Google Analytics Hesaplanmış Metrikler

Ana sayfa » Google Reklam » Google Analytics Hesaplanmış Metrikler
hesaplanmis-metrikler

Bu yazıda henüz beta aşamasında olan Hesaplanmış Metriklerden bahsedeceğim. Custom report, dashboard veya widget’larda kullanabileceğiniz bu hesaplanmış metrikler daha iyi analiz yapmanızı ve iş yükünüzü azaltabilecek gibi görünüyor. Bu özellik sayesinde excel veya başka hesaplamalara gerek kalmadan mevcut metriklerinizi özelleştirebilirsiniz.

Hesaplanmış Metrikler Nedir?

Hesaplanmış Metrikler, mevcut metriklerden hesaplanan kullanıcı tanımlı metriklerdir.

Google Analytics normalde, standart metrikler ( hemen çıkma oranı, gelir, sayfa görüntüleme sayıları) ve özel metriklerden yola çıkarak verileri sunar. Hesaplanmış metrikler ile özel metriklere gerek kalmadan, standart metrikleriniz üzerinde bölme, çarpma, çıkarma, toplama gibi kombinasyonları kullanarak yeni metrikler oluşturulabilirsiniz. Ücretsiz Google Analytics sürümünde görünüm başına maksimum 5 adet hesaplanmış metrik oluşturabiliyorsunuz. Bu sayı Premium Google Analytics kullanıcılarında 50 olarak belirlenmiş.

Hesaplanmış Metrikler Nasıl Oluşturulur?

Custom metrikleri Google Analytics hesabınızın mülk sütunundan oluştururken, hesaplanmış metrikleri görünüm sütununda oluşturabiliyorsunuz. Hesaplanmış metrik oluşturmak için ad, harici ad, bicimlendirme türü ve formül belirlemelisiniz.

Metrik adı: Oluşturulan metriğin Google Analytics raporlarının ön yüzünde görülecek adıdır. Örneğin, kullanıcı başına ortalama ziyaret süresi, Sayfa / Kullanıcılar, Download per users şeklinde anlamlı isimler verilmelidir.

Harici ad: Google Analytics’in metriği API aracıyla sorgulamak için kullanacağı addır. Metrik bir kere oluşturulduktan sonra burası değiştirilemeyecektir.

Biçimlendirme türü: Metriklerde hangi biçimlendirme türü kullanılacağı bu bölümden seçilecektir. Kullanabileceğiniz biçimlendirme türleri;

  1. Kayan
  2. Tam Sayı
  3. Para birimi
  4. Zaman
  5. Yüzde

Formül: Oluşturulacak metriğin hangi formülle elde edileceğini belirten bölümdür. Örneğin;

{{Lead (Hedef 1 Tamamlama Sayısı)}} / {{Yeni Kullanıcılar}}
{{Lead (Hedef 1 Tamamlama Sayısı)}} / {{Kullanıcılar}}
{{Gelir)}} / (1.18)

Hesaplanmış Metrik Örnekleri

Kullanıcı Başına Ortalama Süre

Standart Google Analytics metriklerinde ortalama oturum süreleri yer alırken Hesaplanmış Metrik kullanarak ortalama kullanıcı sürelerini görebilecek bir metrik oluşturabilirsiniz. Kullanıcı başına ortalama ziyaret sürelerini görmek için aşağıdaki gibi bir hesaplanmış metrik oluşturabilirsiniz.

  1. Metrik Adı: Avg Time Per User
  2. Harici Ad: calcMetric_AvgTimePerUser
  3. Biçimlendirme Türü: Zaman
  4. Formül: {{Oturum Süresi}} / {{Kullanıcılar}}

Daha sonra bir custom rapor hazırlayarak oluşturulan hesaplanmış metriği raporunuzda görebilirsiniz.

hesaplanmis-metrik-olusturma

Conversion Rate – Kullanıcı & Yeni Kullanıcı

dönüşüm orano metriği

Google Analytics dönüşüm oranları metriğini hesaplarken oturumları göz önünde bulundurur. Hesaplanmış metrikleri kullanarak yeni kullanıcıların veya kullanıcıların dönüşüm oranlarını da inceleyebilirsiniz.

dönüşüm oranı

Hedef dönüşüm oranı = (dönüşüm / oturum)*100
CR-User = (dönüşüm / kullanıcı)*100
CR-NewUser = (dönüşüm/ yeni kullanıcı)*100

Sonuç olarak Hesaplanmış metrikler kullanarak Google Analytics raporlarında görebileceğiniz custom metrikler oluşturabilir, daha verimli raporlamalar ve analizler gerçekleştirebilirsiniz.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Online pazarlama kampanyalarınızın performansını artırmaya yönelik ipuçları almak ister misiniz?



2019
Dijital Pazarlama İstatistikleri