Reklam Yönetiminin Ötesinde Bir Hizmet

Reklam Vermeye Başla:

Programatik Reklamcılık

Programatik reklam teknoloji sayesinde datayı analiz edip reklam satın alımını akıllaştıran bir sistemdir. Sistem kullanıcı ve davranışlar üzerine çalışır. Programatik satın alma cookiler sayesinde milisaniyeler içinde reklam gösterim imkanı sunar. Programatik satın almayı bu kadar popüler kılan nokta verilerdir. Veri analizi sayenizde tam hedefli reklamlar göstererek yatırım getirinizi artırabilirsiniz.

Programatik Satın Alma Nasıl Çalışır? 

google-reklam-hedef-kitle

Ekosistemin Oyuncuları

DSP(Demand Side Platform - Talep Yönlü Platformlar)

Reklamverenlerin birbirinden farklı Ad Exchancgelere erişim sağlayarak satın alım yapmasını sağlayan araçlardır. Reklamverenler DSP’leri kullanarak anlık olarak satın alım yaparlar.

 

DMP (Data Management Platform - Veri Yönetme Platformu)

DMP’ler verileri yönetmede kullanılır. Hedef kitlenin sınıflandırılmasıyla oluşturulan bilgiler reklam verenlerin daha hedefli stratejiler geliştirmesini sağlar.

 

SSP (Supply Side Platform - Arz Yönlü Platformlar)

Bir network platformu olan SSP, yayıncı ve networklerin envanterini yöneterek hedefli bir şekilde reklam alanlarının hangi formattan ne kadara satılması gerektiğini hakkında destek sağlar. Asıl amacı reklam alanlarının en yüksek fiyatlarla satılmasını sağlamaktır.

 

Ad-Exchange (Reklam Borsası)

Reklam networkleri, internet siteleri gibi yayıncıları bir sistem üzerinde toplayan yazılımlardır. Reklamveren ve yayıncılar bu platformda borsa sistemiyle bir alım satım gerçekleştirirler.

 

Trading Desk

Veri ve teknolojiyi kullanarak reklamverenlerin daha iyi bir kitleyi satın almasını sağlayan sistemdir.

 

RTB (Gerçek Zamanlı Açık Artırma)

Reklamverenlerin, kullanıcıların ilgi alanlarına göre doğru yer ve zamanda hedefledikleri reklam alanlarını satın alması için açık arttırma üsulü ile çalışan bir sistemdir.

google-reklam-hedef-kitle

Programatik Reklamcılığın Avantajları 

  • Gerçek zamanlı hareket
  • Kişiselleştirilmiş reklam gösterme imkanı
  • Gelişmiş segmentasyon imkanı
  • Öğrenen algoritma ile sürekli performans artışı