Google Ads Teklif Stratejilerini Kullanmalı mısınız?

Ana sayfa » Google Reklam » Google Ads Teklif Stratejilerini Kullanmalı mısınız?

Google Ads’te kampanyalarınızı farklı teklif stratejileri ile yayınlayabilirsiniz. Google, bu noktada reklam verme hedeflerinize göre, farklı kampanyalarda kullanabileceğiniz teklif verme seçenekleri sunar. Böylece kampanyalarınızın hedeflediği amaçlara göre (gösterim, tıklama, dönüşüm) teklif stratejisi kullanarak kampanyalarınızı yayınlayabilirsiniz.

Bu zamana kadar test ettiğimiz kampanyalarda iyi sonuçlar elde ettiğimiz teklif stratejilerini de gördük, performansı çok aşağıya düşüren test sonuçlarıyla da karşılaştık.

Tamamen kontrolün kendimizde olmasını istediğiniz hesaplarda her ne kadar manuel teklif verme seçeneği daha rahat hissetmemizi sağlasa da manuel teklif stratejisi en iyi teklif verme seçeceğidir diyemeyeceğim. Bu hesaba ayırdığınız zamana, Google’ın algoritmalarının kendini geliştirmesine göre değişiklik gösterebilir. Bakıldığı zaman arkada sürekli öğrenen ve topladığı dataları en iyi şekilde kullanmak isteyen bir algoritma var ne kadar / nereye kadar buna karşı çıkabiliriz?

Bu yazımda araştırdığım bir çok teklif stratejisi testlerinin sonuçlarını kaynaklarıyla birlikte sizinle paylaşmak istiyorum. Öncesinde Google Ads kampanyalarınızda kullanabileceğiniz teklif stratejilerine kısaca değineceğim. 

google reklamlarında teklif stratejileri
Google Ads Teklif stratejileri

Manuel TBM Teklifi

Manuel TBM Teklifi, adından da anlaşılacağı gibi tüm tekliflerinizi manuel olarak yönetmenizi sağlayan bir teklif stratejisidir. Reklamlarınızın alacağı her tıklama için maksimum ödemek istediğiniz tutarı her bir anahtar kelimeniz özelinde belirlersiniz. Reklamlarınız belirlediğiniz TBM teklifi kapsamında açık artırmaya girer ve reklamlarınız bir sıralama konumu elde eder.

geliştirilmiş tıklama başına maliyet
geliştirilmiş TBM

Geliştirilmiş TBM Teklifi: Eğer Google Ads hesabınızda etkin bir dönüşüm takibi varsa ve manuel TBM teklif stratejisini kullanıyorsanız sistem size geliştiriştirilmiş TBM teklifini etkinleştirmeyi sunabilir. Eğer bu seçeneği aktif ettiyseniz Google dönüşüm alma olasılığınızın yüksek olduğu anahtar kelimelerde TBM tekliflerinizi artırabilir, düşük olduğunu anahtar kelimelerde ise CPC tekliflerinizi düşürebilir. Bir bakıma geliştirilmiş TBM teklifi anahtar kelimelerinizin üzerindeki manuel teklif vermeyi engeller.

Tıklama Sayısını En Üst Düzeye Çıkarma

Tıklama sayısını en üst düzeye çıkarma, kampanya bütçeniz dahilinde TBM tekliflerinizi olabildiğince en çok tıklama alacak şekilde optimize etmenizi sağlamaya çalışan otomatik teklif stratejisidir.

Tıklamaları en üst düzeye çıkarma teklif stratejisini kampanya düzeyinde veya portföy strateji ile birden fazla kampanya genelinde kullanabilirsiniz. Bu teklif stratejisinin temel hedefli mevcut bütçeniz dahilinde en fazla tıklamayı elde etmek olduğu için tıklama aldığı anahtar kelimelerin değerlerini göz ardı eder. Eğer dönüşüm odaklı kampanyalarınız varsa bu teklif stratejisi kampanyalarınızın performansı için çok doğru olmayabilir.

Dönüşüm Sayısını En Üst Düzeye Çıkarma

Dönüşüm sayısını en üst düzeye çıkarma teklifi, kampanyanızın bütçesi dahilinde en fazla dönüşümü elde etmek için tekliflerinizi otomatik olarak belirler. Genel mantık üstteki strateji gibi çalışır ancak hedef dönüşüm sayılarını artırmaktır. Her bir dönüşümün değeri sisteme göre aynı olacaktır.

Bu teklif stratejisinde sistem maksimum TBM teklifi belirleyemezsiniz. Bu biraz can yakıcı olabilir. Aynı zamanda bu teklif stratejisini kullanabilmek için hesabınızda etkin bir dönüşüm takibinin olması gerekir.

Hedef Geçiş Payı

Hedef geçiş payı teklif stratejisi, reklamlarınızın belirlediğiniz alan adının reklamlarının önüne geçmesine yardımcı olabilecek bir teklif stratejisidir. Sadece arama ağında kullanabileceğiniz bu teklif stratejisi ile belirlediğiniz domain’in reklamlarının önüne geçmek için otomatik teklif vermeyi etkinleştirebilirsiniz.

Bu teklif stratejisini, alan adı, geçilecek hedef (geçmek istediğiniz gösterim oranı) ve opsiyonel olarak maksimum TBM sınırı belirleyerek aktif edebilirsiniz.

Arama Sayfasındaki Konumu Hedefleme

Yalnızca arama ağı reklamlarında kullanabileceğiniz bir başka teklif stratejisi ise arama sayfasındaki konumu hedeflemedir. Sistem tekliflerinizi otomatik olarak hedefinize göre artırıp azaltır. Konum hedefleme teklif stratejisi ile reklamlarınızın ilk sayfanın üst bölümünde veya ilk sayfada gösterilmesi için tekliflerinizi otomatik olarak artırıp veya azaltabilir. Ama bunun garantisini vermez. Nihai sonuç rekabet, kalite puanı gibi etkenlere göre değişiklik gösterebilir.

Hedef EBM

Hedef EBM teklif stratejisi, belirlemiş olduğunuz edinme başına maliyet tutarı hedefinde olabildiğince en çok dönüşümü almaya yönelik çalışan bir teklif stratejisidir. Google, bu teklif stratejisinde makine öğreniminden faydalanır.

Hedef EBM teklifi, hesabınızın geçmiş verilerini kullanarak her açık artırma için optimum bir teklif belirler. Kampanya altında bulunan anahtar kelimeleriniz arasında dönüşüm başı maliyetler arasında fark olsa da kampanya genelinde hedef EBM tutarını yakalamaya çalışır sistem. Hedef EBM teklifinizin hedef olduğunu unutmayın. Sonuçlar çok farklı olabilir. Aynı zamanda hedef EBM teklif stratejisinin etkin olduğu kampanyalarınızda cihazlar için teklif ayarlamaları belirleyebilirsiniz. Böylece default olarak 10 belirlediğiniz EBM teklifini mobil veya masaüstü cihazlar için istediğiniz oranlarda düzenleyebilirsiniz.

Hedef ROAS

Hedef ROAS teklif stratejisi, reklam harcamalarından elde ettiğiniz geliri baz alarak çalışan otomatik teklif stratejisidir. Bu teklif stratejisini kullanabilmeniz için takip ettiğiniz dönüşümlerin değerlerini de izlemeniz gerekir.

hedef roas teklif stratejisi
hedef roas

Yukarıdaki gibi Google Ads hesabınıza dönüşüm değerlerinin yansıyor olması gerekir. Hedef ROAS teklif stratejisini kullanabilmeniz için kampanyanızın son 45 günde en az 20 dönüşüm sağlamış olması gerekir. Unutmamak gerekir ki kampanyanızda ne kadar çok dönüşüm verisi varsa sistem o kadar doğru çıkarımlarda bulunabilir.

Hedef Gösterim Payı

hedef gösterim payı teklif stratejisi
hedef gösterim payı

Hedef gösterim payı, reklamlarınızı arama sonuçlarında gösterileceği alanları hedeflemenizi sağlayan akıllı teklif stratejisidir. Bu teklif stratejisi ile reklamlarınızı sonuçlar sayfasının herhangi bir yerin, üst kısmında veya sayfanın mutlak üst kısmında yer alması için otomatik teklif vermeyi etkinleştirebilirsiniz.

Hedef gösterim payı teklif stratejisi yalnızda arama ağı kampanyalarında kullanılabiliyor. Aynı zamanda sisteme maksimum tıklama başı maliyet sınırı verebiliyorsunuz.

Google Akıllı Teklifleri Belirlenirken Neleri Dikkate Alıyor?

  1. Cihaz
  2. Fiziksel Konum
  3. Konum
  4. Gün & Saat
  5. Remarketing Listesi
  6. Reklam Özellikleri
  7. Arayüz Dili
  8. Tarayıcı
  9. İşletim Sistemi
  10. Demografi
  11. Arama Sorgusu
  12. Arama Ağı İş Ortağı
  13. Yerleşim
  14. Site Davranışı
  15. Ürün Özellikleri

PPC dünyası otomatik teklifler ile ilgili ne düşünüyor?

Soru1: Otomatik teklif stratejilerini kampanyalarınızda kullanıyor musunuz?

otomatik telif stratejilerini kullanıyor musunuz

Soru2: Otomatik teklif verme stratejileri başarılı sonuçlar verdi mi? Düşük performans nedeniyle kapattıklarınız oldu mu?

otomatik teklif stratejileri hakkında gorusleriniz

Akıllı Teklif Stratejileri ile Yapışmış Bazı Testler ve Sonuçları

Manuel TBM vs Tıklamaları En Üst Seviyeye Çıkarma

Syrup’un yaklaşık 50 kampanya üzerinde yaptığı testi inceleyerek başlayalım. Yapılan testin detayları şu şekilde;

Teklif stratejisi: Manuel CPC (geliştirilmiş TBM’de mevcut) vs Tıklamaları en üst seviyeye çıkarma
Kampanya türü: Arama ağı kampanyaları
Hesap türü: E-ticaret

Yapılan testin sonuçları:

manuel cpc vs maximize click

Orijinal kampanyaların;
Ortalama CPC maliyetleri 1.15$ iken deneme kampanyalarının ortalaması 2.64$’dır.
Dönüşüm Başına Maliyet 11.47$ iken deneme kampanyalarında bu tutar 35.79$’a yükselmiştir. Aynı şekilde %100’ün üzerinde bir ROI kaybı yaşanmıştır.

Yapılan testin orijinalini buradan okuyabilirsiniz.

Manuel TBM vs Hedef EMB

Bir başka test ise, Metriclabs tarafından gerçekleştirilen manuel tıklama başına maliyet ile hedef edinme başı maliyet karşılaştırmasıdır.

Yapılan testin detayları:

Amaç: Hedef EBM otomatik teklif stratejisinin manuel TBM ile yönetilen kampanya arasındaki performans değişimini görmek.
Test süreci: 4 ay, %99,9 güven aralığı

Yapılan testin sonuçları:

manuel tbm vs hedef ebm

Orijinal kampanyaların;

Ortalama konumları akıllı teklif stratejisine göre daha düşük,
Ortalama konumlar deneme kampanyasına göre daha düşük,
Dönüşüm başına maliyetlerin deneme kampanyalarında daha yüksek olduğu görülmektedir.

Manuel TBM vs Hedef ROAS

Sırada inceleyeceğimiz test ise manuel tıklama başına maliyet ile hedef ROAS teklif strateji arasında olacak. Verilerimiz yine bir e-ticaret sitesinden.

Manuel TBM sonuçları:

manuel tbm vs hedef roas

Hedef ROAS sonuçları:

manuel tbm vs hedef roas

Dönüşüm Sayısını En Üst Düzeye Çıkarma vs Hedef EBM

İki farklı akıllı teklif stratejisi ile yapılan testlerin sonuçları aşağıdaki gibidir. Dönüşümleri en üst seviyeye çıkarma teklif stratejisi ile hedef EBM teklif stratejisi arasındaki performans farkı gözle görülür derece yüksek sonuçlanmıştır.

dönüşüm sayısını en üst düzeye çıkarma teklif stratejisi testi

Hedef EBM teklif stratejisi hemen hemen tüm metriklerde diğer teklif stratejisine göre iyi sonuçlar doğurmuştur.

Sonuç

Yukarıdaki örnekleri toplayıp buraya eklememin en önemli sebebi en iyi teklif stratejisi diye bir şeyin olmadığını vurgulamaktı. Sonuçlar kampanyalarınız arasında farklılık gösterebilir. 

Örneğin, manuel TBM ile yönettiğiniz bir kampanya olsun. Bu kampanya ile yeterince ilgilenmediğinizi, teklif optimizasyonlarının yeterince yapılmadığını varsayalım. Bu durumda hedef CPA, hedef ROAS gibi kampanyalarınızın test sonuçlarının olumlu olması daha olasıdır. Ama buradan çıkarak hedef EBM veya hedef ROAS teklif stratejisi daha iyidir diyemeyiz. Aynı durum tam tersi için de geçerli. Ayrıca kampanya kurgusundan, dönüşüm takibindeki hatalara kadar bir çok etken bu teklif stratejilerinin performansını doğrudan etkileyebilir. 

Otomatik teklif stratejileriyle ilgili son olarak söylemek istediklerim:

  1. Otomatik teklif stratejilerini ara ara test edin. Her ne kadar incelediğimiz bir çok testte başarısız sonuçlar alsakta arkada kendini geliştiren bir algoritma olduğu unutulmamalıdır. 
  2. Kampanyalarınızda eğer büyük değişiklikler yaptıysanız hemen teklif stratejilerini test etmeye başlamayın. Sonuçlar yanıltıcı olabilir.
  3. Akıllı teklif stratejilerini kullanmak için dönüşüm takibini, dönüşüm değerlerinizi doğru izlediğinizden emin olun.
  4. Testleri deneme kampanyaları üzerinden ilerletin. Sonuçlar daha okunabilir olur. Hem de geçmişe yönelik verileri daha kolay inceleyebilirsiniz.

Siz bu zamana kadar nasıl sonuçlar elde ettiniz? Paylaşırsanız memnun olurum 🙂

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Online pazarlama kampanyalarınızın performansını artırmaya yönelik ipuçları almak ister misiniz?



2019
Dijital Pazarlama İstatistikleri