KPI Nedir? Nasıl Takip Edilir?

Ana sayfa » Genel » KPI Nedir? Nasıl Takip Edilir?

Dijital pazarlama alanında çalışacak herkesin öncelikli olarak haberdar olması gereken terimlerden biri de KPI’dir.

KPI’ın yani “key performance indicator”, anahtar performans göstergesi olarak çevrilebilir. Kurulan firmanın ya da şirketin hedeflerine bağlı olarak gösterdiği performansın ölçüsüdür.KPI’ın değerleri çoğu zaman rakamlardan oluşur, oran ya da tam sayı olabilir fakat bazı durumlarda ise olumlu ya da olumsuz şeklinde de olabilir.

KPI’lernin belirlenmesi hem yeni kurulan hem de uzun süredir piyasada olan şirketlerin ya da firmaların sağlıklı ve başarılı bir büyüme sağlayabilmeleri için önemli bir adımdır. Bunun için de önceden şirketin hedeflerinin belirlenmesi gerekecektir. KPI şirketin performansının belirlenmiş hedeflere göre ne durumda olduğunu gösterdiği için bu mühimdir.

Fakat burada göz önünde bulundurulması gereken bir başka mesele de şirketlerin, özellikle de büyük ve farklı departmanlara sahip olanların tek ve belli bir KPI’si olamayacağıdır. Her departmanın KPI’sı farklı olmalıdır. Örneğin dijital pazarlama departmanı ile insan kaynakları departmanının hedeflerinin aynı olması beklenemez, bu nedenle de performansları da farklı hedeflere göre değerlendirilmelidir.

Firmalarda KPI belirlenmesi kesinlikle atlanmaması gereken önemli adımlardan biridir. KPI şirketin o anda ne durumda olduğunu, varsa sorunları ve pürüzleri gösterir, buna göre de bunların giderilmesi için atılabilecek adımlar kararlaştırılır. Aynı şekilde şirketin başarılı olduğu alanlar ve konular da göz önüne alınır ve işe yarayan yöntemlerin tekrarlanması sağlanılır.

KPI belirlenmesi özellikle de dijital pazarlama alanında şirketlerin büyümesini ve başarısını direkt olarak etkileyen bir eylemdir. Dijital pazarlamada sektörün içinde olmayanlar için başarı somut bir şekilde gözlemlenebilen bir şeydir, fakat sektörün içindekiler ve şirket kurucuları içinse basit bir durum değildir. Özellikle de dijital dünyada çok fazla farklı parametre olduğu ve bunlardaki başarıların farklı sektörler için farklı anlamlar ifade edebileceği düşünülürse başarının ölçülmesi için daha farklı birimler gerekecektir. İşte KPI’lerin sunduğu yardım burada devreye girecektir.

KPI’lerin görülmesi için öncelikli olarak firmaların kendilerine hedefler belirlemesi gerekir. Bu hedeflerin de olabildiğince gerçekçi ve seçici olması önemlidir. Dijital pazarda hangi alanda büyüme görmek istediğiniz belli olmalıdır. Bu sitenize gelen ziyaretçi sayısı olabilir, verdikleri etkileşim miktarı olabilir hatta gelen e-posta sayıları da olabilir. Hepsinin birden istenmesi hem gerçekçi olmayacak hem de başarıya giden yolda fazladan emek ve vakit kaybına sebep olacaktır.

Uygun hedeflerin belirlenmesi ise tamamen şirket sahiplerinin amaçlarına ve sattıkları ürün ya da hizmetin ne olduğuna bağlıdır. Örneğin kimi ürünler sosyal medyadaki takipçilerin verdikleri etkileşim sayesinde satılabilirler, kimi hizmetler ise e-posta yoluyla fiyat sorulduğunda. İşte bu yüzden KPI belirlenmeden önce şirketin ürün ya da hizmeti göz önünde bulundurulmalı, gerekli araştırma yapılmalıdır. Bunun üzerine belirlenen KPI’ler şirket başarısını net bir şekilde göstermekle kalmayacak aynı zamanda gelecek olası tehlikelere karşı firma sahiplerini ve çalışanları uyaracak ve bunun için gereken önlemlerin alınmasına yardımcı olacaktır.

Dijital pazarlama alanı için özel olarak bakılırsa KPI’ler farklı dijital ölçütlerin birbirlerine oranları olarak belirlenirler. Örneğin web sitesinin aldığı ziyaretçi ya da etkileşim sayısının yapılan satışa ya da kazanılan paranın miktarına oranı olabilir. Tavsiye edilen sayısal olarak karşılığı olan değerlerin ölçülmesidir. Burada gözden kaçırılmaması gereken unsur ölçülen değerlerin koyulan hedeflerle uyumlu olmasıdır, aksi takdirde sonuçlar yönlendirme konusunda faydalı olmayabilir.

Elbette KPI’ler belirlenirken her parametrenin ölçülmesine gerek yoktur, kimileri tamamen vakit kaybına sebep olabilir. Değişmeyen, firmanızın değiştiremeyeceği şeyleri ölçmenizin pek manası olmayacaktır.

Belirlenen KPI’lerin kimilerinin kullanılan kanallara özel olması gerekir, burada dikkat edilmesi gereken hangi sosyal medya araçlarının kullanıldığı ve bu kanalların ziyaretçi etkileşimlerinin ne şartlar altında gerçekleştiğidir.

Örnek vermek gerekirse kullanılan kanal sosyal medya ise öncü göstergeniz takipçi sayınız olacaktır. KPI’leriniz ise etkileşim miktarı, sosyal medya sayfanızdan web sitenize ziyaret sayısı ve asıl olarak da bunların dönüşümüdür. Öte yandan kullandığınız kanal başka sitelerden gelen ziyaretlerse öncü göstergeniz bu ziyaretlerin sayısıyken KPI’leriniz site ziyaretleri, dönüşümler ve son hasılat olacaktır. Önemli olan farklı kanalların farklı KPI’lerinin olduğudur. SEO, yani arama motoru optimizasyonu yapılmış içeriklerden ya da e-posta listenizden direkt olarak kâr bekleyebilir, bunu hedef haline getirip KPI’lerinizi buna göre belirleyebilirken sosyal medya sayfalarınızın direkt olarak kâra etki etmesini beklemek gerçekçi olmayacaktır. Daha fazla insana ulaşmak ve marka farkındalığı yaratmak gibi hedefler sosyal medya kanallarınız için daha uygun seçeneklerdir.

KPI’ler kimileri için ilk bakışta gereksiz görünebilir fakat firmanız hakkındaki verilerin birbirlerine ve koyduğunuz hedeflere göre karşılaştırmaları size normalde farkedemeyeceğiniz pek çok bilgiyi sunacaktır. Bunun için tek yapmanız gereken KPI’lerinizi belirlerken bazı noktalara dikkat etmek olacaktır.

Öncelikle KPI’leriniz belirsizlikten uzak olmalıdır. Örneğin “ziyaretçi sayısı” tek başına pek de bir anlam ifade etmez, bunun yerine belirli sosyal medya kanallarından gelen ziyaretçilerin sayısı ya da web sitenize yönlendirmeyle gelen ziyaretçi sayısı çok daha özel bir grubu işaret eder. Bu verilerle belirlenmiş KPI’ler size firmanıza yön vermek için gerekli olan bilgileri sunacaktır.

Örneğin “ziyaretçi sayısı” tek başına pek de bir anlam ifade etmez, bunun yerine belirli sosyal medya kanallarından gelen ziyaretçilerin sayısı ya da web sitenize yönlendirmeyle gelen ziyaretçi sayısı çok daha özel bir grubu işaret eder. Bu verilerle belirlenmiş KPI’ler size firmanıza yön vermek için gerekli olan bilgileri sunacaktır.

KPI’lerinizde aranması gereken bir başka özellik ise ölçülebilir olmalarıdır. Verileriniz ve hedefleriniz tercihen sayısal bir şekilde ölçülebilir değerler olmalı, değilse bile en azından olumlu ya da olumsuz bir durumda olduğu kesin olarak farkedilebilmelidir. Ölçülemeyen değerler, örneğin “müşterilerin memnuniyeti” size açık bir veri vermez, hedeflerinize yaklaşıp yaklaşmadığınızı göremezsiniz. Daha spesifik ve sayılabilir değerler istiyorsanız “web sitenize gelen olumlu müşteri yorumu sayısı” gibi verileri tercih edebilirsiniz.

KPI’ler belirlenirken hem firmanız hakkındaki verilere hem de hedeflerinize ihtiyaç vardır. Verilerinizi seçerken gösterdiğiniz özeni hedeflerinizi belirlerken de göstermelisiniz. Dikkat edilmesi gereken nokta hedeflerin gerçekçi olmasıdır. Firmanız ilk kurulduğunda yüksek hedefler koymak için hevesli olabilirsiniz fakat ulaşılmayacak hedefler KPI’lerinizi de işe yaramaz bir hale getirecektir. Ulaşılabilir hedefler firmanızın yer aldığı pazarın ve firmanızın durumu hakkında size bilmeniz gerekenleri öğretecek, bu şekilde de objektif kararlar almanıza yardımcı olacaktır.

KPI’lerinizin, onları belirlemek için kulllandığınız parametrelerin ve hedeflerin firmanızın ya da şirketinizin sattığı ürün ya da hizmetle ilgili yakından bağlantısı olduğuna emin olmanız da eşit derecede önemlidir. Ürününüzün ya da hizmetinizin görsel olarak bir anlamı olamayabilir, böyle bir durumda görsellerin paylaşımının ağırlıkta olduğu sosyal medya kanallarından edineceğiniz takipçiler ya da gelen etkileşim sayısı ne kadar fazla olursa olsun hedeflerinize bir etkisi olmayacaktır. Ya da hedeflerinizi böyle alanlarda belirlerseniz onlara ulaşmakta harcadığınız emek ve zaman boşuna olabilir.

Son olarak da hedefleriniz ve verilerinizi elde etmek için mutlaka belli bir zaman sınırlandırması koymanız gereklidir. Elde etmek istediğiniz web sitesi ziyaretçi sayısı ya da kâr miktarı için bir zaman sınırlandırması olmazsa o vakit bunlar hedef sayılmazlar.

Zaman sınırlandırmasının KPI’ler için bir başkası faydası vardır. Ekonominin gidişatı, ürün ya da hizmetinizin pazarının durumu da zaman içinde sürekli olarak değişkenlik gösterecektir. Hedefleriniz, buna bağlı olarak da KPI’leriniz zamanla sınırlandırılmış olduğunda dış etkenlerin de başarınıza olan etkisini çok daha net bir şekilde görebilirsiniz.

KPI’lerin belirlenme aşamasında düşülecek hatalarda başka biri de faydalı olduklarını göz önüne alarak gereğinden fazla takip edilecek KPI’nin oluşturulmasıdır. Bu nedenle de bu işe başlarken sizin ve firmanız için nelerin önemli olduğunu ve hangi veriler ve hedeflerin sizi başarı ve büyümeye götüreceğini hesaplamak akıllıca olacaktır. Şirketinizin yanında takımınızın ve o anda yürürlükte olan projelerinizin de göz önüne alınması faydalı olacaktır. Aksi takdirde fazla KPI’lerin takibi vakit ve enerji kaybına sebep olacak faydadan çok zararını görmenize neden olacaktır.

Öyleyse KPI’ler belirlenirken nelere odaklanılmalı?

Bu firmanıza, sattığınız ürün veya hizmete, o anda pazarın ve ekonominin durumuna göre değişir. Yaygın örnekler arasında daha fazla dönüşüm (sosyal medya takipçileriniz ya da e-posta listelerinizdeki insanların kâra dönüşümü) veya direkt olarak daha fazla satış ve daha fazla takipçi olabilir.

Her ne kadar önceden tahmin yürütmeye çalışsanız, olabildiğince hesaplasanız da KPI’ler biraz da deneme yanılma yöntemiyle belirlenecektir. Özellikle de piyasada henüz olmayan yeni bir hizmet ya da ürünle dijital pazara atılıyorsanız hangi unsurların büyümenize yardımcı olacağını kesin bir şekilde bilmeniz imkansız olacaktır. Belki de e-posta listenizdeki takipçilerin gün geçtikçe arttığını görecek, bundan memnun olacaksınız fakat ay sonunda bunun hiçbir şekilde kâr getirmediğine şahit olacaksınız. Böyle bir durumda hedeflerinizi ve parametrelerinizi değiştirerek farklı yöntemler deneyebilirsiniz. Bunu asla bir vakit kaybı olarak görmemelisiniz. Neyin işe yaramadığını öğrenmek de neyin faydalı olduğunu görmek kadar önemlidir ve ileride çok daha büyük kayıplardan korunmanıza yardımcı olur.

KPI’lar Düzenli Bir Şekilde Takip Edilmelidir

Bu konuda denge önemlidir. İyi bir zaman aralığı belirlemek ve KPI’leri bu aralıklarla kontrol etmek gerekir. Eğer bu zaman aralıkları çok dar olursa ilerleme görülemez, hatta önemi olmayan ufak gerilemeler farkedilebilir bu da yanlış yönlendirmeye sebep olabilir. Yukarıda bahsettiğimiz zaman sınırlaması zaten size hedeflerinize ne kadar yaklaştığınızı gösterecektir. Fakat yine de düzenli aralıklarla yapılan kontroller ekonominin ve içinde bulunduğunuz pazarın değişkenlerine göre firmanızın verdiği tepkileri öğrenmenize yardımcı olacaktır. Bu de gereken önlemleri almanıza yardımcı olur.

Takip etme zaman aralığı ürün ya da hizmetinizin hangi pazarda olduğuna ve firmanızın büyüklüğüne göre fark etse de genel olarak tavsiye edilen süreler bir hafta, bir ay ve üç aydır. Böylece duruma göre haftalık ve aylık stratejilerinizi değiştirebilir, vakit ve emek kaybını minimuma indirebilirsiniz.

KPI’larınızı takip edebileceğiniz araçlar

Google Data Studio

google data studio raporu
google data studio

Google’un kullanıcılarına ücretsiz bir şekilde sunduğu veri görselleştirme ve raporlama aracıdır. Google Data Studio’yu kullanarak bir çok farklı data kaynağından alabileceğiniz KPI’ları tek bir arayüzde toplayabilirsiniz. Oluşturduğunuz arayüzleri basitçe farklı kullanıcılarla paylaşabilirsiniz. Aynı zamanda dashboard’unuzu belirli aralıklarla dilediğiniz kullanıcılarla paylaşmak için planlama gerçekleştirebilirsiniz.

Google Analytics

ga dashboard
google analytics dashboards

Google Analytics, Google’un internet sitenize giren kullanıcıların davranışlarını anlamanızı sağlayan bir web analiz aracıdır. Google Analytics aynı zamanda özel dashboard’lar oluşturmanıza olanak sağlar. Böylece farklı hedefleriniz için ayrı ayrı dashboard’lar oluşturabilirsiniz.

Eğer sıfırdan bir dashboard oluşturmak istemez ya da farklı kullanıcıların nasıl dashboard’lar oluşturduğunu görmek isterseniz Google Analytics Solutions Gallery‘den faydalanabilirsiniz. Burada bulunan taslakları tek tuşla kendi Google Analytics hesabınıza entegre edebilirsiniz.

Klipfolio

klipfolio dashboard
klipfolio

Klipfolio, üstte bahsettiğimiz diğer tool’ların aksine ücretli bir daha görselleştirme ve raporlama aracıdır. 300’ün üzerinde araca entegre olabilen Klipfolio, minimum pakette 5 kullanıcı ve 5 dashboard oluşturmaya izin veriyor. Minimum paketin fiyatı ise aylık ödemelerde 70$ olarak belirlenmiş.

Swydo

swydo entegrasyonları
swydo

Swydo, ise Klipfolio’ya göre daha az entegrasyon sağlamanıza izin veren bir raporlama, iş takibi ve monitoring aracıdır. Entegrasyon noktasında diğer tool’lara göre daha az seçenek sunsa da bir çok işletme için yeterli çözüm ürettiklerini düşünüyorum. Google Ads, Social Ads, Mail marketing, Search Console, Google Analytics, Linkedin Ads, Adroll gibi bir çok popüler pazarlama aracı ile rahatça entegrasyon sağlayabiliyor ve oluşturduğunuz raporları planlayabiliyorsunuz.

75$’dan kapıları açan Swydo, 3 kullanıcı ve 20 proje oluşturmanıza izin veriyor. Ancak sınırsız bir şekilde rapor oluşturup, planlayabiliyorsunuz.

Takip edebileceğiniz KPI örnekleri

Önceden de söylediğimiz gibi takip etmeniz gereken KPI’ler firmanıza ve pazarınıza göre değişkenlik gösterebilirler. Burada neredeyse bütün şirketlerin takibinden fayda göreceği bazı KPI’lerden bahsedeceğiz.

ROI (Return of Investment)

Yaptığınız yatırımın geri dönüşü olarak çevrilebilir. Kazandığınız paranın yatırdığınız paraya olan oranıdır. Her türlü pazarlamada dijital pazarlamada olduğu kadar önemli bir KPI’dir. Varsa pazarlama departmanınızın, yoksa pazarlamaya harcadığınız para ve emeğin işe yarayıp yaramadığını size net bir şekilde sayılarla gösterecektir. ROI’ın net bir şekilde hesaplanabilmesi için pazarlama departmanınızda çalışanların maaşları, pazarlama araçlarına harcanan paranın miktarı ve buna benzer harcamaların hepsi de katılmalıdır. Aylık olarak ölçülmesi gereken bu KPI’de kazandığınız paranın pazarlamaya harcadığınız toplam paradan daha fazla olması beklenir. Aksi takdirde pazarlama departmanındaki pürüzlerin giderilmesi gerekecektir.

CR (Conversion Rate)

Dönüşüm oranı anlamına gelir. Web sitenize ya da sosyal medya sayfalarınıza yapılan ziyaretlerden kaçının satışa ya da belirlediğiniz başka bir hedefe dönüştüğünü gösterir. Örneğin sitenizi ziyaret eden 100 kişi içinden 5 tanesi ürün ya da hizmetinizi satın alıyorsa dönüşüm oranınız yüzde beş olacaktır. Dönüşüm oranı mutlaka kazanılan para üzerinden olmak zorunda değildir. Satış yerine bütün ziyaretçiler arasından e-posta listenize katılanlar ya da anket formunu dolduranlar da olabilir. Önemli olan belirlediğiniz bu başka hedefin de satışlarınıza etkisi olabilecek türden olmasıdır.

Sosyal Medya KPI örnekleri

Dijital pazarlamanız için sosyal medya kanallarından faydalanacaksanız KPI’lerinizi belirlerken öncelikli olarak kullanmanız gereken değişkenlerden bazıları şu şekildedir.

Görüntülenme Sayısı: Gönderilerinizin kaç kişi tarafından görüldüğünü gösterir.

Erişim sayısı: Gönderinizin kaç kişiye ulaştığını gösterir, ulaştığı insanları görüp görmediği hakkında bilgi vermez. Görüntülenme sayısı ile ulaşma sayısının birbirine olan oranına bakarak gönderinizin ilgi çekiciliği konusunda bilgi toplayabilirsiniz.

Takipçi sayısı: Sosyal medya hesaplarınızdaki takipçi sayınızdır. Tek başına çok fazla anlam ifade etmeyebilir, yüksek sayıda genel takipçidense daha az sayıda ama doğru takipçiler (etkileşimde bulunan, ürününüzü satın almaya niyeti olan) tercih edilir. Yine de fazla takipçi sayısının ararı olmayacaktır, marka farkındalığı ve müşteri güveni kazanmak için her zaman faydasını görürsünüzç doğru takipçilere sahip olup olmadığınızı takipçi sayınızın etkileşimde bulunanlar ya da satış yapabildiklerinizle olan oranında bakabilirsiniz.

Beğeni ve etkileşimler: Bunların fazlalığı yukarıda bahsettiğimiz doğru takipçi kitlesine sahip olup olmadığınızı gösterecektir. İyi oranlar aktif takipçi konusunda başarınızı gösterir.

Yorumlar: Beğeni ve etkileşimler gibi takipçinizin aktifliği konusunda fikir verir fakat direkt olarak potansiyel müşterilerin fikirlerini gösterdiği için firmanız hakkında düşünülenleri de öğrenme fırsatınız olur. Sayısal olarak ölçebileceğiniz gibi yorumların olumlu ya da olumsuz olanlarının çokluğuyla da ayrı bir KPI belirleyebilirsiniz.

Tıklanma ve paylaşılma: Sosyal medya hesaplarınızdan verilen linklerin tıklanması ve paylaşılması bu hesaplarınızın ne kadar işe yaradığını gösterir. Bunların fazlalığı sosyal medya pazarlaması için harcanan paranın ve emeğin getirisini fazlalaştırır.

SEO KPI örnekleri

Organik trafik: SEO çalışması yaptığınız süre içerisindeki organik trafiğinizin ne şekilde değişim gösterdiğini kesinlikle takip etmelisiniz. Zaten bunun için bu çalışmayı yapıyorsunuz.

Tıklama oranı: SERP sonuçlarında yer alan internet sitenizin aldığı tıklamaların gösterimlere bölünmesiyle ortaya çıkan metriktir. Tıklama oranlarını takip edip iyileştirmenin son derece faydalı etkileri olabilir. Tıklama oranlarını etkileyen en büyük etken SERP sonuçlarına gönderdiğiniz başlık ve açıklamalardır. Buraları optimize ederek ortalama konumunuz aynı kalsa bile organik sonuçlardan daha fazla trafik elde etmeniz mümkün.

Sıralama değişimleri: Olumlu olumsuz sıralama değişimlerini takip etmeniz SEO süreci için önemli bir metriktir. Böylece yaptığınız çalışmaların etkilerini daha rahat takip edebilirsiniz.

Sayfa yükleme hızı: Sayfa yükleme süreleriniz SEO performansını etkileyen önemli metriklerden birisidir.

E-Posta pazarlaması KPI örnekleri

Liste büyüklüğü: E-posta listenizie kayıtlı olan insanların sayısıdır.

İletilme oranı: E-postalarınızın kaç kişiye ulaştığını gösterir. Böylece e-posta serverlarınızda sorun olup olmadığını görebilirsiniz.

Bunların yanında e-postaların açılma oranı, açılan e-postalardaki linklere tıklanma oranları da size anahtar bilgiler verecektir. Elde ettiğniiz bilgiler ışıığında gerekli değişimleri sağlamanız gerekir. Özellikle de e-posta liste üyeliğinizden çıkanların sayısı dikkat etmeniz gereken ölçüler arasında yer alıyor.

İçerik pazarlaması KPI örnekleri

İndirmeler ve Opt-In’ler: Web sitenizde ücretsiz olarak sunduğunuz pdf dosyalarını ya da-e-kitaplarını indirenlerin sayısı ya da webinar gibi sunduğunuz hizmetlere katılanların sayısı olarak özetlenebilirler.

Oturum süresi: Belli sayfalarınızda gelen ziyaretçilerin geçirdikleri süredir. Yeterince fazla değilse arttırmak için sitenizin dizaynını değiştirmeniz ya da içerikleri daha ilgi çekici yapmanız gerekecektir.

Sayfa / Oturum: İnternet sitenize gelen kullanıcıların ortalama kaç sayfa dolaştığı takip edebileceğiniz KPI’lardan birisidir.

Sayfa scroll oranları: İnternet sitenize gelen kullanıcıların içeriklerinizi tüketip tüketmediği anlamanız hakkında fikir verecek bir diğer metrik ise scroll oranlarıdır. Gelen kullanıcıların sayfanızın ne kadarına kadar indiğini görmek içerikleri tüketip tüketmediği hakkında fikir verebilir.

Ödemeli Reklamcılık KPI Örnekleri

Maliyet: Reklamlarınız için harcadığınız miktarın tamamıdır.

Görüntülenme ve tıklama sayısı: Tıklama sayısı, reklamlarınızın gösterimi sonucu ne kadar tıklama aldığınızı ifade eder. Gösterim sayısı ise reklamlarınızın ne kadar gösterildiğini gösterir.

Dönüşüm sayısı: Elde ettiğiniz tıklamalara karşılık ne kadar dönüşüm elde ettiğinizi ifade eder.

Dönüşüm oranı: Reklam tıklamaları sonucunda aldığınız tıklamaların elde ettiğiniz dönüşüm sayısına oranını ifade eder.

Gösterim kayıpları: Google reklam hesabınızdaki takip etmeniz gereken önemli metriklerden birisi de bütçeden veya sıralamadan dolayı kaybettiğiniz gösterimlerin payıdır. Bu metriği takip etmek, iyi performans aldığınız kampanyaların hacimlerini artırabilmek için son derece önemlidir.

Dönüşüm başı maliyet: Elde ettiğiniz her dönüşüm için ortalama harcadığınız bütçeyi gösterir.

Bütün bu anlatılanların ötesinde daha çok fazla KPI belirlenebilir. Başlangıçta kafa karıştırıcı gelebilir ama bunların hepsini takip etmek zorunda olmadığınızı bilmelisiniz. Kendi sattığınız ürün ve hizmete, içinde bulunduğunuz pazara göre en önemli olanları seçebilir, sonuçlara göre firmanızda gereken değişimleri yapabilirsiniz. Belirlenen KPI’lerden fayda görmüyorsanız dilediğiniz zaman takibi bırakabilir, yenilerini belirleyebilirsiniz.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Online pazarlama kampanyalarınızın performansını artırmaya yönelik ipuçları almak ister misiniz?



2019
Dijital Pazarlama İstatistikleri