Sıklıkla Karşılaştığım AdWords Hataları

Ana sayfa » Google Reklam » Sıklıkla Karşılaştığım AdWords Hataları

google-adwords-hatalari

Arama motoru reklamları işletmelerin ürünlerini veya hizmetlerini ilgili kitleye ulaştırma konusunda çok başarılı bir reklam aracı olduğu hemen hemen her dijital pazarlama uzmanı tarafından kabul edilmektedir. Doğru ve etkili kullanıldığında pozitif yatırım getirileri elde etmek gerçekten mümkün. Bunların dışında işletmelerin Google reklamlarını tercih etme sebeplerinin başında çok büyük bütçe ayırmadan aksiyon alabilmeleri, sadece gelen tıklamalar ile ilgili maliyetlendirilmeleri ve reklamlarını kısa sürede yayınlayabilmeleri geliyor.

Rahatça söyleyebiliriz ki hiç bilmeyen bir kişi için bile Google AdWords’te kampanya oluşturmak basit ve kısa süren bir işlemdir. Aslında her şey burada başlıyor. Varsayılan ayarlarla oluşturulmuş, hedef belirlenmemiş, planlama yapılmamış kampanyalar hayata geçer. Bir anda çok tehlikeli bir oyunun içinde buluyorsunuz kendinizi. WELCOME TO THE JUNGLE. Bu yazımda en çok karşılaştığım AdWords hatalarından / eksiklerinden bahsedeceğim.

Yanlış Anahtar Kelime Seçimi

Müşterilere sunduğunuz ürün veya hizmetlerle aralarında uzaktan yakından ilişki var diye düşünüp aklınıza gelen tüm anahtar kelimelerde reklam vermeye çalışmayın. Bu işletmenize gereksiz maliyetlerler yaratabileceği gibi kalite puanlarınızı da olumsuz etkileyebilir. Bu noktada kendinize şu soruyu sorun seçtiğiniz anahtar kelimeler gerçekten ürününüzü arayan, ihtiyacı olan insanların kullanabileceği anahtar kelimeler midir? Yoksa aralarında bir şekilde bağlantı var diye seçtiğiniz anahtar kelimeler mi? Örneğin reklam verme amacı iPhone telefon satmak olan bir işletmenin nasılsa ilgili diye kontör, facebook gibi anahtar kelimelere reklam verdiğini görmüşlüğüm var. Hele ki sınırlı bir bütçe ile reklam veriyorsanız kesinlikle spesifik anahtar kelimeler seçmeye odaklanmalısınız.

İlgili yazı: Anahtar kelime analizi nasıl yapılır?

Eşleme Türlerini Kullanmamak

Eğer eşleme türlerini ilk kez duyuyorsanız bu yazıyı okuduktan sonra AdWords hesabınızda kontrol etmeniz gereken şeyler var demektir. Eşleme türleri kısaca, anahtar kelimelerinizin tetiklenebileceği arama sorgularını kontrol etmenizi sağlar. Bu sayede AdWords hesaplarınıza eklediğiniz anahtar kelimeleri sınırlandırabilir, ilgili aramalarda tetiklenmesini sağlayabilir ve dilediğiniz aramalarda reklamların gösterimini engelleyebilirsiniz. Temelde 5 çeşit eşleme türü vardır. Bunlar kısaca;

Geniş eşleme: AdWords hesabınızda hiç bir eşleme türü kullanmadan bir anahtar kelime eklediyseniz varsayılan olarak geniş eşlemeli anahtar kelime kullanıyorsunuzdur. Geniş eşleme anahtar kelimeler anahtar kelimelerinizin tüm alakalı varyasyonlarında, eş anlamlı arama sorgularında reklamlarınızı tetikleyebilir. Geniş eşleme anahtar kullanmak reklamlarınızın erişimini her ne kadar üst düzeye çıkarsada tetiklenen arama sorgularında ilgi alanı azalabilir. Hatta sunduğunuz hizmet veya ürünlerden tamamen alakasız arama sorgularında da reklamlarınız gösterilebilir.

Modifiye Edilmiş Geniş Eşleme(Geniş Eşleme Düzenleyici): Sadece geniş olarak eklenen anahtar kelimelerde kullanabileceğiniz bir eşleme türüdür. Eklediğiniz geniş eşleme anahtar kelimelerin başına (+) işareti koyarak ilgili kelimelerin arama sorgularında geçmesini sağlayabilirsiniz. Böylece daha alakalı arama sorgularında reklam gösterimi elde edebilirsiniz.

Sıralı Eşleme: Anahtar kelimenizin başına ve sonuna tırnak işareti(“) ekleyerek kullanabileceğiniz bir eşleme türüdür. Sıralı eşleme kullandığınız anahtar kelimenin başına veya sonuna farklı terimler gelebilir. Fakat kelime öbeğinizin kalıbı hiçbir şekilde bozulmaz.

Tam Eşleme: Bu eşleme seçeneği ise anahtar kelimeleri üzerinde tam kontrol sağlar. Sadece anahtar kelimeniz ve yakın varyasyonlarında reklamlarınız tetiklenir. Bir anahtar kelimenin başına ve sonuna köşeli parantez ([ ]) ekleterek tam eşlemeyi aktif hale getirebilirsiniz.

Anahtar kelime eşleme seçenekleri hakkında daha detaylı bilgi almak için Google’ın yardım sayfasına göz atabilirsiniz

Negatif Anahtar Kelime Kullanmamak

Negatif anahtar kelimeler, anahtar kelimelerinizin tetiklenmemesini istediğiniz arama sorgularını kontrol etmenizi sağlar. Böylece gereksiz arama sorgularında reklamlarınızın gösterimini engelleyebilirsiniz. Negatif anahtar kelimeleri reklam grubu, kampanya veya liste yönetimi ile AdWords hesabınıza ekleyebilirsiniz. Örneğin Antalya’yı hedefleyen bir kampanyanızda +otel +rezervasyonu şeklinde bir anahtar kelimeniz olduğunu varsayalım. Kullanılan eşleme türünün gereği reklamlarınız “otel rezervasyon iptali”, “x otel rezervasyonu iptali” gibi arama sorgularında da gösterim alır. Bu sorguların önüne geçebilmek için “iptali” anahtar kelimesini negatif olarak hesabınıza eklemelisiniz.

AdWords hesabınızda hangi anahtar kelimeleri seçeceğinize, hangi eşleme türlerini kullanacağınıza karar verirken negatif anahtar kelimeleri de kesinlikle gözden geçirmelisiniz.

Anahtar Kelimeleri İlgili Gruplara Ayırmamak

Bir e-ticaret sitesinde outdoor ürünlerinin bulunduğu kategoriye girip cep telefonları ile karşılaştığınız oldu mu? Varsayalım oldu tepkiniz nasıl olurdu? Muhtemelen karşınıza gelen sayfaya bir kere daha bakıp ardından usulca tarayıcı sekmenizi kapatırdınız. Aslında anahtar kelimeleri ilgili gruplara ayırmakta bir bakıma buna benziyor. Bunu yapabilmemiz için Google bize reklam grubu diye bir şey sunuyor. Böylece her reklam grupları için ayrı ayrı reklamlar oluşturabilirsiniz. Bu sayede kadın gömlekleri arayana erkek gömlek reklamı gösteriminin önüne geçmiş olup, kullanıcılara daha odaklı reklamlar gösterebilirsiniz.

Reklam Uzantılarını Kullanmamak

Reklam uzantılarını kullanmak, reklam metinlerinizde ek açıklamalar vermenize olanak sağlar. Bu sayede daha güçlü, ilgi çekici ve daha çok bilgi içeren reklamlar oluşturabilirsiniz. Reklam uzantılarını kampanyalarınız geneli oluşturabileceğiniz gibi her reklam grubu özelinde de oluşturabilirsiniz.

Hedefle ve Teklif Ver Seçimi (RLSA)

Arama ağında yeniden pazarlama kampanyaları oluştururken en fazla gördüğümüz hatalardan birisi, kampanyaya hedef kitleleri entegre ederken “hedefle ve teklif ver” seçeneği ve “teklif ver” seçeneğinin karıştırılmasıdır.  “Teklif ver” seçeneği kampanyalarınıza eklediğiniz kitlelerin tekliflerini düzenlemenize yardımcı olurken,  “hedefle ve teklif ver” seçeneği ise oluşturduğunuz kampanyayı sadece eklediğiniz kitleye göstermenizi sağlar.

Örneğin RLSA kampanyalarını kullanarak websitenizi ziyaret etmiş kullanıcılara Antalya’da bulunan otelinizin reklamlarını yapmak istediğinizi düşünün. Sitenizi ziyaret etmiş, otelinizle daha fazla ilgi duyabilecek kişiler için remarketing listeleri oluşturdunuz ve bu oluşturduğunuz kitleye herhangi bir “Antalya” aramasında reklam göstermek istediğinizi varsayalım. Eğer arama ağı kampanyalarınıza hedef kitlenizi “teklif ver” olarak eklediyseniz geçmiş olsun. Tüm antalya ile ilgili kelimelerden tıklama  almaya başladınız. Fakat remarketing listelerinizi “hedefle ve teklif ver” seçeneği ile eklerseniz, sadece websitenize girmiş kullanıcılara tüm “Antalya” aramalarında reklamlar gösterebilirsiniz.

Yanlış Açılış Sayfası Seçimi

Açılış sayfaları, kullanıcıların reklamlara tıkladıktan sonra yönlendirildiği sayfalardır. Kullanıcıları kesinlikle anasayfa yönlendirmekten vazgeçin (istisnalar olabilir) Mutlaka müşterileri sunduğunuz ürün veya hizmetle ilgili bilgiler veren sayfalara yönlendirmeye çalışın.  Oluşturmuş olduğunuz reklamları ilgili sayfalara yönlendirmeniz hem kullanıcı deneyimini hem de reklamlarınızın performansını olumlu etkileyecektir. Örneğin telefon almak isteyen kullanıcıları telefonların ana kategorisine, iphone telefon almak isteyen kullanıcıları iphone’ların bulunduğu sayfaya, iphone 7 almak isteyen kullanıcıları ise iphone 7 ile ilgili sayfaya yönlendirmelisiniz.

Otomatik Kuralları Yanlış Kullanmak

Belirlediğiniz koşullar çerçevesinde kampanyalarınızda, reklamlarınızda, anahtar kelimelerinizde değişiklikler yapmak için otomatik kuralları hepimiz kullanıyoruz. Otomatik kurallar her ne kadar iş yükünü azaltsa da kuralları oluştururken dikkatli olunmalıdır. Hangi koşullarda kuralların çalışacağı, hangi süre zarfında devreye gireceği gibi bir çok faktöre dikkat etmelisiniz. Aksi halde hesabınızda istemediğiniz değişiklikler olabilir. Ayrıca oluşturmuş olduğunuz otomatik kuralların yapmış olduğu değişiklikleri belirli aralıklarla takip etmenizi öneririz.

Otomatik kurallar hakkında daha fazla bilgi alın.

Top / Other İstatistiklerine Bakmamak

Anahtar kelimelerinizin ortalama konumları bazen yanıltıcı olabilir. Örneğin reklamlarınız sayfanın alt bölümünde ilk sırada çıktığını varsayalım, eğer sayfanın üst bölümünde hiçbir reklam yoksa sizin reklamlarınızın ortalama konumu 1 olarak görünecektir. Bu raporu kontrol etmemek hem performansı değerlendirirken hem de optimizasyon çalışmaları yaparken sizi yanlış yönlendirebilir. Özelliklede en iyi conversion sağlayan anahtar kelimelerinizin bu şekilde sayfanın altına inmesi büyük bir şekilde performans kaybına sebep olabilir.

 

Online pazarlama kampanyalarınızın performansını artırmaya yönelik ipuçları almak ister misiniz?



google-adwords-hatalari

Arama motoru reklamları işletmelerin ürünlerini veya hizmetlerini ilgili kitleye ulaştırma konusunda çok başarılı bir reklam aracı olduğu hemen hemen her dijital pazarlama uzmanı tarafından kabul edilmektedir. Doğru ve etkili kullanıldığında pozitif yatırım getirileri elde etmek gerçekten mümkün. Bunların dışında işletmelerin Google reklamlarını tercih etme sebeplerinin başında çok büyük bütçe ayırmadan aksiyon alabilmeleri, sadece gelen tıklamalar ile ilgili maliyetlendirilmeleri ve reklamlarını kısa sürede yayınlayabilmeleri geliyor.

Rahatça söyleyebiliriz ki hiç bilmeyen bir kişi için bile Google AdWords’te kampanya oluşturmak basit ve kısa süren bir işlemdir. Aslında her şey burada başlıyor. Varsayılan ayarlarla oluşturulmuş, hedef belirlenmemiş, planlama yapılmamış kampanyalar hayata geçer. Bir anda çok tehlikeli bir oyunun içinde buluyorsunuz kendinizi. WELCOME TO THE JUNGLE. Bu yazımda en çok karşılaştığım AdWords hatalarından / eksiklerinden bahsedeceğim.

Yanlış Anahtar Kelime Seçimi

Müşterilere sunduğunuz ürün veya hizmetlerle aralarında uzaktan yakından ilişki var diye düşünüp aklınıza gelen tüm anahtar kelimelerde reklam vermeye çalışmayın. Bu işletmenize gereksiz maliyetlerler yaratabileceği gibi kalite puanlarınızı da olumsuz etkileyebilir. Bu noktada kendinize şu soruyu sorun seçtiğiniz anahtar kelimeler gerçekten ürününüzü arayan, ihtiyacı olan insanların kullanabileceği anahtar kelimeler midir? Yoksa aralarında bir şekilde bağlantı var diye seçtiğiniz anahtar kelimeler mi? Örneğin reklam verme amacı iPhone telefon satmak olan bir işletmenin nasılsa ilgili diye kontör, facebook gibi anahtar kelimelere reklam verdiğini görmüşlüğüm var. Hele ki sınırlı bir bütçe ile reklam veriyorsanız kesinlikle spesifik anahtar kelimeler seçmeye odaklanmalısınız.

İlgili yazı: Anahtar kelime analizi nasıl yapılır?

Eşleme Türlerini Kullanmamak

Eğer eşleme türlerini ilk kez duyuyorsanız bu yazıyı okuduktan sonra AdWords hesabınızda kontrol etmeniz gereken şeyler var demektir. Eşleme türleri kısaca, anahtar kelimelerinizin tetiklenebileceği arama sorgularını kontrol etmenizi sağlar. Bu sayede AdWords hesaplarınıza eklediğiniz anahtar kelimeleri sınırlandırabilir, ilgili aramalarda tetiklenmesini sağlayabilir ve dilediğiniz aramalarda reklamların gösterimini engelleyebilirsiniz. Temelde 5 çeşit eşleme türü vardır. Bunlar kısaca;

Geniş eşleme: AdWords hesabınızda hiç bir eşleme türü kullanmadan bir anahtar kelime eklediyseniz varsayılan olarak geniş eşlemeli anahtar kelime kullanıyorsunuzdur. Geniş eşleme anahtar kelimeler anahtar kelimelerinizin tüm alakalı varyasyonlarında, eş anlamlı arama sorgularında reklamlarınızı tetikleyebilir. Geniş eşleme anahtar kullanmak reklamlarınızın erişimini her ne kadar üst düzeye çıkarsada tetiklenen arama sorgularında ilgi alanı azalabilir. Hatta sunduğunuz hizmet veya ürünlerden tamamen alakasız arama sorgularında da reklamlarınız gösterilebilir.

Modifiye Edilmiş Geniş Eşleme(Geniş Eşleme Düzenleyici): Sadece geniş olarak eklenen anahtar kelimelerde kullanabileceğiniz bir eşleme türüdür. Eklediğiniz geniş eşleme anahtar kelimelerin başına (+) işareti koyarak ilgili kelimelerin arama sorgularında geçmesini sağlayabilirsiniz. Böylece daha alakalı arama sorgularında reklam gösterimi elde edebilirsiniz.

Sıralı Eşleme: Anahtar kelimenizin başına ve sonuna tırnak işareti(“) ekleyerek kullanabileceğiniz bir eşleme türüdür. Sıralı eşleme kullandığınız anahtar kelimenin başına veya sonuna farklı terimler gelebilir. Fakat kelime öbeğinizin kalıbı hiçbir şekilde bozulmaz.

Tam Eşleme: Bu eşleme seçeneği ise anahtar kelimeleri üzerinde tam kontrol sağlar. Sadece anahtar kelimeniz ve yakın varyasyonlarında reklamlarınız tetiklenir. Bir anahtar kelimenin başına ve sonuna köşeli parantez ([ ]) ekleterek tam eşlemeyi aktif hale getirebilirsiniz.

Anahtar kelime eşleme seçenekleri hakkında daha detaylı bilgi almak için Google’ın yardım sayfasına göz atabilirsiniz

Negatif Anahtar Kelime Kullanmamak

Negatif anahtar kelimeler, anahtar kelimelerinizin tetiklenmemesini istediğiniz arama sorgularını kontrol etmenizi sağlar. Böylece gereksiz arama sorgularında reklamlarınızın gösterimini engelleyebilirsiniz. Negatif anahtar kelimeleri reklam grubu, kampanya veya liste yönetimi ile AdWords hesabınıza ekleyebilirsiniz. Örneğin Antalya’yı hedefleyen bir kampanyanızda +otel +rezervasyonu şeklinde bir anahtar kelimeniz olduğunu varsayalım. Kullanılan eşleme türünün gereği reklamlarınız “otel rezervasyon iptali”, “x otel rezervasyonu iptali” gibi arama sorgularında da gösterim alır. Bu sorguların önüne geçebilmek için “iptali” anahtar kelimesini negatif olarak hesabınıza eklemelisiniz.

AdWords hesabınızda hangi anahtar kelimeleri seçeceğinize, hangi eşleme türlerini kullanacağınıza karar verirken negatif anahtar kelimeleri de kesinlikle gözden geçirmelisiniz.

Anahtar Kelimeleri İlgili Gruplara Ayırmamak

Bir e-ticaret sitesinde outdoor ürünlerinin bulunduğu kategoriye girip cep telefonları ile karşılaştığınız oldu mu? Varsayalım oldu tepkiniz nasıl olurdu? Muhtemelen karşınıza gelen sayfaya bir kere daha bakıp ardından usulca tarayıcı sekmenizi kapatırdınız. Aslında anahtar kelimeleri ilgili gruplara ayırmakta bir bakıma buna benziyor. Bunu yapabilmemiz için Google bize reklam grubu diye bir şey sunuyor. Böylece her reklam grupları için ayrı ayrı reklamlar oluşturabilirsiniz. Bu sayede kadın gömlekleri arayana erkek gömlek reklamı gösteriminin önüne geçmiş olup, kullanıcılara daha odaklı reklamlar gösterebilirsiniz.

Reklam Uzantılarını Kullanmamak

Reklam uzantılarını kullanmak, reklam metinlerinizde ek açıklamalar vermenize olanak sağlar. Bu sayede daha güçlü, ilgi çekici ve daha çok bilgi içeren reklamlar oluşturabilirsiniz. Reklam uzantılarını kampanyalarınız geneli oluşturabileceğiniz gibi her reklam grubu özelinde de oluşturabilirsiniz.

Hedefle ve Teklif Ver Seçimi (RLSA)

Arama ağında yeniden pazarlama kampanyaları oluştururken en fazla gördüğümüz hatalardan birisi, kampanyaya hedef kitleleri entegre ederken “hedefle ve teklif ver” seçeneği ve “teklif ver” seçeneğinin karıştırılmasıdır.  “Teklif ver” seçeneği kampanyalarınıza eklediğiniz kitlelerin tekliflerini düzenlemenize yardımcı olurken,  “hedefle ve teklif ver” seçeneği ise oluşturduğunuz kampanyayı sadece eklediğiniz kitleye göstermenizi sağlar.

Örneğin RLSA kampanyalarını kullanarak websitenizi ziyaret etmiş kullanıcılara Antalya’da bulunan otelinizin reklamlarını yapmak istediğinizi düşünün. Sitenizi ziyaret etmiş, otelinizle daha fazla ilgi duyabilecek kişiler için remarketing listeleri oluşturdunuz ve bu oluşturduğunuz kitleye herhangi bir “Antalya” aramasında reklam göstermek istediğinizi varsayalım. Eğer arama ağı kampanyalarınıza hedef kitlenizi “teklif ver” olarak eklediyseniz geçmiş olsun. Tüm antalya ile ilgili kelimelerden tıklama  almaya başladınız. Fakat remarketing listelerinizi “hedefle ve teklif ver” seçeneği ile eklerseniz, sadece websitenize girmiş kullanıcılara tüm “Antalya” aramalarında reklamlar gösterebilirsiniz.

Yanlış Açılış Sayfası Seçimi

Açılış sayfaları, kullanıcıların reklamlara tıkladıktan sonra yönlendirildiği sayfalardır. Kullanıcıları kesinlikle anasayfa yönlendirmekten vazgeçin (istisnalar olabilir) Mutlaka müşterileri sunduğunuz ürün veya hizmetle ilgili bilgiler veren sayfalara yönlendirmeye çalışın.  Oluşturmuş olduğunuz reklamları ilgili sayfalara yönlendirmeniz hem kullanıcı deneyimini hem de reklamlarınızın performansını olumlu etkileyecektir. Örneğin telefon almak isteyen kullanıcıları telefonların ana kategorisine, iphone telefon almak isteyen kullanıcıları iphone’ların bulunduğu sayfaya, iphone 7 almak isteyen kullanıcıları ise iphone 7 ile ilgili sayfaya yönlendirmelisiniz.

Otomatik Kuralları Yanlış Kullanmak

Belirlediğiniz koşullar çerçevesinde kampanyalarınızda, reklamlarınızda, anahtar kelimelerinizde değişiklikler yapmak için otomatik kuralları hepimiz kullanıyoruz. Otomatik kurallar her ne kadar iş yükünü azaltsa da kuralları oluştururken dikkatli olunmalıdır. Hangi koşullarda kuralların çalışacağı, hangi süre zarfında devreye gireceği gibi bir çok faktöre dikkat etmelisiniz. Aksi halde hesabınızda istemediğiniz değişiklikler olabilir. Ayrıca oluşturmuş olduğunuz otomatik kuralların yapmış olduğu değişiklikleri belirli aralıklarla takip etmenizi öneririz.

Otomatik kurallar hakkında daha fazla bilgi alın.

Top / Other İstatistiklerine Bakmamak

Anahtar kelimelerinizin ortalama konumları bazen yanıltıcı olabilir. Örneğin reklamlarınız sayfanın alt bölümünde ilk sırada çıktığını varsayalım, eğer sayfanın üst bölümünde hiçbir reklam yoksa sizin reklamlarınızın ortalama konumu 1 olarak görünecektir. Bu raporu kontrol etmemek hem performansı değerlendirirken hem de optimizasyon çalışmaları yaparken sizi yanlış yönlendirebilir. Özelliklede en iyi conversion sağlayan anahtar kelimelerinizin bu şekilde sayfanın altına inmesi büyük bir şekilde performans kaybına sebep olabilir.