Dijital Pazarlama İstatistikleri

Son Güncelleme Tarihi: 05.06.2021
Güncellemeleri seninle de paylaşmamı ister misin?

Arama Motoru İstatistikleri

  • Google arama sonuçlarında ilk sayfada bulunan sayfaların içeriklerin karakter sayısı ortalama 1890’dır. (Backlinko – 2016)
  • Arama motoru kullanıcılarının %75’i ilk sayfadan öteye geçmez. (Forbes – 2017)
  • Aramaların yarısı 4 kelimeden daha uzun sorgulardan oluştmaktadır. (Wordstream – 2016)
  • Kullanıcıların %70-80’i arama sonuçlarında organik sonuçlara odaklanmaktadır. (MarTech – 2018)
  • Mobilden yapılan aramaların %30’u lokal bir yerle ilgilidir. (Google – 2016)
  • Google toplam arama motoru pazar payının %80.5’ini elinde tutuyor. (Lindo – 2017)
  • Yerel arama yapan kullanıcıların %72’si 8km kaçında bulunan bir mağazayı ziyaret ediyor. (Wordstream – 2016)
  • Yakın çevrede bulunan bir yer için yapılan aramaların %28’i satın alma ile sonuçlanıyor. (Google – 2016)
  • Yerel aramaların %50’si kullanıcıları o gün içerisinde bir mağazaya yönlendiriyor. (Google – 2018)
  • Dijital pazarlama uzmanlarının %72’si içerik oluşturmayı en etkili SEO taktiği olarak belirtiyor. (Lindo – 2017)
  • Tüm mobil aramaların neredeyse 3’te 1’i lokasyon bazlı sorgulardan oluşmaktadır. (The SEM Post – 2016)
  • Amerikalı kullanıcıların %46’sından fazlası yataktan çıkmadan önce telefonları kontrol ediyor (Tech Times – 2017)
  • Akıllı telefon kullanıcılarının %51’i mobilden arama yaparken yeni bir ürün veya marka keşfediyor. (Google – 2018)
  • Akıllı telefon kullanıcılarının %48’i mobilden yapılan araştırmalara arama motorları ile başlıyor. (Smart Insights – 2016)
  • Bir içeriğe video eklemek arama sonuçlarındaki görünürlüğü %157 artırıyor. (Search Engine People – 2017)
  • Google, ses tanıma teknolojisinin doğrulunu %92 oranında karşıladığını idda ediyor. (Campaign – 2017)
  • Amazon Echo, Google Home gibi sesli dijital yardımcılarını kullanan kişilerin 3’te 2’si akıllı telefonlarını daha sık kullanıyor. (CNBC – 2018)
  • Sesli yapılan aramalar şu an toplam arama etkinliklerinin %10’unu oluşturmaktadır. (Lindo)
  • Sesle yapılan aramaların sayısı 2008’den 2017’ye kadar %3400 oranında artış gösterdi. (Hubspot – 2017)
  • Kullanıcıların %78’i kişisel önerilere güvendikleri kadar çevrimiçi incelemelere de güveniyorlar.
  • Andrey Lipattsev’e göre kaliteli içerik ve iyi bir link inşaası sıralamaları etkileyen en önemli iki faktördür. (Search Engine Marketing – 2016)
  • Mozilla ve BuzzSumo’nun incelediği 1.000.000’dan fazla içeriğe göre 1000’den fazla kelime uzunluğuna sahip içerikler daha fazla paylaşım ve backlink elde etmiş. (Moz – 2015)
  • Google’da yapılan “yakınımda” içerikli aramalar geçen yıla göre 2 kat daha fazla artış gösterdi. (Search Engine Watch – 2016)
  • Eski blog gönderilerini yeni görsel ve içeriklerle güncelleyip yayınlamak organik site trafiği %111’e kadar artırabilir. (Backlinko – 2016)
  • Google, sosyal medyadan gelen linklerin normal backlink gibi bir yapıya sahip olmadığını ama arada kesinlikle bir ilişki olduğunu söylüyor. (Search Engine Journal)

Online Reklam İstatistikleri

  • Kullanıcıların %64,6’sı bir şey satın alma döneminde Google reklamlarına tıklar. (Wordstream – 2016)
  • Satın almaya yönelik yapılan aramaların %66’sı reklamlara yapılan tıklamalar oluşturmaktadır. (Clever Clicks – 2018)
  • Her 5 kişiden 4’ü bir sayfayı ziyaret ettiğin karşısına çıkan pop-up veya otomatik oynamaya başlayan videolardan dolayı sayfayı hemen terk ediyor. (HubSpot – 2016)
  • İnsanların %73’ü pop-up reklamlardan hoşlanmıyor. (HubSpot – 2016)
  • İnsanların %91’i reklamların iki yıl öncesine göre daha mücadeleci olduğunu söylüyor (HubSpot – 2016)
  • Google reklamlarının tüm sektörlerdeki ortalama dönüşüm oranları arama ağında %2,7 görüntülü reklam ağında ise %0,89’dir. (Wordstream – 2016) 
  • İşletmeler Google’a harcadıkları her 1dolar için 2 dolar kazanmaktadır. (Google)
  • Arama sonuçlarındaki tıklamaların %41’ini ilk üç sırada çıkan reklamlar oluşturuyor. (Wordstream)
  • İlk sırada çıkan reklamların ortalama tıklama oranı %7,94’tür. Genel ortalama ise %2’dir. (AccuraCast)
  • Ödemeli arama ağı reklamlarından siteye giriş yapan kullanıcıların dönüşüm oranları organik sonuçlardan gelenlere göre %50 daha fazladır. (Unboun ACE)
  • B2B İşletmelerin %65’i Linkedin reklamları aracılığı ile müşteri edinmiştir. (Hubspot)
  • Facebook yeniden pazarlama kampanyaları ile ödemeli reklamcılıktan gelen ROI’yi 2.5 kat artıran işletmeler mevcuttur. (AdRoll)
  • Arama ağı reklamları, marka bilinirliğini %80 oranında artırabilir. (Google)
  • Görüntülü reklam ağında en iyi dönüşüm oranına sahip sektör ev eşyaları üzerinedir. (Search Engine Land)
  • Google’da aylık 160 milyardan fazla arama yapılıyor (Google)
  • Tüm online aramaların %70’i Google’da yapılmaktadır.
  • Kullanıcıların %90’ı yorumlara güveniyor.(Google)
  • Mağazada yapılan alışverişlerin %40’ı çevrimiçi olarak başlamaktadır. (Google)

Sosyal Medya İstatistikleri

  • Amerikanların %59’u sosyal medyanın müşteri hizmetleri desteğini kolaylaştırdığına inanmaktadır. (Life Marketing – 2018)
  • Facebook Messenger ve WhatsApp’ta günlük 60 milyar mesaj gönderiliyor.
  • Fortune 500’e giren şirketlerin sadece 20’si Facebook’ta müşterileri ile etkileşime geçiyor. %83’ünün Twitter’da bir hesabı var.
  • Bir markaya Twitter üzerinden şikayette bulunan kullanıcıların %78’i bir saat içerisinde cevap bekliyor.
  • Tüm Amerika’nın %68’i Facebook’ta.
  • Yaklaşık 270 milyon adet sahte Facebook profili bulunmaktadır.
  • Facebook 5 milyon aktif reklamverene sahiptir.
  • 100’den fazla çalışana sahip olan işletmelerin %88’i Twitter’ı pazarlama amaçlı kullanıyor. (Statusbrew)
  • Tüketicilerin %86’sı işletmelerin dürüst bir marka kişiliği yansıtmasını tercih ediyor. (Sprout Social)
  • Dünya’da yaklaşık 3.03 milyar insan sosyal medyada varlık gösteriyor. (BrizFeel – 2018)
  • İnternet kullanan yetişkinlerin yalnızca %5’i sosyal medyada gördükleri bilgilere çok güven duyduğunu söylüyor. (Pew Research Center – 2016)
  • İnsanların% 20’si bir metni okur, ancak insanların% 80’i bir video izleyecektir. (SMN – 2017)
  • 2017’de Twitter’ın geliri 2,44 milyar ABD dolarına ulaştı. (Statitsa – 2018)
  • Twitter kullanıcılarının %79’u ABD dışındadır (Hootsuite – 2018).
  • Facebook’ta günlük 100 milyon video içeriği izleniyor. (Facebook, 2016)
  • Videoların yer aldığı Tweet’ler, fotoğraflı tweetlere göre yaklaşık altı kat fazla retweet almaktadır. (Wochit – 2018)
  • Sosyal medya kullanıcılarının yarısından fazlası bir ünlü veya etkileyici hesapları takip ettiğini söylüyor. (BrizFeel – 2018)
  • Çalışmalar, insanların neredeyse üç gün sonra gördükleri görsel içeriğin% 65’ini hatırlayabildiklerini göstermektedir. (HubSpot – 2017)
  • En popüler iki online etkinlik sosyal medya ve video izlemedir. (Smart Insights – 2018)
  • Dünyanın yaklaşık 3’te 1’i düzenli olarak sosyal ağları kullanmaktadır. (eMarketer – 2016)
  • 2 Milyon işletmenin 2018 yılında Facebook’u reklam için kullandığını söylüyor. (Hootsuite – 2018)
  • Kolej derecesi olan internet kullanıcılarının %29’unun Twitter’da hesabı bulunuyor. (Pew Research Center – 2016)
  • İnsanların ortalama 5.54 sosyal medya hesabı bulunmaktadır.
  • Sosyal medyaya harcanan günlük ortalama süre 116 dakikadır.
  • Orta ve küçük ölçekli işletmelerin %81’i tek sosyal medya platformunu kullanmaktadır.
  • Sosyal medya kullanıcıları 2017’nin ikinci ve üçüncü çeyreği arasında 121 milyon arttı.

Youtube İstatistikleri

  • Küçük işletmelerin sadece %9’u Youtube’da. (2018)
  • Youtube kullanıcılarının %62’sini erkekler oluşturmaktadır. (2018)
  • En çok izlenen videoların %95’ini müzik videoları oluşturmaktadır. (2018)
  • Interbrand’ın en iyi 100 markası ortalama her 18 dakikada bir Youtube’a video yüklemektedir. (2018)
  • Youtube’a her dakika 300 saat uzunluğunda video eklenmektedir. (2018)
  • Türkiye, Youtube’da aktif kullanıcıya sahip en büyük 10. ülkedir. (2018)
  • Youtube, 88 ülkede 76 farklı dilde hizmet vermektedir. (2018)
  • İnternet kullanıcılarının %95’i Youtube erişebilmektedir. (2018)
  • 50 Milyon kullanıcı aktif olarak Youtube’da içerik üretmektedir. (2018)
  • Erkekler en çok strateji oyunları ve maçları, kadınlar ise en çok güzellik videolarını izlemektedir. (2018)
  • 2019 yılında Youtube’a reklamlardan 15,5 milyar dolar gelir elde etti. (2020 – Youtube)
  • Youtube kullanımının %75’i mobil cihazlar üzerinden gerçekleşiyor. (2019)
  • Alexa verilerine göre Youtube’da geçirilen ortalama günlük süre 12:09 saniyedir. (2020)

Amazon İstatistikleri

  • Amazon Amerika’nın e-ticaret hacminin %49.1’ini oluşturuyor. (2018)
  • Amazon Hindistan’ın e-ticaret hacminin %30’unu oluşturuyor. (2018)
  • 300 Milyonun üzerinde Amazon üyesi bulunmaktadır. (2017)
  • Amazon toplam 342 bin çalışana sahip. (2017)
  • Amazon kullanıcılarının %63’ü prime üyesi ve prime üyeler normal üyelere göre 4.6 kat daha fazla harcama yapıyor.  (2017)
  • Amazon depolarında 45.000’den fazla robot çalışmaktadır. (2017)
  • Amazon’da ürün sıralamasını etkileyen en büyük faktör satış sıralamasıdır. (Search Engine Land – 2016)
  • Amazon’un marka değeri 2018 yılında 207.59 milyar dolara ulaşmıştır. (Statista – 2018)
  • Kullanıcıların Amazon’u tercih etmesinin en büyük nedeni ürünlerin fiyatı daha sonra ücretsiz kargo sunmasıdır. (2018)
  • Amerika’da online alışveriş yapan kullanıcıların % 50’si Amazon mobil uygulamasını kullanmaktadır. (2017)
  • Eylül 2019’da amazon mobil kullanıcı sayısı 150.6 milyona kadar ulaştı. (2019)
  • Amerika’da yaşayan 2000’den fazla kullanıcıya yapılan ankette katılanlarının %89.9’unun Amazon’dan sipariş verme ihtimallerinin daha yüksek olduğu sonucu çıktı. (Feedvisor, 2019) 
  • Amazon prime kullanıcılarının sayısı 100 milyonun üzerine çıktı. (Statista – 2019)
  • Nisan 2019 yılında Amazon’da bulunan ürün sayısı: 119,928,851 (2019)
  • Amazon prime gününde 100 milyondan fazla ürün satıldı. (2018)