Anahtar Kelime Analizi

Ana sayfa » Google Reklam » Anahtar Kelime Analizi

Anahtar kelime analizi, arama motorlarında kullanıcıların hangi arama sorguları yaparak ürün ve hizmetlerinize ulaşabileceğini tespit etmenin sağlayan araştırma sürecidir. Anahtar kelime analizinin amacı, işletmelerin doğru arama sorguları ile doğru sayfalara trafik çekmesine yardımcı olmaktır. Anahtar kelime araştırmasını bir çok yolla yapabilirsiniz. Bu yazıda gerçekten ihtiyacınız olan anahtar kelimeleri nasıl bulabileceğinize değineceğim. Sürece anahtar kelime ve anahtar kelimelerle ilgili bilmeniz gereken bazı kavramları açıklayarak başlamak istiyorum.

anahtar kelime ne demek

Anahtar Kelime nedir?

Anahtar kelime kısaca, bir web sayfasının içeriğini özetleyen kelime veya kelime öbeğidir. Web sayfalarınızın içeriğini özetlerler. Böylece uygun olan arama sorgularında, arama motorları tarafından web sayfanızın kullanıcılara sunulmasını sağlar. Anahtar kelimeler, arama motoru optimizasyon ve arama motoru reklamcılığı kavramlarının temel taşı ve başlangıç noktasıdır diyebiliriz. Daha iyi bir reklam hesabı kalite puanına, daha yüksek organik sıralamalara, hatta daha yüksek dönüşüm oranlarına, kısacası doğru kullanıcılara ulaşmanızı sağlayan en temel kavramdır. Online pazarlama alanındaki faaliyetlerinizde anahtar kelimeler bir çok şekilde karşınıza çıkabilir. Bunlardan bazılarına değinmek istiyorum.

Negatif Anahtar Kelime Nedir?

Negatif anahtar kelime, arama motoru reklamlarında reklamlarınızın gösterim almasını istemediğiniz arama sorgularını engellemenizi sağlayan anahtar kelimelerdir. Anahtar kelimelerinizi belirlerken, bir yandan da hangi anahtar kelimeleri engellemeniz gerektiğini öğrenebilirsiniz. Bu işlem anahtar kelime analiz sürecinizi daha verimli hale getirecektir.

Short-Tail & Long-Tail Anahtar Kelimeler nedir?

Kısa ve uzun anahtar kelimeleri, anahtar kelimelerin kapsamına göre kısa veya uzun kuyruklu diye ayırabiliriz. Bir bakıma kısa kuyruklu anahtar kelimeler daha geniş terimlerden oluşurken uzun kuyruklu anahtar kelimeler daha niş arama sorgularından oluşur diyebiliriz.

Örneğin, kahve çekirdeklerini sattığınız, yeni kurulmuş, sınırlı bir online pazarlama bütçesi olan e-ticaret sitenizin olduğunuz sayalım. Arama motoru optimizasyonu veya arama motoru reklamları için bir bütçe ayırmayı planlıyorsunuz. Anahtar kelimelerinizi “yeşil kahve çekirdeği” ve “kahve” olarak belirlediniz. Yeşil kahve çekirdeği anahtar kelimesinin aylık arama hacmi yani, Google’da bu sorgu üzerinden arama yapan kullanıcıların sayısı ortalama 1000 olarak görünürken, “kahve” kelimesinin aylık ortalama arama hacmi 65.000 olarak görüntüleniyor.

Şimdi bu iki anahtar kelimeye organik sıralamada yükselmek için optimizasyon çalışması yapan bir işletme sahibinin gözünden bakalım. Yeni kurulan, güçlü bir geçmişi olmayan siteye sahibiz. Rekabeti yüksek olan bir arama sorgusunda mı daha rahat yükselme şansımız var, yoksa daha niş daha az rekabeti olan bir arama sorgusunda mı? “kahve” arama sorgusunda index alan sayfaların sayısının 48 milyondan fazla, “yeşil kahve çekirdeği” kelimesinde ise 2 milyon sayfanın Google’da index aldığını söyleyebiliriz. Arada rekabet etmemiz gereken 46 milyona yakın sayfa var!

Şimdi de şöyle düşünelim. Yeni kurulmuş bir e-ticaret sitemiz ve sınırlı online pazarlama bütçemiz vardı. değil mi? Hatta gelin kurgumuzu biraz daha sayısal verilere dökelim. Aylık reklam bütçemiz 1000TL olsun. İlk sırada reklam gösterimlerimizin sonucunda da %10 gibi bir tıklama oranına sahip olacağımızı düşünelim. “kahve” kelimesinde ortalama sayfa üstü teklif önerisi olarak 1.22TL görüntüleniyor. Yani bu anahtar kelimede ay boyunca reklam vermek istesek 7930TL reklam harcaması yapmamız gerekiyor. Diğer yandan “yeşil kahve çekirdeği” kelimesinde reklam vermek istesek, ortalama tıklama başına maliyetlerimizin maksimum 1.33TL olduğunu görebiliyoruz. Yine aynı tıklama oranı ile bir hesap yaptığımızda aylık bu anahtar kelime için oluşacak reklam maliyetimizin 133TL olacaktır. Az mı geldi? Emin olun daha ekleyebileceğimiz bir çok uzun kuyruklu anahtar kelime var. Tabi bir de kahve arayan insana mı yeşil kahve çekirdeği satma olasılığınız yüksek yoksa tam olarak yeşil kahve arayan insana mı?

Uzun ve kısa kuyruklu anahtar kelimeleri kısaca özetleyecek olursak;

  • Long tail anahtar kelimelerin dönüşüm oranları genellikle daha yüksektir.
  • Long tail anahtar kelimeler daha spesifik olduğu için arama hacimleri düşüktür
  • Long tail anahtar kelimelerde short tail anahtar kelimelere göre rekabet daha düşüktür.

Anahtar kelimelerin yapısına değindikten sonra anahtar kelime analiz sürecinizi etkileyecek iki farklı konu başlığını da kısaca ele alarak anahtar kelime analiz sürecimize başlayacağız.

LSI Keywords

Latent Semantic Indexing, her ne kadar arama motoru optimizasyonu sürecinde daha çok karşınıza çıkacak olsa da yeni anahtar kelime arayış sürecinde eminim size faydası olacaktır.  LSI kısaca, kelimeler arası anlamsal ilişkisi olan terimleri ifade eder.

Örneğin “kırmızı araba” söz öbeğini düşünelim. Bu bir oyuncak, bir araç veya bir oyun ismi olabilir. Bunun gerçekten ne olduğunu LSI kelimeleri kullanarak arama motorlarına anlatabilirsiniz. Bu bölümde çok zaman geçirmeyeceğim sadece biraz bilginiz olsun istedim.

Anahtar Kelime Analizi Nasıl Yapılır?

Yukarıda anahtar kelime yapılarıyla ilgili bazı teknik bilgilerden bahsettik. Birden fazla yolla yeni anahtar kelime fikirleri elde edebilirsiniz. Gelin şimdi de bu anahtar kelime analizi sürecini nasıl yapacağımıza bakalım.

1. Anahtar Kelime Planlayıcı

Anahtar kelime planlayıcı, Google’ın kullanıcılarına sunmuş olduğu, anahtar kelime hacimleri ve onlarla ilgili istatistikleri sunan kullanımı ücretsiz bir analiz aracıdır. Anahtar kelime planlayıcıyı, yeni anahtar kelimeler bulmak ve arama hacimlerini öğrenmek için rahatlıkla kullanabilirsiniz.

Anahtar kelime planlayıcıyı kullanmak için Google Ads hesabınızda oturum açın. Ekranın sağ üstünde bulunan araçlar sekmesinden planlayıcıya ulaşabilirsiniz. Daha sonra karşınıza bu araçla ne yapmak istediğinizi seçeceğiniz bölüm gelecek.

Bu alanda seçiminize göre yeni anahtar kelime fikirleri elde edebilir veya mevcut anahtar kelimelerinizle ilgili arama hacimler, rekabet veya ortalama tıklama başı maliyetlere ulaşabilirsiniz.

Yeni anahtar fikirlerine ulaşmak için “anahtar kelime bul”u seçtikten sonra karşınıza URL, kelime öbeği veya anahtar kelime yazabileceğiniz alan gelecektir. Bu alanı doldurduktan sonra araştırma sürecini başlatıyoruz.

Anahtar kelime analiz aracının sol üst bölümünden verilerinizi seçeceğiniz yer, dil ve arama ağına göre özelleştirebilirsiniz.

 

Evet, artık planlayıcıya girmiş olduğunuz anahtar kelimelerle ilgili anahtar kelime fikirlerine ulaştınız. Bu tabloda ayrıca anahtar kelimelerin ortalama aylık arama hacimlerini, rekabeti ve ortalama cpc maliyetlerini de görebilirsiniz.

Bonus: Anahtar kelime analiz aracında filtre kullanımı

Anahtar kelime fikirlerini ort. aranma hacmi, rakbet düzeyi, anahtar kelime metni gibi belirli seçeneklere göre filtreleyebilirsiniz.

Örneğin yukarıda yaptığımız analiz sonuçlarının “spor ayakkabı” kelimesini kesinlikle geçirmesini istiyorsak, anahtar kelime metninde “spor ayakkabı” kelimesinisini içerir diyebiliriz. Bu filtrelemeden sonra çıkan sonuçlar şu şekilde olacaktır.

 

2. Google Arama Sonuçları

Google’da arama yaparakta anahtar kelimeler hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Öncelikle ürün veya hizmetinizi anlatan en basit sorgularla araştırma sürecine başlayabilirsiniz.

Sorgularınızı karşınıza çıkan önerilere göre yavaş yavaş eklemeler yaparak geliştirebilirsiniz. Böylece yeni anahtar kelime fikirleri ve uzun kuyruklu anahtar kelimeler elde edebilirsiniz.

3. Keywordtool.io

Keywordtool.io anahtar kelime planlayıcıya benzer, kullanması biraz daha basit ama etkili bir anahtar kelime analiz aracıdır. Keywordtool.io’nun standart sürümünü ücretsiz kullanabiliyorsunuz. Ancak arama hacimlerini, cpc maliyetlerini, rekabet istatistiklerini görebilmek için pro kullanıcı olmanız gerekiyor. Aynı zamanda ücretsiz sürümde, anahtar kelime sorgularınız için sadece 5 adet negatif belirleyebiliyorsunuz.

Bu aracı bu kadar özel kılan şey ise sadece Google için değil birden çok arama motoru için veri elde etmenizi sağlayabilmesidir. Youtube’da yapılan sorgular ile Google’da yapılan sorgular birinden çok farklı temalara sahip olabilir. Eğer böyle bir ihtiyacınız varsa keywordtool’dan faydalanabilirsiniz.

4. Ubersuggest

Keywordtool.io’ya benzer bir anahtar kelime analiz aracı. Yine aynı şekilde filtremeleme yapabiliyor ve negatif kelimeler belirleyebiliyorsunuz. Keywordtool’un aksiyone Ubersuggest’te arama hacimleri, ortalama cpc değerleri ve rakabet oranlarını açık bir şekilde geçmişe yönelik verileri de elde edebilecek şekilde görebiliyorsunuz. Ayrıca arama sorgularını KW planer ve Google Suggest’te göre filtreleyebiliyorsunuz.

5. Semrush

2 Milyon’dan fazla üyesi bulunan Semrush en popüler araçlardan bir tanesidir. Semrush’u bu kadar popüler bir araç yapan şey tabi ki sadece anahtar kelime analiz değil. Semrush aynı zamanda rakiplerinizin SERP’teki konumu, reklamları,  website içerikleriniz ve sitenize gelen bağlantılar hakkında da size bilgi verir. Semrush hakkında çok detaylı bilgi alabileceğiniz yazı için buradan buyrun.

Bonus

Google’da yapılan aramalarda otomatik tamamlanan arama sorgularını görmek için Soovle’yi kullanabilirsiniz.B akalım leb demeden leblebiyi anlayabiliyor mu?

Yok artık Lebron james! Bir Lebron olmasa da en azından leblebi tozu’na atlayan kullanıcılar varmış.

Son olarak 127 arama motoru uzmanının anahtar kelime analizi için kullandığı toolları paylaşmak istiyorum. Sizin favoriniz hangisi?

Online pazarlama kampanyalarınızın performansını artırmaya yönelik ipuçları almak ister misiniz?



Anahtar kelime analizi, arama motorlarında kullanıcıların hangi arama sorguları yaparak ürün ve hizmetlerinize ulaşabileceğini tespit etmenin sağlayan araştırma sürecidir. Anahtar kelime analizinin amacı, işletmelerin doğru arama sorguları ile doğru sayfalara trafik çekmesine yardımcı olmaktır. Anahtar kelime araştırmasını bir çok yolla yapabilirsiniz. Bu yazıda gerçekten ihtiyacınız olan anahtar kelimeleri nasıl bulabileceğinize değineceğim. Sürece anahtar kelime ve anahtar kelimelerle ilgili bilmeniz gereken bazı kavramları açıklayarak başlamak istiyorum.

anahtar kelime ne demek

Anahtar Kelime nedir?

Anahtar kelime kısaca, bir web sayfasının içeriğini özetleyen kelime veya kelime öbeğidir. Web sayfalarınızın içeriğini özetlerler. Böylece uygun olan arama sorgularında, arama motorları tarafından web sayfanızın kullanıcılara sunulmasını sağlar. Anahtar kelimeler, arama motoru optimizasyon ve arama motoru reklamcılığı kavramlarının temel taşı ve başlangıç noktasıdır diyebiliriz. Daha iyi bir reklam hesabı kalite puanına, daha yüksek organik sıralamalara, hatta daha yüksek dönüşüm oranlarına, kısacası doğru kullanıcılara ulaşmanızı sağlayan en temel kavramdır. Online pazarlama alanındaki faaliyetlerinizde anahtar kelimeler bir çok şekilde karşınıza çıkabilir. Bunlardan bazılarına değinmek istiyorum.

Negatif Anahtar Kelime Nedir?

Negatif anahtar kelime, arama motoru reklamlarında reklamlarınızın gösterim almasını istemediğiniz arama sorgularını engellemenizi sağlayan anahtar kelimelerdir. Anahtar kelimelerinizi belirlerken, bir yandan da hangi anahtar kelimeleri engellemeniz gerektiğini öğrenebilirsiniz. Bu işlem anahtar kelime analiz sürecinizi daha verimli hale getirecektir.

Short-Tail & Long-Tail Anahtar Kelimeler nedir?

Kısa ve uzun anahtar kelimeleri, anahtar kelimelerin kapsamına göre kısa veya uzun kuyruklu diye ayırabiliriz. Bir bakıma kısa kuyruklu anahtar kelimeler daha geniş terimlerden oluşurken uzun kuyruklu anahtar kelimeler daha niş arama sorgularından oluşur diyebiliriz.

Örneğin, kahve çekirdeklerini sattığınız, yeni kurulmuş, sınırlı bir online pazarlama bütçesi olan e-ticaret sitenizin olduğunuz sayalım. Arama motoru optimizasyonu veya arama motoru reklamları için bir bütçe ayırmayı planlıyorsunuz. Anahtar kelimelerinizi “yeşil kahve çekirdeği” ve “kahve” olarak belirlediniz. Yeşil kahve çekirdeği anahtar kelimesinin aylık arama hacmi yani, Google’da bu sorgu üzerinden arama yapan kullanıcıların sayısı ortalama 1000 olarak görünürken, “kahve” kelimesinin aylık ortalama arama hacmi 65.000 olarak görüntüleniyor.

Şimdi bu iki anahtar kelimeye organik sıralamada yükselmek için optimizasyon çalışması yapan bir işletme sahibinin gözünden bakalım. Yeni kurulan, güçlü bir geçmişi olmayan siteye sahibiz. Rekabeti yüksek olan bir arama sorgusunda mı daha rahat yükselme şansımız var, yoksa daha niş daha az rekabeti olan bir arama sorgusunda mı? “kahve” arama sorgusunda index alan sayfaların sayısının 48 milyondan fazla, “yeşil kahve çekirdeği” kelimesinde ise 2 milyon sayfanın Google’da index aldığını söyleyebiliriz. Arada rekabet etmemiz gereken 46 milyona yakın sayfa var!

Şimdi de şöyle düşünelim. Yeni kurulmuş bir e-ticaret sitemiz ve sınırlı online pazarlama bütçemiz vardı. değil mi? Hatta gelin kurgumuzu biraz daha sayısal verilere dökelim. Aylık reklam bütçemiz 1000TL olsun. İlk sırada reklam gösterimlerimizin sonucunda da %10 gibi bir tıklama oranına sahip olacağımızı düşünelim. “kahve” kelimesinde ortalama sayfa üstü teklif önerisi olarak 1.22TL görüntüleniyor. Yani bu anahtar kelimede ay boyunca reklam vermek istesek 7930TL reklam harcaması yapmamız gerekiyor. Diğer yandan “yeşil kahve çekirdeği” kelimesinde reklam vermek istesek, ortalama tıklama başına maliyetlerimizin maksimum 1.33TL olduğunu görebiliyoruz. Yine aynı tıklama oranı ile bir hesap yaptığımızda aylık bu anahtar kelime için oluşacak reklam maliyetimizin 133TL olacaktır. Az mı geldi? Emin olun daha ekleyebileceğimiz bir çok uzun kuyruklu anahtar kelime var. Tabi bir de kahve arayan insana mı yeşil kahve çekirdeği satma olasılığınız yüksek yoksa tam olarak yeşil kahve arayan insana mı?

Uzun ve kısa kuyruklu anahtar kelimeleri kısaca özetleyecek olursak;

  • Long tail anahtar kelimelerin dönüşüm oranları genellikle daha yüksektir.
  • Long tail anahtar kelimeler daha spesifik olduğu için arama hacimleri düşüktür
  • Long tail anahtar kelimelerde short tail anahtar kelimelere göre rekabet daha düşüktür.

Anahtar kelimelerin yapısına değindikten sonra anahtar kelime analiz sürecinizi etkileyecek iki farklı konu başlığını da kısaca ele alarak anahtar kelime analiz sürecimize başlayacağız.

LSI Keywords

Latent Semantic Indexing, her ne kadar arama motoru optimizasyonu sürecinde daha çok karşınıza çıkacak olsa da yeni anahtar kelime arayış sürecinde eminim size faydası olacaktır.  LSI kısaca, kelimeler arası anlamsal ilişkisi olan terimleri ifade eder.

Örneğin “kırmızı araba” söz öbeğini düşünelim. Bu bir oyuncak, bir araç veya bir oyun ismi olabilir. Bunun gerçekten ne olduğunu LSI kelimeleri kullanarak arama motorlarına anlatabilirsiniz. Bu bölümde çok zaman geçirmeyeceğim sadece biraz bilginiz olsun istedim.

Anahtar Kelime Analizi Nasıl Yapılır?

Yukarıda anahtar kelime yapılarıyla ilgili bazı teknik bilgilerden bahsettik. Birden fazla yolla yeni anahtar kelime fikirleri elde edebilirsiniz. Gelin şimdi de bu anahtar kelime analizi sürecini nasıl yapacağımıza bakalım.

1. Anahtar Kelime Planlayıcı

Anahtar kelime planlayıcı, Google’ın kullanıcılarına sunmuş olduğu, anahtar kelime hacimleri ve onlarla ilgili istatistikleri sunan kullanımı ücretsiz bir analiz aracıdır. Anahtar kelime planlayıcıyı, yeni anahtar kelimeler bulmak ve arama hacimlerini öğrenmek için rahatlıkla kullanabilirsiniz.

Anahtar kelime planlayıcıyı kullanmak için Google Ads hesabınızda oturum açın. Ekranın sağ üstünde bulunan araçlar sekmesinden planlayıcıya ulaşabilirsiniz. Daha sonra karşınıza bu araçla ne yapmak istediğinizi seçeceğiniz bölüm gelecek.

Bu alanda seçiminize göre yeni anahtar kelime fikirleri elde edebilir veya mevcut anahtar kelimelerinizle ilgili arama hacimler, rekabet veya ortalama tıklama başı maliyetlere ulaşabilirsiniz.

Yeni anahtar fikirlerine ulaşmak için “anahtar kelime bul”u seçtikten sonra karşınıza URL, kelime öbeği veya anahtar kelime yazabileceğiniz alan gelecektir. Bu alanı doldurduktan sonra araştırma sürecini başlatıyoruz.

Anahtar kelime analiz aracının sol üst bölümünden verilerinizi seçeceğiniz yer, dil ve arama ağına göre özelleştirebilirsiniz.

 

Evet, artık planlayıcıya girmiş olduğunuz anahtar kelimelerle ilgili anahtar kelime fikirlerine ulaştınız. Bu tabloda ayrıca anahtar kelimelerin ortalama aylık arama hacimlerini, rekabeti ve ortalama cpc maliyetlerini de görebilirsiniz.

Bonus: Anahtar kelime analiz aracında filtre kullanımı

Anahtar kelime fikirlerini ort. aranma hacmi, rakbet düzeyi, anahtar kelime metni gibi belirli seçeneklere göre filtreleyebilirsiniz.

Örneğin yukarıda yaptığımız analiz sonuçlarının “spor ayakkabı” kelimesini kesinlikle geçirmesini istiyorsak, anahtar kelime metninde “spor ayakkabı” kelimesinisini içerir diyebiliriz. Bu filtrelemeden sonra çıkan sonuçlar şu şekilde olacaktır.

 

2. Google Arama Sonuçları

Google’da arama yaparakta anahtar kelimeler hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Öncelikle ürün veya hizmetinizi anlatan en basit sorgularla araştırma sürecine başlayabilirsiniz.

Sorgularınızı karşınıza çıkan önerilere göre yavaş yavaş eklemeler yaparak geliştirebilirsiniz. Böylece yeni anahtar kelime fikirleri ve uzun kuyruklu anahtar kelimeler elde edebilirsiniz.

3. Keywordtool.io

Keywordtool.io anahtar kelime planlayıcıya benzer, kullanması biraz daha basit ama etkili bir anahtar kelime analiz aracıdır. Keywordtool.io’nun standart sürümünü ücretsiz kullanabiliyorsunuz. Ancak arama hacimlerini, cpc maliyetlerini, rekabet istatistiklerini görebilmek için pro kullanıcı olmanız gerekiyor. Aynı zamanda ücretsiz sürümde, anahtar kelime sorgularınız için sadece 5 adet negatif belirleyebiliyorsunuz.

Bu aracı bu kadar özel kılan şey ise sadece Google için değil birden çok arama motoru için veri elde etmenizi sağlayabilmesidir. Youtube’da yapılan sorgular ile Google’da yapılan sorgular birinden çok farklı temalara sahip olabilir. Eğer böyle bir ihtiyacınız varsa keywordtool’dan faydalanabilirsiniz.

4. Ubersuggest

Keywordtool.io’ya benzer bir anahtar kelime analiz aracı. Yine aynı şekilde filtremeleme yapabiliyor ve negatif kelimeler belirleyebiliyorsunuz. Keywordtool’un aksiyone Ubersuggest’te arama hacimleri, ortalama cpc değerleri ve rakabet oranlarını açık bir şekilde geçmişe yönelik verileri de elde edebilecek şekilde görebiliyorsunuz. Ayrıca arama sorgularını KW planer ve Google Suggest’te göre filtreleyebiliyorsunuz.

5. Semrush

2 Milyon’dan fazla üyesi bulunan Semrush en popüler araçlardan bir tanesidir. Semrush’u bu kadar popüler bir araç yapan şey tabi ki sadece anahtar kelime analiz değil. Semrush aynı zamanda rakiplerinizin SERP’teki konumu, reklamları,  website içerikleriniz ve sitenize gelen bağlantılar hakkında da size bilgi verir. Semrush hakkında çok detaylı bilgi alabileceğiniz yazı için buradan buyrun.

Bonus

Google’da yapılan aramalarda otomatik tamamlanan arama sorgularını görmek için Soovle’yi kullanabilirsiniz.B akalım leb demeden leblebiyi anlayabiliyor mu?

Yok artık Lebron james! Bir Lebron olmasa da en azından leblebi tozu’na atlayan kullanıcılar varmış.

Son olarak 127 arama motoru uzmanının anahtar kelime analizi için kullandığı toolları paylaşmak istiyorum. Sizin favoriniz hangisi?