URL izleme, teknik olarak hedef URL’lerinize benzersiz tanımlayıcılar ekleme işlemidir. Web sitenize gelen trafiği tanımlamanıza yardımcı olur. URL izleme parametrelerini hedef URL’lerinize eklemeniz yaptığınız kampanyaların takibini Google Analytics’e belirlediğiniz parametrelerle yansıtır.
URL izleme hangi kanalda olursa olsun dijital pazarlama kanallarınızın kampanyalarınızın takibini kolaylaştıracaktır.
Google Adwords ve Google Analytics hesabınızı birbirine bağlayıp, otomatik izlemeyi etkinleştirdiğiniz zaman verileriniz Google Analytics’e düzenli bir şekilde aktarılmaya başlayacaktır.
Google Adwords ve Analytics hesabınızı birbirine bağlama
İlk adım olarak Google Analytics hesabınızın yönetici menüsünün altında bulunan mülk ayarları bölümünden Adwords Bağlantısını tamamlamanız gerekiyor.

İkinci adım, Google Adwords hesabınızın sağ üstünde bulunan çark simgesinden “Hesap ayarları” sekmesini açın. Gelen ekrandan “Bağlı Hesaplar” menüsünden Google Analytics bağlantısını tamamlamalısınız.
Her şeyin doğru çalışması için otomatik izlemenin etkin olduğunu kontrol etmelisiniz. Google Adwords hesabınızın tercihler bölümünden bu kontrolü gerçekleştirebilirsiniz. Her şey tamam. Artık Google Adwords verilerinizi Analytics hesabınızdan takip edebilirsiniz. Otomatik izleme, kampanya aracını cpc olarak gösterecektir.
Web sitenize gelen trafiği manuel olarak oluşturduğunuz parametrelerle de takip edebilirisiniz. UTM etiketleme ile mail pazarlama kampanyalarınızı, sosyal medya trafiğinizi v.b daha rahat bir şekilde takip edebilirsiniz.Bir örnekle URL oluşturucuyu kullanalım.
Örneğin, Google Adwords danışmanlığı temasıyla ABCcom’da metehanyilmaznet’in banner reklamlarını yapmayı planladığımızı varsayalım. 2 farklı görsel boyutu ile reklam vermeyi düşünüyoruz ve amaçlarımızdan bir tanesi de oluşturduğumuz görsellerin performanslarını ölçmek olsun. URL oluşturucuyu şu şekilde kullanabiliriz.
Son olarak “Oluştur” butonuna bastığımızda URL oluşturucu bize şu şekilde URL verecek;
wwwmetehanyilmaznet?utm_source=abc.com&utm_medium=display&utm_content=160×600&utm_campaign=adwords_danismanlik
Diğer banner boyutumuzu da aynı şekilde düzenleyip ikinci bir URL’yi oluşturabiliriz. Unutmadan, URL oluşturucuyu kullanırken Türkçe karakter kullanmamaya özen göstermelisiniz.