Yeniden Pazarlama (Remarketing) Nedir?

Ana sayfa » Google Reklam » Yeniden Pazarlama (Remarketing) Nedir?

Yeniden Pazarlama (Remarketing) Nedir?

Sizleri de sürekli takip eden reklamlar mı var? Sadece size özel promosyon kodları dağıtan sitelerle mi karşılaşıyorsunuz? İncelediğiniz ürünler sürekli karşınıza mı çıkıyor? O halde büyük bir ihtimal yeniden pazarlama kampanyası ile karşı karşıyasınız. Şöyle başlayalım.
Yeniden pazarlama, daha önce websitenizi ziyaret etmiş, videolarınızla etkileşime geçmiş veya elinizde bulunan müşteri datalarını tekrar hedefleyebilmenizi sağlayan bir online pazarlama türüdür. Kısacası sadece elinizde bulunan, segmente edebileceğiniz kitleleri tekrardan hedeflemenizi sağlar.
Birden fazla hizmet sağlayan bir işletme olduğunuzu ve her hizmetiniz için ayrı birer sayfanız olduğunu varsayalım. Remarketing kampanyaları ile kullanıcılar hangi hizmetiniz ile ilgilenmiş ise sadece o hizmetinize ait reklam gösterimi yaparak kullanıcıların işletmenizi hatırlamalarını sağlayabilirsiniz.
Eğer bir E-ticaret siteniz varsa muhtemelen en fazla dönüşüm oranına sahip kampanyalarınız, remarketing kampanyalarıdır.

Yeniden pazarlama kampanyaları ile;

  • Ürünlerinizi inceleyen kullanıcılara reklam gösterimi yapabilir,
  • Onlara özel promosyonlar sunabilir,
  • Çapraz satış fırsatları yaratabilirsiniz.
Örneğin web sitenizden telefon almış kişilere özel aksesuar reklamları gösterimi yapabilirsiniz.

Dinamik Yeniden Pazarlama

Dinamik yeniden pazarlama kampanyaları Google Merchant Center hesabınız ile bağlantılı bir şekilde çalışan yeniden pazarlama şeklidir. Kullanıcıların web sitenizde incelemiş oldukları ürünlere özel, otomatik olarak oluşturulmuş reklam gösterimleri yapabilirsiniz. Sizin sadece reklamların taslağını oluşturmanız ve dinamik yeniden pazarlama etiketini web sitenize eklemeniz yeterli olacaktır.

Arama Ağı Yeniden Pazarlama

Geçtiğimiz yıl Google’ın duyurmuş olduğu remarketing modelidir. Yeniden pazarlama listenizde bulunan kullanıcıları Google arama sonuçlarında hedeflemenizi sağlayan reklam modelidir.

Google Search Remarketing ile,
  • Remarketing kitlenize özel yeni anahtar kelimeler ekleyebilir,
  • Remarketing kampanyaları için özel reklam metni oluşturabilir,
  • Özel teklifler verebilirsiniz.

Web sitemizi ziyaret etmiş, ürünlerimize veya hizmetlerimize ilgi duyan kullanıcıları tekrardan hedefleme olanağını sağlayan yeniden pazarlamayı artık Google arama ağında da kullanabileceğiz. Dönüşümleri arttırmada en büyük yardımcılarımızdan biri olan yeniden pazarlamayı Google arama ağında’da kullanabilecek olmak şahsen beni heycanlandırıyor. Peki yeniden pazarlamayı arama ağında ne şekilde kullanabileceksiniz ?

Yeniden pazarlamaya özel anahtar kelimeler

Yeniden pazarlama listemize özel anahtar kelimeler belirlemenize imkan sağlıyor. Web sitenizi ziyaret eden kullanıcıları farklı anahtar kelimeler ile tekrar hedefleyebilirsiniz. Örneğin “kırmızı ayakkabı” sorgusuyla web sitemize gelmiş kullanıcıyı sadece “ayakkabı” anahtar kelimesiyle tekrar hedefleme şansına sahip olabilirsiniz.

Yeniden pazarlama için özel reklam metinleri

Tekrardan hedefleme yapacağınız kullanıcılara farklı reklam metinleri gösterebilirsiniz. Alışverişi tamamlayan müşterilere aldıkları ürünle ilgili yan ürün hedeflemesi yapabilirsiniz. Örneğin web sitenizden tablet almış kullanıcılara özel koruyucu kılıf için reklam gösterebilirsiniz.

Yeniden pazarlama listenize özel teklif seçeneği

Remarketing listesinde olan kullanıcılara özel teklif artışı veya azalışı yapabilirsiniz. Satın alma süreci uzun olabileceğinden, ürününüze ilgi duyan kişilere daha net şekilde kendinizi gösterebilirsiniz.

Analytics Remarketing

Analytics remarketing kısaca, ziyaretçilerinizi segmente ederek özel hedef kitle oluşturmanızı sağlar. Örneğin ürün sayfanıza bir kaç defa uğramış, belirli bir sürenin üzerinde sitenizde vakit geçirmiş kitleyi hedefleyebilirsiniz. Böylece dönüşüm oranı daha yüksek olabilecek remarketing kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Remarketing kampanyaları oluştururken dikkat etmeniz gereken noktalar;

  • Remarketing etiketinizin tüm sayfalarda doğru çalıştığından emin olmalısınız.
  • Reklam gösterim sıklık sınırını dikkatlice belirlemelisiniz. Aksi taktirde ziyaretçilerinizi sıkabilirsiniz.
  • Pazarlama hedeflerinizi gerçekleştirmiş kullanıcıları yeniden pazarlama listenizden hariç tutmalısınız. (daha sonra farklı amaçlar için tekrar hedefleme yapabilirsiniz)
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Online pazarlama kampanyalarınızın performansını artırmaya yönelik ipuçları almak ister misiniz?



2019
Dijital Pazarlama İstatistikleri