Tecrübelerimi, araştırdıklarımı ve önerilerimi

Seninle de paylaşmamı ister misin?


Google Tag Manager (GTM) Nedir? Ne İşe Yarar

  Google Tag Manager, Websitenize eklemeniz gereken scriptleri ve etiketleri tek bir yerden yönetmenizi sağlayan ücretsiz bir araçtır.  Etiket yöneticisini kullanarak sitenize eklemeniz gereken tüm etiket ve kodları tek bir panel üzerinden ekleyebilir, hangi etiketlerin hangi koşullarda tetikleneceğine karar verebilirsiniz. Google Tag Manager, sadece Google ürünlerinin kullanımıyla sınırlı değildir. GTM’i kullanarak Criteo, Crazy Egg gibi 3.parti toolların entegrasyonlarını gerçekleştirebileceğiniz gibi custom html etiketleri de ekleyebilirsiniz. Aynı zamanda GTM kullanmak websitenizdeki etiketlerin karışıklığını da en aza…
Tamamını Oku

Google AdWords Arama Ağı Optimizasyonu

Google AdWords, büyüklüğü farketmeksizin tüm işletmeler için oldukça etkileyici bir reklam platformudur. Ama malesef her şey reklamlarda anlatıldığı gibi değildir. (anahtar kelimeni seç, bütçeni belirle ve reklama başla) Olay sadece reklamları aktif etmekle bitmiyor. Asıl amaç sürdürülebilir karlılığı sağlamaktır. AdWords kampanyalarının düzenli olarak ilgiye, optimizasyonlara ihtiyacı vardır. Nerelere müdahale edileceğini bilmek, istatistikleri doğru okumak, gerekli testleri yapıp, aksiyonlar almak AdWords kampanyalarınızdan alacağınız verimi artıracaktır. Arama ağı kampanyalarınızın optimizasyonuna aşağıdaki listelemiş olduğum maddeleri tek tek ele alarak…
Tamamını Oku

Site Hızı: Performans Önerileri

Aranızda bekletilmeyi seven çok az insan olduğuna bahse girerim.  Sabah işe giderken kahve almak için bir işletmeye girdiğinizi düşünün. İşe geç kalmamak için kısıtlı bir zamanınız var ve sıra olduğunu gördünüz. Ne hissedersiniz? Ofise yakın başka alternatifim olmamasına rağmen çoğu zaman hüsrana uğrayıp sessizce ayrılıyorum. (sinir bozucu!) Olaya birde satışlar açısından bakacak olursak eğer, biraz daha hızlı servis yapan bir işletme olsaydı ve insanları fazla bekletmeyecek şekilde hizmet verseydi benden de bir dönüşüm elde edeceklerdi. Aynı durum websiteleri içinde geçerli. Hatta dijitalde…
Tamamını Oku

Otomatik Kurallar ile Tatile Hazırlanın

Uzun bir kışın ardından tatil sezonu resmen başlıyor. (BAŞLAMADI!) Bu yıl bayram tatillerinin uzunluğunu da düşünecek olursak çalışma sürelerinizde ve ilginizde biraz performans düşüşleri yaşayabilirsiniz.(falcı gibi hissettim bak şimdi) AdWords kampanyalarınızın performansını optimize etmeye yönelik bir kaç otomatik kural oluşturarak daha rahat bir tatil dönemi geçirmeniz mümkün. Bu yazımda sizi biraz rahatlatabilecek otomatik kurallardan bahsedeceğim. Otomatik kurallar nedir? Otomatik kurallar, seçilen koşullara göre hesaplarınızda otomatik olarak değişiklikler yapmanıza imkan sağlar. Aynı zamanda belirlediğiniz koşullar çerçevesinde…
Tamamını Oku

Hesaplanmış Metrikler Hakkında

Bu yazıda henüz beta aşamasında olan Hesaplanmış Metriklerden bahsedeceğim. Custom report, dashboard veya widget’larda kullanabileceğiniz bu hesaplanmış metrikler daha iyi analiz yapmanızı ve iş yükünüzü azaltabilecek gibi görünüyor. Bu özellik sayesinde excel veya başka hesaplamalara gerek kalmadan mevcut metriklerinizi özelleştirebileceksiniz. Hesaplanmış Metrikler Nedir? Hesaplanmış Metrikler, mevcut metriklerden hesaplanan kullanıcı tanımlı metriklerdir. Google Analytics normalde, standart metrikler ( hemen çıkma oranı, gelir, sayfa görüntüleme sayıları) ve özel metriklerden yola çıkarak verileri sunar. Hesaplanmış metrikler ile özel metriklere gerek kalmadan, standart…
Tamamını Oku

Cohort Analizi Raporlarını Anlama

Cohort analizi Cohort analizi, okuması en zevkli Google Analytics raporlarından bir tanesi.  İlk bakışta biraz karmaşık görünebilir fakat biraz detaya indiğinizde çok güzel şeyler söylediğini görebilirsiniz.Cohort analizi ile benzer davranışları sergileyen kullanıcıları gruplandırabilir ve analiz edebilirsiniz. Örneğin daha fazla bilinirliği artırmak, üye kazanmak için çok karlı olmayan bir indirim kampanyası düzenlediğiniz ve insanların web sitenizden alışveriş yapmasını sağladığınızı varsayalım. Bu yaptığınız kampanya ile kazandığınız yeni müşterilerin sonraki dönemlerde alışverişe devam edip etmediğini Cohort analizi ile…
Tamamını Oku

Regular Expression

Bu yazıda Google Analytics ve Google Tag Manager'da kullanabileceğiniz Regular Expression'lardan bahsedeceğim. Regular Expression'ın türkçe karşılığı düzenli ifadelerdir.  RegEx'ler biraz yazılımcıların işi gibi görünse de, dijital pazaralamaya merak salmış herkesin temel seviyede bilmesi gereken bir konu olduğunu düşünüyorum. RegExler karşınıza hemen hemen kullandığınız tüm araçlarda karşınıza çıkabilir. Bunlar A/B testi araçları, ısı haritaları, online anketler, dönüşüm toolları olabilir. İlk bakışta biraz karşılık gibi görünebilir ama biraz pratik yaptığınızda işinizi ne kadar kolaylaştırdığını görebilirsiniz.   Regular Expression nedir?   Regular…
Tamamını Oku

Reklam Metni Optimizasyonu

Reklam metinleriniz, arama ağı reklamlarında kullanıcılara gösterebildiğimiz tek şeydir. Sınırlı sayıda karakter kullanarak kullanıcıları sitenize davet etmeye çalıştığınız kelime öbekleri. Reklam metinleriniz, belirlemiş olduğunuz anahtar kelimeler doğrultusunda gösterim - tıklamalar alır ve bir tıklama oranı değeri ortaya çıkar. Bu tıklama oranı direkt olarak anahtar kelimelerinizin kalite puanına, tıklama başı maliyetlerinize hatta dönüşüm başı maliyetlerinize etki eder. Bu yazıda kullanıcı odaklı ve etkili reklam metni yazabileceğiniz hakkında bir kaç öneri dile getireceğim. Etkili Reklam Metni Yazmanızı…
Tamamını Oku

anonymous.google Yerleşim Performansı

Nedir bu anonymous.google ? Adwords veya Analytics hesabınızın raporlarını incelediğinizde 1234567.anonymous.google şeklinde yerleşimler görebilirsiniz. Bu yerleşimler kimliklerini gizlemek isteyen yayıncıları temsil ediyor. Kısacası anonymous.google, Google reklam ağı içinde bulunan yayıncıların kimliklerini gizlemesidir diyebiliriz. Çeşitli hesapların yerleşim raporlarını incelediğimde anonymous.google üzerinden gösterim alan reklamların oranı ortalama %5 ile %15 arasında değişmektedir. Oranların bu seviyelerde olması performans analizini kaçınılmaz hale getirmektedir. Anonymous yerleşimlerin performansı Adwords kampanyanızda yerleşim raporlarınızı çalıştırdığınızda birden fazla anonymous.google olarak yerleşim görebilirsiniz. Bu yerleşimlere daha detaylı bakmak için anonymous.google şeklinde yerleşim filtresi ekleyip, ayrıntılara…
Tamamını Oku

Cihazlar Arası Dönüşüm

Şu anda hayatımızın sanal bir kopyası haline gelen internet, "insanların yaptığı en büyük devrim" şeklinde nitelendirilmektedir.  Türkiye'de internete bağlanabilen evlerin oranı 2013 yılına göre %20 artış göstererek %69,4'lere kadar ulaştı.  Cep telefonu veya akıllı telefon'a sahip evlerin oranı ise %96'8 olarak görülmektedir. İnternetin yaygınlaşması, cebimize kadar girmesi rutin alışkanlıklarımızda büyük bir değişikliğe sebep oldu. Artık bir şey satın alırken ilk olarak Google'a danışıyoruz, kullanıcı yorumlarını okumak için internette araştırma yapıyoruz hatta alacağımız ürünün videolarını inceliyoruz. Son…
Tamamını Oku

Google Analytics’in Size Söyleyecekleri Var

Dijital Analiz: Müşterilerinizin ve potansiyel müşterilerinizin yaşadıkları ve istediğiniz sonuçlara dönüşen çevrimiçi deneyimi sürekli olarak geliştirmek amacıyla işletmenize ve rekabete ilişkin nitelik ve nicelik verilerin analizidir. Google Analytics, web site trafiğinizi izlemek ve analizini gerçekleştirmek için kullanabileceğiniz en güçlü araçlardan biridir. İçerisinde sonsuz fırsatlar barındırır. Google Analytics'i kullanarak en basitinden müşterilerini daha iyi tanıyabilir, trafik kanallarınızın önem derecelerini ölçebilir, ziyaretçilerinizin web sitenizde ilgi duymadığı bölümleri / sayfaları öğrenebilirsiniz. Google Analytics kullanarak elde edebileceğiniz bazı gerçekler: Ziyaretçileriniz hangi kanallardan…
Tamamını Oku

Google Analytics – Özel Uyarılar Rehberi

Her zaman web sitenizde gerçekleşen trafik, dönüşüm veya sayfalarınızdaki  dalgalanmaları hızlı bir şekilde öğrenemeyebilirsiniz. Özellikle birden fazla web sitesinin Google Analytics hesabı ile ilgileniyorsanız her gün tüm kontrolleri gerçekleştiremeyebilirsiniz.  Büyük ihtimalle geçmişte hepimizin başına gelmiş, çok basit ama farketmemizin zaman aldığı sorunlar olmuştur.Bu hatalar açılış sayfanızdaki problemler, GA kodunuzun doğru çalışmaması, dönüşüm yollarınızdaki önemli dalgalanmalar olabilir. Tabi ki bu hatalar her zaman sizin hatanız olmayabilir. Yazılım ekibinin açılış sayfasını değiştirip size bilgi vermeyi unutması:   Telefonunuzun şarjı…
Tamamını Oku

Aktif Kullanıcılar Raporunu (BETA) Anlama

Aktif kullanıcılar raporu (halen beta aşamasındadır), seçilen süre içinde 1, 7, 15 ve 30 gün içinde web sitenizi ziyaret eden benzersiz kullanıcıların sayısını gösterir. 1 Gün etkin olan kullanıcıların sayısı etkin tarih aralığınızdaki son gün içinde en az bir oturumu bulunan tekil kullanıcı sayısını gösterir 7 Gün boyunca etkin olan kullanıcılar 7 günlük bir süre içinde en az bir oturum gerçekleştirmiş olan tekil kullanıcıların sayısı. 7 günlük süre etkin tarih aralığının son gününü içerir. 14 Gün boyunca…
Tamamını Oku

Anahtar Kelime Analizi

Anahtar kelime analizi, arama motorlarında kullanıcıların hangi arama sorguları yaparak ürün ve hizmetlerinize ulaşabileceğini tespit etmenin sağlayan araştırma sürecidir. Anahtar kelime analizinin amacı, işletmelerin doğru arama sorguları ile doğru sayfalara trafik çekmesine yardımcı olmaktır. Anahtar kelime araştırmasını bir çok yolla yapabilirsiniz. Bu yazıda gerçekten ihtiyacınız olan anahtar kelimeleri nasıl bulabileceğinize değineceğim. Sürece anahtar kelime ve anahtar kelimelerle ilgili bilmeniz gereken bazı kavramları açıklayarak başlamak istiyorum. Anahtar Kelime nedir? Anahtar kelime kısaca, bir web sayfasının içeriğini…
Tamamını Oku

URL İzleme & URL Oluşturma Aracı

URL izleme, teknik olarak hedef URL’lerinize benzersiz tanımlayıcılar ekleme işlemidir. Web sitenize gelen trafiği tanımlamanıza yardımcı olur. URL izleme parametrelerini hedef URL’lerinize eklemeniz yaptığınız kampanyaların takibini Google Analytics’e belirlediğiniz parametrelerle yansıtır. URL izleme PPC kampanyalarınızın takibini kolaylaştıracaktır. Google Adwords ve Analytics hesabınızı birbirine bağlayıp, otomatik izlemeyi etkinleştirdiğiniz zaman verileriniz Google Analytics’e düzenli bir şekilde aktarılmaya başlayacaktır. Google Adwords ve Analytics hesabınızı birbirine bağlama İlk adım olarak Google Analytics hesabınızın yönetici menüsünün altında bulunan mülk ayarları…
Tamamını Oku

E-Ticaret Sitelerinde Anahtar Performans Göstergeleri (KPI)

Anahtar Performans Göstergeleri(KPI) online satış sektöründe başarıya giden yolda büyük önem taşımaktadır. KPI’ları belirleme ve izleme e-ticaret sitelerinin satış, pazarlama ve hizmet kapsamında hedeflere doğru ilerleme yolunda en büyük büyük yardımcılarındandır. Bir e-ticaret sitesi için sadece satın alım yapan kullanıcılar performans göstergesi olmamalıdır. Bültene kaydolan kullanıcılar, belirli aralıklarla ürünleri ziyaret eden kullanıcılar da performans göstergeleriniz olabilir. Örneğin iş hedefiniz, satışlarınızı 1 yıl içerisinde %30 artırmak olduğunu varsayalım. Bu durumda sizin için önemli olan anahtar performans…
Tamamını Oku

Yeniden Pazarlama (Remarketing) Nedir?

Yeniden Pazarlama (Remarketing) Nedir? Sizleri de sürekli takip eden reklamlar mı var? Sadece size özel promosyon kodları dağıtan sitelerle mi karşılaşıyorsunuz? İncelediğiniz ürünler sürekli karşınıza mı çıkıyor? O halde büyük bir ihtimal yeniden pazarlama kampanyası ile karşı karşıyasınız. Şöyle başlayalım. Yeniden pazarlama, daha önce websitenizi ziyaret etmiş, videolarınızla etkileşime geçmiş veya elinizde bulunan müşteri datalarını tekrar hedefleyebilmenizi sağlayan bir online pazarlama türüdür. Kısacası sadece elinizde bulunan, segmente edebileceğiniz kitleleri tekrardan hedeflemenizi sağlar. Birden fazla hizmet sağlayan…
Tamamını Oku

Adwords Hesabınız Nasıl Yönetiliyor?

Selamlar! bu yazımda bir Google reklam ajansıyla / Google Adwords uzmanıyla çalışan kişi veya firmaların bilmeleri ve takip etmelerinin iyi olacağını düşündüğüm bir kaç noktadan bahsedeceğim. Yenilikleri sık sık takip eden bir ajansla veya Adwords uzmanıyla çalışın Öncelikle sorgulamanız ve öğrenmeniz gereken şey çalıştığınız firma veya kişilerin arama motoru pazarlamacılığı konusunda ne kadar bilgileri olduğu ve yenilikleri ne kadar sıklıkla takip ettiğidir. Google araçlarının sürekli güncelleme içinde olduğunu varsayarsak, reklam performansınızı artıracak yeniliklerin gerisinde kalmanız…
Tamamını Oku

Facebook Reklam Maliyetlerinizi Düşürün

Facebook Reklam Alaka Düzeyi Puanı Facebook yakın zamanda yaptığı bir güncelleme ile reklamların alaka düzey puanını reklamverenler ile paylaşmaya başladı. Google reklamlarını kullananlar için alaka düzey puanını tahmin etmek çok zor olmayacaktır. Reklam Alaka Düzey Puanı kısaca reklamlarınızın hedef kitlenizle ne kadar alakalı olduğunu gösteren bir ölçümdür.  Alaka düzeyi puanınız ne kadar yüksekse o kadar fazla erişim ve düşük maliyet ile ödüllendirilirsiniz. Reklam alaka düzey puanı 1 ile 10 arasında değişmektedir. Puanınız ne kadar yüksekse…
Tamamını Oku

Açılış Sayfalarınızın Verdiği Güveni Artırın

Gerçek hayattan örnek vererek başlamak istiyorum.Kapınız çaldı ve karşınıza şort ve t-shirt giymiş bir adam polis olduğunu söyledi ve anlatmaya başladı. Herhalde böyle bir şeyle karşılaşırsanız ilk yapacağınız şey kapıyı kapatmak olacaktı. Fakat aynı adam takım elbise veya üniforma ile aynı şeyleri söyleseydi büyük bir ihtimalle konuyu merak edecek ve dinlemeye başlayacaktınız. Ya da aynı örnek üzerinden gidecek olursak adamın polis kimliğini göstermesi, onu dinlemeniz için yeterli güveni sağlayacaktı. Açılış sayfalarında vereceğiniz güven de buna…
Tamamını Oku