Google Reklam Ajansı Seçimi ve Kontrolü

Bu cümleyi belki çok fazla kuruyorum ama bu yazının girişinde tekrar dile getirmem gerekiyor.

Öncelikle dijital pazarlama kavramı teknikten sosyal işlere kadar büyük bir hizmet alanı kapsar. Arama motoru optimizasyonu ya da reklamları ile sosyal medya iletişimi çok farklıdır. Fakat günün sonunda hepsi tek bir amaca hizmet eder ve sonuçlar gündemde kalır. Bu yüzden de birlikte koordineli bir şekilde ilerlemesi gerekir.

dijital-pazarlama-ajansi

Dijital pazarlama çatısı altında sayabileceğimiz bazı ajans çeşitleri

  1. SEM ajansları
  2. SEO ajansları
  3. PPC ajansları
  4. Sosyal medya ajansları
  5. Dijital medya planlama ajansları
  6. Mail pazarlama ajansları
  7. Web analiz – CRO ajansları

Bu örnekleri artırmak mümkün. Hatta yurtdışında daha spesifik ajanslarla bile karşılaşmak mümkün. Sadece paid search ya da youtube tarafında hizmet veren ajanslarla bile karşılaşmak mümkün. Bazı ajanslar içerisinde birden fazla ekip barındırarak bir çok alanda müşterilerine hizmet sunarken bazıları da daha spesifik hizmetler sunmayı tercih etmektedir.

Her dijital pazarlama çalışması yapan işletmelerin bir IT departmanı olmadığını da biliyoruz. Bundan dolayı dijital pazarlama ajanslarının içerisinde bir yazılım ekibi de görmek mümkün. Bazı pazarlama müdürleri tüm dijital tarafın tek bir yerden yönetilmesini tercih ederken bazıları da her dijital pazarlama alanı için o anda kendini kanıtlamış ajansları seçmeyi tercih etmektedir.

Bu yazımda Google Reklam ajansı seçerken netleştirmeniz gereken şeylere ve seçtikten sonra kontrol etmeniz gereken bazı şeylere değineceğim.

Hadi ajansımızı seçmeye başlayalım.

Okuma önerisi: Google Reklamları nedir?

Google Reklam Ajansı Seçerken Unutmamanız Gereken Şeyler

Almak istediğiniz hizmetleri netleştirin

Her ne kadar ülkemizde gayet başarılı hizmetler sunan bir çok ajans olsa da google reklamları kendi içerisinde farklı kampanya modelleri barındırır. Google’ın ana sayfasında anahtar kelime hedefli vereceğiniz reklamlarla Youtube reklamları birbirinden çok farklıdır. Seçeceğiniz ajansın istediğiniz hizmetleri sunduğunuzdan emin olun. Özellikle işletmeniz SMB kapsamında ise dikkat etmeniz gereken farklı şeyler de çıkabilir. Örneğin her Google reklam ajansı kendi içerisinde tasarım veya yazılım ekibi barındırmayabilir. Ancak kampanyalarınızın görsellerini, ihtiyacınız varsa landing page’ini bir şekilde oluşturmalısınız. Bunun için ayrı ayrı yerlerle çalışmayayım tek yerden sürecim ilerlesin derseniz ajansınızın bu hizmetleri sunduğundan emin olun.

Reklam verme hedeflerinizi netleştirin

Muhtemelen bu süreçte birden fazla ajansla iletişimde olacaksınız. Ajansa reklam verme hedeflerinizi olabildiğince net aktarmalısınız. Ardından iletişimde olduğunuz ajanslara bu hedefleri aktarın. Örneğin e-ticaret sitesinizin olduğunu varsayalım. Ben yatırdığım paranın karşılığında şu kadar yatırım getirisi elde etmek istiyorum diyebilirsiniz. Hatta aday ajanslarınıza varsa geçmiş Google Ads – Google Analytics hesabınızda izleme erişimi verebilirsiniz. Böylece ajanslar da size daha nitelikli verilerle geri dönüş yapabilir.

Sorular sorun

Aday ajansınızın büyüklüğüne bakmaksızın sorular sorun. İçerikdeki ekip, ajansın geçmişi hakkında bilgi alın. Yaptıkları başarılı kampanya örneklerini anlatmalarını isteyin. Bulunduğunuz sektörde başka çalıştıkları firmalar var mı öğrenin. Bazı sektörlerde bu soru çok kritik olabiliyor.

Kiminle nasıl iletişime geçeceğinizi öğrenin

İletişim sürecinin nasıl ilerleyeceğini öğrenin. Aday ajansınız hangi kanalları kullanarak sizinle iletişime geçecek. Siz ihtiyacınız olduğunda onlara nasıl ulaşabileceksiniz. Her ajans her iletişim kanalını kullanmayabilir bunları öğrenin. Telefonla mı destek verecekler mail yoluyla mı? Kampanyalarınıza ait raporlar size nasıl ulaşacak. Ne şekilde, hangi aralıklarla değerlendirmeler yapacaksınız bunları netleştirin.

Araştırın

Her şeyi onların anlatmasını beklemeyin. Siz de aday ajanslarınızı detaylıca araştırın. İnternet sitelerine girin, sosyal medya hesaplarını kontrol edin. Bulabildiğiniz yorumları okuyun. İş ortaklarına bakın.

Referanslarını isteyin

Aday ajanslarınızdan hizmet verdiği diğer işletmelere dair referansları isteyin. Referans isterken onlarla kısa bir görüşme yapmak istediğinizi de söyleyebilirsiniz. Bu durumda referans vermek istemeyen ajanslarla hızlı bir şekilde iletişimi bitirebilirisiniz.

Birden fazla teklif alın

Yazının bu bölümüne kadar hep ajanslar kavramını kurdum. Evet, kesinlikle birden fazla ajanstan teklif alın. Size ne sunacaklarını neler vaat ettiklerini karşılaştırın. Bir anda Türkiye’nin en büyük 100 şirketi arasına girecekmiş gibi çok büyük vaatler sunan, sizin de gözlerini parlatan ajanslardan koşarak kaçın.

Google Partnerlik durumunu kontrol edin

Aday ajansınızın Google’a kayıtlı bir ajans olup olmadığını kontrol edin. Google, arama ağı, görüntülü reklam ağı, video reklamcılık, mobil reklamcılık, alışveriş reklamları gibi reklam çeşitleri için sertifikalar sunmaktadır. Ayrıca aday ajanslarınız Google Partners sayfasında hangi sertifikadan kaç tane olup olmadığını da görebilirsiniz.

Daha fazla bilgi alın: Google Partners

Artık size en fazla değer sağlayacağını düşündüğünüz, rahat iletişim kurabileceğiniz ajansı seçebilirsiniz. Fakat bundan sonra yan gelip yatmak yok. Şu ana kadar olan bölümde ekibinize yeni arkadaşlar ekliyormuş gibi düşünebilirsiniz. Uzun bir süreç olacak. İki tarafta olaya aynı bakış açışıyla bakmalı, aynı frekansta olmalısınız. Seçtiğiniz ajans ne kadar iyi olsa da tüm işi ajansa bırakıp, tamamen kenarıya çekilirseniz süreci verimli bir şekilde ilerletemez, dolayısıyla harcadığınız bütçenin karşılığını alamayabilirsiniz.

Tebrikler Ajansınızı seçmeye hazırsınız.

Opps! bir saniye.

Son olarak bir kaç konuya da değinmek istiyorum.

Sürecin nasıl ilerleyeceğini öğrenin

Hali hazırda yönetilen bir reklam hesabınız olduğunu varsayalım. Sizce bu hesap kime ait? Bazı ajanslar müşterilerin hesapları üzerinden süreci ilerletirken bazıları da sıfırdan yeni hesap oluşturup sürece başlayabiliyor. Çalışma sonlandırıldığında bazı ajanslar hesapları müşterilerine devrederken bazıları da hesapları paylaşmamayı tercih edebiliyor. İki tarafında kendine göre haklı sebepleri olabilir fakat bana kalırsa harcanan o kadar para, biriken o kadar emek var işin arkasında. Benim fikrim kesinlikle Google Ads hesabının müşteriye ait olmasıdır.

Google Ads hesabının müşterinin elinde olmasının en büyük avantajı geçmiş datalardır. Yapılan kampanyalar ve sonuçları analiz edilebilir ve zamanı gelince farklı bir ajansla çalışmak istenirse aynı hataların iki kere yapılmasını, dolayısı ile pazarlama bütçesinin daha verimli kullanılmasını sağlayabilir.

Geçmiş hesabınızın kampanya kurgusu çok harika, performansı da çok iyi olsa bile o hesapta da dilerseniz boşa harcanan bütçeler bulabilirsiniz.

X kelimesine Y tutarda bütçe harcanmış ama hiç performans vermemiş. bunun olmaması gerekirdi.

A yorumcu

Bunu anlamak için bile bu paraları harcamanız gerekecektir. O yüzden hesabınızın geçmiş verileri son derece önemlidir. Google reklam hesabının sizin elinizde olması tekrar bu süreçleri yaşamanızı engeller.

Tek sebebi tabi ki bu değil.

Şeffaflık ve performans ilişkisi

Reklam hesabınızın elinizde, erişilebilir olması şeffaflık sağlar. Yapılan kampanyaları, hedeflenen kitleyi hatta gerçekleşen maliyetleri kontrol etmenize olanak sağlar.

Bazı ajanslar pazarlama stratejileri gereği gerçekleşen maliyetlerden farklı harcamaları müşterilerine yansıtabiliyor. Google reklam ajansları genellikle hizmet bedeli veya sabit fee’ler üzerinden çalışır. Yatırım getirisi veya belirli performans göstergeleri üzerinden çalışanlarda vardır. Bazı ajanslarda dediğimiz gibi hizmet bedeli maliyetlerini Google reklamlarının maliyeti içinde göstererek müşterilerine yansıtmamayı tercih ediyor. Bu durum hep bir soru işareti barındırabileceğinden kaynaklı benim çok önerdiğim bir ajans çalışma sistemi değil. Bir çok ajansında benimle aynı fikirde olduğunu düşünüyorum. Ajansın ve reklam verenin mümkün olduğunca şeffaf olması hesabı geliştirmek için son derece önemlidir.

Bu sadece reklam hesabınız için geçerli değil. Sizin internet siteniz için oluşturulmuş tüm tool’larda tam yetkiye sahip olmalısınız. Kaybolup giden o kadar Google Analytics hesabı gördüm ki..

Reklam hesabınızın elinizde bulunması ayrıca ajansı kontrol etmenize de olanak verir. Ne sıklıkla düzenlemeler yapılıyor? Reklamlarınız hangi arama sorgularından gösterim veya tıklama alıyor? Hangi kampanyaya ne kadar para harcıyorsunuz bunun size getirisi nedir?

Hep kötü yandan bakmayalım. Ajansınıza feed back, fikir verebilmek ve düşüncenizi söyleyebilmek için bile bu raporları ara ara incelemelisiniz. El ele verip yatırım getirisini artırmak çok daha kolay emin olun.

Yazının başında dediğim gibi bu iş bir takım işi müşteri – ajans ortak bir hedef doğrultusundan uzaklaştıkça performans elde etmekte o kadar zorlaşacaktır.

Teklif Al

Subscribe
Bildir
guest

1 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments
KEMAL

Ne ajanslar var ki ekran görüntüsü atıyor müşteriye photoshop’ta oynama yapıyor bazı ajanslar gerçekten işini çok iyi yapıyor ama hey ki ne hey… Gerçekten şanslı olmak ve bundan önemlisi araştırma gerektiriyor ve bu yazı da çok güzel olmuş. Ellerine sağlık