Google Alışveriş Reklamları ve Optimizasyonu

Google Shopping Ads, Merchant Center’da bulunan ürün envanterinizi kullanarak Google arama sonuçlarında veya iş ortaklarında reklam yayınlamanızı sağlayan bir AdWords reklam modelidir.

shopping ads tıklamaları
iProspect Paid Search Trends 2017 – Q1

Alışveriş reklamlarının reklam verenler üzerindeki popülaritesi her geçen yıl artmaktadır. iProspect’in yayınladığı Search Trend’leri raporuna göre alışveriş reklamlarına olan yatırımların bir önceki yıla göre %44 arttığı görülmektedir. Aynı zamanda alışveriş reklamlarından elde edilen tıklamalarda da %76 artış gözlemlenmiş.

Bir başka kaynakta ise bölgelere göre alışveriş reklamlarının pazar payındaki hacimlerini görüyoruz. Tahmin ediyorum ki bizim ülkemizde de tablo bunlardan çok farklı değildir. Aynı kaynağa göre mobilde yayımlanan alışveriş reklamlarının dönüşüm oranları metin reklamlara göre ABD’de %55, İngiltere’de ise %61 daha yüksek (kaynak:Camato)

Alışveriş reklamlarına olan ilginin bu kadar artmasını sağlayan etkenlerin başında, text reklamlara göre (şu an için, en azından elimizde bulunan datalara göre) daha düşük CPC maliyetlerine sahip olması ve ürünlerin resim – fiyat gibi bilgilerini içermesinden dolayı ne aradığını bilen kullanıcıları sitenizle buluşturabilmesidir. Tüm bunlar ve Google’ın alışveriş reklamlarını son yıllarda geliştirmesi (ürün gruplama, rlsa, customer match kitleleri) optimizasyona önemin artmasını sağlamıştır.

Alışveriş Kampanyaları Nasıl Oluşturulur?

Alışveriş kampanyaları, diğer Google Ads kampanya türlerine göre kurulumu biraz daha teknik gereksinimler ister. Alışveriş kampanyaları oluşturabilmek için öncelikle doğrulanmış bir Google Merchant Center hesabınızın bulunması ve ürünlerinizi bir şekilde bu araca aktarmanız gerekmektedir.

google merchant center

Google Merchant Center, ürünlerininizi Google’a aktarmanızı ve aktardığınız ürünleri Alışveriş reklamları ve diğer Google hizmetleri için kullanılabilir hale getirmenizi sağlayan yardımcı bir araçtır.

GMC hesabınızı oluşturduktan sonra öncelikle aşağıdaki adımları tamamlayın.

  • İşletme bilgilerinizi ekleyin
  • İşletmenizi doğrulayın
  • İşletmenizin dikey ve yatay logolarını GMC hesabınıza ekleyin
  • Google Ads ile Google Merchant hesabınızı entegre edin.

İşletmenize ait bilgileri GMC hesabınıza ekledikten ve işletmenizi doğruladıktan sonra sıra ürünlerinizi GMC hesabınıza aktarmaya geldi. Ürünlerinizi Google’a birkaç farklı yolla aktarabilirsiniz.

Google Merchant Center hesabınızı oluşturduktan ve ürünleri aktardıktan sonra Google Ads hesabınıza gidin ve aşağıdaki adımları izleyin.

  • Google Ads hesabınızın kampanyalar sekmesine gidin ve yeni kampanya oluştur düğmesine tıklayın.
  • Reklam verme amaçlarınızı seçtikten sonra kampanya türü olarak Alışveriş seçeneğini seçin.
  • Google Merchant Center hesabınızı ve reklamları göstermek istediğiniz ülkeyi seçin.
  • Oluşturacağınız kampanyanıza isim verin.
  • Kampanyanızda kullanmak istediğiniz teklif stratejisini belirleyin.
  • Kampanya önceliğini belirleyin.
  • Reklam yayın ağlarını ve yayınlanacak konumlarını belirleyin ve kaydedin.

İçerik önerisi: Google Ads Teklif Stratejileri

Google Alışveriş Reklamlarında Kampanya Önceliği

Eğer birden fazla alışveriş kampanyanız ve bu kampanyalarda hedeflenen aynı ürünler varsa kampanya önceliği özelliğinden faydalanabilirsiniz. Hangi kampanyanızın ürünleriniz için öncelikli teklif vereceğini belirler. Önceliği yüksek olan kampanyada teklifleriniz düşük olana göre daha düşük olsa bile düşük olan teklif açık artırmaya girecektir. Eğer kampanya önceliği yüksek olan kampanyanızın günlük bütçesi tükenirse ürününüz düşük öncelikli kampanyada yayınlanmaya başlayacaktır.

Alışveriş Reklamları Optimizasyonu

Özel Etiket Kullanımı

ozel etiket kullanımı

PLA kampanyalarınızı belirleyeceğiniz özel etiketlere göre alt gruplara ayırabilirsiniz. Örneğin ürünlerinizin fiyat aralığına veya karlılığına göre bir özel etiket oluşturabilirsiniz. Bu sayede o aralıktaki ürünlerin performansını daha verimli değerlendirme şansı yakalamış olursunuz. Her ürün feed’iniz için 0’dan 4’e kadar maksimum 5 adet özel etiket kullanabilirsiniz.

Kullanabileceğiniz bazı özel etiketler;

  1. Fiyat aralıkları
  2. Sezonsal ürünler
  3. Karlılık seviyeleri
  4. Yeni ürünler
  5. Cinsiyet

Ürün Adı Optimizasyonu

Ürünlerin başlıkları, PLA reklamlarınızın performansını etkileyen en önemli faktörlerden birisidir. Doğru belirlenmiş ürün başlıkları reklam gösterimlerini, tıklama oranlarınızı, dönüşüm oranlarınızı dolayısıyla kampanyanızın kalitesini artıracaktır.  Örneğin, macbook pro ürününüz için ürün başlığı belirlerken “macbook pro 15.4” gibi bir başlık kullanmak yerine, ürünün özelliklerini daha detaylı anlatan bir başlık kullanmanız kampanyanızın performansını artıracaktır. Ürün başlıklarınızı optimize ederken aşağıdakilerden faydalanabilirsiniz.

#1 Marka Adı

Ürün başlıklarınızda marka isimlerine yer vermek, pazarlama huninizin alt bölümünü oluşturan kullanıcıları hedeflemenize olanak sağlar. Böylece jenerik arama yapan kullanıcılardan ziyade neyi aradığını bilen insanlara daha rahat ulaşabileceğiniz için dönüşüm oranlarınız olumlu yönde etkilenebilir.

#2 Ürün Özellikleri

Ürünlerinizi benzersiz kılan, ayrıt edici özellikleri oluşturduğunuz başlıkta kullanabilirsiniz. Bu noktada ürünlerinizin başlıklarında model, renk, boyut gibi ürün özelliklerini anlatan tanımlamaları başlıklarınıza yansıtmalısınız. Örneğin, ürün başlıklarında “siyah t-shirt” kullanmak yerine “slim fit kolsuz siyah t-shirt “daha hedefli ve alaka düzeyi yüksek reklamlar göstermenize imkan sağlar.

#3 Karakter Sayısı

Ürün başlıklarında maksimum 150 karakter kullanabilirsiniz. Ancak arama sonuçlarında gösterilen başlıklar 70 karakterle sınırlıdır. Bundan dolayı Google, daha iyi görünüm için ürün başlıklarınızı 70 karakterle sınırlamanızı önermektedir.

Aynı zamanda itici olmamak adına ürün başlıklarında bulunan tüm karakterleri büyük harfle yazmamaya özen gösterin.

Bu bölüm PLA kampanyalarınızın optimizasyon süreci için son derece önem taşımaktadır. Konuyla ilgili yaptığım araştırmalarda SearchEngineLand tarafından yapılan bir testle karşılaştım dilerseniz buradan okuyabilirsiniz.

Ürün Görselleriniz Uygun mu?

Alışveriş reklamlarında kullanıcıların gördüğü en önemli şey ürünlerinizin görselleridir. Bu nedenle ürün resimlerini kampanyaların performansını önemli ölçüde etkilemektedir. Ürünlerinizin görsellerini seçerken aşağıdakilere dikkat edebilirsiniz.

  1. Yüksek kalitede görseller kullanmaya özen gösterin
  2. Ürünlerinize eklediğiniz görsellerin diğer varyasyonlarının oluşturduğunuz feed’e aktarıldığından emin olun.
  3. Ürünlere eklenen bütün görsellerin, aynı ürünü yansıttığından emin olun.
  4. Ürün görsellerini oldukça sade, mümkünse arka planı beyaz olacak şekilde seçin. (yakın zamanda bu zorunluluk olabilir)

Kampanya Önceliklerini Belirleyin

kampanya onceligi

Aynı ürünler birden fazla PLA kampanyanızda yer alıyorsa kampanya öncelikleri devreye girecektir. Standart olarak öncelik belirlenmemiş tüm kampanyalar düşük öncelikle yayına başlar. Kampanyalarınıza öncelik vererek hangi kampanyalarınızın tekliflerinin geçerli olacağını belirleyebilirsiniz.

Bu özellik hakkında bilmeniz gereken en önemli şey; En yüksek öncelikli kampanyanın tekliflerinin geçerli olacağıdır. Yüksek ve düşük öncelikli kampanyalarınız olduğunu varsayın. Aynı ürünler iki kampanyada da olsun. Bu noktada yüksek öncelikli kampanyanın teklifi, düşük öncelikli kampanyaya göre daha düşük bile olsa öncelik yüksek öncelikli kampanyada olacaktır. Yani daha düşük bir teklifle rekabete gireceksiniz. Unutulmaması gereken bir başka şey ise kampanyaların günlük bütçesi ve reklam yayınlama yöntemidir. Standart olarak yayınlanan bir yüksek öncelikli PLA kampanyası reklamları olabildiğince 24 saate yaymaya çalışacağından, bütçesi bitmese bile arada sırada düşük ve orta öncelikli kampanyalarınız gösterim alabilir. Tüm kampanyalarınızın önceliklerinin eşit olma durumunda ise teklifi yüksek olan kampanya önceliklendirilecektir.

Kampanya Yapınızı Düzenleyin

PLA reklamları her ne kadar arama ağı reklamları gibi Google aramalar üzerinden ilerliyor olsa da, arama ağı reklamları gibi anahtar kelime hedefleme yapmaya müsait değildir. Yukarıda bahsettiğimiz gibi sistem, reklamları gösterecek sorguları dinamik olarak ürün adına ve açıklamasına göre belirler. Bu durum arama sorgularının kalitesine göre teklif ve bütçe belirlemenizin önüne geçer.

Örneğin, televizyon satışı üzerine bir e-ticaret sitenizin olduğunu varsayalım. Bu durumda kullanıcılar temel olarak 3 farklı arama sorgusu yapısı ile sitenize gelecektir

  1. Hangi markayı, modeli tercih edeceklerini bilmeyen, genel aramaları içeren sorgular. (televizyon, televizyon fiyatları v.b)
  2. Alacağı ürünün markasına karar vermiş ama modeli noktasında kararsız olan kullanıcıların yaptığı sorgular. (vestel televizyon, lg televizyon fiyatları)
  3. Alacağı ürünün markasını ve modeline karar vermiş kullanıcıların yaptığı sorgular. (Sony KD-55XE9305 55″ 140 Ekran televizyon)

Şimdi yukarıdaki davranışları PLA kampanyalarına nasıl yansıtabileceğimize bakalım.

Jenerik: Düşük teklif, marka ve model terimleri ise negatifte
Marka: Orta seviye teklif, model terimleri negatifte
Model: Yüksek teklif, negatif yok, kampanya önceliği düşük.

Kampanya önceliklerini ise sırasıyla yüksek, orta ve düşük yapabiliriz.

Negatif Anahtar Kelimeler

Her ne kadar Google Alışveriş reklamlarında anahtar kelime belirleyemiyor olsakta negatif anahtar kelimeler ekleyebiliyoruz. Negatif anahtar kelimeleri kampanya geneli veya ürün grupları özelinde ekleyebiliyorsunuz. Ayrıca hesap geneli belirlemiş olduğunuz negatif anahtar kelimeleri de alışveriş kampanyalarına dahil edebilirsiniz. Tıpkı Google Arama Ağı reklamları gibi belirli aralıklarla arama terimlerini kontrol etmek, alışveriş reklamlarının optimizasyon sürecinde büyük önem taşımaktadır.

Kaybedilen Gösterimleri Kontrol Edin

Son maddeler her ne kadar arama ağı kampanyalarının optimizasyonunu gerçekleştirirken sık sık kullandığımız şeylerden oluşsa da önemini vurgulamak için tekrar belirtme isteği duydum.  Kaybedilen gösterimlerin oranını kontrol ederek bütçe ve teklif optimizasyonu yapma gereği duyabilirsiniz. Ayrıca ürün grupları detaylarına girerek oluşturduğunuz ürün grubu segmentleri bazında da sıralamalardan dolayı kaybedilen gösterimlerin yüzdelerini görebilirsiniz.

PLA Reklamlarında RLSA & Customer Match Kitleleri

Yeniden pazarlama listelerinizi Google Alışveriş Reklamlarında da kullanabilirsiniz. Arama ağı kampanyaları gibi “yalnızca teklif ver” veya “hedefle ve teklif ver” seçeneklerinden birini belirleyerek remarketing listesinizi PLA kampanyalarına ekleyebiliyorsunuz. Aynı şekilde müşteri bilgilerinizden oluşturduğunuz kitleleri de bu kampanyalarda kullanabilirsiniz. Bu sayede elinizde bulunan kitlelere farklı öncelikler belirleyerek farklı tekliflerde ürünlerinizi sergileyebilirsiniz.

Feed’inizi Güncel Tutun

google shopping feed

Google merchant hesabınıza ürünlerinizi 3 farklı şekilde gönderebilirsiniz. Bunun için en iyi uygulama ürünlerinizi, Google’a otomatik planlama ile bildirmektir. Bu sayede Google’a sürekli güncel bilgi sunabilirsiniz. Hem hesabınızın sağlığı hem de reklamlarınızı gören kullanıcıların daha iyi alışveriş deneyimi yaşamaları için Google Merchant hesabınızın güncel verileri barındırıyor olması oldukça önemlidir.

Google Ürün Kategorileri

google ürün kategorileri

Ürünlerinizi kategorize etmek, reklamlarınızın doğru arama sonuçlarında gösterilmesini sağlamak için oldukça önemlidir. google_product_category [google_ürün_kategorisi] etiketiyle ürünlerinizin kategorilerini merchant hesabınıza bildirebilirsiniz. Ürünleriniz hakkında doğru ve olabildiğince alt kırılımları içeren kategorileri seçmeye özen göstermelisiniz. Google’ın sunduğu tüm ürün kategorilerini buradan indirebilirsiniz.

Sonuç olarak bence alışveriş reklamlarının en önemli noktalarından ilki oluşturduğunuz ürün feed’inin kalitesi diğeri ise belirlemiş olduğunuz kampanyaların yapısıdır.  Sizin de eklemek istedikleriniz varsa benimle paylaşırsanız sevinirim 🙂

Teklif Al

Subscribe
Bildir
guest

1 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments
Ertyu

Rekabet kuruluna gelen şikayetlerden ötürü alınan bir karar ile 2020 yazından beri, alışveriş reklamları artık Türkiye de yasak olduğundan yapılamıyor. Bilgi güncelleyelim.