Kalite Puanlarına İlişkin Yeni Sütunlar

Google AdWords’te önceden kalite puanı ile ilgili tek bir sütun yer alıyorken yeni yapılan güncellemeden sonra kalite puanlarına etki eden temel bileşenleri de AdWords hesabınızda direkt olarak görebileceksiniz. Aynı zamanda kalite puanlarınıza oluşan değişiklikleri de izleyebileceğiniz sütunlar da aktif oldu. Bu sayede kalite puanını geliştirmek için yaptığınız değişiklerin sonuçlarını AdWords raporlarında direkt olarak görebileceksiniz.

AdWords Raporlarına Gelen Yeni Sütunlar

Reklam alaka düzeyi: Anahtar kelimelerinizin reklam metinlerinizle ne kadar ilgili olduğunu ölçer.

Açılış sayfası deneyimi: Reklamları yönlendirdiğiniz sayfaların ne kadar ilgili ve alakalı olduğunu ölçer. Anahtar kelime uyumu, kullanıcı deneyimi, site açılış hızı v.b faktörler açılış sayfası deneyimi noktasında son derece etkilidir.

Beklenen tıklama oranı: Reklamlarınızın geçmiş performansını dikkate alarak beklenen bir tıklama oranı tahmin eder.

Kalite Puanı (geçmiş dönem): Seçili tarih aralığı ile ilişkin belirlenmiş son kalite puanını gösterir.

 

Yukarıdaki raporda “Kalite Puanı” sütunu tarih aralığı ne olursa olsun güncel puanı gösterir. (18 May 2017) Benim çektiğim rapor 9 Nisan – 15 Nisan arasını gösteriyor. Bu verilere günlük baktığımda 9 Nisan’da kalite puanının 8 olduğunu, bir sonraki gün kalite puanının 10’a yükseldiğini görebiliyoruz.