7 Adımda Adwords Optimizasyon

Ana sayfa » Google Reklam » 7 Adımda Adwords Optimizasyon

AdWords’ten aldığınız tıklamaların %100’ü dönüşümle gerçekleşmedikçe yapılması gerekenler testler, optimizasyonlar mutlaka vardır.  Hiç bir zaman %100 dönüşüm oranına sahip olamayacağımızı düşünürsek bu süreç sürekli devam edecektir. Bu yazımda AdWords kampanyalarınızın performansını artırabilecek 7 basit öneriye değineceğim.

Ayrıca daha detaylı bilgiye sahip olmak istiyorsanız aşağıdaki ilgili yazılarımı da okumanızı tavsiye ederim

  1. Google Ads Nedir?
  2. Arama Ağı Reklamları

  1. Arama sorgusu / yerleşim raporu
  2. Reklam uzantıları
  3. Reklam metini
  4. Açılış sayfası
  5. İstatistikler segmenti
  6. Rekabet ölçümleri
  7. Negatif anahtar kelimeler

1. Arama Sorguları

Muhtemelen en çok kullanılan olmakla beraber hayati önem taşıyan bir raporlamadır. Arama sorgusu raporları sayesinde anahtar kelimelerinizi tetikleyen arama sorgularını görebilirsiniz. Bu rapor sayesinde kampanyanıza anahtar kelime veya negatif anahtar kelime ekleyebilirsiniz. GDN’de hemen hemen aynı mantıkla çalışmaktadır. Reklamlarınızın gösterildiği yerleşimleri belirleyebilir, ilgisiz yerleşimleri engelleyebilirsiniz.

2. Reklam uzantıları

İşletmenize uygun olan tüm reklam uzantılarını kullanmanızı öneriyorum. Reklam uzantıları genel anlamda tıklama oranlarınızı arttıracaktır. Kullanıcılara ek bilgiler sunarak mesajınızı daha iyi aktarmanızı sağlayacaktır.

3. Reklam metinlerinizi iyileştirin

Her zaman mutlaka aktif en az 2 reklam metniniz bulunmalı. Sürekli iyileştirme içinde olmalısınız. unutmamanız gereken bir diğer şey ise mobile özel reklam metinleridir. Reklam metninlerinizi iyileştirmek için önceki yazıma göz atabilirsiniz.

4. Açılış sayfanızı geliştirin

Açılış sayfanızda yapacağınız en küçük değişiklikler bile dönüşüm oranlarınızda sürpriz artışlar yaratabilir. Hiç kimse süpermarketlerde et reyonunda sebze görmek istemez. Mümkünse düzenli aralıklarla A/B testi yapın. Örnek olarak “satın al” butonunun renk değişimi satışları %10-%20 arttırabiliyor. Önümüzdeki günlerde açılış sayfası optimizasyonu hakkında detaylı olarak yazacağım

5. İstatistikler segmentini kullanın

Genel olarak çok fazla kullanılmasada çok yararlı optimizasyon yapmanızı sağlayacak bölümdür. Performansınıza daha derinden bakarak, faydalı adımlar atmanızı sağlayacaktır.

İstatistikler boyutundan bir kaç örnek verelim;

Zaman boyutu: Ziyaretçilerinizin günün hangi günlerde veya saatlerde daha fazla dönüşüm gerçekleştirmeye yatkın olduğunu görebilir, bu günlere veya saatlere özel kampanyalar veya ortalama konumda artış sağlayabilirsiniz.

Ücretli ve Organik: Google webmaster tools’u adwords hesabınıza bağlayarak yeni anahtar kelimeleri keşfedebilirsiniz. Eklemeyi düşündüğünüz anahtar kelimeler için yorum yapmanızı sağlayacaktır. İnanın buna değecektir.

6. Rekabet ölçümleri

Kampanyalarınızın gösterim payını ölçümleyerek aldığınız tıklamaların almaya uygun olduğunuz tıklamalara oranını görebilirsiniz.

Sütunlar sekmesinden rekabet ölçümlerinden Adwords hesabınıza ekleyebilirsiniz.

Rekabet ölçümlerini kampanya ve reklam grupları için kullanabilirsiniz.

Gösterim payı metrikleri ile reklamlarınızın gösterim oranını, reklam sıralaması yüzünden kaybedilen gösterim payını, bütçeden dolayı kaybedilen gösterimleri öğrenebilirsiniz.

7. Negatif anahtar kelimeler

Adwords kampanyalarınızda rutin olarak yapmanız gereken bir diğer işlemde negatif anahtar kelimelerinizi arttırmanızdır. İyi bir reklam performansı için ürün veya hizmetinizle alakalı olmayan tıklamaları önlemelisiniz. Negatif anahtar kelime fikirlerini arama sorguları raporundan bulabilirsiniz. Eğer yeni oluşturulmuş bir kampanyanız varsa daha önceden yazmış olduğum yazıya göz atmanızda fayda var.

Tabiki optimizasyon süreci bunlarla sınırlı değil. Eklemek istediğiniz olmazsa olmaz dediğiniz bölümler varsa bizimle paylaşabilirsiniz.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Online pazarlama kampanyalarınızın performansını artırmaya yönelik ipuçları almak ister misiniz?



2019
Dijital Pazarlama İstatistikleri