Reklam Metni Optimizasyonu

Ana sayfa » Google Reklam » Reklam Metni Optimizasyonu

Reklam metinleriniz, arama ağı reklamlarında kullanıcılara gösterebildiğimiz tek şeydir. Sınırlı sayıda karakter kullanarak kullanıcıları sitenize davet etmeye çalıştığınız kelime öbekleri. Reklam metinleriniz, belirlemiş olduğunuz anahtar kelimeler doğrultusunda gösterim – tıklamalar alır ve bir tıklama oranı değeri ortaya çıkar. Bu tıklama oranı direkt olarak anahtar kelimelerinizin kalite puanına, tıklama başı maliyetlerinize hatta dönüşüm başı maliyetlerinize etki eder. Bu yazıda kullanıcı odaklı ve etkili reklam metni yazabileceğiniz hakkında bir kaç öneri dile getireceğim.

Etkili Reklam Metni Yazmanızı Sağlayacak 7 Öneri

Reklam metinlerinizde anahtar kelime uyumunu yakalayın

Kullanıcılara aradığının sizin web sitenizde olduğunu göstermelisiniz.  Oluşturduğunuz reklamların, anahtar kelimeleriniz ile ilgili olduğundan emin olun.

tommy

Benzersiz satış teklifleri sunun

Sizinle beraber birden fazla reklamın aynı kullanıcıyı elde etmeye çalıştığını biliyoruz. Bundan dolayı reklam metinlerinizde ürünlerinizi benzersiz kılan bir kaç noktadan bahsetmelisiniz.

satış teklifleri

satış teklifleri

Reklam metinlerinize harekete geçirici ifadelere yer verin

Call to Action, pazarlama dilinde harekete geçirici mesaj anlamına gelmektedir. Kitleleri harekete geçirmek için kullanılan çeşitli söz öbekleri veya görsellerdir. Pazarlama amacına ve hedef kitlenize göre bu mesajlar değişiklik gösterebilir. Hedeflediğiniz kitlenin ihtiyaçlarına ve demografik bilgilerine göre harekete geçirici mesajlarınızı değiştirmelisiniz. Harekete geçirici mesajlarınızı seçerken dikkatli olmasınız yapamayacağız vaatler vermek hem müşteri kaybetmenize hem de markanızın saygınlığının azalmasına sebep olabilir.

kocluk

Kullanıcıları en fazla etkileyen pazarlama sözcüklerinden bir kaçı,

  • Siz: Çoğu insan kendisine direkt olarak hitap edilmesinden hoşlanır, ortalığa değil
  • Bedava/Ücretsiz: Kim ücretsiz şeylerden hoşlanmaz ki.
  • Garantili: Müşterilerinizin içini rahatlatacaktır.
  • Her şey dahil: Müşterilerin ekstra hiç bir ücret ödemeyeceğini bilmesi.
  • Hemen: İnsanlarda bir an önce harekete geçme duygusu uyandırır.

Reklam uzantılarını kullanın

Reklam uzantılarını kullanmak, hem daha fazla reklam alanı hemde kullanıcılara daha fazla bilgi verme şansı verir. Reklam uzantıları kullanan reklamların tıklama oranları kullanmayanlara göre neredeyse %20’ye kadar daha fazladır.  Ayrıca arama uzantıları, site bağlantısı uzantıları gibi uzantılarla kullanıcıların size ulaşmasını kısaltabilirsiniz.

Açılış sayfasını doğru seçin

Yazının başında reklam metinlerinin performansını ölçebileceğimiz önemli metriklerden biri olan tıklama oranından bahsetmiştik. Tabi bu sadece tıklama oranlarına odaklanmamız gerektiği anlamına gelmemeli. Reklam metinlerinde yanlış bilgiler sunup kullanıcıları yönlendireceğimiz sayfada kullanıcılara kötü bir deneyim yaşatacağı için yine başarılı bir kalite puanına sahip olmanız zorlaşacaktır. Bu yüzden her ne kadar anahtar kelime – reklam metni uyumundan bahsetsekte aslında anahtar kelime, reklam metni ve açılış sayfanız tam uyum içinde hareket etmelidir.

Sadece ilgi düzeyi ve tıklama oranları dikkate alınarak bu karar vermemelisiniz. Günün sonununda aldığınız tıklamalar reklam verme hedeflerinize katkı sağlamıyorsa bunun hiç bir önemi kalmaz. Reklamların tıklama oranları, anahtar kelimelerinizin konumlarına bağlı olduğu gibi kullanıcılara sunduğunuz alaka düzeyine de bağlıdır. Yüksek tıklama oranına sahip reklam metinleri genellikle daha başarılı olarak değerlendirilebilir fakat unutulmaması gereken bazı noktalar bulunmaktadır. Sırf tıklama oranlarını artırmak için reklam metinlerinde sunamayacağınız vaatler sunmak, yanlış bilgiler vermek aptallıktan başka bir şey değildir.

Örneğin web siteniz üzerinden ortalamanın üstünde bir kalitede elektrik süpürgesi sattığınızı varsayalım. Ürünlerinizin fiyatını reklam metninde kullanıcılara sunmanız tıklama oranlarını düşürürken, dönüşüm oranlarını artırabilir.

Dönüşümlere odaklanın!

Tüm bunlardan daha da önemlisi kullanıcıların reklamlarınızı tıkladıktan sonraki davranışıdır. Oluşturduğunuz reklamlarınız dönüşümlere ne kadar katkı sağlıyor?Günün sonunda sizin için en değerli reklam metinleriniz, size kazandıranlar olacaktır.

Reklam metinlerinizi yarıştırın

yaris-bayragi

Bir yarış pisti düşünün, üzerinde birbirinden farklı renklere, motorlara ve markalara sahip araçlar olsun. Bir de bu arabaları kullanan şöförler var tabi ki. Amacınız da en hızlı ve en yüksek performansı veren takımı bulmak olduğunu varsayalım. Sadece motorun gücüne, aracın markasına bakarak kimin yarışı kazanacağını tahmin edebilir misiniz?

Şimdi kaldık biz bize,Yarışın gidişatını değiştirebilecek bir kaç etken sıralayacak olursak,

  • Aracın markası
  • Aracın lastikleri
  • Aracın motoru
  • Şöförün motivasyonu
  • Şöförün tecrübesi
  • Yarış pisti

Yarış pistinin üzerine özenle hazırlanmış bir araç koysanız bile hiç bir zaman onun en iyisi, en yüksek performansı verdiğini tek başına kanıtlayamazsınız. Performans değerlendirmesi yapabilmek için kesinlikle farklı araçlar ile yarıştırmalısınız. Hedefiniz daima en iyi aracı bulmak olmalıdır. Hatta biraz daha ileriye gidip araçların performansını farklı zeminlerde de ölçümleyebilirsiniz.  Reklam metinlerinizde pist üzerindeki araçlara benzerdir, zafer sarhoşu olmadan her zaman yarıştırmanız gerekir.

Online pazarlama kampanyalarınızın performansını artırmaya yönelik ipuçları almak ister misiniz?



Reklam metinleriniz, arama ağı reklamlarında kullanıcılara gösterebildiğimiz tek şeydir. Sınırlı sayıda karakter kullanarak kullanıcıları sitenize davet etmeye çalıştığınız kelime öbekleri. Reklam metinleriniz, belirlemiş olduğunuz anahtar kelimeler doğrultusunda gösterim – tıklamalar alır ve bir tıklama oranı değeri ortaya çıkar. Bu tıklama oranı direkt olarak anahtar kelimelerinizin kalite puanına, tıklama başı maliyetlerinize hatta dönüşüm başı maliyetlerinize etki eder. Bu yazıda kullanıcı odaklı ve etkili reklam metni yazabileceğiniz hakkında bir kaç öneri dile getireceğim.

Etkili Reklam Metni Yazmanızı Sağlayacak 7 Öneri

Reklam metinlerinizde anahtar kelime uyumunu yakalayın

Kullanıcılara aradığının sizin web sitenizde olduğunu göstermelisiniz.  Oluşturduğunuz reklamların, anahtar kelimeleriniz ile ilgili olduğundan emin olun.

tommy

Benzersiz satış teklifleri sunun

Sizinle beraber birden fazla reklamın aynı kullanıcıyı elde etmeye çalıştığını biliyoruz. Bundan dolayı reklam metinlerinizde ürünlerinizi benzersiz kılan bir kaç noktadan bahsetmelisiniz.

satış teklifleri

satış teklifleri

Reklam metinlerinize harekete geçirici ifadelere yer verin

Call to Action, pazarlama dilinde harekete geçirici mesaj anlamına gelmektedir. Kitleleri harekete geçirmek için kullanılan çeşitli söz öbekleri veya görsellerdir. Pazarlama amacına ve hedef kitlenize göre bu mesajlar değişiklik gösterebilir. Hedeflediğiniz kitlenin ihtiyaçlarına ve demografik bilgilerine göre harekete geçirici mesajlarınızı değiştirmelisiniz. Harekete geçirici mesajlarınızı seçerken dikkatli olmasınız yapamayacağız vaatler vermek hem müşteri kaybetmenize hem de markanızın saygınlığının azalmasına sebep olabilir.

kocluk

Kullanıcıları en fazla etkileyen pazarlama sözcüklerinden bir kaçı,

  • Siz: Çoğu insan kendisine direkt olarak hitap edilmesinden hoşlanır, ortalığa değil
  • Bedava/Ücretsiz: Kim ücretsiz şeylerden hoşlanmaz ki.
  • Garantili: Müşterilerinizin içini rahatlatacaktır.
  • Her şey dahil: Müşterilerin ekstra hiç bir ücret ödemeyeceğini bilmesi.
  • Hemen: İnsanlarda bir an önce harekete geçme duygusu uyandırır.

Reklam uzantılarını kullanın

Reklam uzantılarını kullanmak, hem daha fazla reklam alanı hemde kullanıcılara daha fazla bilgi verme şansı verir. Reklam uzantıları kullanan reklamların tıklama oranları kullanmayanlara göre neredeyse %20’ye kadar daha fazladır.  Ayrıca arama uzantıları, site bağlantısı uzantıları gibi uzantılarla kullanıcıların size ulaşmasını kısaltabilirsiniz.

Açılış sayfasını doğru seçin

Yazının başında reklam metinlerinin performansını ölçebileceğimiz önemli metriklerden biri olan tıklama oranından bahsetmiştik. Tabi bu sadece tıklama oranlarına odaklanmamız gerektiği anlamına gelmemeli. Reklam metinlerinde yanlış bilgiler sunup kullanıcıları yönlendireceğimiz sayfada kullanıcılara kötü bir deneyim yaşatacağı için yine başarılı bir kalite puanına sahip olmanız zorlaşacaktır. Bu yüzden her ne kadar anahtar kelime – reklam metni uyumundan bahsetsekte aslında anahtar kelime, reklam metni ve açılış sayfanız tam uyum içinde hareket etmelidir.

Sadece ilgi düzeyi ve tıklama oranları dikkate alınarak bu karar vermemelisiniz. Günün sonununda aldığınız tıklamalar reklam verme hedeflerinize katkı sağlamıyorsa bunun hiç bir önemi kalmaz. Reklamların tıklama oranları, anahtar kelimelerinizin konumlarına bağlı olduğu gibi kullanıcılara sunduğunuz alaka düzeyine de bağlıdır. Yüksek tıklama oranına sahip reklam metinleri genellikle daha başarılı olarak değerlendirilebilir fakat unutulmaması gereken bazı noktalar bulunmaktadır. Sırf tıklama oranlarını artırmak için reklam metinlerinde sunamayacağınız vaatler sunmak, yanlış bilgiler vermek aptallıktan başka bir şey değildir.

Örneğin web siteniz üzerinden ortalamanın üstünde bir kalitede elektrik süpürgesi sattığınızı varsayalım. Ürünlerinizin fiyatını reklam metninde kullanıcılara sunmanız tıklama oranlarını düşürürken, dönüşüm oranlarını artırabilir.

Dönüşümlere odaklanın!

Tüm bunlardan daha da önemlisi kullanıcıların reklamlarınızı tıkladıktan sonraki davranışıdır. Oluşturduğunuz reklamlarınız dönüşümlere ne kadar katkı sağlıyor?Günün sonunda sizin için en değerli reklam metinleriniz, size kazandıranlar olacaktır.

Reklam metinlerinizi yarıştırın

yaris-bayragi

Bir yarış pisti düşünün, üzerinde birbirinden farklı renklere, motorlara ve markalara sahip araçlar olsun. Bir de bu arabaları kullanan şöförler var tabi ki. Amacınız da en hızlı ve en yüksek performansı veren takımı bulmak olduğunu varsayalım. Sadece motorun gücüne, aracın markasına bakarak kimin yarışı kazanacağını tahmin edebilir misiniz?

Şimdi kaldık biz bize,Yarışın gidişatını değiştirebilecek bir kaç etken sıralayacak olursak,

  • Aracın markası
  • Aracın lastikleri
  • Aracın motoru
  • Şöförün motivasyonu
  • Şöförün tecrübesi
  • Yarış pisti

Yarış pistinin üzerine özenle hazırlanmış bir araç koysanız bile hiç bir zaman onun en iyisi, en yüksek performansı verdiğini tek başına kanıtlayamazsınız. Performans değerlendirmesi yapabilmek için kesinlikle farklı araçlar ile yarıştırmalısınız. Hedefiniz daima en iyi aracı bulmak olmalıdır. Hatta biraz daha ileriye gidip araçların performansını farklı zeminlerde de ölçümleyebilirsiniz.  Reklam metinlerinizde pist üzerindeki araçlara benzerdir, zafer sarhoşu olmadan her zaman yarıştırmanız gerekir.