Google arama sonuçlarında ilk sayfada bulunan sayfaların içeriklerin karakter sayısı ortalama 1890’dır. (Backlinko – 2016)
Arama motoru kullanıcılarının %75’i ilk sayfadan öteye geçmez. (Forbes – 2017)
Aramaların yarısı 4 kelimeden daha uzun sorgulardan oluştmaktadır. (Wordstream – 2016)
Kullanıcıların %70-80’i arama sonuçlarında organik sonuçlara odaklanmaktadır. (MarTech – 2018)
Mobilden yapılan aramaların %30’u lokal bir yerle ilgilidir. (Google – 2016)
Google toplam arama motoru pazar payının %80.5’ini elinde tutuyor. (Lindo – 2017)
Yerel arama yapan kullanıcıların %72’si 8km kaçında bulunan bir mağazayı ziyaret ediyor. (Wordstream – 2016)
Yakın çevrede bulunan bir yer için yapılan aramaların %28’i satın alma ile sonuçlanıyor. (Google – 2016)
Yerel aramaların %50’si kullanıcıları o gün içerisinde bir mağazaya yönlendiriyor. (Google – 2018)
Dijital pazarlama uzmanlarının %72’si içerik oluşturmayı en etkili SEO taktiği olarak belirtiyor. (Lindo – 2017)
Tüm mobil aramaların neredeyse 3’te 1’i lokasyon bazlı sorgulardan oluşmaktadır. (The SEM Post – 2016)
Amerikalı kullanıcıların %46’sından fazlası yataktan çıkmadan önce telefonları kontrol ediyor (Tech Times – 2017)
Akıllı telefon kullanıcılarının %51’i mobilden arama yaparken yeni bir ürün veya marka keşfediyor. (Google – 2018)
Akıllı telefon kullanıcılarının %48’i mobilden yapılan araştırmalara arama motorları ile başlıyor. (Smart Insights – 2016)
Bir içeriğe video eklemek arama sonuçlarındaki görünürlüğü %157 artırıyor. (Search Engine People – 2017)
Google, ses tanıma teknolojisinin doğrulunu %92 oranında karşıladığını idda ediyor. (Campaign – 2017)
Amazon Echo, Google Home gibi sesli dijital yardımcılarını kullanan kişilerin 3’te 2’si akıllı telefonlarını daha sık kullanıyor. (CNBC – 2018)
Sesli yapılan aramalar şu an toplam arama etkinliklerinin %10’unu oluşturmaktadır. (Lindo)
Sesle yapılan aramaların sayısı 2008’den 2017’ye kadar %3400 oranında artış gösterdi. (Hubspot – 2017)
Kullanıcıların %78’i kişisel önerilere güvendikleri kadar çevrimiçi incelemelere de güveniyorlar.
Andrey Lipattsev’e göre kaliteli içerik ve iyi bir link inşaası sıralamaları etkileyen en önemli iki faktördür. (Search Engine Marketing – 2016)
Mozilla ve BuzzSumo’nun incelediği 1.000.000’dan fazla içeriğe göre 1000’den fazla kelime uzunluğuna sahip içerikler daha fazla paylaşım ve backlink elde etmiş. (Moz – 2015)
Google’da yapılan “yakınımda” içerikli aramalar geçen yıla göre 2 kat daha fazla artış gösterdi. (Search Engine Watch – 2016)
Eski blog gönderilerini yeni görsel ve içeriklerle güncelleyip yayınlamak organik site trafiği %111’e kadar artırabilir. (Backlinko – 2016)
Google, sosyal medyadan gelen linklerin normal backlink gibi bir yapıya sahip olmadığını ama arada kesinlikle bir ilişki olduğunu söylüyor. (Search Engine Journal)
Online Reklam İstatistikleri
Kullanıcıların %64,6’sı bir şey satın alma döneminde Google reklamlarına tıklar. (Wordstream – 2016)
Satın almaya yönelik yapılan aramaların %66’sı reklamlara yapılan tıklamalar oluşturmaktadır. (Clever Clicks – 2018)
Her 5 kişiden 4’ü bir sayfayı ziyaret ettiğin karşısına çıkan pop-up veya otomatik oynamaya başlayan videolardan dolayı sayfayı hemen terk ediyor. (HubSpot – 2016)
300 Milyonun üzerinde Amazon üyesi bulunmaktadır. (2017)
Amazon toplam 342 bin çalışana sahip. (2017)
Amazon kullanıcılarının %63’ü prime üyesi ve prime üyeler normal üyelere göre 4.6 kat daha fazla harcama yapıyor.(2017)
Amazon depolarında 45.000’den fazla robot çalışmaktadır. (2017)
Amazon’da ürün sıralamasını etkileyen en büyük faktör satış sıralamasıdır. (Search Engine Land – 2016)
Amazon’un marka değeri 2018 yılında 207.59 milyar dolara ulaşmıştır. (Statista – 2018)
Kullanıcıların Amazon’u tercih etmesinin en büyük nedeni ürünlerin fiyatı daha sonra ücretsiz kargo sunmasıdır. (2018)
Amerika’da online alışveriş yapan kullanıcıların % 50’si Amazon mobil uygulamasını kullanmaktadır. (2017)
Eylül 2019’da amazon mobil kullanıcı sayısı 150.6 milyona kadar ulaştı. (2019)
Amerika’da yaşayan 2000’den fazla kullanıcıya yapılan ankette katılanlarının %89.9’unun Amazon’dan sipariş verme ihtimallerinin daha yüksek olduğu sonucu çıktı. (Feedvisor, 2019)
Amazon prime kullanıcılarının sayısı 100 milyonun üzerine çıktı. (Statista – 2019)
Nisan 2019 yılında Amazon’da bulunan ürün sayısı: 119,928,851 (2019)
Amazon prime gününde 100 milyondan fazla ürün satıldı. (2018)
Web sitemizde size en iyi deneyimi sunabilmemiz için çerezlerden faydalanıyoruz. Bu siteyi kullanmaya devam ederseniz, bunu kabul ettiğinizi varsayarız.Ok