Google’a Reklam Vermek İstiyorum?

Hemen mi? Bir saniye, acele etmeyin. Gelin biraz konuşalım.

Varsayalım ki Google’a reklam vermek istiyorsunuz ama nereden başlayacağınızı bilmiyorsunuz. Hemen Google Ads arayüzünü açıp, ilk kampanyanızı oluşturmadan önce yazdıklarımı okumak yöneteceğiniz kampanyaların performansı için olumlu sonuçlar verebilir. Bu yazıda performansı yüksek, verimli kampanyalara sahip olmak için, reklamlara başlamadan önce kontrol etmeniz ve bilmeniz gereken bazı şeylerden bahsedeceğim.

Bir saniyeliğine internetin olmadığını ve apartmanınızın altında bulunan bir veteriner kliniğinin nasıl nasıl müşterilerine ulaşabileceğini düşünün. Bu küçük işletme reklamını yapmak için TV’ye reklam verebilir mi? Veya kalabalık bir caddede, evine yakın bir billboard’a? Bu onlar için çok zorlayıcı olabilir. Belki de arka sokakta bulunan, veterinere ihtiyacı olan bir kişi bu işletmenin varlığından hiç haberdar olamayacak. Google reklamlarını kullanarak potansiyel müşterilerinize ihtiyaç anında ulaşabileceksiniz. Artık küçük işletmeler de doğru stratejilerle potansiyel müşterilerine daha rahat ulaşmaya başladı.

Başlamadan önce doğru bir tercih yapmak üzere olduğunuzu hemen söylemek istiyorum. Çünkü Google’a reklam vererek doğrudan, işletmenizi arayan kullanıcılara ulaşma gibi bir şansa sahip olabilirsiniz. Google reklamları, doğru kurgulandığında hem marka bilinirliğinizi artırma hem de yeni müşteriler kazanma noktasında son derece önemli bir online pazarlama kanalı olabilir.

Öncelikle şu noktada anlaşalım. Google reklamları her ne kadar yeni müşteriler edinme noktasında en başarılı online reklam kanallarından biri olsa da Google’a reklam vererek kesin para kazanacaksınız diye bir şey yok. Müşterilerinizin bir hizmetinizi kullanmasını, bir ürününüzü satın almasını etkileyen bir çok faktör var.  Kısacası Google reklamlarını başarılı bir şekilde sürdürebilmek için öncelikle işletmenizin doğru strateji ile hareket etmesi gerektiğini unutmamalısınız.

Hadi başlayalım.

Hedeflerinizi Belirleyin

Google reklamlarınızı aktif etmeden önce, reklam verme hedeflerinizi net bir şekilde belirleyin.  İşletmelerin genellikle hedefleri onlara para kazandıracak aksiyonlardır.

Her işletmenin kendine özgü yapısı olduğundan dolayı hedefleri değişiklik gösterecektir. Örneğin,

  • E-ticaret siteleri için, ürün veya hizmet satmak
  • Olası satış yaratma siteleri için, potansiyel müşteri edinmek
  • İçerik yayıncıları için, etkileşim ve sık ziyaretleri teşvik etmek
  • Çevrimiçi bilgi siteleri için, kullanıcılara aradıkları bilgileri bulmada yarcımcı olmak
  • Marka siteler için, bilinirliği, etkileşimi ve bağlılığı artırmak ana hedef olabilir.

Google reklam hesabınızda tanımlamış olduğunuz hedefe dönüşüm diyoruz. Google dönüşüm kavramını “Bir kullanıcı reklamınızla etkileşime geçip (örneğin, bir metin reklamı tıklayıp veya bir video reklamı görüntüleyip) ardından çevrimiçi satın alma veya bir cep telefonundan işletmeyi arama gibi işletmeniz için değerli olarak kabul ettiğiniz bir işlem gerçekleştirdiğinde bu bir dönüşüm sayılır.” şeklinde tanımlamaktadır.

Dönüşümler ve dönüşüm oranları hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak için buradan buyrun.

Kendinize Şunları Sorun

Hedef pazarınız kim?

  • Ürün veya hizmetleriniz yerel bir pazara mı yoksa ulusal bir pazara mı hitap ediyor?
  • Müşterileriniz işletmelerden mi yoksa bireylerden mi oluşuyor? Bu şekilde reklam metinleriniz ve açılış sayfalarınızda ona uygun mesajlar sunmalısınız.
  • Hedef pazarınızın internet kullanım davranışları nasıl? Onları nasıl yönlendirmek gerekiyor?
  • Rakip sitelerde neleri seviyor, nelerden nefret ediyorlar, Müşterilerin ihtiyaçlarını öngörmeye çalışın.

Hedef kitlenize ne sunuyorsunuz?

  • Rakiplerinizden sizi farklı kılan noktalar nelerdir? Onları belirleyin ve bunları öne çıkarın.
  • CTA’lar neler olacak. Hedef kitlenizi harekete geçirmeye yönelik neler kullanabilirsiniz düşünün.
  • Kullanıcıların reklama tıklamasını sağlayacak tekliflerimiz ne olacak?

Rakiplerinizi inceleyin

  • Rakiplerinizin kullandığı anahtar kelimeleri, belirlemiş olduğunuz anahtar kelimelerle kıyaslayın. Aynı zamanda rakiplerinizin sitelerini, kullanıcılarına nasıl bir deneyim yaşattığını analiz edin, inceleyin. Böylece onlardan eksik veya daha iyi olan noktalarınızı keşfedebilirsiniz.

Reklam Bütçenizi Belirleyin

Bütçenizi, reklam verme hedeflerinize ve reklam vermek istediğiniz anahtar kelimelerin ortalama rekabetine göre belirlemelisiniz.

Google’da dilediğiniz bütçelerle reklam verebilirsiniz. Aynı zamanda belirlemiş olduğunuz bütçeyi istediğiniz zaman artırıp azaltma şansına da sahipsiniz.

Örneğin, günlük 100TL bütçe ayırarak reklam vermeye başladınız. Belirlemiş olduğunuz anahtar kelimelerin ortalama tıklama başına maliyetininde 0,25 krş olduğunu varsayalım. Yani 100TL reklam harcamasına karşılık 400 tıklama elde edebiliyorsunuz. %2’lik bir dönüşüm oranına sahip olduğunuzu düşündüğümüzde günlük yapacağınız satışın adeti 8 olacaktır. Eğer günlük 16 satış yapmak isterseniz günlük bütçenizi (diğer koşulların değişmeyeceğini varsayıyorum) 200TL’ye çıkarmanız gerekecektir.

Yukarıdaki tabloyu elinizde veri olmadan, tahmini değerlerle de oluşturabilirsiniz. Reklam vermek istediğiniz anahtar kelimeleri önceden analiz edebilirsiniz. Böylece ortalama tıklama başına ne kadar maliyetlendirileceğiniz hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Açılış Sayfalarınızı Kontrol Edin

Açılış sayfası kısaca, reklamlarınızı tıklayan kullanıcıları yönlendirdiğiniz sayfadır. Mükemmel bir Google reklam hesabına sahip olsanız bile açılış sayfalarınız kullanıcılara kötü bir deneyim sunuyorsa, reklamlardan verim elde etmeniz çok zor olacaktır. En çok karşıma çıkan şeylerden birisi de tüm reklamların ilgili sayfa yerine anasayfaya yönlendirilmesi. Bunu yapmayın. Kullanıcıları doğru sayfaya yönlendirmeniz gerektiğine dikkat ettikten sonra açılış sayfanızın karşılaması gereken bir takım teknik ve içeriksel noktalara değinelim.

Teknik gereksinimler

  • Açılış sayfanızın yüklenme süresini kontrol edin. Mümkünse dört saniyenin altında bir sürede açılmasına özen göstermelisiniz.
  • Kullanıcı deneyimine aykırı pop-up kullanımından kaçınmalısınız.
  • Açılış sayfalarınızın mobil uyumlu olması gerekiyor. Bu artık zorunluluk. Açılış sayfanızın tüm cihazlarda sorunsuz çalıştığından emin olmalısınız.
  • Açılış sayfanızın uzunluğuna göre birden fazla CTA butonu kullanabilirsiniz.
  • Eğer lead toplamayı hedefleyen bir açılış sayfanız varsa kullanıcılardan ihtiyacınız olmayan bilgileri almamaya özen gösterin.

İçeriksel gereksinimler

  • Ürününüzün / hizmetinizin kullanıcıların hangi problemini çözdüğünü, nasıl bir değer sağladığını net olarak anlatmaya çalışın. Aynı zamanda bunları anlatırken çok uzun metinler kullanmamaya özen göstermelisiniz.
  • Müşterilerinizde etki yaratacak başlıklar ve cta metinleri oluşturmalısınız.
  • Açılış sayfanızda sunduğunuz olanaklardan, müşterilerinize ne gibi fayda sağlayabileceğinizden, onlara ne gibi bir çözüm sunacağınızdan bahsederek onları harekte geçirmeye çalışın.
  • Google’da reklam vermek için belirlediğiniz anahtar kelimeleri ve reklam metinlerinin açılış sayfanızla uyumlu olduğundan emin olun. Aynı zamanda bu uyumu sayfanızın başlık ve açıklama bölümünde de sergilemeye özen göstermelisiniz.
  • Açılış sayfalarınızda kullanıcı yorumları, başarı hikayeleri, güvenlik sertifikaları, iade hakları gibi güven artırıcı unsurlara yer vermelisiniz.

Unutmayın kullanıcılar sizinle birlikte rakiplerinizin reklamlarına da tıklıyor, en iyi ihtimalle birinizi seçiyorlar.

 

Şimdi hazır olduğunuzu düşünüyor musunuz?

Cevabınız evet ise buradan ilk kampanyanızı oluşturmaya başlayabilirsiniz.  Hala şüphelerim var, biraz daha bilgi iyi olur diyorsanız Google reklamları hakkında biraz daha bilgi sahibi olmak için Google Ads Nedir? başlıklı yazımı ziyaret edebilirsiniz.

 

Hemen mi? Bir saniye, acele etmeyin. Gelin biraz konuşalım.

Varsayalım ki Google’a reklam vermek istiyorsunuz ama nereden başlayacağınızı bilmiyorsunuz. Hemen Google Ads arayüzünü açıp, ilk kampanyanızı oluşturmadan önce yazdıklarımı okumak yöneteceğiniz kampanyaların performansı için olumlu sonuçlar verebilir. Bu yazıda performansı yüksek, verimli kampanyalara sahip olmak için, reklamlara başlamadan önce kontrol etmeniz ve bilmeniz gereken bazı şeylerden bahsedeceğim.

Bir saniyeliğine internetin olmadığını ve apartmanınızın altında bulunan bir veteriner kliniğinin nasıl nasıl müşterilerine ulaşabileceğini düşünün. Bu küçük işletme reklamını yapmak için TV’ye reklam verebilir mi? Veya kalabalık bir caddede, evine yakın bir billboard’a? Bu onlar için çok zorlayıcı olabilir. Belki de arka sokakta bulunan, veterinere ihtiyacı olan bir kişi bu işletmenin varlığından hiç haberdar olamayacak. Google reklamlarını kullanarak potansiyel müşterilerinize ihtiyaç anında ulaşabileceksiniz. Artık küçük işletmeler de doğru stratejilerle potansiyel müşterilerine daha rahat ulaşmaya başladı.

Başlamadan önce doğru bir tercih yapmak üzere olduğunuzu hemen söylemek istiyorum. Çünkü Google’a reklam vererek doğrudan, işletmenizi arayan kullanıcılara ulaşma gibi bir şansa sahip olabilirsiniz. Google reklamları, doğru kurgulandığında hem marka bilinirliğinizi artırma hem de yeni müşteriler kazanma noktasında son derece önemli bir online pazarlama kanalı olabilir.

Öncelikle şu noktada anlaşalım. Google reklamları her ne kadar yeni müşteriler edinme noktasında en başarılı online reklam kanallarından biri olsa da Google’a reklam vererek kesin para kazanacaksınız diye bir şey yok. Müşterilerinizin bir hizmetinizi kullanmasını, bir ürününüzü satın almasını etkileyen bir çok faktör var.  Kısacası Google reklamlarını başarılı bir şekilde sürdürebilmek için öncelikle işletmenizin doğru strateji ile hareket etmesi gerektiğini unutmamalısınız.

Hadi başlayalım.

Hedeflerinizi Belirleyin

Google reklamlarınızı aktif etmeden önce, reklam verme hedeflerinizi net bir şekilde belirleyin.  İşletmelerin genellikle hedefleri onlara para kazandıracak aksiyonlardır.

Her işletmenin kendine özgü yapısı olduğundan dolayı hedefleri değişiklik gösterecektir. Örneğin,

  • E-ticaret siteleri için, ürün veya hizmet satmak
  • Olası satış yaratma siteleri için, potansiyel müşteri edinmek
  • İçerik yayıncıları için, etkileşim ve sık ziyaretleri teşvik etmek
  • Çevrimiçi bilgi siteleri için, kullanıcılara aradıkları bilgileri bulmada yarcımcı olmak
  • Marka siteler için, bilinirliği, etkileşimi ve bağlılığı artırmak ana hedef olabilir.

Google reklam hesabınızda tanımlamış olduğunuz hedefe dönüşüm diyoruz. Google dönüşüm kavramını “Bir kullanıcı reklamınızla etkileşime geçip (örneğin, bir metin reklamı tıklayıp veya bir video reklamı görüntüleyip) ardından çevrimiçi satın alma veya bir cep telefonundan işletmeyi arama gibi işletmeniz için değerli olarak kabul ettiğiniz bir işlem gerçekleştirdiğinde bu bir dönüşüm sayılır.” şeklinde tanımlamaktadır.

Dönüşümler ve dönüşüm oranları hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak için buradan buyrun.

Kendinize Şunları Sorun

Hedef pazarınız kim?

  • Ürün veya hizmetleriniz yerel bir pazara mı yoksa ulusal bir pazara mı hitap ediyor?
  • Müşterileriniz işletmelerden mi yoksa bireylerden mi oluşuyor? Bu şekilde reklam metinleriniz ve açılış sayfalarınızda ona uygun mesajlar sunmalısınız.
  • Hedef pazarınızın internet kullanım davranışları nasıl? Onları nasıl yönlendirmek gerekiyor?
  • Rakip sitelerde neleri seviyor, nelerden nefret ediyorlar, Müşterilerin ihtiyaçlarını öngörmeye çalışın.

Hedef kitlenize ne sunuyorsunuz?

  • Rakiplerinizden sizi farklı kılan noktalar nelerdir? Onları belirleyin ve bunları öne çıkarın.
  • CTA’lar neler olacak. Hedef kitlenizi harekete geçirmeye yönelik neler kullanabilirsiniz düşünün.
  • Kullanıcıların reklama tıklamasını sağlayacak tekliflerimiz ne olacak?

Rakiplerinizi inceleyin

  • Rakiplerinizin kullandığı anahtar kelimeleri, belirlemiş olduğunuz anahtar kelimelerle kıyaslayın. Aynı zamanda rakiplerinizin sitelerini, kullanıcılarına nasıl bir deneyim yaşattığını analiz edin, inceleyin. Böylece onlardan eksik veya daha iyi olan noktalarınızı keşfedebilirsiniz.

Reklam Bütçenizi Belirleyin

Bütçenizi, reklam verme hedeflerinize ve reklam vermek istediğiniz anahtar kelimelerin ortalama rekabetine göre belirlemelisiniz.

Google’da dilediğiniz bütçelerle reklam verebilirsiniz. Aynı zamanda belirlemiş olduğunuz bütçeyi istediğiniz zaman artırıp azaltma şansına da sahipsiniz.

Örneğin, günlük 100TL bütçe ayırarak reklam vermeye başladınız. Belirlemiş olduğunuz anahtar kelimelerin ortalama tıklama başına maliyetininde 0,25 krş olduğunu varsayalım. Yani 100TL reklam harcamasına karşılık 400 tıklama elde edebiliyorsunuz. %2’lik bir dönüşüm oranına sahip olduğunuzu düşündüğümüzde günlük yapacağınız satışın adeti 8 olacaktır. Eğer günlük 16 satış yapmak isterseniz günlük bütçenizi (diğer koşulların değişmeyeceğini varsayıyorum) 200TL’ye çıkarmanız gerekecektir.

Yukarıdaki tabloyu elinizde veri olmadan, tahmini değerlerle de oluşturabilirsiniz. Reklam vermek istediğiniz anahtar kelimeleri önceden analiz edebilirsiniz. Böylece ortalama tıklama başına ne kadar maliyetlendirileceğiniz hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Açılış Sayfalarınızı Kontrol Edin

Açılış sayfası kısaca, reklamlarınızı tıklayan kullanıcıları yönlendirdiğiniz sayfadır. Mükemmel bir Google reklam hesabına sahip olsanız bile açılış sayfalarınız kullanıcılara kötü bir deneyim sunuyorsa, reklamlardan verim elde etmeniz çok zor olacaktır. En çok karşıma çıkan şeylerden birisi de tüm reklamların ilgili sayfa yerine anasayfaya yönlendirilmesi. Bunu yapmayın. Kullanıcıları doğru sayfaya yönlendirmeniz gerektiğine dikkat ettikten sonra açılış sayfanızın karşılaması gereken bir takım teknik ve içeriksel noktalara değinelim.

Teknik gereksinimler

  • Açılış sayfanızın yüklenme süresini kontrol edin. Mümkünse dört saniyenin altında bir sürede açılmasına özen göstermelisiniz.
  • Kullanıcı deneyimine aykırı pop-up kullanımından kaçınmalısınız.
  • Açılış sayfalarınızın mobil uyumlu olması gerekiyor. Bu artık zorunluluk. Açılış sayfanızın tüm cihazlarda sorunsuz çalıştığından emin olmalısınız.
  • Açılış sayfanızın uzunluğuna göre birden fazla CTA butonu kullanabilirsiniz.
  • Eğer lead toplamayı hedefleyen bir açılış sayfanız varsa kullanıcılardan ihtiyacınız olmayan bilgileri almamaya özen gösterin.

İçeriksel gereksinimler

  • Ürününüzün / hizmetinizin kullanıcıların hangi problemini çözdüğünü, nasıl bir değer sağladığını net olarak anlatmaya çalışın. Aynı zamanda bunları anlatırken çok uzun metinler kullanmamaya özen göstermelisiniz.
  • Müşterilerinizde etki yaratacak başlıklar ve cta metinleri oluşturmalısınız.
  • Açılış sayfanızda sunduğunuz olanaklardan, müşterilerinize ne gibi fayda sağlayabileceğinizden, onlara ne gibi bir çözüm sunacağınızdan bahsederek onları harekte geçirmeye çalışın.
  • Google’da reklam vermek için belirlediğiniz anahtar kelimeleri ve reklam metinlerinin açılış sayfanızla uyumlu olduğundan emin olun. Aynı zamanda bu uyumu sayfanızın başlık ve açıklama bölümünde de sergilemeye özen göstermelisiniz.
  • Açılış sayfalarınızda kullanıcı yorumları, başarı hikayeleri, güvenlik sertifikaları, iade hakları gibi güven artırıcı unsurlara yer vermelisiniz.

Unutmayın kullanıcılar sizinle birlikte rakiplerinizin reklamlarına da tıklıyor, en iyi ihtimalle birinizi seçiyorlar.

 

Şimdi hazır olduğunuzu düşünüyor musunuz?

Cevabınız evet ise buradan ilk kampanyanızı oluşturmaya başlayabilirsiniz.  Hala şüphelerim var, biraz daha bilgi iyi olur diyorsanız Google reklamları hakkında biraz daha bilgi sahibi olmak için Google Ads Nedir? başlıklı yazımı ziyaret edebilirsiniz.