Google Arama Ağı Reklamları ve Optimizasyonu

Arama ağı reklamları, Google arama ağında yapılan sorgularda internet sitesinizin arama sonuçlarında gösterilmesini sağlar. Bu zamana kadar farkında olmayan var mı bilmiyorum ama Google’da arama yapan bir kullanıcı iseniz mutlaka bu reklamlarla karşılaşmışınızdır.

Arama ağı reklamları, basitçe belirlediğiniz anahtar kelimelerle ilgili yapılan arama sorgularında arama sonuçlarında listelenmenizi sağlar. Bu reklamlar online reklamcılığın en popüler kanallarından birisidir. Popüler olmasındaki temel sebep, arama ağı reklamlarını kullanarak direkt olarak ürün veya hizmetlerinizi arayan kullanıcıları hedeflemenize imkan sağlamasıdır.

Örneğin geçtiğimiz günlerde evimin elektrik tesisatıyla ilgili sorun yaşadım. Direkt olarak Google’a giderek “beşiktaş tesisatçı” araması gerçekleştirdim ve karşıma bununla ilgili çıkan sonuçların 1-2 tanesine göz gezdirdim ve bir arkadaşımızla anlaştım ve hizmet aldım.

Arama ağı reklamları, sosyal medya veya görüntülü reklamların aksine ihtiyaç duyuldu anda potansiyel müşterilerinize doğrudan ulaşmanızı sağlayabilir. Amacınız ihtiyaç anında potansiyel müşterilere ulaşmaksa arama ağı reklamları sizin için en doğru tercih olacaktır.

Aynı zamanda araştırma, düşünceyi etkileme noktasında da arama ağı size harika çözümler sunar.

Bilgiye ulaşımın bu kadar kolay olması araştırma ve karar verme sürecimizi değiştirdi.

Başka bir örnek verecek olursam, geçen aylarda evimdeki televizyonu yeniledim. Araştırma sürecim ilk olarak internette başladı. Google’a girdim 4k tv, 4k tv modelleri, en iyi 4k tv’ler gibi farklı zamanlarda farklı sorgularda bulundum. Yavaş yavaş kafamda bazı marka ve modeller oturdu. Daha sonra ürünleri gözlerimle görmek istedim ve evime yakın bir AVM’ye uğradım. O an hangi markanın hangi ürününü alacağıma karar vermiştim. Daha mağazadan ayrılmadan marka ve modeli Google’da search ettim. Gördüm ki aynı ürünü mağazadan değil, karşıma çıkan arama sonuçlarındaki internet sitesinden alırsam 1000TL cebimde kalıyor. İtiraf edeyim daha mağazadan çıkmadan o ürünü aldım.

Arama motoru davranışlarınları

Arama motorunda yapılan aramalarda kullanıcıların %75’si sadece ilk sayfayı inceliyor. (Forbes)

Arama motoru kullanıcılarının büyük bölümü aradığı sonuçlara ilk sayfada ulaşıyor ve tatmin oluyor. Eğer internet siteniz arama sonuç sayfalarında sınırlı sayıda bulunan organik sonuçlarda yer almıyorsa, arama ağı reklamlarını kullanarak internet sitenizi ilk sıralara çıkarabilirsiniz.

Arama sonuçlarındaki tıklamaların %41’ini ilk üç sıra oluşturuyor. (Wordstream)

Eğer internet siteniz organik sonuçlarda ilk sayfada yer alsa bile trafiğiniz artırmak için arama ağı reklamlarını kullanabilirsiniz!

Kullanıcıların %64,6’sı bir şey satın alma sürecinde Google reklamlarına tıklıyor. (Wordstream)

Benim de dahil olduğum grup. Yukarıdaki örnekte verdiğim gibi insanlar artık satın alma sürecini Google’a danışmadan bitirmiyor.

Yerel yapılan aramaların %50’si internet kullanıcılarını o gün içinde bir mağazaya yönlendiriyor (Google)

Yukarıdaki istatistiklere baktığımızda arama ağı reklamlarını marka bilinirliği yaratmadan, harekete geçirme sürecinin her noktasında etkili kullanılabilir bir online pazarlama kanalı olduğunu söyleyebiliriz.

Arama Ağı Reklamları Nasıl Çalışır?

Arama ağı reklamlarının temelini anahtar kelimeler ve bu anahtar kelimelerle eşleşen arama sorgularında gösterilen metin reklamlar oluşturur. Google, arama motoru kullanıcılarının reklamlara tıklaması ile reklam verenleri maliyetlendirir.

Google, reklamların gösterileceği sorguları anahtar kelimelerle belirler. Yalnız anahtar kelimeleriniz o reklamın gösterileceği tek arama sorgusu anlamına gelmesin. Anahtar kelimelerinizin eşleme türleri reklamlarınızın hangi arama sorgularında tetiklenebileceğini doğrudan etkiler.

Google’da kullanabileceğiniz 4 temel anahtar kelime vardır:

  1. Geniş eşleme
  2. Modifiyeli geniş eşleme
  3. Sıralı eşleme
  4. Tam eşleme

Örneğin tam eşlemeye sahip anahtar kelimelerde reklamlarınızın sadece o arama sorgusunda gösterilirken geniş eşlemeli bir anahtar kelime tahmin edemeyeceğiniz arama sorgularında gösterim alabilir.

Google reklamları ile ilgili daha fazla bilgi için ziyaret edin: Google Ads Nedir?

Arama ağı reklamları nasıl fiyatlandırılır?

Google’da SERP (arama motoru sonuç sayfaları) gösterilen reklamlar bir bakıma açık artırma sistemiyle çalışır. Reklam verenler her bir anahtar kelime için maksimum ödemek istedikleri tutarları Google’a bildirir. Belirlediğiniz maksimum TBM teklifi reklam sıralamanızı doğrudan etkiler. Ancak açık artırmayı kazanmak ve sıralamalarda yer edinebilmek Google sadece maksimum TBM teklifinizi göz önünde bulundurmaz.

Google reklamlarınızı, Ad Rank dediği reklam sıralama puanına göre sıralar. Reklam sıralama puanı kalite puanı ile verdiğiniz maks. TBM teklifinizin çarpımı ile elde edilir.

Bunun temel sebebi Google’ın gerçekten kaliteli ilgili reklamları kullanıcılarına sunmak istemesinden kaynaklanır. Bu sayede varoluş amacına hizmet eden kalite puanı değerini oluşturmuştur.

Kalite puanı belirlenirken 3 temel faktör göz önünde bulundurulur.
Reklam alaka düzeyi
Açılış sayfası deneyimi
Beklenen tıklama oranı

Kalite puanınızı nasıl iyileştireceğinizi öğrenin: Kalite puanı nedir? Nasıl artırılır?

Arama Ağı reklamları nasıl oluşturulur?

Google Ads’te arama ağı reklamları oluşturmak için öncelikle bir Google hesabına ihtiyacınız bulunuyor. Herhangi bir gmail hesabı üzerinden Google Ads hesabı oluşturabileceğiniz gibi size özel bir domainden Google hesabı oluşturarakta Google Ads hesabı oluşturabilirsiniz.

Google’da reklam vermeye başlamak için şu adımları izleyin.

  1. Google Ads hesabınızının kampanyalar sekmesine gidin ve simgesinden Yeni kampanya seçeneğini seçin.
  2. Reklam verme hedeflerinizi belirleyin.
  3. Kampanya türü olarak Arama Ağı‘nı seçin.
  4. Kampanyadan almak istediğiniz sonuçları seçin. (internet sitesi ziyareti, telefon aramaları, uygulama indirme)
  5. Kampanyanıza isim verin.
  6. Kampanyanızın arama ağı veya görüntülü reklam ağı iş ortaklarına dahil edilip edilmeyeceğine karar verin.
  7. Kampanyanızın başlangıç ve bitiş tarihlerini belirleyin. (opsiyonel, boş bırakıldığında sürekli aktif olacak şekilde kampanyanız başlayacaktır.)
  8. Reklamlarınızın gösterileceği konumları seçin.
  9. Hedefleyeceğiniz kullanıcıların konuştuğu dilleri seçin.
  10. Harcamak istediğiniz günlük bütçeyi belirleyin.
  11. Teklif verme stratejisinizi belirleyin. (bkn: Google Ads Teklif Stratejileri)
  12. Reklamlarınızın yayınlanması istediğiniz belirli saat aralıkları varsa reklam zaman planması seçeneğini kullanarak bir zaman aralığı ekleyin. (opsiyonel)
  13. Reklam uzantılarınızı ekleyin. (site bağlantısı, açıklama metni, telefon uzantısı v.b) Reklam uzantıları kampanyanızı oluşturmak için gerekli değildir fakat reklamlarınızın performansı açısından son derece önemli rol oynamaktadır. Bu yüzden kampanyanızı oluştururken bu adımı atlamayın.
  14. Reklam grubu türünü seçin. (standart veya dinamik) Eğer anahtar kelime hedefli bir kampanya oluşturmak istiyorsanız standart seçeneği ile devam edin.
  15. İlk reklam grubunuza isim verin.
  16. Reklam vermek istediğiniz anahtar kelimeleri reklam grubunuza ekleyin. Eğer birden fazla reklam grubu oluşturmak istiyorsanız +reklam grubu seçeneğinden devam edin.
  17. Son olarak ilk reklamınızı oluşturun ve kampanyanızı incelemeye gönderin.

Arama Ağı Reklam Optimizasyonu

google-adwords-arama-agi-optimizasyonu-checklist

Anahtar Kelime Optimizasyonu

Anahtar kelime grupları: Reklam gruplarınız altında bulunan anahtar kelimelerin birbiri ile ilişkili olduğundan emin olun. Her bir reklam grubunuzun altında bulunan anahtar kelimelerin birbirleri ile bağlantılı olması gerekir. Bu sayede kullanıcılara daha ilgili reklamlar göstererek reklamlarınızın alaka düzeyini ve tıklama oranlarını artırabilirsiniz.

Eşleme türü: Anahtar kelime eşleme türleri, mevcut anahtar kelimelerinizin hangi arama terimlerinde gösterim alacağını kontrol etmenizi sağlar. Çok geniş eşleme türü kullanımı, gelen tıklamaların ilgi düzeyini düşüreceği gibi gereksiz bütçe harcamanıza neden olabilir.

Çakışan anahtar kelimeler: AdWords hesabınızında birbiri ile çakışan anahtar kelimeleri tespit etmelisiniz. Çünkü bu anahtar kelimeler birbiri ile rekabete girip ortalama tıklama başına maliyetlerinizi yükseltebilir.

Arama terimleri raporu: Arama terimleri raporu, anahtar kelimeleriniz ile eşleşen arama sorgularını gösterir. Düzenli olarak bu raporu çalıştırıp trafik aldığınız arama sorgularını kontrol etmelisiniz.

Negatif anahtar kelimeler: Reklamlarınızın gösterilmesini istemediğiniz arama sorgularını belirlemenizi sağlar. Reklam gruplarınıza / kampanyalarınıza negatif anahtar kelimeler eklemeniz reklamlarınızın daha ilgili kitleye ulaşmasını destekleyecektir. Ayrıca anahtar kelime analizi yaparak negatif eklemeniz gereken anahtar kelimeler ile ilgili fikir sahibi olabilirsiniz.

Dönüşüm & Analytics metrikleri: Bu metrikleri görebilmeniz için öncelikle AdWords hesabınız ile Google Analytics hesabınızı entegre etmeniz, dönüşüm izlemeyi veya Analytics hesabınızdan dönüşümleri AdWords’e aktarmanız gerekmektedir. Entegrasyonları tamamladıktan sonra hangi anahtar kelimelerden ne kadar dönüşüm elde ettiğinizi görebilirsiniz. Aynı zamanda Google Analytics bağlantısı ile hemen çıkma oranı, sitede kalma süresi gibi metrikleri de anahtar kelimeleriniz özelinde görebilirsiniz.

Reklam Optimizasyonu

Başlık ve açıklama: Reklam gruplarınızda bulunan anahtar kelimeler ile reklamlarınızın ilişkili olmasına göstermelisiniz. Karpuz üzerine anahtar kelimeleriniz varsa Armut ile ilgili reklam göstermeniz tahmin edeceğiniz gibi performansınızı düşürecektir.

CTA Kullanımı: Reklam metinlerinizde kullanıcıları harekete geçirecek mesajlara yer vermelisiniz. Bu sayede daha tıklanma olasılığı yüksek reklam metinleri oluşturabilirsiniz.

Alternatif Reklam Metinleri: Reklam gruplarınıza birden fazla reklam ekleyerek en iyi performans vereni bulmaya çalışın.

Mobil Reklam: Reklam gruplarınızda en az bir tane mobile özel reklamların olmasına özen göstermelisiniz.

Landing page: Açılış sayfalarınızın reklam metinleri ve anahtar kelimeleriniz ile alakalı olduğundan emin olun.

Dönüşüm oranları: Kullanıcıların reklamlara tıkladıktan sonraki davranışını atlamayın. Hangi reklamlarınız dönüşümlere ne kadar katkı sağlıyor, hangisi sizin için daha değerli sorusunun cevabını mutlaka öğrenin ve gerekli aksiyonları alın.

Kampanya Optimizasyonu

Reklam Uzantıları: Reklamlarınızda uzantıları kullanmak reklamlarınızda ek bilgiler vermenize, Google anasayfasında daha fazla yer kaplamanıza imkan sağlar. Bu sayede daha dikkat çekici reklamlar oluşturabilir, tıklama oranlarınızı artırabilirsiniz

Reklam rotasyonu: Reklamlarınızın yayınlanacağı rotasyonu değiştirerek performans artışı sağlayabilirsiniz. Google, reklamlarınızı varsayılan olarak tıklamalar için optimize eder. Reklam rotasyonu hakkında daha fazla bilgi alın.

Yer ve Dil ayarları: Reklamlarınızın hangi coğrafi yerlerde nasıl performans sağladığını izlemelisiniz. Bu sayede iyi performans alamadığınız bölgelerde reklam stratejinizi değiştirebilir, iyi sonuçlar elde ettiğiniz bölgelerde daha agresif reklam gösterimleri yapabilirsiniz. Aynı zamanda hedef kitlenizin kullanabileceği arayüz dillerini de aktif etmeyi düşünebilirsiniz.

Arama ağı iş ortakları: Reklamlarınızın yayınlandığı ağların performansını değerlendirmelisiniz. İş ortaklarında yayınlanan reklamlar bazen şaşırtıcı derecede iyi veya kötü sonuçlar verebiliyor.

Yayınlama yöntemi: İyi performans sergileyen kampanyalarınızın yayınlama yöntemini hızlandırılmış olarak değiştirebilirsiniz.

Bütçe & Teklif Optimizasyonu

Günlük bütçe: Günlük bütçenizi kampanyalarınızın performansına göre düzenlemeniz reklam performansınızı artırabilir. İyi performans veren kampanyalarınızın günlük bütçesini artırmak isteyebilirsiniz.

İlk sayfa teklifi: Anahtar kelimelerinizin ilk sayfa teklifinin altında kalmadığından emin olmalısınız. Eğer çok fazla anahtar kelimeye sahip bir kampanyanız varsa anahtar kelimelerinizi filtreleyerek bu anahtar kelimeleri daha kolay tespit edebilirsiniz.

Gösterim payı: Gösterim payı metrikleri ile reklamlarınızın gösterim oranını, reklam sıralaması yüzünden kaybedilen gösterim payını, bütçeden dolayı kaybedilen gösterimleri öğrenebilirsiniz. Gösterim payına (kampanya, reklam grubu, anahtar kelime) sütunlar sekmesinden rekabet ölçümleri metriğinin altından ulaşabilirsiniz.

Cihaz teklifi: Mobil ve masaüstü cihazların performansını izlemelisiniz.  Farklı ekranlardaki rekabete göre cihaz tekliflerinizde düzenleme yapmak isteyebilirsiniz.

Teklif stratejisi: Eğer tekliflerinizi yönetmek için fazla zaman ayıramıyorsanız, reklam verme hedefleriniz doğrultusunda otomatik teklif stratejilerini deneyebilirsiniz.

Teklif Al

Subscribe
Bildir
guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments