Cihazlar Arası Dönüşüm

Şu anda hayatımızın sanal bir kopyası haline gelen internet, “insanların yaptığı en büyük devrim” şeklinde nitelendirilmektedir.  Türkiye’de internete bağlanabilen evlerin oranı 2013 yılına göre %20 artış göstererek %69,4’lere kadar ulaştı.  Cep telefonu veya akıllı telefon’a sahip evlerin oranı ise %96’8 olarak görülmektedir. İnternetin yaygınlaşması, cebimize kadar girmesi rutin alışkanlıklarımızda büyük bir değişikliğe sebep oldu. Artık bir şey satın alırken ilk olarak Google’a danışıyoruz, kullanıcı yorumlarını okumak için internette araştırma yapıyoruz hatta alacağımız ürünün videolarını inceliyoruz.

Son bir kaç yıldır dijital pazarlama uzmanlarının üzerine çok fazla kafa yorduğu konulardan birisi de mobil reklamların performansı hakkındaydı.  Geçmişte yaptığımız hatalardan bir tanesi de insanları mobil ve masaüstü olarak ikiye ayırmaktı. Aynı kullanıcıya farklı kimlikler atadık (ne saçma değil mi)  Özellikle kullanıcı bazlı analiz gerçekleştirmeyen firmalardan “dönüşümler çok zayıf, boş yere para harcıyoruz” cümlesini sık sık duymaktaydık.

Google mobil reklamlarının performansının daha net anlaşılabilmesi için Adwords metriklerine yeni bir güncelleme getirdi. Bundan sonra dönüşümler sütununda “Cihazlar arası dönüşüm ve  Tüm dönüşümler” şeklinde de metrikler görebileceğiz. Bu sayede mobil reklamların performansı hakkında daha hızlı bir şekilde fikir sahibi olabileceğiz. Sistemin ne kadar doğru çalıştığı, ne kadar doğru veri verdiği hakkında net bir bilgim yok. Bir süre test etmek mantıklı olacaktır. Aynı zamanda yapılan güncelleme ile birlikte bu metriklere göre otomatik teklif verme seçeneğini de aktif edebiliyorsunuz.

Teklif Al

Subscribe
Bildir
guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments