Google Analytics – Özel Uyarılar Rehberi

Ana sayfa » Web Analiz » Google Analytics – Özel Uyarılar Rehberi

Her zaman web sitenizde gerçekleşen trafik, dönüşüm veya sayfalarınızdaki  dalgalanmaları hızlı bir şekilde öğrenemeyebilirsiniz. Özellikle birden fazla web sitesinin Google Analytics hesabı ile ilgileniyorsanız her gün tüm kontrolleri gerçekleştiremeyebilirsiniz.  Büyük ihtimalle geçmişte hepimizin başına gelmiş, çok basit ama farketmemizin zaman aldığı sorunlar olmuştur.Bu hatalar açılış sayfanızdaki problemler, GA kodunuzun doğru çalışmaması, dönüşüm yollarınızdaki önemli dalgalanmalar olabilir.

Tabi ki bu hatalar her zaman sizin hatanız olmayabilir. Yazılım ekibinin açılış sayfasını değiştirip size bilgi vermeyi unutması:

ozel-uyarılar-ga

Telefonunuzun şarjı azaldığında, arabanızın benzini bitmeye yaklaştığında size bildirim gelmediğini düşünün. Evet çok kötü! Google Analytics‘te özel uyarılar oluşturarak yukarıda bahsetmiş  ve daha fazla özelleştirebileceğimiz hataları, sıra dışı dalgalanmarı 24 saat içerisinde görebilirsiniz.

Özel uyarılara Intelligence Etkinlikleri menüsünden ulaşabilirsiniz. Google Analytics’in standart olarak oluşturduğu otomatik uyarıları da burada görebilirsiniz. Bu uyarılara örnek olarak gelir, ortalama ziyaret süreleri, hemen çıkma oranlarını verebiliriz. Özel uyarılar bireysel kullanıcılara aittir. Başkalarını sadece e-posta uyarılarına ekleyerek bilgilendirebilirsiniz.

Özel uyarıları:

  1. Site kullanımı
  2. Hedefler
  3. E-ticaret dönüşümleri,
  4. Trafik dalgalanmalarını kontrol ve takip etmek için kullanabilirsiniz.

Adım adım Custom Alert oluşturma

  1. Analytics hesabınızın Yönetici(Admin) bölümünün altında bulunan Görünümleri(View) açın.
  2. Görünümlerin altında Özel uyarılardan alertleri oluşturmaya başlayabilirsiniz.
ozel-uyarı-olusturma
ozel uyarı oluşturma

Oluşturabileceğiniz bazı Özel Uyarılar

Hemen çıkma oranının önceki güne oranla %30 artması

hemen-cıkma-oranı
hemen cıkma oranları

Bounce Rate’in önceki güne oranla %30 artması açılış sayfalarınızda bir problem olduğunu, yeni eklenen içeriklerin dikkat çekmediğini, sayfalarınızda bir problem olabileceğini gösterebilir.  Uyarıyı kaynak, araç, kampanya veya sayfalarınız için hazırlamanız daha spesifik ve odaklı sonuçlar almanızı sağlayabilir.

İçerik önerisi: Hemen çıkma oranı

PPC kampanyalarınızın getirdiği dönüşümün %50 azalması

ppc-kampanyaları-google-alert
ppc-donusumleri

Bu şekilde bir uyarı oluşturmanız yayına aldığınız yeni kampanyaların çok sevilmediğini, sepet adımlarında veya ödeme sayfalarında v.b problemler olduğunu gösterebilir. Tabi bu raporu dikkate alırken ziyaretçi sayınızdaki değişiklikleri de masaya yatırmanız gerekecektir. Bu raporu aynı şekilde dönüşüm oranlarınız için de kullanabilirsiniz.

Ölçümleme ve Site hataları

Tüm trafik > şundan küçükse > 1

Sitenizde veya GA etiketlerinizde oluşabilecek problemler için özel uyarı oluşturabilirsiniz.

Hedefler

Web sitenizinde gerçekleşen gollerin anlık düşüş / yükselişler için özel uyarılar oluşturabilirsiniz.  Uyarı sonrası diğer metrikler ile hedef dönüşüm sayısı veya oranlarını karşılaştırabilir, buna neyin neden olduğunu görebilirsiniz.

Google Adwords

Google Adwords hesabınızda  TBM, gösterim, tıklama, tıklama oranı veya maliyet gibi metriklerde dalgalanmalar oluşabilir.

Sonuç

Google Analytics hesabınızda özel uyarı oluştururken öncelik sıralaması yapmalısınız. Web sitenizin öncelikli KPI’larını günlük olarak kontrol edebilirsiniz. Aynı zamanda önem sırasının alt tarafında olan takip etmeniz gereken metrikleri de belirli aralıkla kontrol etmenizde fayda var. Son olarak günlük olarak takip ettiğiniz özel uyarılar için haftalık kontrol sağlayacak bir uyarı daha oluşturmanız daha geniş kapsamlı uyarı almanızı sağlayacaktır.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Online pazarlama kampanyalarınızın performansını artırmaya yönelik ipuçları almak ister misiniz?



2019
Dijital Pazarlama İstatistikleri