Google Analytics Cohort Analizi Raporu

Ana sayfa » Web Analiz » Google Analytics Cohort Analizi Raporu

Cohort analizi, okuması en zevkli Google Analytics raporlarından bir tanesi.  İlk bakışta biraz karmaşık görünebilir fakat biraz detaya indiğinizde çok güzel şeyler söylediğini görebilirsiniz. Cohort analizi ile benzer davranışları sergileyen kullanıcıları gruplandırabilir ve analiz edebilirsiniz. Örneğin daha fazla bilinirliği artırmak, üye kazanmak için çok karlı olmayan bir indirim kampanyası düzenlediğiniz ve insanların web sitenizden alışveriş yapmasını sağladığınızı varsayalım. Bu yaptığınız kampanya ile kazandığınız yeni müşterilerin sonraki dönemlerde alışverişe devam edip etmediğini Cohort analizi ile görebilirsiniz. Ya da kısa süreli yapacağınız marketing çalışmalarının (x tl üzeri siparişe y hediye) ortalama sepet tutarlarına etkisini de kolayca ölçebilirsiniz.

Cohort analizine Google Analytics hesabınızın kitle menüsünden ulaşabilirsiniz.

Cohort analizi kısaca, belirli bir zaman dilimi boyunca ortak bir davranış sergileyen kullanıcıları incelemenizi ve karşılaştırmanızı sağlar.

Cohort analizi raporunun anatomisi

Kohort analizinde 4 temel bileşen vardır.

Kohort türü: Raporun temelini oluşturan boyuttur. Google, şimdilik sadece edinme tarihi üzerinden bu raporları sunmaktadır. Edinme tarihi bir kullanıcının internet sitenizle ilk etkileşimde bulunduğu tarihi ifade eder. Raporda bu şekilde gruplanır.

Kohort boyutu: Raporunuzun hangi zaman diliminde oluşturacağını ifade eder. Kohort boyutunu günlük, haftalık veya aylık olarak özelleştirebilirsiniz.

Metrik: Analiz etmek istediğiniz metriği seçeceğiniz alandır. Gelir, oturum süresi, işlem sayısı gibi metriklerle kohort raporunuzu oluşturabilirsiniz.

Tarih aralığı: Raporunuzu oluşturmak istediğiniz tarih aralığıdır. Kohort boyutunu günlük seçerseniz maksimum tarih aralığını maksimum 30 gün, aylık seçerseniz son 3 aya kadar raporunuzu özelleştirebilirsiniz.

Cohort analizi raporlarını, cohort boyutu, metrik ve sunulmuş tarih aralıklarına göre özelleştirebiliyorsunuz. Günlük, haftalık veya aylık olarak belirleyebildiğiniz Cohort boyutu, cohort türüne nasıl bir aralıktan bakacağınızı belirleyecektir. Aynı zamanda gelir, işlem, oturum süresi gibi birden fazla metrikle Cohort analiz raporunu çalıştırabiliyorsunuz. Son olarakta karşılaştırmak istediğiniz tarih aralığını seçip, raporunuzu çalıştırabilirsiniz.

Nasıl Okunur?

google-analytics-chort-analizi

Yukarıdaki örnekte,

  1. Cohort boyutu: Haftalık
  2. Metrik: Gelir
  3. Tarih aralığı: Son 6 hafta olarak belirlenmiştir.

Raporda 0. hafta, kullanıcıların web sitesiyle tanıştığı ilk haftada ne kadar gelir getirdiğini göstermektedir.

6 Aralık 2015 – 12 Aralık 2015 tarihleri arasında web sitesiyle tanışan kullanıcılar 6.194,08TL getiri sağlamıştır. Aynı grupta olan kullanıcıların 1 hafta sonra da 585,05TL değerinde alışveriş yaptığını görüyoruz. Aynı şekilde bu kullanıcıları elde ettiğimiz tarihten tam 4 hafta sonra bile satın alım yapmaya devam etmiş ve 2.202,29TL gelir sağlamıştır.

3 Ocak 2016 – 9 Ocak 2016 tarihinde kazanılmış olan kullanıcıların 1 hafta sonra 5.617,63TL değerinde alışveriş yapması dikkatleri çekmektedir. Bu tarihte kullanıcıları elde tutma oranları da ortalamanın üzerindedir. Bu tarihte yapılan pazaralama faaliyetlerinin incelenmesi satış performansını artırmaya yardımcı olabilir.

Sonuç

Cohort raporları gelişmiş segmentleri de desteklemektedir. Bu sayede sınırsız bir şekilde analizler gerçekleştirebilirsiniz. Örneğin sadece mail trafiğinizi, sosyal medyadan gelen kullanıcıları bir grup olarak belirleyebilir, bu gruplara özel verileri görebilirsiniz. Cohort analizi, ideal müşteri profilinizi bulmaya yardımcı olur. Pazarlama faaliyetlerinizi, promosyonlarınızı, trafik kanallarınızı değerlendirebilirsiniz.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 4,00 out of 5)
Loading...

Online pazarlama kampanyalarınızın performansını artırmaya yönelik ipuçları almak ister misiniz?



2019
Dijital Pazarlama İstatistikleri