Facebook Reklam: Özel Hedef Kitleler

Ana sayfa » PPC » Facebook Reklam: Özel Hedef Kitleler

Facebook reklamları bir çok işletme için olmazsa olmaz ödemeli reklamcılık kanallarından bir tanesidir. Özellikle Facebook’un günlük aktif kullanıcı sayısının 30 milyona yaklaşması işletmeler için bu mecranın önemini biraz daha artırmaktadır. Facebook reklamverenler için bir çok hedefleme seçeneği sunmaktadır. Doğru kullanıldığında işletmeler için çok önemli gelir kaynağı olabilir. Aynı zamanda yanlış yapılan hedeflemeler de pahalı bir ders niteliği taşıyabilir.  Benim en çok sevdiğim hedefleme yöntemi özel hedef kitleler diyebilirim. Özel kitleler ile işletmenizle veya Facebook sayfanızla etkileşime giren kullanıcıları tekrardan hedefleyebilirsiniz. Örneğin, Facebook sayfanızı ziyaret eden, websitenizi ziyaret etmiş kullanıcılar

Yazı içeriği;

  • Özel hedef kitle türleri nelerdir?
  • Özel hedef kitle nasıl oluşturulur?
  • Pixel kodu nasıl oluşturulur?
  • Özel hedef kitleler ve pazarlama stratejileri

Özel Hedef Kitle Türleri Nelerdir?

Müşteri dosyaları: Hali hazırda elinizde bulunan müşteri datanızı Facebook’a aktararak özel hedef kitle oluşturmanızı sağlar. Datanızı sisteme yükleyebilir (cvs,txt) veya direkt olarak yapıştırabilirsiniz.  Yüklediğiniz datada yaklaşık 15’e yakın tanımlama kullanabilirsiniz.(email, telefon, isim, ülke, cinsiyet, yaş). Aynı zamanda en çok kullanılan mail marketing toollarından birisi olan MailChimp hesabınızı doğrudan Facebook’a entegre edebilirsiniz.

Website trafiği: Websitenizi ziyaret eden kullanıcıları hedeflemenizi sağlayan özel hedef kitle türüdür. Örneğin websitenizin iletişim sayfasına girmiş kullanıcılara özel bir hedef kitle oluşturup, o kullanıcıları Facebook’ta tekrar hedefleyebilirsiniz. Ya da websitenize üye olmuş kullanıcılara özel farklı tekliflerde bulunabilirsiniz. Hedef kitlenizin veri toplamaya başlaması için internet sitenize Facebook Pixel kodunu eklemeniz gerekmektedir.

Uygulama etkinlikleri: Uygulamanızla etkileşime giren kullanıcıları tekrardan hedefleyebileceğiniz özel hedef kitle türüdür. Apple, Android ve Facebook uygulamalarındaki etkinlikleri izleyebilirsiniz.

Facebook etkileşimleri: Facebook’ta bulunan içeriklerinizle etkileşim kurmuş kullanıcılarıla özel hedef kitle oluşturmanızı sağlar.

a.Video: Facebook’ta bulunan videonuzla etkileşimle bulunan kullanıcıların listesini oluşturur. Videonuzu en az 3 – 10 saniye izlemiş veya belirli yüzdesini izlemiş kullanıcıları listeleyebilirsiniz.
b.Potansiyel müşteri reklamı: Reklamınızda bulunan formla etkileşime geçmiş kullanıcıların listesini oluşturur. Formu dolduran ve doldurmayan kullanıcılar için ayrı listeler oluşturabilirsiniz.
c.Kanvas: Facebook’ta oluşturduğunuz kanvas ile etkileşime geçen kullanıcıların listesini oluşturur.
d.Sayfa: Sayfanızla etkileşimde bulunmuş kullanıcıların listesini oluşturur. Sayfanızı ziyaret edenleri, sayfanızda bir eylem butonuna tıklayanları veya sayfanıza mesaj gönderen kullanıcılar için ayrı listeler oluşturabilirsiniz.

Özel hedef kitle nasıl oluşturulur?

1- Website ziyaretleri için özel hedef kitle oluşturma

 

a.Pixel Kodu oluşturma

İnternet sitenizi ziyaret eden kullanıcılar için özel kitle oluşturmak için öncelikle bir pixel kodu oluşturmalısınız. Reklam hesabınızın varlıklar bölümünün altından pixel kodunuzu oluşturabilirsiniz.

b.Pixel kodunuzu websitenizin tüm sayfalarına ekleyin

Oluşturmuş olduğunuz pixel kodunu websitenizin tüm sayfalarına eklemelisiniz. Bunun bir kaç farklı yöntemi bulunuyor. Pixel kodunuzu bazı e-ticaret alt yapılarında veya etiket yönetici araçları ile çok kolay bir şekilde internet sitenize ekleyebilirsiniz. Eğer bunların hiçbiri yoksa pixel kodunuzu manuel eklemeniz gerekmektedir.

c.Pixel kodunuzu onaylayın ve hedef kitlelerinizi oluşturmaya başlayın

Websitenize eklediğiniz pixel kodunu onayladıktan sonra kitlenizi oluşturmaya başlayabilirsiniz. Hedef kitlenizi websitenizin tüm sayfalarını ziyaret eden kullanıcıları kapsayacak şekilde oluşturabildiğiniz gibi bazı sayfaları ziyaret eden kişiler için de hedef kitleler oluşturabilirsiniz.Eğer pixel kodunuz websitenize önceden eklemiş ise geçmiş ziyaretçilerinizi de hedef kitlenize dahil edebiliyorsunuz.

Örneğin;
Ürününüzü sepete atmış fakat satın almamış kişiler,
İletişim sayfanızı ziyaret etmiş kullanıcılar,
Ödeme sayfanıza kadar gelmiş fakat alışverişi tamamlamamış kullanıcılar için farklı farklı hedef kitleler oluşturabilirsiniz.

 

Online pazarlama kampanyalarınızın performansını artırmaya yönelik ipuçları almak ister misiniz?



Facebook reklamları bir çok işletme için olmazsa olmaz ödemeli reklamcılık kanallarından bir tanesidir. Özellikle Facebook’un günlük aktif kullanıcı sayısının 30 milyona yaklaşması işletmeler için bu mecranın önemini biraz daha artırmaktadır. Facebook reklamverenler için bir çok hedefleme seçeneği sunmaktadır. Doğru kullanıldığında işletmeler için çok önemli gelir kaynağı olabilir. Aynı zamanda yanlış yapılan hedeflemeler de pahalı bir ders niteliği taşıyabilir.  Benim en çok sevdiğim hedefleme yöntemi özel hedef kitleler diyebilirim. Özel kitleler ile işletmenizle veya Facebook sayfanızla etkileşime giren kullanıcıları tekrardan hedefleyebilirsiniz. Örneğin, Facebook sayfanızı ziyaret eden, websitenizi ziyaret etmiş kullanıcılar

Yazı içeriği;

  • Özel hedef kitle türleri nelerdir?
  • Özel hedef kitle nasıl oluşturulur?
  • Pixel kodu nasıl oluşturulur?
  • Özel hedef kitleler ve pazarlama stratejileri

Özel Hedef Kitle Türleri Nelerdir?

Müşteri dosyaları: Hali hazırda elinizde bulunan müşteri datanızı Facebook’a aktararak özel hedef kitle oluşturmanızı sağlar. Datanızı sisteme yükleyebilir (cvs,txt) veya direkt olarak yapıştırabilirsiniz.  Yüklediğiniz datada yaklaşık 15’e yakın tanımlama kullanabilirsiniz.(email, telefon, isim, ülke, cinsiyet, yaş). Aynı zamanda en çok kullanılan mail marketing toollarından birisi olan MailChimp hesabınızı doğrudan Facebook’a entegre edebilirsiniz.

Website trafiği: Websitenizi ziyaret eden kullanıcıları hedeflemenizi sağlayan özel hedef kitle türüdür. Örneğin websitenizin iletişim sayfasına girmiş kullanıcılara özel bir hedef kitle oluşturup, o kullanıcıları Facebook’ta tekrar hedefleyebilirsiniz. Ya da websitenize üye olmuş kullanıcılara özel farklı tekliflerde bulunabilirsiniz. Hedef kitlenizin veri toplamaya başlaması için internet sitenize Facebook Pixel kodunu eklemeniz gerekmektedir.

Uygulama etkinlikleri: Uygulamanızla etkileşime giren kullanıcıları tekrardan hedefleyebileceğiniz özel hedef kitle türüdür. Apple, Android ve Facebook uygulamalarındaki etkinlikleri izleyebilirsiniz.

Facebook etkileşimleri: Facebook’ta bulunan içeriklerinizle etkileşim kurmuş kullanıcılarıla özel hedef kitle oluşturmanızı sağlar.

a.Video: Facebook’ta bulunan videonuzla etkileşimle bulunan kullanıcıların listesini oluşturur. Videonuzu en az 3 – 10 saniye izlemiş veya belirli yüzdesini izlemiş kullanıcıları listeleyebilirsiniz.
b.Potansiyel müşteri reklamı: Reklamınızda bulunan formla etkileşime geçmiş kullanıcıların listesini oluşturur. Formu dolduran ve doldurmayan kullanıcılar için ayrı listeler oluşturabilirsiniz.
c.Kanvas: Facebook’ta oluşturduğunuz kanvas ile etkileşime geçen kullanıcıların listesini oluşturur.
d.Sayfa: Sayfanızla etkileşimde bulunmuş kullanıcıların listesini oluşturur. Sayfanızı ziyaret edenleri, sayfanızda bir eylem butonuna tıklayanları veya sayfanıza mesaj gönderen kullanıcılar için ayrı listeler oluşturabilirsiniz.

Özel hedef kitle nasıl oluşturulur?

1- Website ziyaretleri için özel hedef kitle oluşturma

 

a.Pixel Kodu oluşturma

İnternet sitenizi ziyaret eden kullanıcılar için özel kitle oluşturmak için öncelikle bir pixel kodu oluşturmalısınız. Reklam hesabınızın varlıklar bölümünün altından pixel kodunuzu oluşturabilirsiniz.

b.Pixel kodunuzu websitenizin tüm sayfalarına ekleyin

Oluşturmuş olduğunuz pixel kodunu websitenizin tüm sayfalarına eklemelisiniz. Bunun bir kaç farklı yöntemi bulunuyor. Pixel kodunuzu bazı e-ticaret alt yapılarında veya etiket yönetici araçları ile çok kolay bir şekilde internet sitenize ekleyebilirsiniz. Eğer bunların hiçbiri yoksa pixel kodunuzu manuel eklemeniz gerekmektedir.

c.Pixel kodunuzu onaylayın ve hedef kitlelerinizi oluşturmaya başlayın

Websitenize eklediğiniz pixel kodunu onayladıktan sonra kitlenizi oluşturmaya başlayabilirsiniz. Hedef kitlenizi websitenizin tüm sayfalarını ziyaret eden kullanıcıları kapsayacak şekilde oluşturabildiğiniz gibi bazı sayfaları ziyaret eden kişiler için de hedef kitleler oluşturabilirsiniz.Eğer pixel kodunuz websitenize önceden eklemiş ise geçmiş ziyaretçilerinizi de hedef kitlenize dahil edebiliyorsunuz.

Örneğin;
Ürününüzü sepete atmış fakat satın almamış kişiler,
İletişim sayfanızı ziyaret etmiş kullanıcılar,
Ödeme sayfanıza kadar gelmiş fakat alışverişi tamamlamamış kullanıcılar için farklı farklı hedef kitleler oluşturabilirsiniz.