazarlama reklamlarınızı gören kullanıcıların ürünlerinizi satın alma oranı diğer kullanıcılara göre %70 daha yüksektir. Criteo

Marka bilinirliğini hedefleyen pazarlamacıların tercihi

Adroll’da yayınlanan bir ankete göre pazarlamacıların %70’i marka bilinirliğini artırmak için remarketing kampanyalarını tercih ettiğini göstermektedir.

10 Kat yüksek tıklama oranı

Display remarking kampanyalarının tıklama oranları standart bir görüntülü reklamın tıklama oranından 10 kat daha yüksektir. Bu da doğrudan daha yüksek oranda etkileşim elde etmek demektir. Standart reklamlara göre %70 daha yüksek bir dönüşüm gerçekleştirme oranı olduğunu da göz önünde bulundurursak yeniden pazarlama kampanyalarının iyi fırsatlar yaratabileceğini söyleyebiliriz.
Wishpond

Tüketicilerin %47’si izlendiğinden memnun

Pew Research Center’in yaptığı bir araştırmaya göre katılımcıların neredeyse yarısının markalardan daha iyi bir teklif elde etmek için mahremiyetlerinden fedakarlık yapabileceklerini göstermiş. Katılımcıların %32’si ise bunun tamamen kabul edilmez olduğu düşüncesinde.

Perakendecilik %27 oranla lider

IAB tarafından yapılan bir araştırmada yeniden pazarlama kampanyalarından en fazla faydalanan sektörün perakendecilik olduğu görüşmüştür. Bunun devamında %17 ile medya, %10 ile teknoloji, %10 ile sağlık, %9 ile finans sektörü gelmektedir. Ajansların bu pastadaki payı ise %4’tür.

Standart display’e göre %65 daha düşük CPA

remarketing cpa istatistikleri

SMB hesapların Google Ads hesapları üzerinden yapılan bir araştırmaya göre ortalama CPA maliyetleri standart görüntülü reklam ağı kampanyalarının CPA maliyetlerinin 79$, arama ağı kampanyalarının CPA maliyetlerinin 40$, yeniden pazarlama kampanyalarının ise 27$ olduğu gözlemlenmiş. Bu da remarketing kampanyaları display kampanyalara göre %65, arama ağı kampanyalarına göre %32 daha düşük CPA maliyetleri sağlamaktadır.

Kısaca özetleyecek olursak yeniden pazarlama kampanyaların avantajlarından bahsedecek olursak;

Kişiselleştirilmiş reklamlar sunmanızı sağlar:

İnternet sitenizi ziyaret etmiş kullanıcıları davranışlarına, baktıkları ya da ilgilendikleri ürünlere göre segmentlere ayırabilir. Her bir kitle için farklı mesajlarla yeniden pazarlama çalışmalarını aktif edebilirsiniz. Örneğin çok kategorili bir e-ticaret sitenizin olduğunu düşünün her kategori özelinde kişiselleştirilmiş reklamlar gösterebilirsiniz kitlenize. Hatta yazının ilerleyen bölümlerinde bahsedeceğimiz bu kişiselleştirmeyi dinamik yeniden pazarlama kampanyaları ile bir tık daha öteye geçirebilirsiniz.

Daha yüksek dönüşüm oranı sağlar:

Yukarıdaki istatistiklerde de bahsettiğimiz gibi yeniden pazarlama kampanyaları standart görüntülü reklamlara göre daha yüksek dönüşüm oranına sahiptir. Bu da daha dönüşüm maliyetlerinizin azalmasını sağlar. Reklam bütçeleriniz kısıtlı ise eğer daha yüksek dönüşüm sayıları da elde edersiniz.

Marka bilinirliğine katkısı yüksektir:

Bir çok ziyaretçi emin olun ertesi gün internet sitenizin adresini bile hatırlamıyor. Yeniden pazarlama kampanyaları bu kullanıcılara tekrar tekrar markanızı göstermenizi sağlar.

Remarketing Hedefleme Çeşitleri

Yeniden pazarlama denildiğinde ilk akla gelen hedefleme yöntemi display reklamlardır. Ancak internet sitenizi ziyaret eden kullanıcıları yeniden hedeflemenin bundan çok fazla yolu bulunmaktadır. Aşağıda bunlara kısaca değinelim.

Görüntülü reklam ağında yeniden pazarlama: Yukarıda bahsettiğim gibi standart yeniden pazarlama kampanyası olarakta nitelendirebiliriz. Yeniden pazarlama kitlelerinizi Google Display Network‘te hedefleme imkanı sağlar.

Dinamik yeniden pazarlama: Çok özelleştirilmediği taktirde standart yeniden pazarlama kampanyalarına benzer. Belirlemiş olduğunuz şablonları kullanarak kullanıcılara tamamen özelleştirilmiş bannerlar yerine baktıkları ürün veya hizmetlerinizle ile ilgili dinamik bir şekilde oluşturulan reklamlar gösterilir. Dinamik yeniden pazarlama kampanyalarını kullanabilmek için etkin bir veri feed’iniz olması gerekir.

Arama ağında yeniden pazarlama: RLSA (remarketing list for search ads) kampanyaları olarakta bilinir. Arama ağı kampanyalarınızda bulunan anahtar kelimelerin sadece yeniden pazarlama kitlesine gösterilmesini ya da bu kitlenize özelleştirilmiş teklif verilmesini sağlayabilirsiniz.

Remarketing List For Search Ads kampanyaları ile,

  1. Remarketing kitlenize özel yeni anahtar kelimeler ekleyebilir,
  2. Remarketing kampanyaları için özel reklam metni oluşturabilir,
  3. Özel teklifler verebilirsiniz.

Gmail’de yeniden pazarlama: Yeniden pazarlama kampanyalarını Gmail kullanıcılarını hedefleyecek şekilde de oluşturma imkanı sunar. Reklamlar gmail gelen kutusunda tanıtımlar sosyal sekmelerinde gösterilir. Aynı zamanda içeriği mail gibi gösterilen geliştirilebilir bir şekilde de oluşturulabilir.

Genişletilmiş biçimde oluşturduğunuz Gmail reklamlarına form, video, görsel veya içerik ekleyebilirsiniz. Aynı zamanda reklamla etkileşime geçmiş kullanıcılar reklamınızı kaydedebilir ya da bir başkasına yönlendirebilir edebilir.

Video yeniden pazarlama: Youtube’daki veya iş ortağı sitelerde yeniden pazarlama listelerinizi hedefleyecek şekilde video reklamlar gösterebilirsiniz. Ayrıca Youtube kanalınız ile etkileşime geçmiş kullanıcılar için de yeniden pazarlama listeleri oluşturabilirsiniz. Bu kullanıcıları da diğer ağlarda hedefleyebilirsiniz.

Youtube kanalınızı kullanarak;

  1. Kanalınıza abone olan,
  2. Yayınladığınız bir video reklamı izleyen veya görüntüleyen
  3. Kanalınızdaki bir videoyu izleyen, görüntüleyen, beğenen v.b

Kullanıcıları hedefleyecek şekilde kitleler de oluşturabilirsiniz.

Mobil Uygulamalarda yeniden pazarlama: Mobil uygulamaların içinde diğer ağları kullanarak yeniden pazarlama kitlelerini hedefleyebilirsiniz. Aynı zamanda eğer bir mobil uygulamanız varsa mobil uygulama etkileşimlerini ya da uygulama içi satın alımları artırmak için aynı internet sitenizi ziyaret eden kullanıcıları hedefler gibi mobil uygulamanızı kullanan kullanıcıları da hedefleyebilirsiniz.

Sosyal medya’da yeniden pazarlama: Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin gibi sosyal medya mecralarında da yeniden pazarlama kitleleri oluşturabilir ve reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz.

Remarketing nasıl yapılır?

Bir yeniden pazarlama kampanyası oluşturmak için ilk adımınızı iki farklı şekilde atabilirsiniz.

Self Servis Yeniden Pazarlama

Doğrudan kendinizin oluşturabileceği yeniden pazarlama reklamlarıdır. Seçtiğiniz Ad Network’leri kullanarak kampanyalarınızı bir aracı olmadan oluşturup yönetebilirsiniz. Bunlardan en popüler olanlarını aşağıdaki gibi sıralabiliriz;

  1. Google Ads
  2. Facebook Ads
  3. Twitter Ads
  4. Linkedin Ads

Self servis yönettiğiniz yeniden pazarlama kampanyalarının bazı artı ve eksi yönleri var. Artı yönlerinden birisi kampanyaları doğrudan siz yönettiğiniz için maksimum kontrol sağlaması diyebiliriz. Eksi yönü ise tüm süreci manuel yönettiğiniz için kampanya yönetimi için daha fazla efor harcamanız gerekiyor.

3 Party Retargeting Platformları

Üçüncü taraf bir platform kullanarakta yeniden pazarlama kampanyaları yayınlayabilirsiniz. Bu platformların en ağır basan artı yönü birden fazla ad network’ünü hedefleyebilmesidir diyebiliriz. Aynı zamanda sürecin kurulum ve yönetim aşamasında da iş yükünüz manuel kampanya yönetmeye göre daha zahmetsizdir. Bir çok şeyi bu platformlar sizin için hali hazırda yapıyor olacak. Eksi yönü ise doğrudan bir Ad Network’le çalışmaktan biraz daha maliyetli olabilirler. Aynı zamanda kampanyalar üzerindeki kontrol gücünüz doğrudan yönettiğiniz kampanyalar kadar geniş olmayacaktır. Bu platformlara örnek olarak aşağıdaki 3 party tool’ları gösterebiliriz.

  1. Criteo
  2. AdRoll
  3. Perfect Audience
  4. ReTargeter

Remarketing Kampanyaları Nasıl Oluşturulur?

Biraz önce bahsettiğimiz, doğrudan sizin yapabileceğiniz self servis yeniden pazarlama kampanyalarını adım adım anlatacağız.

Google Ads Yeniden Pazarlama

Google Ads‘te eğer daha önce hiç yeniden pazarlama kampanyası açmadıysanız bu bölümde adım adım tüm sürece değineceğiz. Eğer zaten bu kampanya modeline aşinaysanız ise bu bölümde bazı gözden kaçırılan, önemli sayılabilecek noktalara da değineceğiz.

Süreci 3 alt başlık üzerinden ele alacağız.

  1. Yeniden pazarlama kodlarının entegrasyonu
  2. Remarketing kitleleri oluşturma
  3. Remarketing kampanyası kurulumu

Remarketing Kodlarının Entegrasyonu

Google Ads’te yeniden pazarlama kampanyaları oluşturmak için öncelikle hedefleceğiniz bir kitle kaynağının olması gerekiyor. Google kitle kaynağı oluşturma noktasında size bir takım seçenekler sunuyor. Bunlara bakacak olursak

  1. Google Ads etiketi
  2. Google Analytics bağlantısı
  3. Youtube bağlantısı
  4. Google Play bağlantısı
  5. Uygulama verileri
  6. Müşteri datası hedefleme

İnternet sitenize giren kullanıcıları hedef kitle olarak tanımlamak isterseniz ilk iki yöntemden birini tercih etmelisiniz. Google Ads etiketi ile Google Analytics bağlantısı arasındaki en büyük fark Google Analytics’in daha detaylı hedef kitleler oluşturmanıza imkan sağlamasıdır.

Bu başlık altında Google Ads etiketi üzerinden ilerleyeceğiz. Ancak yazının ilerleyen bölümlerinde Google Analytics entegrasyonu ile nasıl kitleler oluşturabileceğinizden de bahsedeceğiz.

Remarketing entegrasyonu nasıl yapılır?

google reklamlarında kitle yöneticisi

Adım1: Google Ads hesabınızda oturum açın. Ekranınızın sağ üstünde bulunan Araçlar ve Ayarlar‘a tıklayın.

kitle kaynağı oluşturma

Adım2: Paylaşılan Kitaplık sekmesinin altında bulunan kitle yöneticisini açın.

google ads etiketi ayarlama

Adım3: Eğer hesabınızda daha önce oluşturulmuş herhangi bir kitle yoksa yukarıdaki gibi bir alan karşılayacaktır sizi. Eğer daha önceden bu alanda işlem yaptıysanız, yukarıdaki mavi ekran yerine oluşturduğunuz kitleler gelecektir. Kitle kaynağı oluştur butonuna tıklayarak devam ediyoruz.

google ads etkiket kurulumu

Adım4: Bu bölümde kitle kaynağının toplayacağı veri türünü seçeceğiz. Bu bölümü ikiye ayırmak istiyoruz. Eğer bir veri feed’i kullanan, dinamik reklamlar oluşturmak isteyen bir işletmeyseniz (perakende, emlak, otel ve kiralık v.b) doğrudan b seçeneğini seçerek ürün veya hizmetinizi temsil eden iş türünü seçebilirsiniz. Herhangi bir veri feed’i kullanmıyorsanız doğrudan ilk seçerek kaydet ve devam et butonuna tıklayarak devam edebilirsiniz.

global site tag kodu ekleme

Adım5: Buraya kadar olan bölümde kitle kaynağını oluşturduk. Şimdi de bu kaynağın dataları toplayabilmesi için ilgili kodları internet sitesinize eklemeye geldi. Kodu manuel olarak internet sitenize ekleyebileceğiniz gibi Google Tag Manager aracılığı ile etiket oluşturup da ekleyebilirsiniz. Bu yazıda ilk seçenek üzerinden ilerleyeceğiz ancak aşağıya Google Tag Manager kullanarak bu bağlantıyı nasıl yapabileceğinizi anlatan yazıyı da aşağıya bırakıyorum.

Google Tag Manager ile Remarketing etiketi oluşturma

global site tag kodu

Adım6: İlk seçeneği seçtiğimiz zaman Google bize yukarıdaki gibi bir Global site tag’i verecek. Bu snippet’i internet sitenizin tüm sayfalarının head etiketleri arasına eklediğinizde Google Ads hesabınız data toplamaya başlayacaktır.

global site tag event kodu

Not: Eğer 4. Adım’da bahsettiğimiz ikinci seçeneği seçerseniz, yani hesabınız dinamik remarketing yapmaya uygunsa yukarıda görmüş olduğunuz etkinlik snippet’ini de internet sitenize eklemeniz gerekmektedir. Böylece Google, ürün / hizmetlerinizle ilgili etkinlikleri veri feedinizle eşleyecektir. Bu kod parçasında özelleştirmeniz gereken değişkenler bulunmaktadır. Etinliklerin doğru çalışması için buraları özelleştirmeniz gerekmektedir.

Remarketing kitleleri nasıl oluşturulur?

Google Ads’te kitle kaynağını oluşturduktan sonra sistem size bazı otomatik tanımlı kitleler sunacaktır.

Ancak siz de Kitle Listeleri bölümünde bulunan + simgesine tıklayarak kendi belirlediğiniz bir takım kurallar çerçevesinde kitleler oluşturabilirsiniz.

remarketing kitleleri olusturma

Yeni kitle oluştur seçeneğine tıklayıp kitlenize isim verdikten sonra, kitlenizin hangi kurallar çerçevesinde oluşturulacağını belirlemelisiniz

remarketing kitleleri olusturma

Bu kurallar çerçevesinde; İnternet sitenizin belirli sayfalarını ziyaret edenleri ayrı ayrı etiketleyebilirsiniz. Böylece ürün ya da hizmetlerinizi anlatan farklı farklı reklamlar oluşturabilirsiniz. Ya da hizmet sayfalarınızı ziyaret eden ancak bir goal tamamlamış kullanıcıları bu kitlelerden hariç tutabilirsiniz.

google ads kitle ayarları

Kurallarınızı belirledikten sonra;

a. Kitlenizin hangi verileri kullanacağını seçmeniz gerekiyor. Eğer hali hazırda Global Site Tag’ınız aktif ise geçmiş etkinlikleri de bu listeye aktarabiliyorsunuz.

b. Kullanıcıların bu kitlede ne kadar kalacağını seçmeniz gerekiyor.

Bu ayarları da tamamladıktan sonra kitlenizi kaydedebilirsiniz.

Google Ads’te Remarketing kampanyası kurulumu

Şu ana kadar olan bölümde Google reklam hesabımızı yeniden pazarlama kampanyaları oluşturmaya yönelik teknik gereksinimleri karşılayacak hale getirdik. Artık ilk remarketing kampanyanızı oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Kampanya türü seçimi

kampanya türü seçimi

Adım1: Google Ads hesabınızın kampanyalar sekmesinde yer alan + işaretine basın ve yeni kampanya oluştur seçeneği ile devam edin.

Adım2: Reklam verme amacınızı seçin.

görüntülü reklam ağı

Adım3: Yazının başlarında bir çok hedefleme seçeneği ile yeniden pazarlama kampanyaları oluşturabileceğinizden bahsetmiştik. Bu klavuzda en yaygın olan remarketing çeşitlerinden, standart yeniden pazarlama kampanyası ile ilerleyeceğiz. Yani kullanıcıları Google’ın Network’üne bağlı sitelerde banner reklamlar gösterecek şekilde reklam vereceğiz. Bundan dolayı “Görüntülü reklam ağı” seçeneği ile ilerliyoruz.

google ads kampanya alt türü

Adım4: Kampanya alt türünü standart görüntülü reklam ağı kampanyası olarak seçin ve kaydedin.

Kampanya yapılandırma

yeniden pazarlama kampanya ayarları

Adım5: Kampanya ayarlarını yapılandırma başlayabiliriz. Bu bölümde;

  1. Kampanyanı anlatan bir isim verin.
  2. Reklamları hangi bölgelerde göstermek ya da hangi bölgeleri hariç tutmak istediğinizi seçin.
  3. Hedef kitlenizin konuştuğu dili belirleyin.
  4. Kampanyanızda etkin olmasını istediğiniz teklif verme stratejisini belirleyin.
  5. Günlük bütçenizi belirleyin.

Not: Eğer dinamik yeniden pazarlama kampanyası oluşturmak isterseniz kampanya ayarları bölümünün altında bulunan “ek ayarlar” seçeneğine tıkladığınız zaman dinamik reklamlar sekmesindeki özelleştirilmiş reklamlar için veri feed’i kullan seçeneğini aktif etmelisiniz.

Ayrıca Ek ayarlar bölümünde aşağıdaki ayarları da yapılandırabilirsiniz.

  1. Reklamlarınızın hangi rotasyonda yayınlanacağını
  2. Kampanyanızın başlangıç ve bitiş tarihini (eğer default bırakırsanız kampanyaları aktif ettiğiniz andan manuel durduracağınız zamana kadar devam eder)
  3. Hangi cihazlarda göstermek istediğinizi (default tüm cihazlar)
  4. Aynı kullanıcıya kaç kere reklam göstermek istediğinizi
  5. Hesabınızda tanımlı bir conversion varsa kampanyanın hangi dönüşümü hedeflediğini

Reklam grubunu yapılandırma

reklam grubu ayarları

Adım6: Bu zamana kadar yaptığımız işlemler standart bir görüntülü reklam ağı kampanyası oluştururken attığımız adımlardı. Şimdi oluşturduğumuz kampanyayı kendi kitlemizi hedefleyecek şekilde özelleştirmeye geldi.

Görüntülü reklam ağında bir çok hedefleme seçeneği bulunuyor. İlgi alanı, demografi, İçerik hedefleme, pazardaki kitleler v.b

Biz bu noktada oluşturduğumuz hedef kitleleri seçeceğiz. Bunun için Hedef kitleler alanından Göz At sekmesinden İşletmenizle etkileşimde bulunma biçimleri bölümü açın. Daha sonra web sitesini ziyaret eden kullanıcılar sekmesinin altında hedeflemek istediğiniz kitleyi seçebilirsiniz.

hedefleme genişlemesi

Reklamları oluşturmaya başlamadan önce dikkat etmeniz gereken bir başka ayar ise hedefleme genişlemesidir. Eğer reklamlarınızı sadece yeniden pazarlama listenize göstermek istiyorsanız bu genişletmeyi kapalı konuma getirmeniz gerekiyor.

Bu seçenek default olarak aktif olduğundan dolayı gözden kaçırmamalısınız.

Reklamlarınızı oluşturun

google reklam olusturma

Adım7: Sürecin son aşamasında ise reklamlarınızı oluşturup kampanyanızı incelemeye gönderebilirsiniz.

İşte bu kadar!

Görüntülü reklam ağında yayınlanmak üzere yeniden pazarlama kampanyanız hazır.

Teklif Al

Subscribe
Bildir
guest

1 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments
Gökhan Aslan

Bu kadar faydalı bu kadar açıklayıcı bir makale için yorum yapılmamış olması üzücü. 🙁 Neyse ki ilk yorum bizden gelsin. Gerçekten emeğinize sağlık Metehan Bey, bu tarz bilgilere evet internet ortamında erişmek mümkün ancak püf noktaları sırası ile anlatan ve bunu çok sade bir dille anlatan yazılara ulaşmak zor. Bizde e-ticaret sektöründe tasarım ürünleri üreten ve markalaşma yolunda büyük emek sarf eden bir firmayız. Süreç çok zor ve yorucu ya zaman harcarsınız ya da para biz her ikisini de dengeli şekilde kullanmayı tercih ettik çünkü müşterilerimize en iyi ürünü en iyi kalite ile sunabilmek birincil hedefimiz. Yazınız gerçek anlamda zaman kazandıracak nitelikte hem müşterilerimin karşısına doğru reklamlarla çıkmak hem de onları gereksiz reklamlara boğmamak adına çok faydalı oldu bizim için. :)Tekrar teşekkürlerimizi iletiriz. Sağlıklı kalın.